Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official

Vierailija
01.12.2021 |

Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…

Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.

Kommentit (4342)

Vierailija
4041/4342 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän haisee kateudelta tuosta rikkaan parin naisesta laitetut monet kommentit. Tyyliin joku että käytti väärää verbiä englanniksi ruoanlaitosta - mitä väliä? Tai ne hiukset, minusta vain positiivista että on luonnollinen tyyli eikä mikään lisäkehius-täytehuulibeibe. Ja miksi hän nyt ei olisi saanut suomalaista miestäkin? sattuivat vaan rakastumaan Israelilaiseen.

Haisee kateudelta jos lisäke hiukset huono asia. Eikö ole vara itselläsi laittaa ohkaisiin hiuksiin. Kauhean näköistä et "rikas" muija on tv ssä likaisilla tukal tai sit kauhee määrä lakkaa. Tarvitsee stylistin korkkarien ja mekon ostamiseen. Sori mut vähän noloa

Vierailija
4042/4342 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän arvoisia, ne S-etukortit olivat? Niillä saavat ruokaa ja jää ehkä auton laittoon rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4043/4342 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelman ärsyttävin osuus on aina se, kun rikas alkaa päällepäsmäröimään ja etsimään ratkaisuja köyhän ongelmaan. Ikään kuin yritettäisiin todistella sitä, että oma nerokkuus ja nokkeluus on oman vaurastumisen taustalla yksinomaan ja köyhä on köyhä vain omasta tyhmyydestään johtuen. Tämä viimeisinkin rikas alkoi heti nerokkaana tuputtamaan jotain yrittäjyyttä köyhille, niin kuin köyhä ei olisi sitä itse ikinä voinut keksiä. Hevosalan yrittäjyyshän on tunnetusti jäätävä rahasampo - eikä alkupääomaakaan tarvita lainkaan!

Lisäyksenä vielä se, että uusimman jakson rikas pariskunta hehkutti ja korosti paljon sitä, kuinka he ovat onnekkaita, kun heidän elintasonsa on mitä on. Minulle ei ainakaan auennut, mitä poikkeuksellista heidän elintasossaan oli. Keittiöön oli tehty pientä tuunausta ja emännällä oli glitterimekko ja siihen sopiva käsilaukku - aika monella on näihin mahdollisuus. Kauhistelivat köyhien pientä pihaplänttiä ja sitä, kuinka kuka vain voisi pusikosta ryömiä köyhän takapihalle - samaan aikaan itse asuivat rivarissa, jonka takapihamaisema oli naapurin etuovi ja esteenä naapurin tai jonkun muun tunkeiluvisiitille vain pieni polvenkorkuinen aita? Omaa nerokkuutta nostettiin esille leasing-autoilulla (huollot kuuluu hintaan) ja sillä, että 15€ budjetista laitetaan Nordnetille. Tuli jotenkin tosi ylimielinen olo etenkin tästä rikkaasta rouvasta. Kyllä se hymy hyytyisi heilläkin, jos joka ainoa viikko budjetti olisi sen 55€, ei tulisi todellakaan jokaiselta viikolta laitettua sitä 15€ Nordnetille. Ja vaikka tulisikin, ei mitään äkkirikastumista olisi sillä luvassa.

No siis mies oli nössö ja kärsäjustiinalta en ostaisi edes kukkaruukkua, saatikka konsulttipalveluja. 

Vierailija
4044/4342 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ne kävi syömässä Espoossa, tunnistatteko raflan? Ihan kotoisa deco, annokset eivät olleet kovin kiinnostavan näköisiä. 

Lopputeksteissä oli ravintola Base. Olisiko Sellossa? Ei mikään hienon hieno ravintola ollenkaan.

Ei Espoossa muutenkaan ole yhtään hienoa ravintolaa. Helsingissä onneksi on.

On siellä ainakin hienot hinnat. Vilkaisin tuota Basen menuta, lähes 40 egee pääruoka-annokset. En nähnyt listassa noita jotka söivät, varmaan vaihtunut kuvausten jälkeen. Pakko sanoa, että olen paremman näköisistäkin annoksista maksanut tuon hinnan kuin mitä kuvattiin. 

Toi Basen tarjoilija on maailman mukavin tyyppi. Käydään joskus perheen kanssa ja aikoinaan olin Sellon vieressä töissä niin Basen buffet oli loistava. 

Ok. Nuo kuvatut annokset olivat ihan ok, mutta jos hinta huitelee 40 niin aivan liikaa näytetyistä annoksista. Miljöö kuitenkin oli kivannäköinen ja jos palvelukin skulaa, pitää käydä testaamassa ku Espooseen asiaa. 

Vierailija
4045/4342 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset jaksossa epämiellyttävän oloisia ja -näköisiä. Miehet symppiksempiä. Karmeaa, että nuori mies "hyvinvointivaltiossamme" on hampaaton, eikä korjaut tai hanki edes proteesia siihen. 

