Mistä tuotteista apua tähän kuivuvaan talvinaamaan? Suosittele tuotteita!
Naama kuivuu näin talvisin paljon. Tällä hetkellä käytän Ceralanin voidetta, joka on:
"Kosmeettisesti miellyttävä perusvoide, joka sisältää keramideja. Keramidit estävät kosteuden haihtumisen ihosta ja auttavat palauttamaan ihon normaalin kosteustasapainon. Sopii kuivaihoisille ja atoopikoille, myös kasvoihin. Levittyy helposti ja imeytyy hyvin."
Ei ole riittävä. Kesäisin toimii, nyt enää ei.
Mikä olisi hyvä tuote? Seerumi? Mikä?
Kommentit (183)
Katso erityisesti, ettet kuivata ihoasi liian vahvoilla pesuaineilla. Itse olen atoopikko, ja käytän tällä hetkellä jotain tuliaisena saatua oliiviöljysaippuaa, jonka huomasin toimivan. Aikaisemmin Body Shopin Aloe vera -puhdistusvoide (tms.) oli luottotuotteeni. Marseillensaippua toimii myös erittäin hyvin. Itse käytän kasvoihin Essexin lotionia apteekista, mutta jos tarvitset jotain rasvaisempaa, niin oletko kokeillut Lipolania? Jos käytät jotain hajustettuja tuotteita kasvoihin, niin kannattaa kokeilla, auttaako niiden välttäminen. Ihon lievä ärtyminen voi minun kokemukseni mukaan oireilla niin, ettei sitä erota kuivumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin kokonaan kosteusvoiteen käytön kasvoille tänä syksynä ja nyt ihoni ei ole ollut lähellekkään yhtä kuiva kuten viimeiset 20 vuotta sitä päivittäin rasvatessani. Ilmeisesti se rasva iholla vain esti luonnollisen kosteutumisen
Meille eräs nainen alalta kertoi kun opiskelimme kauneudenhoitoa että useat kosteusvoiteet kosteuttavat silloin kun kosteusvoidetta laitetaan iholle mutta ne vievät iholta omaa kosteutta samalla pois.
Suosittelen mieto puhdistusemulsio, kasvovesi, seerumi, hyvä oman ihotyypin kosteusvoide sekä silmänympärysvoide. Ja muista juoda vettä.
Kosteusvoiteista tämä nainen kertoi että sen pitäisi olla sellainen mikä oikeasti ravitsee ihoa eikä ota iholta pois.
Niin ja öljyiset tuotteet tukkii ihon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.tuplapuhditus
2.kosteuttava kasvovesi
3.kosteuttava ampulli/kosteustiiviste (esim. vichy mineral)
4. kosteuttava ja hoitava seerumi (jossa esim. niasiiniamidia )
5. kosteuttava täytetäläinen voide, joka lukitsee kosteuden (oklusiivinen)
6.aurinkosuoja
Aurinkosuoja joulukuussa Suomessa? Trsk.
Joulukuussakin voi paistaa aurinko. Ja nuo ohjeet vaikuttaisi ihan ammattilaisen ohjeita. Itsekin alaa opiskellut.
Vierailija kirjoitti:
Tällä tuotteella pärjää läpi talven: Bioeffect EGF-seerumi. Sisältää vain muutaman raaka-aineen ja tuliperäisen maan mineraaleja. Islantilainen huippuseerumi, ja riittoisa.
Ostelin kaiken maailman kalliit, monen sadan La Merit, La Prairiet ym mutta mikään ei voita tuota kasvutekijää sisältävää seerumia jota voi käyttää myös silmien alle.
Halvat voiteet tukkivat vaan ihoa, eikä niissä ole kosteutta pitäviä eikä ihoon vaikuttavia ainesosia.
Tuo seerumi auttoi myös kaverini ekseemaan.
Juu, ei maksakaan kuin 145€/15 ml. Vaikka itsellä ei pikkurahan puutetta ole, niin en eläissään maksaisi seerumista tuollaista hintaa.
Mulla oli ennen hienot ihonhoitorituaalit: puhdistuksen jälkeen kasvovettä, hyaluronihappo, tehokosteuttaja tai iltaisin night seerumi ja sen jälkeen päivä/yövoide. Välillä oli käytössä kosteussuihkekin, jolla suihkin ihoa täissäkin pitkin päivää. Silti iho ei ollut oikein koskaan ok.
Nyt käytän puhdistuksen ja kasvoveden jälkeen käytän tasan yhtä tuotetta: Nivean sinisessä pyöreässä metallipurkissa olevaa voidetta. Voin rehellisesti sanoa, että iho ei ole koskaan ollut näin hyvin kosteutettu ja hyvinvoiva. Kerrankin ei ole pintakuivutta tai kiristelevää fiilistä iholla talvisin. Aluksi vähän hirvitti laittaa sitä kasvoille, sillä olen käyttänyt sitä lähinnä käsiin ja jalkapohjiin, mutta tuote toimii todella hyvin. Aamuisin täytyy vain malttaa sen imeytyä kunnolla. Se imeytyy vähän jännästi: ensin vähän, sit se on iholla sellainen valkoinen kerros, joka jonkin ajan kuluttua imeytyy mutta pintaan jää kostea kerros, joka täytyy toistamiseen hieroa ihoon. Sit se on ok. Jos ennen tuota kakkosvaihetta laittaa vaikka meikkivoiteen, se kosteus puskee meikkivoiteen läpi, eikä imeydy enää kunnollla ihoon ja sotkee vaan meikkipohjan.
