Säälin bussilla kulkevia köyhiä :(
Siellä tönöttävät pysäkillä viluissaan. Eikö oikeasti ole varaa edes autoon? Ei hitto, en kyllä suostuisi. Sääliksi käy rassukat :(
Kommentit (243)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:58"]
Onko mitään parempaa? Valmiiksi lämmin auto kuskilla. Voi köllötellä mukavasti penkillä ja keskittyä maisemien katseluun. Kuljetuksen lisäksi olen ulkoistanut pyykit pesulalle, ruokaostosten kuljetukset Kauppakassille ja siivouksen siivoojalle. Vain köyhät joutuu ajamaan itse itsensä paikasta A paikkaan B.
[/quote]
En ikinä ulkoistaisi pyykinpesua, samoin tykkään siivota, yksikään ulkopuolinen ei tee toisen kodissa niin hyvää työtä, mitä teen itse. Haluan myös valita ruokani itse ja tykkään autoilla. Kuinka omasta kodista voi nauttia, kun ei tee itse mitään. Siivous on ilo ja kuntoilua. Kuka hoitaa puutarhan, pihatyöt?
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:07"]
Kuljen bussilla koska olen 15-vuotias, en siksi että olisin köyhä/perheemme olisi.
[/quote]
Odotahan, kun täytät 18 vuotta. Kai osaat arvostaa omaa autoa ja omaa aikataulua. Et kai halua köyhäillä, mitä kaverisi ajattelevat, mikä tyhjätasku luuseri.
[/quote]
Kipitäs vittuun siitä. Eiku hei, aja!
Auto ja varallisuus on alfa ja omega. Ihminen ei ole mitään jos sillä ei ole Audia, Bemaria ja Mersua sekä ainakin nääääääääääiiiiiiiinnnnn iso sijoitussalkku. Tokkopa sellaiset reppanat mitään parisuhdettakaan saavat, sekin on elämän tärkein asia.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:07"] Kuljen bussilla koska olen 15-vuotias, en siksi että olisin köyhä/perheemme olisi. [/quote] Odotahan, kun täytät 18 vuotta. Kai osaat arvostaa omaa autoa ja omaa aikataulua. Et kai halua köyhäillä, mitä kaverisi ajattelevat, mikä tyhjätasku luuseri. [/quote] Kipitäs vittuun siitä. Eiku hei, aja!
[/quote]
Kyllä, kaverisi nauraa teitä pyörällä suhaavia. Oletko tuleva menestyjä vai luuseri?
Onko mitään parempaa? Valmiiksi lämmin auto kuskilla. Voi köllötellä mukavasti penkillä ja keskittyä maisemien katseluun. Kuljetuksen lisäksi olen ulkoistanut pyykit pesulalle, ruokaostosten kuljetukset Kauppakassille ja siivouksen siivoojalle. Vain köyhät joutuu ajamaan itse itsensä paikasta A paikkaan B.
[/quote]
Oletko pitkäaikaispotilas, heillä käy kunnan siivoja, samoin ruoat tuodaan, taxisetelin saa sosiaalivirastosta.
Öö. Mä en ole rikas mutta mulla on auto. JOta käytän niin vähän kuin mahdollista. Viisas ihminen matkustaa bussilla, pyöräilee tai kävelee aina kun voi. Auton statussymboliarvo on kyllä tänä päivänä nolla. Ymmärrän että sitä tarvitaan kun asuu jossain peräkylillä tai jos on lasten harrastuksia, monta pentä lasta jne. Mutta munkin mielestä ihmiset jotka ajaa joka paikkaan autolla ovat muutenkin usein aika mielikuvituksettomia hölmöjä.
AP, mites sitten suu pannaan, kun syystä tai toisesta loppuukin rahat eikä enää ole sitä hienoa autoa, ei edes vanhaa Ladaa. Bussiraha sentään jostain taskunpohjalta vielä löytyy, että pääset sossuun tekemään toimeentulotukianomusta. Nyt tietysti vastaat, että niin ei voi käydä, mutta elämä on arvaamaton ja se saattaa yllättää välillä ikävästikin.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:12"]
Auto ja varallisuus on alfa ja omega. Ihminen ei ole mitään jos sillä ei ole Audia, Bemaria ja Mersua sekä ainakin nääääääääääiiiiiiiinnnnn iso sijoitussalkku. Tokkopa sellaiset reppanat mitään parisuhdettakaan saavat, sekin on elämän tärkein asia.
[/quote]
Reppana on rahaton ja autoton ja tietysti molemmat ovat valmistuneet tiedekunnista, joissa ymmärretään taloudellisten arvojen päälle.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:07"] Kuljen bussilla koska olen 15-vuotias, en siksi että olisin köyhä/perheemme olisi. [/quote] Odotahan, kun täytät 18 vuotta. Kai osaat arvostaa omaa autoa ja omaa aikataulua. Et kai halua köyhäillä, mitä kaverisi ajattelevat, mikä tyhjätasku luuseri. [/quote] Kipitäs vittuun siitä. Eiku hei, aja!
[/quote]
Kyllä, kaverisi nauraa teitä pyörällä suhaavia. Oletko tuleva menestyjä vai luuseri?
[/quote]
Mä olen jo menestyjä ;) löytyy kallis auto mutta ei ole mitään tarvetta leuhkia sillä. Kuinkas moni tässä ketjussa on itse rakentanut auton.. Niinpä...
