Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official

Vierailija
01.12.2021 |

Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…

Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.

Kommentit (4342)

Vierailija
4061/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelman ärsyttävin osuus on aina se, kun rikas alkaa päällepäsmäröimään ja etsimään ratkaisuja köyhän ongelmaan. Ikään kuin yritettäisiin todistella sitä, että oma nerokkuus ja nokkeluus on oman vaurastumisen taustalla yksinomaan ja köyhä on köyhä vain omasta tyhmyydestään johtuen. Tämä viimeisinkin rikas alkoi heti nerokkaana tuputtamaan jotain yrittäjyyttä köyhille, niin kuin köyhä ei olisi sitä itse ikinä voinut keksiä. Hevosalan yrittäjyyshän on tunnetusti jäätävä rahasampo - eikä alkupääomaakaan tarvita lainkaan!

Lisäyksenä vielä se, että uusimman jakson rikas pariskunta hehkutti ja korosti paljon sitä, kuinka he ovat onnekkaita, kun heidän elintasonsa on mitä on. Minulle ei ainakaan auennut, mitä poikkeuksellista heidän elintasossaan oli. Keittiöön oli tehty pientä tuunausta ja emännällä oli glitterimekko ja siihen sopiva käsilaukku - aika monella on näihin mahdollisuus. Kauhistelivat köyhien pientä pihaplänttiä ja sitä, kuinka kuka vain voisi pusikosta ryömiä köyhän takapihalle - samaan aikaan itse asuivat rivarissa, jonka takapihamaisema oli naapurin etuovi ja esteenä naapurin tai jonkun muun tunkeiluvisiitille vain pieni polvenkorkuinen aita? Omaa nerokkuutta nostettiin esille leasing-autoilulla (huollot kuuluu hintaan) ja sillä, että 15€ budjetista laitetaan Nordnetille. Tuli jotenkin tosi ylimielinen olo etenkin tästä rikkaasta rouvasta. Kyllä se hymy hyytyisi heilläkin, jos joka ainoa viikko budjetti olisi sen 55€, ei tulisi todellakaan jokaiselta viikolta laitettua sitä 15€ Nordnetille. Ja vaikka tulisikin, ei mitään äkkirikastumista olisi sillä luvassa.

Näin kiinteistövälittäjänä pisti heti silmään tuo rikkaiden keittiö. Mikäli keittiöön on tosiaan käytetty 5t ekstraa, että saadaan sellainen kun halutaan, niin missähän se näkyi? Mikroa ei oltu integroitu, eikä myöskään astianpesukonetta. Etenkin tuo mikron integroimattomuus on nykyään jopa kynnyskysymys monelle. Halpa astianpesukone, eikä sekään integroitu. Tuollainen Rosenlewin perusmallin kone taitaa olla halvimpia mahdollisia.

Kaikki seinät valkoisia. Luo heti halvan fiiliksen asuntoon. Olisivat laittaneet hienoa tapettia, niin olisi näyttänyt heti arvokkaammalta, tai edes maalannut seiniä. Olohuoneessa oli työpiste, joten taisi olla kaksio. Työtuolina oli Ikean tuoli. Samanlainen kuin itselläni kotona.

Pienehkö kaksio valkoiseksi maalatuilla seinillä ja tavallisilla huonekaluilla. Toki kämppä taisi olla Saunalahdessa, joten ei se nyt ihan halpa ole ollut.

En näe mitään lisäarvoa sille että mikro ja astianpesukone ovat integroituja 

Itser asun kallissa asunnossa, enkä koskaan edes ole ajatellut integroituja laitteita itselleni

Vierailija
4062/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelman ärsyttävin osuus on aina se, kun rikas alkaa päällepäsmäröimään ja etsimään ratkaisuja köyhän ongelmaan. Ikään kuin yritettäisiin todistella sitä, että oma nerokkuus ja nokkeluus on oman vaurastumisen taustalla yksinomaan ja köyhä on köyhä vain omasta tyhmyydestään johtuen. Tämä viimeisinkin rikas alkoi heti nerokkaana tuputtamaan jotain yrittäjyyttä köyhille, niin kuin köyhä ei olisi sitä itse ikinä voinut keksiä. Hevosalan yrittäjyyshän on tunnetusti jäätävä rahasampo - eikä alkupääomaakaan tarvita lainkaan!

