Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sormenjäljet eivät saa olla omaa yksityisomaisuutta?

Vierailija
28.02.2015 |

Taas tällainen pohdinta jota mietin itsekseni. Minä olen aina perfektionistina ollut tarkka omista asioistani. Siksi nykyinen laki, jossa pitää antaa omat sormenjälkensä passia vastaan aiheuttaa stressiä, koska en voi enää olla vastuussa siitä mitä niille tapahtuu. Toisaalta aidosti nautin ajatuksesta nuorena että voin mennä minne tahansa päin maailmaa eikä kukaan tunne minua. On vain minä ja maailma. Huoleastuttaa myös se että suurinosa muista ihmisistä ei vastusta tätä ja yleinen asenne on melkeinpä kuin avosyli sille että ihmisiltä voi kohta ottaa jotain muutakin. Loput sormenjäljet? Dna? Iiris-skannaus? Video kamera talon sisällä? Mikrosiru nyt on kunnon orwellia. En nyt tiedä voiko minua kutsua foliohatuksi, mutta vaikean elämäni aikana olen oppinut että yhteiskunnalla on sangen pieni rooli itsenäisen ihmisen elämässä enkä pidä siitä että minusta yritetään tehdä riippuvaista jostain, joka saattaa olla hetkessä uppoava laiva. Puhumattakaan yksityisyydesta ja ihmisoikeuksista, mitä tässä sörkitään urakalla. Ajatuksia?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:34"]

Ymmärrän tuskasi ja jaan sen osittain. Yksityisyydensuoja on veteen piirretty viiva nettiaikana. Itselle sormenjälkitunniste on ok.

[/quote]

Vierailija
42/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuksien mukana tuppaa tulemaan velvollisuuksia. Se nyt vaan kuuluu aikuisen elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:59"]

Ei ole pakko hankkia passia jos se ahdistaa. Passiin taas on pakko liittää jotain mikä yksiselitteisesti yksilöi juuri sinut, sillä muuten sen väärentäminen on suorastaan naurettavan helppoa tänä päivänä.

[/quote]

Ihan sivuhuomautuksena niin kyllähän ne sormenjäljet kerätään omaan rekisteriin, joka on irrallaan passista. Ja tätä rekisteriä poliisikin himoitsee kieli pitkällä.
[/quote]
Onhan se kamalaa että rikolliset saataisiin nopeammin kiinni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi