mies jäi kiinni pettämisestä,olen ihan rikki
Joo elikkäs mies jäi kiinni pettämisestä ja vihdoin myönsi.Olin jo pitkään epäillyt jotain,läheisyyden puute,kännykän piilottelu yms ovat saaneet epäilemään.Tää on vaan niin surullista,meillä kaksi lasta joista nuorempi3kk.☹ En ole pystynyt puhumaan kenellekkään,ahdistaa ja olen niin pettynyt kun meille piti käydä näin.
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:29"]En tajua miten jotkut naiset ovat niin säälittäviä että jäävät tuollaisten miesten kanssa elämään. Täytyy olla itsetunto ihan nollilla. Jos arvostaa itseään niin siihen ei takuulla jää toisen alistettavaksi jos ei nyt sitten ole täysin läheisriippuvainen eikä osaa paremmasta edes uneksia.
Toivon naisille parempaa itsetuntoa että uskaltaa päästää irti eikä jää siihen tuskaan roikkumaan jonkun typerän miehenkuvatuksen takia. Johan sellainen on huono malli lapsillekin. Miten ihmeessä joku voi jatkaa elämää tuollaisten kanssa, luulisi yksi kertaa riittäisi joutua naurunalaiseksi.
[/quote]
Tämä on kyllä nyt uskomattoman yksioikoinen ja yksinkertaistava näkemys. Monessa tapauksessa toki voi olla siitä, että nainen jää "alistettavaksi". Kuitenkin, jos kyseessä on joku kännipano, jota mies todella, todella katuu ja jos rakkautta on paljon jäljellä, niin on tosi inhottavaa leimata liittoon "jäävä" vaimo joksikin täydeksi nollaksi. Ihan kuin petetyksi tuleminen määrittelisi sen petetyn, lätkäisisi jonkun "alistettu" leimon otsalohkoon. Kyllä niissä tapauksissa, joissa se avioliitto vielä korjataan ja joskus entistä paremmaksi, se on monesti juuri pettäjä, joka nöyristelee pitkiäkin aikoja tekojensa jälkeen.
Omassa tuttavapiirissäni olen kuullut vaimojen leimaamista lähinnä niiden kolmansien osapuolten toimesta. Minusta se, kuten pettäminenkin, on väärin.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:28"]
Kiitos kaikille teille varsinkin nro 13.Tarvitsen juuri tota että joku takoo mun päähän järkeä.Suhteessa on ollut mun huono olla jo pitkään mutta lasten takia olen yrittänyt.Eipähän vaan tartte enää yksin yrittää vaan voin keskittyä itseeni ja lapsiin.Kunhan vaan selviäis tästä alkujärkytyksestä ja pettymyksestä.Miks just meidän liiton piti tuhoutua ja miten menin tollasen idiootin kanssa ylipäänsä naimisiin?Sydäntä särkee kuitenkin kun mietin lapsia,on niille kyllä ollut hyvä isä.Mitä mä kerron esikoiselle miks isä ei ole kotona?(heitin sen siis pihalle).ap
[/quote]
Eiköhän tässä tullut ap:n tilanteen villakoiran ydin selville. Jos hänellä on ollut huono olla suhteessa jo pitkään pitäisi jo aiemmin miettiä suhteen tilaa (ja jatkoa) Se, että mies petti, on sinänsä vähemmän merkityksellinen asia.