Lisäyksenä vielä se, että uusimman jakson rikas pariskunta hehkutti ja korosti paljon sitä, kuinka he ovat onnekkaita, kun heidän elintasonsa on mitä on. Minulle ei ainakaan auennut, mitä poikkeuksellista heidän elintasossaan oli. Keittiöön oli tehty pientä tuunausta ja emännällä oli glitterimekko ja siihen sopiva käsilaukku - aika monella on näihin mahdollisuus. Kauhistelivat köyhien pientä pihaplänttiä ja sitä, kuinka kuka vain voisi pusikosta ryömiä köyhän takapihalle - samaan aikaan itse asuivat rivarissa, jonka takapihamaisema oli naapurin etuovi ja esteenä naapurin tai jonkun muun tunkeiluvisiitille vain pieni polvenkorkuinen aita? Omaa nerokkuutta nostettiin esille leasing-autoilulla (huollot kuuluu hintaan) ja sillä, että 15€ budjetista laitetaan Nordnetille. Tuli jotenkin tosi ylimielinen olo etenkin tästä rikkaasta rouvasta. Kyllä se hymy hyytyisi heilläkin, jos joka ainoa viikko budjetti olisi sen 55€, ei tulisi todellakaan jokaiselta viikolta laitettua sitä 15€ Nordnetille. Ja vaikka tulisikin, ei mitään äkkirikastumista olisi sillä luvassa.

Näin kiinteistövälittäjänä pisti heti silmään tuo rikkaiden keittiö. Mikäli keittiöön on tosiaan käytetty 5t ekstraa, että saadaan sellainen kun halutaan, niin missähän se näkyi? Mikroa ei oltu integroitu, eikä myöskään astianpesukonetta. Etenkin tuo mikron integroimattomuus on nykyään jopa kynnyskysymys monelle. Halpa astianpesukone, eikä sekään integroitu. Tuollainen Rosenlewin perusmallin kone taitaa olla halvimpia mahdollisia.

Kaikki seinät valkoisia. Luo heti halvan fiiliksen asuntoon. Olisivat laittaneet hienoa tapettia, niin olisi näyttänyt heti arvokkaammalta, tai edes maalannut seiniä. Olohuoneessa oli työpiste, joten taisi olla kaksio. Työtuolina oli Ikean tuoli. Samanlainen kuin itselläni kotona.

Pienehkö kaksio valkoiseksi maalatuilla seinillä ja tavallisilla huonekaluilla. Toki kämppä taisi olla Saunalahdessa, joten ei se nyt ihan halpa ole ollut.

En näe mitään lisäarvoa sille että mikro ja astianpesukone ovat integroituja 

Itser asun kallissa asunnossa, enkä koskaan edes ole ajatellut integroituja laitteita itselleni

Onhan se ruman näköistä, jos mikro on sellaisessa kolossa vs että olisi integroitu. On myös esteettisempää, jos astianpesukone on piilossa, kuin näkyvillä. Ei kyllä mullakaan ole integroituja kodinkoneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4063/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhät ei saanut käyttää rikkaiden autoa vaan joutuivat käyttämään taksia?!

Tais olla leasing? En tiedä onko noissa vakuutuksien takia merkattu tietyt kuskit. Meillä täällä Norjassa on ainakin niin, että leasingilla saa ajaa vain sen auton ottaneet henkilöt. Meidän liisaria saa ajaa vain minä ja mun mies.

Vierailija
4064/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös voisin lyödä vaikka vetoa, että tuo varakkaiden kaksio on ostettu sijoituskämpäksi ja asuvat itse siinä, kunnes joku helmi löytyy.

Miksiköhän sitä ei sitten jaksossa sanottu? Puhuttiin vain, kuinka keittiön pitää olla juuri tietynlainen heille. Näkisivätkö niin paljoa vaivaa sijoitusasunnon kanssa? Vaikka edelleen keittiö ei ollut yhtään pramea mielestäni, perus uudehkon talon keittiö. Tämän rikkaan pariskunnan esittely vaikutti vain siltä, että nyt leikitään niiiin rikasta, mutta mitään rikkauksia ei kyllä näkynyt. Autoakaan ei näkynyt, eikä se heidän oma olekaan.

En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta minä myös mietin heti, että olisiko tarkoitus jättää sijoitusasunnoksi tuo kaksio. Asuvat varmaan tovin siinä itse ensin, joten miksi sitä ei samalla laittaisi itselle sopivaksi. Saunalahti on myös alueena sellainen, että sinne muuttaa vähän snobit, joten asunnon pitää täyttää kyllä keskivertoa vaativampi maku, vaikka asuisi vuokralla.

Toki tämä rikkaiden asunto oli kyllä pliisu. Keittiössä halvat kodinkoneet ja mikro vanhanaikaisesti kolossaan (ei integroitu) ja joka puolella valkoiseksi maalatut seinät.

Vierailija
4065/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilialla ja Danielilla on täyssähköauto, joten en tiedä jos nää köyhät ei uskaltaneet ajaa kun ei tienneet miten "sellainen hienous toimii" ?

