Saisiko teidän miehenne lähteä toiselle paikkakunnalle firman pikkujouluihin, jos siellä ollaan myös hotellissa yötä?
Ja kotona on vaimo sekä 6-vuotias lapsi? Firma kuulemma kustantaa hotellin kaikille ketkä tulevat yli 100 kilometrin päästä. Sanoin miehelle, että voin hakea hänet juhlista, mutta hän haluaa jäädä sinne yöksi. Kysyin myös, että eikö kukaan muu aja sieltä takaisin niin ei kuulemma. Kieltäisittekö te tällaisen reissun?
Kommentit (789)
Täh :D ? Etkö yhtään luota mieheesi vai mikä ongelma?
Mitä pitäisit, jos miehesi kieltäisi sinua lähtemästä jonnekin kivaan paikkaan yön yli? Itse en sietäisi estelyä, siksi en itsekään voisi sitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään kieltäisi. Mielummin jäisi yöksi kuin että lähtisin hakemaan joskus aamuyöstä kännistä miestä baarista ja jättäisin 6v yksin kotiin.
Niin voihan sitä hakea jonkun kännisen miehen baarista, kun oma mies on hotellissa ja lapsi nukkuu.
Tietysti saa mennä, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on sanottu, että pettäjä kyllä löytää mahdollisuuden. Vaikka en olekaan pettäjä, niin ei tässä korona-aikaan mitään tilaisuuksia tarjoudu. Kotona suurimman osan ajasta. Kuka siinä lähtee "roskia viemään" tai "Joren kanssa kaljalle"?
Mitään pikkujouluja ei edes järjestetä. Ei tässä voi pettää muuta kuin välillä vasemman käden kanssa.
Mä en edes ajatellut mitään pettämisiä tässä, vaan sitä että jos minä istun kotona hoitamassa yhteisiä asioita, niin silloin istuu mieskin. Jos mies meinaa reissata pippaloihin yön yli, niin sama on minulle sitten itse valitsemanani ajankohtana, jolloin mies istuu kotona hoitamassa kotiasioita.
Aivan niin - sinä lähdet omiin juttuihisi sitten toisella kertaa. Äläkä hoida yhteisiä asioita miehen ollessa bilettämässä, vaan osta itsellesi hyvää syötävää ja juotavaa, katso Netflixistä jotain sarjaa ja vietä hauskaa omaa koti-iltaa. Tai pyydä joku kaveri luoksesi iltaa istumaan, otatte vähän skumppaa ja juttelette yömyöhään. Näin minä tekisin.
Oletko ap, vai vastailetko muuten vain hänen puolestaan, vai mistä päättelet että sama on meillä toisinpäin ok, eli aivan niin, menen sitten toisella kertaa. Sitähän tässä ei kysytty. Kysyttiin että saisiko mennä, ja vastasin että jos hän menee, niin menen minäkin.
No mun mies on käynyt jopa kavereidensa kanssa ulkomailla - jopa paikassa joka tunnetaan gentleman's clubeistaan jne. tarjonnasta enkä jaksanut edes sinne lähtöä "kieltää" joten en näe syytä kieltää työpaikan pikkujoulujakaan 😅 Tää vaikuttaa kuitenkin taas provoilulta näin ennen joulua. Jos mies pettää tai et luota siihen niin se asia ei ratkee hotelliöiden kieltämisellä.
Viisas mies, eikä viisas nainen lähtisi yön yli kestäviin pikkujouluihin ja jättäisi puolisoaan ja lastaan kotiin. Tuollaiset reissut ei kuulu enää perheelliselle.
Meillä ei oikein harrasteta noita. Päästäisin kuitenkin jos sellaiset toisella paikkakunnalla järjestettäisiin.
Miehelle ja vaimolle voi sanoa pikkujouluihin lähtiessä, että muistaa ottaa kondomin mukaan. Siinä voi samalla tutkia millaiset naururypyt lempeästi lausutut sanat toisessa aiheuttaa.
Hyvää pikkujoulua! <3
Saishan se mennä. Samalla tulisi vaihtelua hänellekin. Ei se viitsi lähteä. Olis kauheaa, kun ei pääsisi omaan sänkyynsä ja muutenkin valittais, kun ei asiat ole niinkuin kotona. Tulis heti ensimmäisestä lasista ihan humalaan ja kohta jo nukahtais istualtaan. Toiset sais hoitaa sen kuin pienen lapsen. Putois jostain ja jäis auton alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on yhtäältä mielenkiintoista luettavaa, toisaalta hieman surullista. Ajatella kaikkia niitä suhteita, joissa lähtökohta on, että 100% luottamusta ei ole olemassakaan ja aina on sellainen pieni kyräilyn ja epäilyksen ilmapiiri. Että aikuiset ihmiset "kieltävät" puoliskoaan menemästä jonnekin. Ohhoijaa. Sääliksi käy.
Sinäkö 100% uskot siihen että kukaan ihminen ei ikinä petä, että missään ei ikinä tapahdu pettämistä? Että kaikki pettäminen on vain kuvitelmaa tai satua?
Että esim. tämä tutkimus on satua: Parisuhteensa melko onnelliseksi tuntevista miehistä joka viides ja naisista joka kymmenes on pettänyt kumppaniaan.
https://yle.fi/uutiset/3-9272405
Sinua taitaa pelottaa niin paljon että kiellät tosiasiat ja elät harhassa. Et ole oikein nähnyt maailmaa, etkä edes lukenut ihmiskohtaloita. Olet elänyt pumpulissa.