Kyllä se pettäjä itse tekee sen ratkaisunsa että joku toinen on parempi ja haluttavampi kuin se oma vaimo, oli kännissä tai ei vastaa itse teoistaan. Jos on hyvä olla toisen kanssa ja rakkaus kukoistaa, ei siihen väliin kolmas pääse, se on fakta. Jotkut naiset vaan on niin hölmöjä..uskovat että se toinen muuttuu kun lupaa ja lupaa, ei se mitään merkinnyt. Ei kukaan vasten tahtoaan toisen kanssa sänkyyn mene, sanotte te läheisriippuvaiset raasut ihan mitä tahansa ja jäätte odottamaan seuraavaa kertaa. Koittakaa hankkia jostain sitä itsetuntoa ettei teitä ihan kynnysmattoina pidetä ja salaa naureskellaan.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:29"]En tajua miten jotkut naiset ovat niin säälittäviä että jäävät tuollaisten miesten kanssa elämään. Täytyy olla itsetunto ihan nollilla. Jos arvostaa itseään niin siihen ei takuulla jää toisen alistettavaksi jos ei nyt sitten ole täysin läheisriippuvainen eikä osaa paremmasta edes uneksia. Toivon naisille parempaa itsetuntoa että uskaltaa päästää irti eikä jää siihen tuskaan roikkumaan jonkun typerän miehenkuvatuksen takia. Johan sellainen on huono malli lapsillekin. Miten ihmeessä joku voi jatkaa elämää tuollaisten kanssa, luulisi yksi kertaa riittäisi joutua naurunalaiseksi. [/quote] Tämä on kyllä nyt uskomattoman yksioikoinen ja yksinkertaistava näkemys. Monessa tapauksessa toki voi olla siitä, että nainen jää "alistettavaksi". Kuitenkin, jos kyseessä on joku kännipano, jota mies todella, todella katuu ja jos rakkautta on paljon jäljellä, niin on tosi inhottavaa leimata liittoon "jäävä" vaimo joksikin täydeksi nollaksi. Ihan kuin petetyksi tuleminen määrittelisi sen petetyn, lätkäisisi jonkun "alistettu" leimon otsalohkoon. Kyllä niissä tapauksissa, joissa se avioliitto vielä korjataan ja joskus entistä paremmaksi, se on monesti juuri pettäjä, joka nöyristelee pitkiäkin aikoja tekojensa jälkeen. Omassa tuttavapiirissäni olen kuullut vaimojen leimaamista lähinnä niiden kolmansien osapuolten toimesta. Minusta se, kuten pettäminenkin, on väärin.
[/quote]
Juurikin näin. Minä otin katuvan mieheni takaisin ja todellakin se on petturi, joka on altavastaajana palattuaan. Yllättäen miehestä kuoriutui varsinainen kotihengetär, ei ole tarvinnut enää itse siivota eikä laittaa ruokaa, mies hoitaa kaiken ja kuulemma mielellään. Mikäpä tässä on ollessa, ulkopuoliset saavat ajatella mitä huvittaa.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:50"]Kyllä se pettäjä itse tekee sen ratkaisunsa että joku toinen on parempi ja haluttavampi kuin se oma vaimo, oli kännissä tai ei vastaa itse teoistaan. Jos on hyvä olla toisen kanssa ja rakkaus kukoistaa, ei siihen väliin kolmas pääse, se on fakta. Jotkut naiset vaan on niin hölmöjä..uskovat että se toinen muuttuu kun lupaa ja lupaa, ei se mitään merkinnyt. Ei kukaan vasten tahtoaan toisen kanssa sänkyyn mene, sanotte te läheisriippuvaiset raasut ihan mitä tahansa ja jäätte odottamaan seuraavaa kertaa. Koittakaa hankkia jostain sitä itsetuntoa ettei teitä ihan kynnysmattoina pidetä ja salaa naureskellaan.
[/quote]
No minä masentuneena, kun tuntui ettei millään ole mitään helvetin väliä harrastin kännissä seksiä duunikaverin kanssa. Eli siis petin vaikka nainen ei siis millään tasolla ollut niin haluttava kuin oma vaimo. Vaikea edes kuvata sitä itseinhon määrää. Ja vaikea kuvata, miten pelkäsin vaimolle kertoa. Siinä vaiheessa, kun pelkäsi ihmisen ketä rakastaa yli kaiken menettävänsä, löytyä niitä juttuja joilla on väliä.
Terapiassa käytiin pari vuotta. Voin sanoa ihan satavarmaksi, että en enää pettäisi.
Tapahtuneesta on nyt kymmenen vuotta.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:55"]onko niin ettet voi antaa anteeksi? onko mies ilmaissut halunsa erota? voisitko jatkaa jos mies saisi sinut vakuuttuneeksi siitä että haluaa olla kanssasi ja rakastaa edelleen?
