Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe olevani rikas tai varakas. Koen olevani hyvin keskiluokkainen. Silti huomaan, että meidän elämä ja viikkobudjetti on kuitakuinkin sama, mitä ohjelman rikkailla. Rahaa jää säästöön joskus enemmän ja joskus vähemmän. Melko tavallisilla ammateilla olemme saaneet omaisuutta kerrytettyä. Sijoitusasunnot ovat aluksi olleet täysin velaksi, mutta maksaneet itse itseään koko ajan takaisin. Lasten tileillä/rahastoissa on mukava pesämuna. Joka kuukausi menee meiltäkin siivu nordnettiin. Autoja on kaksi ja nätisti sisustettu omakotitalo, jonka lainat maksettu. Koko perheellä paljon harrastuksia ja kivoja vaatteita. Syödään usein ulkona. Reissataan paljon Suomessa ja ulkomailla. Käyn kampaajalla ja hierojalla. Palkka riittää aina. Voidaan hankkia kaikki tarpeellinen säästämättä.
Tuossa rikkaat ja rahattomat ohjelmassa nämä "rikkaat" ovat pääosin vai hyvin tukevasti keskiluokkaisia. Muutama oikeasti varakas tainnut olla mukana.Mikähän nyt oli tämänkin kommentin perimmäinen tarkoitus? Joku tonnin viikkobudjetti ei todellakaan ole mikään normi edes keskiluokkaisille. Siis ohjelmassa "viikkobudjetti" on se, minkä täytyy riittää viiden päivän juokseviin kuluihin (bensat/bussiliput ja ruuat ym. käyttötarvikkeet kuten vaikka vessapaperi).
Itsellä ja puolisolla on bruttopalkka/kuukausi yhteensä noin kymppitonnin luokkaa ja se on tämän hetkiseen mediaanin verrattuna hieman yläkanttiin. Tosin inflaatio syö sitäkin koko ajan. Joka tapauksessa katson kyllä tarkkaan, mihin rahani laitan ja pyrin hyödyntämään tarjouksia ja suosin kierrättämistä. Ei tulisi mieleenkään, tai olisi ylipäätään mahdollista heittää tonnia vajaan viikon juokseviin kuluihin. Laittaisin vaikka ennemmin hyväntekeväisyyteen kuin ostaisin jotain helvetin kallista silkkisen sileää vessapaperia tai kaviaaria. Tässä maailmantilanteessa on muutenkin syytä oppia nöyryyttä ja kiristää kukkaron nyörejä. Tiedä mitä vielä tuleman pitää ja miten esim. työllisyystilanne kehittyy. Lisäksi aina voi sairastua ja jäädä työkyvyttömäksi. Tai läheinen voi sairastua. Ehkä silloin viimeistään ymmärtää, mikä elämässä on oikeasti arvokasta ja tärkeää. Sen sijaan, että leuhkii ja pullistelee varallisuudellaan.
Suosittelen lukemaan muutakin kuin seiskaa ja iltasanomia.
Ai miksi? Seiskassa ja Iltasanomissako on ennustettu tuleva henkilökohtainen työkykyisyys sekä vessapaperin hintakehitys vuonna 2023, vai miten tämä kommentti liittyy asiaan? En tiennytkään, että iltapäivälehdistä on tätä nykyä mahdollisuus katsoa tulevaisuuteen. Täytyykin laittaa oitis Seiska tilaukseen. Näkeekö sieltä myös lottonumerot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe olevani rikas tai varakas. Koen olevani hyvin keskiluokkainen. Silti huomaan, että meidän elämä ja viikkobudjetti on kuitakuinkin sama, mitä ohjelman rikkailla. Rahaa jää säästöön joskus enemmän ja joskus vähemmän. Melko tavallisilla ammateilla olemme saaneet omaisuutta kerrytettyä. Sijoitusasunnot ovat aluksi olleet täysin velaksi, mutta maksaneet itse itseään koko ajan takaisin. Lasten tileillä/rahastoissa on mukava pesämuna. Joka kuukausi menee meiltäkin siivu nordnettiin. Autoja on kaksi ja nätisti sisustettu omakotitalo, jonka lainat maksettu. Koko perheellä paljon harrastuksia ja kivoja vaatteita. Syödään usein ulkona. Reissataan paljon Suomessa ja ulkomailla. Käyn kampaajalla ja hierojalla. Palkka riittää aina. Voidaan hankkia kaikki tarpeellinen säästämättä.
Tuossa rikkaat ja rahattomat ohjelmassa nämä "rikkaat" ovat pääosin vai hyvin tukevasti keskiluokkaisia. Muutama oikeasti varakas tainnut olla mukana.Mikähän nyt oli tämänkin kommentin perimmäinen tarkoitus? Joku tonnin viikkobudjetti ei todellakaan ole mikään normi edes keskiluokkaisille. Siis ohjelmassa "viikkobudjetti" on se, minkä täytyy riittää viiden päivän juokseviin kuluihin (bensat/bussiliput ja ruuat ym. käyttötarvikkeet kuten vaikka vessapaperi).
