Mummo kutsui "kaikki" kastetilaisuuteen
Olen lukenut tuollaisesta käytöksestä täältä, mutta ensimmäistä kertaa törmään siihen omassa tuttavapiirissäni. Facebookissa oli tervetulotoivotus kaikille. Mielenkiintoista nähdä, paljonko porukkaa sinne tunkee.
Kommentit (60)
Ja minkäänlaista lupaa ei ollut lapsen vanhemmilta tietenkään.
Mummot unohtelee. Jopa koronankin. Eikä tämä mummo ehkä ihan ole ymmärtänyt sitä naamakirjaakaan. Toivottavasti mitään ryntäystä juhliin ei tule!
Vierailija kirjoitti:
Mummot unohtelee. Jopa koronankin. Eikä tämä mummo ehkä ihan ole ymmärtänyt sitä naamakirjaakaan. Toivottavasti mitään ryntäystä juhliin ei tule!
Pienten vauvojen mummot ovat viiskymppisiä työelämässä olevia, ei mitään 80+
Mummo kutsui "kaikki" myös lapseni rippijuhliin keskellä pandemiaa. V*tutti, mutta olin hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva mummo enää tänä päivän on 50-vuotias. Synnyttäjien keski-ikä kun on siellä 30 v. tienoilla.
Vierailija kirjoitti:
Unohteleva vanhus, joka ei naamakirjaakaan ymmärrä, on ainakin seiskavitonen. Hänen lapsensa ainakin nelivitonen. Senkö ikäisenä vauvoja nykyään saadaan?
Kommentoisin tuohon Fb kutsuun selkeästi alle, että mummo on valitettavasti ymmärtänyt asian väärin ja kastetilaisuus vietetään koronan vuoksi pienellä porukalla vain lähimmäisten kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva mummo enää tänä päivän on 50-vuotias. Synnyttäjien keski-ikä kun on siellä 30 v. tienoilla.
No 60-vuotias sitten. Silloin lapset tehtiin noin 25-vuotiaana, usein enemminkin. Ei se mummo ole mikään unohteleva vanhus, vaan myöhäistä keski-ikäänsä viettävä työelämässä oleva nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mummot itsekin saaneet lapsensa 30-40 vee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohteleva vanhus, joka ei naamakirjaakaan ymmärrä, on ainakin seiskavitonen. Hänen lapsensa ainakin nelivitonen. Senkö ikäisenä vauvoja nykyään saadaan?
No juu, mun mieskin oli yli nelikympinen kun synnytin, hänen äitinsä jo seittemänkymppinen.
Mutta joo ei seiskavitonenkaan mikään höppänä vanhus välttämättä useinkaan ole.
Akattelemattomuutta vähintään tollanen käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun esikoinen on 19v, ja jos samanikäisenä hankii lapsia kuin isänsä, mä ehdin täyttää 62v ennen ekaa lapsenlasta. mahdollisesti olen vielä työelämässä, mutta en todellakaan viisikymppinen.
Jokainen täyspäinen ymmärtää, että kastejuhlaan ei ulkopuolisten ole syytä ängetä ja ymmärtää, että mummoilla nyt on tapana seota kun lapsenlapsia syntyy. Mutta voisihan mummolle hyvässä hengessä ehdottaa, että hän itse korjaisi tekstiin, että koska korona, niin juhlat pienellä porukalla. Noin kaiken varalta. Täytyyhän hänen kanssaan jommankumman vanhemman olla sen verran puhe väleissä, että uskaltaa ja kehtaa asian nostaa pöydälle, loukkaantui tai ei.
Mikä ihmeen hyväksytty "tapa" se on seota, kun joku muu saa lapsia? Ei se ole hyväksyttyä edes, kun itse saa lapsia.
Eihän se mummo voi kutsua ketään kemuihin, jotka ei ole hänen?
No ei kai sinne nyt kukaan tuon perusteella tule varmistamatta vanhemmilta. Mummu kans varmaan maksaa ja järjestää kahvituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juu, mun mieskin oli yli nelikympinen kun synnytin, hänen äitinsä jo seittemänkymppinen.
Mutta joo ei seiskavitonenkaan mikään höppänä vanhus välttämättä useinkaan ole.
Akattelemattomuutta vähintään tollanen käytös.
Mitä tekemistä sinun miehesi iällä on mummujen ikään? Olitteko molemmat vanhoja synnyttäessäsi?
Anneli
Mummo
Puhutaan siis sinun tai lapsen isän äidistä. Neli- tai viiskymppinen, aktiivisesti työelämässä oleva henkilö. ÄLkää puhuko mummoista kun tarkoitatte omaa tai puolisonne äitiä, antaa teistä todella yksinkertaisen kuvan.
Vaikka yksittäisiä tapauksia on tietenkin aina ollut, että vanhana synnyttäneen lapsi on myös vanhana synnyttänyt, että saataisiin kastetilaisuusmummosta nyt jotenkin tehtyä se kasikymppinen vanhus, niin kaikkein yleisin ikä saada ensimmäinen lapsenlapsi on siinä kuudenkympin hujakoilla.
Itse sain lapseni 28- ja 30-vuotiaana. Anoppini, joka oli saanut mieheni 28-vuotiaana oli lastemme syntyessä 56- ja 58-vuotias. Emmeköhän edusta sitä hyvin tavallista tapausta. Nykyään voidaan laittaa ensisynnyttäjän ikään pari vuotta lisää, muttei edelleenkään olla unohtelevassa vanhuksessa, joka ei naamakirjaakaan osaa käyttää.
Voi hyvä ihme.