[/quote]
No sua ei oo selvästi koskaan petettty. Jos on, oot yks niistä tunteettomosta joille pettäminen on vaan ok.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:50"]Kyllä se pettäjä itse tekee sen ratkaisunsa että joku toinen on parempi ja haluttavampi kuin se oma vaimo, oli kännissä tai ei vastaa itse teoistaan. Jos on hyvä olla toisen kanssa ja rakkaus kukoistaa, ei siihen väliin kolmas pääse, se on fakta. Jotkut naiset vaan on niin hölmöjä..uskovat että se toinen muuttuu kun lupaa ja lupaa, ei se mitään merkinnyt. Ei kukaan vasten tahtoaan toisen kanssa sänkyyn mene, sanotte te läheisriippuvaiset raasut ihan mitä tahansa ja jäätte odottamaan seuraavaa kertaa. Koittakaa hankkia jostain sitä itsetuntoa ettei teitä ihan kynnysmattoina pidetä ja salaa naureskellaan.
[/quote]
No minä masentuneena, kun tuntui ettei millään ole mitään helvetin väliä harrastin kännissä seksiä duunikaverin kanssa. Eli siis petin vaikka nainen ei siis millään tasolla ollut niin haluttava kuin oma vaimo. Vaikea edes kuvata sitä itseinhon määrää. Ja vaikea kuvata, miten pelkäsin vaimolle kertoa. Siinä vaiheessa, kun pelkäsi ihmisen ketä rakastaa yli kaiken menettävänsä, löytyä niitä juttuja joilla on väliä.
Terapiassa käytiin pari vuotta. Voin sanoa ihan satavarmaksi, että en enää pettäisi.
Tapahtuneesta on nyt kymmenen vuotta.
[/quote]
Jollain tasolla tuollainen on inhimillisempää kuin pitkä suhde. Hienosti kannoit myös vastuusi, pisteet siitä. Ihminen voi tehdä virheitä, se on selvä, niiden myöntäminen vaatii jo enemmän!
Pitkää suhdetta en lue enää virheeksi vaan petokseksi. Sellaisesta oetoksesta en usko että kukaan voi rehellisesti sanoa selvinneensä. Kun puolison tunteet ovat niin vahvat tousta kohtaan että vaarantaa oman puolisonsa henkisen kuoleman tuomiolle ja avioliiton kadotukseen.
Muiden naiminen piristää parisuhdetta. Viittaan tuoreeseen Iranissa tehtyyn tutkimukseen. T.terveyskeskuslääkäri
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:29"] En tajua miten jotkut naiset ovat niin säälittäviä että jäävät tuollaisten miesten kanssa elämään. Täytyy olla itsetunto ihan nollilla. Jos arvostaa itseään niin siihen ei takuulla jää toisen alistettavaksi jos ei nyt sitten ole täysin läheisriippuvainen eikä osaa paremmasta edes uneksia. Toivon naisille parempaa itsetuntoa että uskaltaa päästää irti eikä jää siihen tuskaan roikkumaan jonkun typerän miehenkuvatuksen takia. Johan sellainen on huono malli lapsillekin. Miten ihmeessä joku voi jatkaa elämää tuollaisten kanssa, luulisi yksi kertaa riittäisi joutua naurunalaiseksi. [/quote] Et ole tainnut itse olla koskaan vastaavan tosipaikan edessä? Eli mies jää kiinni pettämisestä (tosi väärin tietysti) mutta katuu aidosti ja on maailman ihanin isä pienile lapsilleen. Ei siinä kovin helposti loppupeleissä hajoteta perhettä. Joskus pettämisen anteeksi antamaan pystyneet ovat juuri niitä hyvän itsetunnon omaavia naisia. [/quote] Olen samaa mieltä aikaisemman kirjoittajan kanssa. Ei oetetty sitä perhettä hajoita vaan se joka petti! Hän teki silloin jo päätöksen. Katuminen on toki inhimillistä mutta ei se tarkoita sen enempää. Tietenki alkaa pettäjääki pelottamaan mitä tulee tapahtumaan niin alkaakin kaatunut maito maistumaan. Sitä vaan kun ei siitä lattialta enää kannata nuolla, jää vain roskat ja pölyt suuhun
[/quote]
Miksi enemmistö ei usko siihen että pettämisen voi antaa anteeksi? Ja että pari voi olla onnellinen senkin jälkeen, onnellisempi kuin moni uskollisista pareista? Juurikin tuo että pettäjälle anteeksi antanut nainen haukutaan kynnysmatoksi ja pettänyt mies parantumattomaksi pukiksi on niin mustavalkoista ajattelua.