Itsellä ja puolisolla on bruttopalkka/kuukausi yhteensä noin kymppitonnin luokkaa ja se on tämän hetkiseen mediaanin verrattuna hieman yläkanttiin. Tosin inflaatio syö sitäkin koko ajan. Joka tapauksessa katson kyllä tarkkaan, mihin rahani laitan ja pyrin hyödyntämään tarjouksia ja suosin kierrättämistä. Ei tulisi mieleenkään, tai olisi ylipäätään mahdollista heittää tonnia vajaan viikon juokseviin kuluihin. Laittaisin vaikka ennemmin hyväntekeväisyyteen kuin ostaisin jotain helvetin kallista silkkisen sileää vessapaperia tai kaviaaria. Tässä maailmantilanteessa on muutenkin syytä oppia nöyryyttä ja kiristää kukkaron nyörejä. Tiedä mitä vielä tuleman pitää ja miten esim. työllisyystilanne kehittyy. Lisäksi aina voi sairastua ja jäädä työkyvyttömäksi. Tai läheinen voi sairastua. Ehkä silloin viimeistään ymmärtää, mikä elämässä on oikeasti arvokasta ja tärkeää. Sen sijaan, että leuhkii ja pullistelee varallisuudellaan.
Ohjelmassa rikkaiden viikkobudjetti koostuu kaikista tuloista ja todellisuudessa siitä viikkobudjetista maksetaan esimerkiksi asuntolaina, autorahoitus, sijoituslaina jne. Siksi tässäkin ketjussa on valtavasti kommentteja siitä, miksei ohjelmassa ole oikeasti varakkaita. Onhan niitäkin toki ollut jokunen.
Pahaan päivään on hyvä varautua aina. Maailma voi myös yllättää, kuten tässä nyt on viime vuosina todettu. Mutta kaikkien asiantuntijoiden ja ennusteiden mukaan ollaan jo voiton puolella. Suomessa on valtava pula työntekijöistä. Talous on aina mennyt edestakaisin alas ja ylös. Nyt mennään seuraavaksi taas ylös ja joskus tullaan taas alas. Sähkönhintakin tuosta kyllä laskee taas. Ei ole mitään syytä nyt elää missään iltapäivälehtien lööppien varassa, jotka rakastavat pelotella ihmisiä.
Keskimäärin suomalainen taitaa tienata sen 3000, mutta valtavan moni tienaa myös Esim 2000. Kyllä kymppitonnin bruttopalkoilla olette todella hyvätuloisia. Mulla on juristina palkka keskimäärin 4500e/kk.
Todellako ollaan voiton puolella yleisen taloustilanteen suhteen? Entä Suomen jatkuva velkaantuminen? Onko sekin ratkaistu jo? Kas kun en ole sitä rakastamastani Seitsemän päivää -lehdestä vielä lukenut. Viimeksi siellä oli vain juttua Dannyn, Helmin ja Erikan kolmiodraamasta. Seiska on minulle sentään kuin raamattu. Suomessa on ehkä valtava pula suorittavista työntekijöistä, mutta olisitko itse valmis mennä vaihtamaan vanhusten vaippoja parin tonnin palkalla tai istumaan kassalle samalla, kun sinunlaiset mulkerot vittuilee sen minkä kerkeää? Entäpä Postiin Helsingin Sanomien varhaisjakelijaksi Vantaan seudulle? Saisi siinä sopivasti vähän jännitystä elämään, kun ei tiedä milloin murhamiesoletettu hyökkää kimppuun.
Helistä tulisi hyvä äänikirjan lukija. Huomasitteko, kuinka rauhallinen, hivenen hento ja elegantti puheääni hänellä oli. Tai joku neuvoja minne tahansa, jos suljette silmänne niin ääni "näyttää" erilaiselta. Äänellä voisi mennäminne vain.
Janne on kokenut yrittäjä (joopa joo) ja kokenut rahastomies (joo joo,).
Nämä em. asiat eivät ole ollenkaan varmoja.
Varmaa on se, että Jannella ei ole hiuksia enää päässään 3 vuoden kuluttua, poltti sikareita tai ei.
Tämä on aina yhtä huvittava ilmiö, että miesten ulkonäköä saa arvostella mielin määrin, mutta auta armias jos arvostelet naista.
Mun mielestä Janne oli ihan komea. Ehkä täällä tavismammoja vaan ketuttaa, kun tietävät ettei tuollainen varakas mies edes sylkisi heitä päin.
Mitä itse tiedän ylemmän keskiluokan ihmisiä, niin kyllä se varakkuus näkyy. Vaatteet ovat laadukkaita ja selkeästi hintavia. Saattavat maksaa toppatakista 500€. Tyyli on yksinkertaisen siisti, mutta selkeästi laadukas. Laittavat rahaa enemmän myös elämyksiin, kuten ruokaan, matkusteluun, harrastuksiin ym.