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:15"]
AP, mites sitten suu pannaan, kun syystä tai toisesta loppuukin rahat eikä enää ole sitä hienoa autoa, ei edes vanhaa Ladaa. Bussiraha sentään jostain taskunpohjalta vielä löytyy, että pääset sossuun tekemään toimeentulotukianomusta. Nyt tietysti vastaat, että niin ei voi käydä, mutta elämä on arvaamaton ja se saattaa yllättää välillä ikävästikin.
Kuule, ei yllätä, jos on rahaa riittävästi.
[/quote]
Mulla kyllä olisi varaa autoon, mutta en uskalla ajaa...joten.
Yksi sekunti ja saatat vammautua. Kiva sitten viettää rampana loppuelämä vain sen takia että
pitää sillä autolla ajella.
Näin on.
T. Tervejalkainen ihminen.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:11"] [quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:07"] Kuljen bussilla koska olen 15-vuotias, en siksi että olisin köyhä/perheemme olisi. [/quote] Odotahan, kun täytät 18 vuotta. Kai osaat arvostaa omaa autoa ja omaa aikataulua. Et kai halua köyhäillä, mitä kaverisi ajattelevat, mikä tyhjätasku luuseri. [/quote] Kipitäs vittuun siitä. Eiku hei, aja! [/quote] Kyllä, kaverisi nauraa teitä pyörällä suhaavia. Oletko tuleva menestyjä vai luuseri? [/quote] Mä olen jo menestyjä ;) löytyy kallis auto mutta ei ole mitään tarvetta leuhkia sillä. Kuinkas moni tässä ketjussa on itse rakentanut auton.. Niinpä...
[/quote]
Onhan ihmisillä harrastuksena vanhojen autojen entisöinti, ei ole ilmaista.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 23:06"]
[/quote]
Oletko pitkäaikaispotilas, heillä käy kunnan siivoja, samoin ruoat tuodaan, taxisetelin saa sosiaalivirastosta.
[/quote]
Tää oli paras :'D
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:11"] [quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:07"] Kuljen bussilla koska olen 15-vuotias, en siksi että olisin köyhä/perheemme olisi. [/quote] Odotahan, kun täytät 18 vuotta. Kai osaat arvostaa omaa autoa ja omaa aikataulua. Et kai halua köyhäillä, mitä kaverisi ajattelevat, mikä tyhjätasku luuseri. [/quote] Kipitäs vittuun siitä. Eiku hei, aja! [/quote] Kyllä, kaverisi nauraa teitä pyörällä suhaavia. Oletko tuleva menestyjä vai luuseri? [/quote] Mä olen jo menestyjä ;) löytyy kallis auto mutta ei ole mitään tarvetta leuhkia sillä. Kuinkas moni tässä ketjussa on itse rakentanut auton.. Niinpä...
[/quote]
Onhan ihmisillä harrastuksena vanhojen autojen entisöinti, ei ole ilmaista.
[/quote]
Entisöinti voi jumalauta. Mä tarkoitan sitä että se auto puretaan osiin moottoria myöten, laitetaan lisää tehoja, asennetaan turbo ja launch control, penkitetään yli 300hp 20 vuotta vanhasta autosta. Hitsataan itse uusi bensatankki, ohjelmoidaan koko auto tietokoneella, maalataan ja verhoillaan uusiksi. Kaikki itse. Mulla pelkät vanteet maksaa enemmän kuin sun auto.
Niimpä.
Jotkut välittää ilmastosta ja päästöistä. Muutenkin kaupungin keskustassa auto on aika turha. Miksei rahaa saisi säästää, jos siihen on mahdollisuus?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 23:06"]
[/quote]
[/quote]
Tää oli paras :'D
[/quote]
Pitkäaikaispotilas ei useinkaan kykene normaaliin elämään ja kotitöihin. Taxisetelin saa sosiaalivirastosta. Että sellaista laatua.
Onpa harmi.
Ideaalimaailmassa kaikilla on auto, niin luonto tuhoutuu nopeammin.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:22"]Jotkut välittää ilmastosta ja päästöistä. Muutenkin kaupungin keskustassa auto on aika turha. Miksei rahaa saisi säästää, jos siihen on mahdollisuus?
[/quote]
Eikun pitää olla auto, muuten oot köyhä ja säälittävä ja sussa on jotain VIKAA
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:02"]
Säälin teitä, jotka ette osaa arvostaa laatuautoja, ah sitä nautintoa. Nainenkin voi arvostaa laatuelämää, johon kuuluu oma auto, oma aikataulu, ei julkisten varassa. Kuinka menette mökkeilijät mökillenne? Kuinka reissaatte Suomessa, no julkisia yhdistellen matkatavaroinenne.
[/quote]
On meillä auto. Itse en vain kulje autolla, omasta valinnastani. Voisin toki ajaa ajokortin ja ostaa auton, mutta en halua. Ja me ei mennä mökille, katsos kun me ollaan true köyhiä sielultamme. Me mennään telttailemaan, saaristoon (sinne ei siis autolla pääse)! Luonnon helmaan, keitellään trangialla ruokaa (säilykkeitä tietty, katsos kylmätavara ei säily) ja peseydytään luonnonvedessä.