Minusta on pahinta pettää vaimoa joka on raskaana tai juuri synnyttänyt. Silloin kun pitäisi olla kaikkein eniten tukena. Siinä todella paljastaa, ettei ole roolinsa tasalla ja arvoinen (isä ja aikuinen kumppani). Menisi luottamus ja arvostus totaalisesti.
Ritarilliset miehet pitävät uskollisuutta keskeisenä ja vakavana asiana. Vähän joka asialle naureskelevat miehet suhtautuvat kysymykseen rennommin. Valintaan kannattaa satsata.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:18"]
Muiden naiminen piristää parisuhdetta. Viittaan tuoreeseen Iranissa tehtyyn tutkimukseen. T.terveyskeskuslääkäri
[/quote]
Varmasti näin. Leskenä voi sitten katsella uutta puolisoa, kun pettänyt puoliso on ensin kivitetty hengiltä.
Erosin lähes vastaavassa tilanteessa, odotin toista lastamme.
Exä ei ole kyennyt vakaviin parisuhteisiin senkään jälkeen, pettää edelleen ja useampi hoito yhtäaikaa.
Ero oli meidän tapauksessa oikea vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:26"]Panemista se vain on. Miksi ihmeessä naiset nostavat siitä elämää suuremman äläkän?
t. itsekin nainen
[/quote]
No vittu mieti
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:29"] En tajua miten jotkut naiset ovat niin säälittäviä että jäävät tuollaisten miesten kanssa elämään. Täytyy olla itsetunto ihan nollilla. Jos arvostaa itseään niin siihen ei takuulla jää toisen alistettavaksi jos ei nyt sitten ole täysin läheisriippuvainen eikä osaa paremmasta edes uneksia. Toivon naisille parempaa itsetuntoa että uskaltaa päästää irti eikä jää siihen tuskaan roikkumaan jonkun typerän miehenkuvatuksen takia. Johan sellainen on huono malli lapsillekin. Miten ihmeessä joku voi jatkaa elämää tuollaisten kanssa, luulisi yksi kertaa riittäisi joutua naurunalaiseksi. [/quote] Et ole tainnut itse olla koskaan vastaavan tosipaikan edessä? Eli mies jää kiinni pettämisestä (tosi väärin tietysti) mutta katuu aidosti ja on maailman ihanin isä pienile lapsilleen. Ei siinä kovin helposti loppupeleissä hajoteta perhettä. Joskus pettämisen anteeksi antamaan pystyneet ovat juuri niitä hyvän itsetunnon omaavia naisia. [/quote] Olen samaa mieltä aikaisemman kirjoittajan kanssa. Ei oetetty sitä perhettä hajoita vaan se joka petti! Hän teki silloin jo päätöksen. Katuminen on toki inhimillistä mutta ei se tarkoita sen enempää. Tietenki alkaa pettäjääki pelottamaan mitä tulee tapahtumaan niin alkaakin kaatunut maito maistumaan. Sitä vaan kun ei siitä lattialta enää kannata nuolla, jää vain roskat ja pölyt suuhun
[/quote]
Miksi enemmistö ei usko siihen että pettämisen voi antaa anteeksi? Ja että pari voi olla onnellinen senkin jälkeen, onnellisempi kuin moni uskollisista pareista? Juurikin tuo että pettäjälle anteeksi antanut nainen haukutaan kynnysmatoksi ja pettänyt mies parantumattomaksi pukiksi on niin mustavalkoista ajattelua.
[/quote
Varmasti voikin. Riippuu kuinka tilanteen hoitaa. Jos kolmas osapuoli unohdetaan heti, siis pettäjä päästää irti suhteesta,voi asiat korjaantua. Tiedän tapauksia missä vain kolmasosapuoli on jäännyt kuvoihin vaimon (nÄissä tapauksissa) a
uskoessa, tai itelleen uskotellessa, koittaa yrittää uudestaan ja uudestaan ja uudestaa ... avioliiton paikkaaminen tulisi aloittaa heti, ratkaisun tulee olla ns. Äkkikuolema. Niin että kaikkia osapuolia jäädään roikottamaan löysässä hirressä -ttapauksia riittää liikaakin ja jälki ei ole kaunista.