Ei kuitenkaan niin epämiellyttäviä kuin tällainen ihminen, joka alkaa julkisesti haukkumaan heidän ulkonäköään ja olemustaan. Eikä tuollainen yksi puuttuva hammas nyt useimpia haittaa mitään, täälläkin on monet kehuneet kuinka kivan näköinen se "köyhä" mies oli, yhdestä hampaasta viis! Ei kaikki ole noin pinnallisia.

Minua haittaa, hampaista näkee elintason ja kiinnostuksen itsensä yleiseen "huoltamiseen". 

MIksi tätä on dissattu? Onko teillä hoitamattomat hampaat? Ymmärrän, että valkaisu ja hammashuolto on kallista eikä kaikilla siihen yksinkertaisesti ole varaa. Juuri se vuoksi elintason näkeekin niistä. Jos suoristetut, valkaistut, huolletut niin yleensä ei ole matalapalkkaisimmasta päästä ja lapsuuden kodissa jo asiallisesti pakotettu rautoja käyttämään. 

Vierailija
4046/4342 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset jaksossa epämiellyttävän oloisia ja -näköisiä. Miehet symppiksempiä. Karmeaa, että nuori mies "hyvinvointivaltiossamme" on hampaaton, eikä korjaut tai hanki edes proteesia siihen. 

Ei kuitenkaan niin epämiellyttäviä kuin tällainen ihminen, joka alkaa julkisesti haukkumaan heidän ulkonäköään ja olemustaan. Eikä tuollainen yksi puuttuva hammas nyt useimpia haittaa mitään, täälläkin on monet kehuneet kuinka kivan näköinen se "köyhä" mies oli, yhdestä hampaasta viis! Ei kaikki ole noin pinnallisia.

Minua haittaa, hampaista näkee elintason ja kiinnostuksen itsensä yleiseen "huoltamiseen". 

Jos on hammas irronnut, ei siihen "tekaria" ilmaiseksi saa. Voi olla sattunut vaikka joku onnettomuus ja irronnut, ei siinä auta vaikka on kuinka hyvin harjannut ja huoltanut.

No sepä se, ettei edes parin vuoden jonoilla ja osamaksulla sitä julkiselta hakenut. Kyllä monetkin ennen pysyvän implantin hankkimista pitävät sitä irtohammasta suussa. 

Vierailija
4047/4342 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelman ärsyttävin osuus on aina se, kun rikas alkaa päällepäsmäröimään ja etsimään ratkaisuja köyhän ongelmaan. Ikään kuin yritettäisiin todistella sitä, että oma nerokkuus ja nokkeluus on oman vaurastumisen taustalla yksinomaan ja köyhä on köyhä vain omasta tyhmyydestään johtuen. Tämä viimeisinkin rikas alkoi heti nerokkaana tuputtamaan jotain yrittäjyyttä köyhille, niin kuin köyhä ei olisi sitä itse ikinä voinut keksiä. Hevosalan yrittäjyyshän on tunnetusti jäätävä rahasampo - eikä alkupääomaakaan tarvita lainkaan!

Lisäyksenä vielä se, että uusimman jakson rikas pariskunta hehkutti ja korosti paljon sitä, kuinka he ovat onnekkaita, kun heidän elintasonsa on mitä on. Minulle ei ainakaan auennut, mitä poikkeuksellista heidän elintasossaan oli. Keittiöön oli tehty pientä tuunausta ja emännällä oli glitterimekko ja siihen sopiva käsilaukku - aika monella on näihin mahdollisuus. Kauhistelivat köyhien pientä pihaplänttiä ja sitä, kuinka kuka vain voisi pusikosta ryömiä köyhän takapihalle - samaan aikaan itse asuivat rivarissa, jonka takapihamaisema oli naapurin etuovi ja esteenä naapurin tai jonkun muun tunkeiluvisiitille vain pieni polvenkorkuinen aita? Omaa nerokkuutta nostettiin esille leasing-autoilulla (huollot kuuluu hintaan) ja sillä, että 15€ budjetista laitetaan Nordnetille. Tuli jotenkin tosi ylimielinen olo etenkin tästä rikkaasta rouvasta. Kyllä se hymy hyytyisi heilläkin, jos joka ainoa viikko budjetti olisi sen 55€, ei tulisi todellakaan jokaiselta viikolta laitettua sitä 15€ Nordnetille. Ja vaikka tulisikin, ei mitään äkkirikastumista olisi sillä luvassa.

Näin kiinteistövälittäjänä pisti heti silmään tuo rikkaiden keittiö. Mikäli keittiöön on tosiaan käytetty 5t ekstraa, että saadaan sellainen kun halutaan, niin missähän se näkyi? Mikroa ei oltu integroitu, eikä myöskään astianpesukonetta. Etenkin tuo mikron integroimattomuus on nykyään jopa kynnyskysymys monelle. Halpa astianpesukone, eikä sekään integroitu. Tuollainen Rosenlewin perusmallin kone taitaa olla halvimpia mahdollisia.