Rehellisesti voin suositella tätä tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on toiminut ylivoimaisena Aqualan Duo. Sillä saa puhdistettua myös meikit, ei kuivata.
Sama putsarina ja välillä voiteena. Nivea myös. Ruusunmarja öljy myös satunnaisesti.
45v
Apteekista CeraVe-puhdistustuotteet ja -kosteusvoiteet. Erityisesti pyöreässä purkissa oleva on lemppari. Löytyy myös kosteusvoidetta, jossa happoa, joka kuorii ihoa.
CeraVen kosteusvoiteess on keramideja ja hyaluronihappoa. Kaikki muut kosteusvoiteet jäävät ihon päälle tahmaiseksi ja kiiltävksi kerrokseksi. CeraVen imeytyy todella hyvin ja iho näyttää jopa mattapintaiselta. Ihan ihmeainetta.
Käytän pesuun koko vartalolle ja myös kasvoille hajusteetonta Lactacyd pesunestettä. Sillä lähtee meikit myös hyvin. Ei kiristä. Kosteutukseen hajusteeton Eucerin ph 5 perusvoide, sekin koko vartalolle ja myös kasvoille. Mitään muuta en iholleni enää laita. Olen todennut, että nämä toimii ja näillä olen mennyt jo yli kymmenen vuotta. Olen itse työskennellyt kosmetiikka-alalla ja aikoinaan lätrännyt vaikka kuinka seerumien, kuorintojen, naamioiden, päivä-, yö- ja silmänympärysvoiteiden ym... kanssa. Iho rauhoittui ja parani kun päädyin tähän simppeliin linjaan. Ai niin, joskus ehkä pari kertaa vuodessa teen kuorinnan itse kahvinpuruista, oliiviöljystä ja hunajasta tekemälläni tahnalla.
Isellä toimii ruohonjuuri luomu omenasiiderietiikka ei rasvoitu ja kuivaa iho.
Ostin Marakesistä argaaniöljyä, paras mitä iholle voi antaa.
Nivean creme- perusvoide. Luottotuote, ei sisällä mitään ylimääräisiä aineosia, jotka voivat ärsyttää ja kuivattaa iho entisestään. Edullinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa Nivean voide. Jos aknetaipuvainen niin sitten nivea refreshing day cream, ei tule näppyjä vaikka kosteuttaa. Ja hinta-laatu kohdallaan.
Vettä, silikoneja, mineraaliöljyä ja hajusteita. Se on kyllä totta, että hinta vastaa laatua :)
Parempi hinta-laatusuhde noissa Nivean halvimmissa perusvoiteissa taitaa kuitenkin olla kuin La Merin Crème De La Mer voiteessa, jonka raaka-ainelistan kärjessä mineraaliöljyt ja vahat.
Satojen eurojen voiteita ei nyt muutenkaan kannata ostaa. Suosittelen luonnonkosmetiikkaa, saa parasta vastinetta rahoilleen.
Muistaa kannattaa, että se luonnonkosmetiikka voi luonnollisenkuuloisesta nimestään huolimatta allergisoida ja ärsyttää. Minä sain ikuisen riesan naamaani (POD) Madaran puhdistusvaahdosta. Ja kasviöljyt tukkivat huokoset siinä missä mineraaliöljytkin.
Ainakaan minulle ei kasviöljyt ole tukkineet ihohuokosia, supersensitiivinen iho, ei kestä vettä.
En haksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta mulla toimii kasvoilla hyaluronihapposeerumi (The Ordinary), kosteuttava perusvoide (Humektan) ja päälle ainakin kuivimpiin kohtiin mikä vaan kasvoöljy (nyt käytössä The Ordinaryn Rose Hip Seed Oil). Minkä vaan kun näistä jättää pois niin liian kuivaksi menee. Kesäisin riittää yleensä alkoholiton kasvovesi (Erisan) ja tuo perusvoide. Pesuaineena joku hellävarainen ja ehdottomasti sulfaatiton, mulla toimii Urtekramin vauvoille tarkoitettu pesuaine (No Perfume Baby). Ihotyyppini on kyllä ennemminkin kosteusköyhä, pintakuiva mutta kuivuudesta helposti rasvoittuva iho, siis kiristää ja kiiltelee samaan aikaan.
Muutenkin Ceralan on kyllä parhaimmillaan päällimmäisenä kerroksena jonkin kosteuttavamman rasvan kanssa. Carbalan alle ja Ceralan päälle on kuivien talvikäsien pelastaja.
Ei mua ainakaan auta se yhtään. Ordinaryn seerumi rullautuu samantien iholta.