Vierailija
4066/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuolla viimeisen jakson Helillä joku sairaus vai miksi on niin kookas? Toki vastaavasti se maltsun mummo ja moni muukin köyhistä on valtavan lihavia. Tuskin kaikki on sairaita eli rahaa tuntuu ruokaan ainakin jäävän. Jännä että jossain Aasiassa köyhät ovat niitä laihimpia mutta Suomessa juuri päinvastoin.

Vierailija
4067/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelin, kun tää köyhä pariskunta valitti, etteivät voi syödä marjoja, kun ovat niin kalliita!!! Eikö niitä voi itse käydä poimimassa, niin ei maksa kuin vaivan. Ikinä en ole marjoja ostanut, aina on pakastin ollut täynnä syksyn tullen metsän herkkuja. Vähän täytyy itsekin panostaa.

Muutenkin kotimaiset mustikat Lidlissä alle kympin iso kilon pussi pakasteesta, ulkomaiset varmaan vielä halvempia. Ei voine olla siitä rahasta kiinni jos laittaa vähän puuroon, harva niitä siihen valtavaa määrää laittaa kerralla joten kestää pitkään, ainakin itselläni kilon pussi.

Vierailija
4068/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhät ei saanut käyttää rikkaiden autoa vaan joutuivat käyttämään taksia?!

Köyhät oli kännissä. Silloin on parempi ottaakin taksi. Laissa kiellettyä ajaa päissään.

Tää on just tuo ongelma tänkaltasissa formaateissa. Liikutaan niin intiimillä osa-alueella että pakko antaa osallistujille siimaa mitä näytetään mitä ei, jotta koko ohjelma ja tuotantokausi saadaan purkkiin ja tuutista ulos ilman raastuvassa istumista.

Sitten ilman saattaa jäädä leijumaan kysymyksiä, ja ihmismielihän tuppaa täyttämään arvailut spekulatiolla.

Esim. kummankaan kauppareissuja ei näytetty espoolaisten jaksossa. Heti herää kysymyksiä. Miksi ei?

Vierailija
4069/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuolla viimeisen jakson Helillä joku sairaus vai miksi on niin kookas? Toki vastaavasti se maltsun mummo ja moni muukin köyhistä on valtavan lihavia. Tuskin kaikki on sairaita eli rahaa tuntuu ruokaan ainakin jäävän. Jännä että jossain Aasiassa köyhät ovat niitä laihimpia mutta Suomessa juuri päinvastoin.

Viimeistä jaksoa en ole nähnyt. Mutta ei se Maltsun mummo minusta mikään erityisen lihava ollut. Ja köyhäkin voi lihoa vaalealla leivällä ja lenkkimakkaralla. Ei maksa paljoa.

Vierailija
4070/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma yritys ei aina tarkoita konkreettisen firman pystyttämistä vaan hänellä oli varmaan ajatuksena että nainen tekisi yrittäjän töitä talleille.

Vierailija
4071/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nuo noista marjoista vääntää. Miksei ikinä kalasta tai lohesta?

Plus en usko että espoolaispariskunta plus koira pärjäsivät viidelläkympillä viittä päivää. Mut ihan sama. Ei tää nyt niin vakavaa oo.

No saiko ne sen yrityskonsultaation avulla firman pystyyn? No ei tietenkään. Niitten kanattas muuttaa maalle halvempaan asuntoon kun tykkäävät luonnosta ja eläimistä.

Vierailija
4072/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että keittiössä integrointi olisi jotenkin arvokkuuden mittari.  Itse asun vanhassa rivitalossa, mutta

siihen on tehty edellisten asukkaiden toimesta keittiöremppa, jolloin laitettu kaikki integroidut kalusteet.

Ja itse olen kuitenkin tavis eläkeläinen, pienillä tuloilla kitkutteleva.

Vierailija
4073/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös voisin lyödä vaikka vetoa, että tuo varakkaiden kaksio on ostettu sijoituskämpäksi ja asuvat itse siinä, kunnes joku helmi löytyy.

Miksiköhän sitä ei sitten jaksossa sanottu? Puhuttiin vain, kuinka keittiön pitää olla juuri tietynlainen heille. Näkisivätkö niin paljoa vaivaa sijoitusasunnon kanssa? Vaikka edelleen keittiö ei ollut yhtään pramea mielestäni, perus uudehkon talon keittiö. Tämän rikkaan pariskunnan esittely vaikutti vain siltä, että nyt leikitään niiiin rikasta, mutta mitään rikkauksia ei kyllä näkynyt. Autoakaan ei näkynyt, eikä se heidän oma olekaan.

