Mummo kutsui "kaikki" kastetilaisuuteen
Olen lukenut tuollaisesta käytöksestä täältä, mutta ensimmäistä kertaa törmään siihen omassa tuttavapiirissäni. Facebookissa oli tervetulotoivotus kaikille. Mielenkiintoista nähdä, paljonko porukkaa sinne tunkee.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummot unohtelee. Jopa koronankin. Eikä tämä mummo ehkä ihan ole ymmärtänyt sitä naamakirjaakaan. Toivottavasti mitään ryntäystä juhliin ei tule!
Pienten vauvojen mummot ovat viiskymppisiä työelämässä olevia, ei mitään 80+
Mun äiti oli tasan 70, kun sai ekan lapsenlapsen. Ja isäni oli 78.
Kyllä monen lapsen isovanhemmat ovat eläkeikäisiä.
Meillä nuo iät olivat 52 ja 58.
Meillä ei ole vielä lapsenlapsia, eikä siskollanikaan, mutta yli 30-vuotiaita on kaikki 4 lastamme. Itse olemme 59 ja 61. Joskus mietimme, että voisimme olla ihan hyvin koululaisten mummoja, muttei vain ole lastenlapsia siunaantunut.
Mitä tekemistä mummon iällä on sen kanssa, että hän on tunneälytön öykkäri?
Tulin mummoksi hiukan yli 40 v. Ei olisi tullut mieleenkään itse tehdä lapsia enää 40 v. iässä
Anneli
Urbaani maalainen kirjoitti:
Tulin mummoksi hiukan yli 40 v. Ei olisi tullut mieleenkään itse tehdä lapsia enää 40 v. iässä
WHITE TRASHILLE HARVOIN TULEE MIELEEN YHTIKÄS MITÄÄN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummot unohtelee. Jopa koronankin. Eikä tämä mummo ehkä ihan ole ymmärtänyt sitä naamakirjaakaan. Toivottavasti mitään ryntäystä juhliin ei tule!
Pienten vauvojen mummot ovat viiskymppisiä työelämässä olevia, ei mitään 80+
Kun jäin eläkkeelle , lapsenlapsellani oli jo ajokortti.
Ihmettelen tuota vanhana lapsien tekemistä. Lääkärien mukaan paras lapsentekoikä on ihan muuta
Anneli
Jouduin tekemään melkein 70-vuotiaalle äidilleni toisen sähköpostiosoitteen, että saan hänen puhelimensa suojattua, koska "#¤%@$#W¤% F-secure (en suosittele!). Mutta pointti on, että hän kauhistui ja luuli, että hänen sähköpostiosoitteensa, jota on siihen asti käyttänyt, ei ole enää käytettävissä. Että välillä ottaa pannuun nämä mummot, jotka yrittävät käyttää teknologiaa, mistä eivät mitään tajua. Myös nykyaikainen television käyttö on ajanut mammasta ohi ajat sitten. Hieno pitää olla, myyjän paskapuheita uskotaan aina, ja sitten joku muu joutuu hoitamaan ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Mummo kutsui "kaikki" myös lapseni rippijuhliin keskellä pandemiaa. V*tutti, mutta olin hiljaa.
Kontulan mummo Ei kutsuttu kihlajaisin, häihin,ei kastejuhlan. Kun mummo ei ollut akatemisesti sivistynyt ja asui viellä Stadin kämppä!Mummo kelpasi yleistalouskoneeksi perhelle ja ilmaseksi piiaksi. Puolison akatemisella suvulla ei aikaa selaisin.Nauran. 8v.itse suostuin huonoon kohteluun. Heitin hanskat naulaan,kun 3 lapsi tulossa.Kiitti mulle riitti joulukuu 2009.Perään raivotiin lapsen lapsen lapsiasi et sitten ikinä näe..Päiväkään en kadu mitään.Mulla on elämä jossa ihmisiä ei luokitella akateemisuuden tai asumismuotojen mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo kutsui "kaikki" myös lapseni rippijuhliin keskellä pandemiaa. V*tutti, mutta olin hiljaa.
Kontulan mummo Ei kutsuttu kihlajaisin, häihin,ei kastejuhlan. Kun mummo ei ollut akatemisesti sivistynyt ja asui viellä Stadin kämppä!Mummo kelpasi yleistalouskoneeksi perhelle ja ilmaseksi piiaksi. Puolison akatemisella suvulla ei aikaa selaisin.Nauran. 8v.itse suostuin huonoon kohteluun. Heitin hanskat naulaan,kun 3 lapsi tulossa.Kiitti mulle riitti joulukuu 2009.Perään raivotiin lapsen lapsen lapsiasi et sitten ikinä näe..Päiväkään en kadu mitään.Mulla on elämä jossa ihmisiä ei luokitella akateemisuuden tai asumismuotojen mukaan!
Mitä?
No älä sure ap, ei kukaan tuollaisen perusteella hanki kallista lahjaa, aja kenties pitkääkin matkaa päästäkseen jäykistelemåän jonkun kotiin kakkukahvipalkalla.
Toisin kuin av:lla monet itsekeskeiset mammat luulevat, se sukujuhliin TULO on palvelus, johon uhrataan vapaapäivä, jotta ollaan kohteliaita ja pidetään yllä suhteita sukulaisiin.
Vähänkään etäisemmän sukulaisen vauva todellisuudessa evvk ja vapaapäivän voisi todellakin viettää mukavamminkin. Ristiäislahjan hinnalla ostaisi hyvää ruokaa ja juomaa kotiin, ja säästyisi kaikelta vaivannäöltä.