Totuus on se että keneenkään ihmiseen et voi luottaa 100%. Et omaan kumppaniin, et lapseen, vanhempaan, parhaaseen lapsuuden ystävään tai keneenkään. Kun suhde on vuosikymmeniä pitkä, ihminen ehtii muuttua tai vaikka sairastua, esim. mielenterveys voi heilahtaa niin että kiltistä kotiäidistä tulee hurjasteleva seksipeto tai voi kääntyä eri uskontoon ja ottaa sieltä uuden kumppanin.
Ainoa johon voit 100 % luottaa on lemmikkieläin.
Edelleen, vaikka luottais vaan 90% niin ratkaisu EI ole se että alkaa kieltää puolisoaan liikkumasta yksin ja kuvittelee että kyttäämällä suhde pysyy entisenlaisena (eli ei kummoisena).
Enhän minä sanonut että kiellän puolisoani liikkumasta yksin vaan että en edes alkaisi suhteisiin sellaisen kanssa jonka elämään kuuluu ryyppääminen ja bilettäminen joissain hotelleissa. Ihan hyvin elämäänsä voi elää ilman bilettämistäkin ja aika moni elääkin vaikka sinusta olisikin maailman raadollisinta että et pääsisi enää bilettämään. En muutenkaan jaksaisi katsella alkoholia elämässäni.
Eikö edes vaikka työnantaja järjestääii vain kerran vuodessa pikkujoulut tai vastaavat juhlat vieraalla paikakunnalla (tavallisesti Helsinki jos pääkonttori siellä ) tai jossain kylpylässä tai laivalla? Noissa tilaisuuksissa on yleensä virallinen koulutusosuus joihin on pakko osallistua . Estätkö puolisoasi osallistumasta työpaikkasi koulutuksiinkin?
Pikkujouluissa ei todellakaan ole koulutusosuutta. Jos koulutusta, se on silloin työaikaa josta maksetaan palkkaa.
Jos ne alkaa työaikana esim koko perjantai varattu koulutukseen nin silloin sihen on pakko osallistua. Harvemmin kyllä pikkujoulut mutta esim keväällä on sellaisia tilaisuuksia jossain kylpylässä tai korpihotellissa toisella paikkakunnalla.
Ei ole pakko osallistua. Puolisoni on kieltäytynyt laivakoulutuksesta, koska suurin osa siitä olisi ollut vapaa-aikaa. Ei seurannut mitään. Tästä kieltäytyi myös moni muu työntekijä. Ketään ei voi pakottaa vapaa-ajallaan laivalle edes koulutustarkoituksessa.
Työnantajalla on direktio-oikeus, eli määrätä työntekijä koulutukseen. Työntekijä voi luonnollisesti pyytää, ettei tarvitse osallistua koulutukseen tai irtisanoutua. Mutta fakta on, että työnantaja voi yksipuolisesti määrätä työntekijän koulutukseen, ikä työntekijä voi siitä kieltäytyä.
Työajasta voi määrätä, ei vapaa-ajasta. Silloin risteilyn pitää olla päiväristeily.
Taasko se alkaa. Olen viime vuosina työn puolesta matkustellut neljässä eri maassa. Yhdestäkään niistä ei ole päivittäin saanut palata kotiin iltaa viettämään mutta ei sitä ole myöskään laskettu työajaksi lukuun ottamatta edustustilaisuuksia.
Se nyt vaan on ihan normaalia, että on myös töitä, joihin kuuluu vapaa-ajan viettoa hotelleissa, laivoissa ja missä milloinkin.
Aiemmassa työpaikassani oli näitä yön yli-reissuja ja huh mitä menoa! Siinä unohtui puolisot. Samaa olen kuullut monesta muustakin firmasta. Että ihan aiheellinen kysymys ap!
Vierailija kirjoitti:
Viisas mies, eikä viisas nainen lähtisi yön yli kestäviin pikkujouluihin ja jättäisi puolisoaan ja lastaan kotiin. Tuollaiset reissut ei kuulu enää perheelliselle.
Saako mennä sitten jos lapset jo täysi-ikäisiä?
Tietenkin saisi mennä. Pelkäätkö, että mies pettää sinua heti, kun silmä välttää?
Omituinen kysymys, avioliitossa/avoliitossa on kaksi aikuista ihmistä. Kumpikaan ei ole Pikku-Kalle, jonka pitää kysyä aikuiselta lupa.
Tietenkin asiallinen ilmoitus kuuluu asiaan, ja jos on jotakin muuta yhdessä ko. ajalle sovittu, voidaan asiasta neuvotella.
Mutta kyllä meillä kumpikin "saa" mennä ihan vapaasti pikkujouluihin ja muihinkin juhliin ja olla vaikka yötä jos tilanne vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Perhe = vankila ja perheellinen = pystyyn kuollut vanki.
Trollihan tämä aloittaja on mutta onhan näitä henkistä väkivaltaa ja kiristämistä käyttäviä naisia olemassa. Lupa yökylään on vanhemman ja lapsen välinen asia, ei pariskunnan.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmassa työpaikassani oli näitä yön yli-reissuja ja huh mitä menoa! Siinä unohtui puolisot. Samaa olen kuullut monesta muustakin firmasta. Että ihan aiheellinen kysymys ap!
Olitko yksi heistä pettävistä?
Äidinsä kirjallisella suostumuksella saisi.
Mun vaimo lähtee ruskaviikoille kokonaiseksi viikoksi. Ei tulisi mieleen kieltää häneltä nautintoja, retkiä ja Pirtukirkon tanssilattiaa.
No, itse en pidä naimisiin menoa välttämättömänä. Itselleni se ei ole sitoutumisen synonyymi, vaan ihan vain vakiintunut, hyvä ja toimiva suhde riittää.