Mielestäni on haihattelua väittää, että todella varakkaat/rikkaat kävelevät tuolla variksenpelättimen näköisenä. Ihan kuin ihmiset haluaisivat kieltää sen, että maassamme on selkeät yhteiskuntaluokat.
Itse kuulun alempaan keskiluokkaan. Joku aikaisemmin kirjoitti, että minun luokassani on tietynlaista epävarmuutta sen suhteen, että ei haluta näyttää työväenluokkaiselta. Tämä pätee ainakin minuun. En halua näyttää homssuiselta. Käyn säännöllisesti parturissa ja pidän itseni ns. siistin näköisenä. Panostan myös tiettyihin vaatteisiin. Eli ostan laadukkaampaa. En kuitenkaan tienaa niin paljoa, että pystyisin asumaan kalliilla alueella tai laittamaan rahaa tuosta noin vaan elämyksiin.
Nyt käy kyllä sääliksi tätä viimeisen jakson "köyhää". Toisen ihmisen urpoilun takia menettänyt suurimman osan varallisuudestaan :(
Vierailija kirjoitti:
Nyt käy kyllä sääliksi tätä viimeisen jakson "köyhää". Toisen ihmisen urpoilun takia menettänyt suurimman osan varallisuudestaan :(
Mulla taas meni hermot tuohon rikkaaseen jo alussa: eihän se tee mitään muuta kuin valittaa! En yhtään ihmettele, että on ollut Kepun kansanedustaja....
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse tiedän ylemmän keskiluokan ihmisiä, niin kyllä se varakkuus näkyy. Vaatteet ovat laadukkaita ja selkeästi hintavia. Saattavat maksaa toppatakista 500€. Tyyli on yksinkertaisen siisti, mutta selkeästi laadukas. Laittavat rahaa enemmän myös elämyksiin, kuten ruokaan, matkusteluun, harrastuksiin ym.
Mielestäni on haihattelua väittää, että todella varakkaat/rikkaat kävelevät tuolla variksenpelättimen näköisenä. Ihan kuin ihmiset haluaisivat kieltää sen, että maassamme on selkeät yhteiskuntaluokat.
Itse kuulun alempaan keskiluokkaan. Joku aikaisemmin kirjoitti, että minun luokassani on tietynlaista epävarmuutta sen suhteen, että ei haluta näyttää työväenluokkaiselta. Tämä pätee ainakin minuun. En halua näyttää homssuiselta. Käyn säännöllisesti parturissa ja pidän itseni ns. siistin näköisenä. Panostan myös tiettyihin vaatteisiin. Eli ostan laadukkaampaa. En kuitenkaan tienaa niin paljoa, että pystyisin asumaan kalliilla alueella tai laittamaan rahaa tuosta noin vaan elämyksiin.
Kyllä mä edelleen olen sitä mieltä, ettei varakkuus näy ulkonäöstä. Olen työskennellyt pitkään pankin private-osastolla ja sanoisin, että eniten siellä kävi näitä saappaat jalassa ja kauhtunut toppatakki -ihmisiä, tukkakin vähän hapsottaa. Ei varakkaita välttämättä pätkääkään kiinnosta, miltä se ulkoinen habitus näyttää. Jos on hienot vaatteet, niin usein se on merkki vaan siitä että pakko esittää muille olevansa rikkaampi mitä oikeasti on.
Helillä on ihanat hiukset! <3
Rasittava ukko! Ihme valittaja!
Markku ymmärtää oman taustansa takia Helin elämäntilanteen hyvin.
Heli on kyllä todella sympaattinen.
Helillä on kauniit piirteet. Varsinkin silmät.
Mulla tuli ihan ilonkyyneleet. Olin niin onnellinen Helin puolesta kun sai uudet kengät!
Olipas Heli ihana! Hänen äänensä on niin miellyttävä ja pehmeä. Toivon hänelle kaikkea hyvää elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuolla viimeisen jakson Helillä joku sairaus vai miksi on niin kookas? Toki vastaavasti se maltsun mummo ja moni muukin köyhistä on valtavan lihavia. Tuskin kaikki on sairaita eli rahaa tuntuu ruokaan ainakin jäävän. Jännä että jossain Aasiassa köyhät ovat niitä laihimpia mutta Suomessa juuri päinvastoin.
Kuulemma (tutkimusten mukaan) on paljon kiinni suoliston bakteerikannasta tuo paino.
Kun hiirille oli vaihdettu eri bakteerikanta, olivat sen mukaan lihoneet/laihtuneet. Kaikki ei siis ole syödyn ruoan määrästä johtuvaa. Se on liian yksinkertainen ajatusmalli.
Typerää haukkua täällä ohjelmaan osallistuvien ulkonäköä. Mitähän kirjoittajat sillä pyrkivät saavuttamaan?
Suosittelen lukemaan muutakin kuin seiskaa ja iltasanomia.