Danten helvetissä ovat alimmaisena arvatkaa ketkä?
http://www.4degreez.com/misc/dante-inferno-test.mv
Linkissä jokaisella av-mammalle ja av-jannulle sopiva testi.
kuule, jotkiut miehet eivät viitsi lähestyä häiriköivää naista kuin juroistin ja poliisin kanssa.
kinpa lapsonen tajuaisi ettei satuta itseään siinä touhussa.
Kuinka korkealla ihmisen moraali on. Se kertoo pitkälle. Minullakin on ollut hankaluuksia löytää viehättävä nainen, joka olisi myös moraalinen. Luulisi ettei ole mahdottomuus. Nättejä ja kunnollisia tyttöjä tapasin kyllä aika paljonkin vaihdossa Euroopassa, mutta täällä kotimaassa sellaiset tuntuvat olevan harvemmassa. Alle kolmikymppiset.
9. piiri eli Kokytos: petturit
1. kehä eli Kaina: lähimpänsä pettäneet, sukumurhaajat; haudattu ikijäähän, että vain päät näkyvät.2. kehä eli Antenora: valtiolliset petturit.3. kehä eli Ptolemea: vieraansa pettäneet; makaavat jäässä selällään, ja itkiessään kyyneleet jäätyvät silmäkuoppiin estäen heitä näkemästä mitään.4. kehä eli Judaica: hyväntekijänsä pettäneet; peittyvät kokonaan jään alle erilaisiin vääntyneisiin asentoihinTuolla Judaicassa on ap:n miehen hyvä olla. Ap parka on hyvää hyvyyttää tehnyt kaikkein kauneimman asian toiselle ja osoittanut kaikkein suurinta luottamusta ja kunnioitusta, antamalla kehonsa toisen jyskytettäväksi ja siemennettäväksi.Hänet on iljettivämmällä tavalla petetty ja suurimmalla mahdollisella rumuudella ja julmuudella haavoitettu, vaikka hän on kantanut ja synnyttänyt pettäjälleen lapsen. Hänen ansiostaan pettäjän genomit saavat kirkastua, vaikkei pettäjä sitä edes ole ansainnut.Huomioikaa nyt hyvät ihmiset se tosi asia että petetty ei ole koskaan nolo, huono tai millään tavalla häpäisty. Petetyt tuntevat täysin tarpeetonta häpeää, aivan kuten väkivallan ja raiskauksen uhrit.Tekijä on häpäissyt itsensä, mutta ei tietenkään sitä häpeää tunne. Sillä tavalla asia on täysin päälaellaan.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:29"]
En tajua miten jotkut naiset ovat niin säälittäviä että jäävät tuollaisten miesten kanssa elämään. Täytyy olla itsetunto ihan nollilla. Jos arvostaa itseään niin siihen ei takuulla jää toisen alistettavaksi jos ei nyt sitten ole täysin läheisriippuvainen eikä osaa paremmasta edes uneksia.
Toivon naisille parempaa itsetuntoa että uskaltaa päästää irti eikä jää siihen tuskaan roikkumaan jonkun typerän miehenkuvatuksen takia. Johan sellainen on huono malli lapsillekin. Miten ihmeessä joku voi jatkaa elämää tuollaisten kanssa, luulisi yksi kertaa riittäisi joutua naurunalaiseksi.
[/quote]
Et ole tainnut itse olla koskaan vastaavan tosipaikan edessä? Eli mies jää kiinni pettämisestä (tosi väärin tietysti) mutta katuu aidosti ja on maailman ihanin isä pienile lapsilleen. Ei siinä kovin helposti loppupeleissä hajoteta perhettä. Joskus pettämisen anteeksi antamaan pystyneet ovat juuri niitä hyvän itsetunnon omaavia naisia.
[/quote]
Olen samaa mieltä aikaisemman kirjoittajan kanssa. Ei oetetty sitä perhettä hajoita vaan se joka petti! Hän teki silloin jo päätöksen. Katuminen on toki inhimillistä mutta ei se tarkoita sen enempää. Tietenki alkaa pettäjääki pelottamaan mitä tulee tapahtumaan niin alkaakin kaatunut maito maistumaan. Sitä vaan kun ei siitä lattialta enää kannata nuolla, jää vain roskat ja pölyt suuhun