Joten ihan turha kuvitella, että mummon fb-kutsu aiheuttaisi jonkun kansainvaelluksen. Juu, mummo oli törttö, kun ei jättänyt kutsumista vanhemmille, mutta ei kannata panikoitua.
Vierailija kirjoitti:
No älä sure ap, ei kukaan tuollaisen perusteella hanki kallista lahjaa, aja kenties pitkääkin matkaa päästäkseen jäykistelemåän jonkun kotiin kakkukahvipalkalla.
Toisin kuin av:lla monet itsekeskeiset mammat luulevat, se sukujuhliin TULO on palvelus, johon uhrataan vapaapäivä, jotta ollaan kohteliaita ja pidetään yllä suhteita sukulaisiin.
Vähänkään etäisemmän sukulaisen vauva todellisuudessa evvk ja vapaapäivän voisi todellakin viettää mukavamminkin. Ristiäislahjan hinnalla ostaisi hyvää ruokaa ja juomaa kotiin, ja säästyisi kaikelta vaivannäöltä.
Joten ihan turha kuvitella, että mummon fb-kutsu aiheuttaisi jonkun kansainvaelluksen. Juu, mummo oli törttö, kun ei jättänyt kutsumista vanhemmille, mutta ei kannata panikoitua.
Mistä sinä heidän suvustaan tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä voin luokitella kuitenkin sen perusteella, saako ihminen loogista lausetta ulos itsestään. Tuosta sinun soperruksestasi ei saa selkoa erkkikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä heidän suvustaan tiedät?
En tiedä, mutta tiedän ihmisistä yleisesti. Vaikka se oma bebe on itselle maailman tärkein ja pitääkin olla, se merkittävyys laskee eksponentiaalisesti heti lähiperheestä loitommalle siirryttäessä. Kiinnostaa korkeintaan vanhempien sisaruksia ja isovanhempia.
Toki jos ap on kymmenlapsisesta perheestä ja asuu yksiössä ja ajatteli pitää ristiäiset kotona, silloin ymmärrän huolen.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin tekemään melkein 70-vuotiaalle äidilleni toisen sähköpostiosoitteen, että saan hänen puhelimensa suojattua, koska "#¤%@$#W¤% F-secure (en suosittele!). Mutta pointti on, että hän kauhistui ja luuli, että hänen sähköpostiosoitteensa, jota on siihen asti käyttänyt, ei ole enää käytettävissä. Että välillä ottaa pannuun nämä mummot, jotka yrittävät käyttää teknologiaa, mistä eivät mitään tajua. Myös nykyaikainen television käyttö on ajanut mammasta ohi ajat sitten. Hieno pitää olla, myyjän paskapuheita uskotaan aina, ja sitten joku muu joutuu hoitamaan ongelmat.
Nyt ei kyllä ihan aukene, miten F-secure pakotti sinut tekemään äidillesi toisen sähköpostiosoitteen. Ok, olen 54-vuotias kalkkistäti, mutta tietotekniikkainsinöörinä kuvittelen ainakin tietäväni yhtä sun toista.
Minusta on aika tolkutonta kiukutella siitä, että "mummot yrittävät käyttää teknologiaa, JOSTA eivät mitään ymmärrä". Kerropa, millä he nykyaikana muuten pärjäisivät? Palvelut, siis ihan mummoille tarkoitetutkin, toimivat nykyään pitkälti netissä ja sähköpostin käyttö on aika pakollinen juttu nykyään.
Muistapa tuo ylimielinen asenteesi, kun itse olet samassa iässä ja teknologia on kirinyt know-how:stasi ohitse. Sen se nimittäin ihan varmuudella tekee ja siinä sitten kitiset apua jälkikasvultasi.
Minä toistaiseksi olen kelvannut omille parikymppisilleni it-tukihenkilöksi, mutta epäilemättä sekin päivä tulee, jolloin olen se apua pyytävä osapuoli.
Meillä äiti luki FB:stä, että lapsenlapsen ristiäiset ovat hänen kotonaan, siellä kun on tilaa. Kälyn mielestä pelkkä ilmoitusasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohteleva vanhus, joka ei naamakirjaakaan ymmärrä, on ainakin seiskavitonen. Hänen lapsensa ainakin nelivitonen. Senkö ikäisenä vauvoja nykyään saadaan?
Isänäiti voi olla minkä ikäinen vain.
Olen 41v mummo enkä puutu nuorempien asioihin mitenkään. Saavat hoitaa asiat ihan itse. Meidän suvussa ei muutenkaan sekaannuta muiden asioihin. Meitä on viidessä polvessa. Nuorin on 1v, sitten tyttäreni 22v, minä 41v, äitini 69v ja hänen äitinsä 90v. Eikä kukaan ole unohtelevainen vanhuuden höperö. Autetaan pyydettäessä, mutta ei oteta omia vapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohteleva vanhus, joka ei naamakirjaakaan ymmärrä, on ainakin seiskavitonen. Hänen lapsensa ainakin nelivitonen. Senkö ikäisenä vauvoja nykyään saadaan?
Minun anoppini oli jo viiskymppisenä "unohteleva vanhus", joka ei kyennyt itsenäisesti tekemään yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun anoppini oli jo viiskymppisenä "unohteleva vanhus", joka ei kyennyt itsenäisesti tekemään yhtikäs mitään.
Tai sitten ei viitsinyt tekemään mitään itse.