Kaikki seinät valkoisia. Luo heti halvan fiiliksen asuntoon. Olisivat laittaneet hienoa tapettia, niin olisi näyttänyt heti arvokkaammalta, tai edes maalannut seiniä. Olohuoneessa oli työpiste, joten taisi olla kaksio. Työtuolina oli Ikean tuoli. Samanlainen kuin itselläni kotona.

Pienehkö kaksio valkoiseksi maalatuilla seinillä ja tavallisilla huonekaluilla. Toki kämppä taisi olla Saunalahdessa, joten ei se nyt ihan halpa ole ollut.

Vierailija
4048/4342 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä rikas pariskunta matkustelee paljon ja vaikuttaa aika kalliilta matkoilta. Harrastavat myös paljon kaikkea ja heillä käy ikkunanpesijät, siivouspalvelua jne. Autona on mun mielestä volkkarin täyssähköauto id3. Nainen on vähän ylimielinen. Periaatteessa siis kohtelias ja mukava, mutta aina sellainen olevinaan ja teennäinen. Ei osaa oikein heittäytyä vaan sellainen kuori päällä koko ajan. Eikä tuo mieskään mikään lämminhenkinen ole.

Tiedän pariskunnan ihan hyvin, mutta en nyt voi sanoa täysin tuntevani ihmisinä.

Vierailija
4049/4342 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat jakson rikkaat voineet ostaa tuon pikkukaksion vaikka sijoitusmielessä? Asuvat siinä itse hetken ja keräävät pesämunaa ja sitten ostavat itselleen isomman asunnon tuo kaksio jää vuokralle sijoitusasunnoksi? Mulla tuli siis heti tällänen mieleen.

Vierailija
4050/4342 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danielin rouvalle pitäisi ostaa shampoota. Vili koira oli ihana mutta "rikas" emäntä sanoi, ettei tykkää eläimistä. Mitä ihmettä??

Vierailija
4051/4342 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös voisin lyödä vaikka vetoa, että tuo varakkaiden kaksio on ostettu sijoituskämpäksi ja asuvat itse siinä, kunnes joku helmi löytyy.

Vierailija
4052/4342 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myös voisin lyödä vaikka vetoa, että tuo varakkaiden kaksio on ostettu sijoituskämpäksi ja asuvat itse siinä, kunnes joku helmi löytyy.

Miksiköhän sitä ei sitten jaksossa sanottu? Puhuttiin vain, kuinka keittiön pitää olla juuri tietynlainen heille. Näkisivätkö niin paljoa vaivaa sijoitusasunnon kanssa? Vaikka edelleen keittiö ei ollut yhtään pramea mielestäni, perus uudehkon talon keittiö. Tämän rikkaan pariskunnan esittely vaikutti vain siltä, että nyt leikitään niiiin rikasta, mutta mitään rikkauksia ei kyllä näkynyt. Autoakaan ei näkynyt, eikä se heidän oma olekaan.

Vierailija
4053/4342 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut, mutta asuvatko rikkaat kaksiossa, vai ymmärsinkö jotain väärin?

Vierailija
4054/4342 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatu Itkonen esittää rikasta vaikka on pelkästään raiskaaja.

https://www.seiska.fi/Kotimaa/Raiskauksesta-syytetty-taikuri-Aatu-Itkon…

Vierailija
4055/4342 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi köyhät ei saanut käyttää rikkaiden autoa vaan joutuivat käyttämään taksia?!

Vierailija
4056/4342 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhät ei saanut käyttää rikkaiden autoa vaan joutuivat käyttämään taksia?!

Sitä tarina ei kertonut.

Vierailija
4057/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he nimenomaan halusivat käyttää taksia, kun heillä kerrankin oli siihen rahaa.

Vierailija
4058/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelin, kun tää köyhä pariskunta valitti, etteivät voi syödä marjoja, kun ovat niin kalliita!!! Eikö niitä voi itse käydä poimimassa, niin ei maksa kuin vaivan. Ikinä en ole marjoja ostanut, aina on pakastin ollut täynnä syksyn tullen metsän herkkuja. Vähän täytyy itsekin panostaa.

Vierailija
4059/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Danielin rouvalle pitäisi ostaa shampoota. Vili koira oli ihana mutta "rikas" emäntä sanoi, ettei tykkää eläimistä. Mitä ihmettä??

Hirveä kylmä nainen. Kun tuo mies oppii suomea ja kulttuurin vaihtaa tuon akan mukavampaan ja lämpimämpään naiseen.

Vierailija
4060/4342 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin oikein miettimällä jotain tunnereaktiota tästä jaksosta. Ei niin millään. Ehkä se että rikas nainen tyrkytti yrittäjyysideologiaansa köyhille. Ei kaikista oo yrittäjiks. Kohta on vaan raha-asiat entistä mutkikkaammat.