En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta minä myös mietin heti, että olisiko tarkoitus jättää sijoitusasunnoksi tuo kaksio. Asuvat varmaan tovin siinä itse ensin, joten miksi sitä ei samalla laittaisi itselle sopivaksi. Saunalahti on myös alueena sellainen, että sinne muuttaa vähän snobit, joten asunnon pitää täyttää kyllä keskivertoa vaativampi maku, vaikka asuisi vuokralla.

Toki tämä rikkaiden asunto oli kyllä pliisu. Keittiössä halvat kodinkoneet ja mikro vanhanaikaisesti kolossaan (ei integroitu) ja joka puolella valkoiseksi maalatut seinät.

Vai että snobit Saunalahdessa? Ei kyllä, ei hyvä ihminen ei. 

Vierailija
4074/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että keittiössä integrointi olisi jotenkin arvokkuuden mittari.  Itse asun vanhassa rivitalossa, mutta

siihen on tehty edellisten asukkaiden toimesta keittiöremppa, jolloin laitettu kaikki integroidut kalusteet.

Ei kukaan ole sanonut, että se olisi arvokkuuden mittari. Se on nykyaikaisuuden mittari. Se on vähän kuin vanha valurautaliesi. Ei kukaan halua sellaista kotiinsa enää. Mulla on sellainen, mutta saa olla vielä aikansa. Toimii hyvin. Tai vähän sama asia, kuin valkoinen ysäriajan muovimatto. Ei kukaan halua sellaista, vaikka nykyajan villitys vinyylilankku onkin periaatteessa sama asia kuin muovimatto, mutta ei valkoinen muovimatto mikään myyntivaltti tai vuokrausvaltti ole.

Osa asioista kehittyy parempaan suuntaan ja osa on sitten puhtaasti trendikysymyksiä. Onhan integroitu mikro modernimpi, nykyaikaisempi ja esteettisempi, kuin sellainen vanhanaikainen mikrokolo. Eikä mullakaan ole integroitua mikroa, mutta remontoin keittiön sitten aikanaan.

Vierailija
4075/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitähän se alue nimenomaan on? Snobien alue.

Vierailija
4076/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nykyaikaa. Ihmiset haluavat nykyaikaisia ratkaisuja. Ei se mikään arvokkuuden mittari ole.

Samahan se pätee kaikessa. Tulee uusia trendejä. Harva haluaa ostaa vaikkapa tuubitopin ja tissivyön pikkujouluiksi, vaikka joskus 15v sellaiset halusi kaikki.

Vierailija
4077/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitähän se alue nimenomaan on? Snobien alue.

Sanakirja esiin. Ei ole snobeja, ei edes varakkaita. Eikä mitään statusta 99% Espoota. Lie koko Suomella.

Vierailija
4078/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jotenkin outo ohjelma kun rikkaat on mitä on. Olikos se viime vuonna kun oli tämä bisnesnainen oy. Yrityksen liikevaihto vuonna 2021 oli 14 000 euroa ja tappio 55 000 euroa. Joo toki vain yhden vuoden tulos, mutta jos liikevaihto on jatkossakin samaa luokkaa niin köyhälle puolelle tuossa ennemminkin kuuluisi.

Vierailija
4079/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yhden jakson rikas Heidi Kytö lapsineen asui jossain kämäisessä vanhassa rivitalossa, jonka sisustus oli sellainen, joka yleensä köyhillä on. Näyttää siltä, että on vain joutunut ottamaan mitä saadaan. Oli sentään keittiö ja kylppäri rempattu kivasti, kalliita laukkuja ja kallis auto.

Viime kaudella oli ne leikkiset omistajat ja heidän perus rivarikämppä vanhoilla ikean eri pari sohvilla oli jo pohjanoteeraus. Vaihtoperheen yyhookin asui lopulta paremmin. Näillä nyt oli ehkä joo keskivertoa kalliimpi auto ja lapsilla kalliita vaatteita.

Viime jakson Emialialla ja Danielilla ei ollut sen sijaan mitään. Ei näytetty autoa, pieni asunto halvoilla valinnoilla (valkoiset seinät, halvat kodinkoneet, ikeaa jne). Ei kalliita vaatteita. Ei mitään.

Vierailija
4080/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muka-rikas käytti verbiä DO, kun puhui ruuan valmistuksesta. Nolo.

Mitä sitten? Toki olisi ehkä ollut opillisesti oikeampaa käyttää make-termiä, mutta englanti on siitä homo kieli, että voi olla käytännössä samalle asialle monta eri muotoa. Ei minullakaan välttämättä aina oikea muoto tule, kun pitää puhua tässä ja nyt. Vasta myöhemmin hoksaa, että joku toinen muoto olisi ehkä ollut se oikeampi. No, en tuota mamelottikieltä käytä kuin pakon edessä, Suomessa kun asun.