Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official

Vierailija
01.12.2021 |

Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…

Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.

Kommentit (4342)

Vierailija
3881/4342 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thainaisia ottaa ne miehet joita ei suomalaiset naiset huoli. En tiedä yhtäkään järkevää, komeaa ja menestynyttä miestä joka olisi prostituoidun tuonut Suomeen ja sen kanssa eläisi

Edes tuo miljonääri Markku?

hän ei ole miljonääri eikä komea

Vierailija
3882/4342 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thainaisia ottaa ne miehet joita ei suomalaiset naiset huoli. En tiedä yhtäkään järkevää, komeaa ja menestynyttä miestä joka olisi prostituoidun tuonut Suomeen ja sen kanssa eläisi

Sun mielestä kaikki Suomeen tulevat thaivaimot ovat prostituoituja.

Niinhän he ovatkin..? Vai miksi sitä kutsutaan kun annat seksiä ja saat vastineeksi rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3883/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anne ei ole voinut ottaa Markun tarjoamaa työtä vastaan, koska hän putosi baarijakkaralta ja mursi olkavartensa. Paranemiseen menee puoli vuotta.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0d61e5d4-7fdb-4291-b34d-a515854…

Vierailija
3884/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ennakkoluuloista puhetta thai- naisista. Olen ollut pitkään avioliitossa ulkomaalaisen miehen kanssa. Jotkut ystävät varoittelivat, että sehän vain haluaa Suomeen, korkeamman elintason perään.

Niin halusikin, mutta minun vuokseni. Nyt meillä on perhe, lapset, yritys, joka on työllistänyt minun sukulaisianikin ja vaurastuttanut meidät. Miehen kulttuuriin kuuluu, että perhe pitää yhtä ja perheeseen kuuluvat paitsi omat myös puolison sukulaiset.

Vierailija
3885/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö rahat ole tuotantoyhtiön maksamat? Ikäänkuin kuvauspalkkio? Rikkaat saavat 40min mainosaikaa yritykselleen maikkarilta ja tallenne Ruutu-palveluun. Köyhät saavat vähän rahaa, viikon loman ja julkisen nolaamisen

Vierailija
3886/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ennakkoluuloista puhetta thai- naisista. Olen ollut pitkään avioliitossa ulkomaalaisen miehen kanssa. Jotkut ystävät varoittelivat, että sehän vain haluaa Suomeen, korkeamman elintason perään.

Niin halusikin, mutta minun vuokseni. Nyt meillä on perhe, lapset, yritys, joka on työllistänyt minun sukulaisianikin ja vaurastuttanut meidät. Miehen kulttuuriin kuuluu, että perhe pitää yhtä ja perheeseen kuuluvat paitsi omat myös puolison sukulaiset.

Sopii varmasti hyvin tuollainen elämä, jos ei kykene olemaan päivääkään yksin. Ollaan naimisissa käytännössä koko suvun Kanssa. Ei mitään itsenäisyyttä. Tarve näyttää muille kuinka ottaa jonku ei suomalaisen.. Oksettaa

Vierailija
3887/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen vaurastunut yksin ilman että tarviin siihen suomalaista saati ulkolaista miestä. Miltä tämäki maa näyttäis, jos puolisot haetaan aina ulkomailta. Jotain pahasti pielessä kun ei suomalaisille enää toinen suomalainen kelpaa

Vierailija
3888/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuli ilmi, että jättivät toista tonnia hassattavaksi? Oliko joku eri summa jonka rikkaat antoivat omasta pussistaan viikkobudjetin päälle?

Tuo 1600 euroa oli Annen viikkobudjetti, kaikki osallistujat saavat jonkun summan tässä ohjelmassa käyttöönsä.

Tietenkin siis tämä mummokin.

En ymmärrä miksi vanhaa ihmistä pitää kadehtia.

Siivous ja vessapaperi oli ylimääräinen lahja. Tietysti hyvä juttu sekin.

Saihan se joku nainenkin salkullisen kolikoita.

Vierailija
3889/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti poistettiin jossa kyseenalaistin Annen tulevaisuuden työhalut. Outoa.

Vierailija
3890/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota minä en vaan ymmärrä. Se Anne siinä alussa kehua retosteli , että on tehnyt paljon töitä ja on kyllä ollut rahaa. Nyt sitten ollut ilman rahaa 20 vuotta, eli nelikymppisestä saakka ollut yhteiskunnan elätti.( siinä ystävä kertoi ,että nyt on 60v. )

Laiska se on , varmaan olisi voinut tehdä jotain työtä, muttei kelpaa se mihin pystyisi, kuvottavaa.

Ja , koska kehui että rahaa on ollut ja varakkaita siippoja, on tainnut mennä eurot kurkusta alas ! Ei edes ole pysynyt itse hankkimaan huonekalujaan , kertoi , että kaikki on saatua.

Näitä löytyy, minne helekuttiin ne tuhlaa ne rahansa. Itse olen tavallinen duunari ollut, mut oli minulla jo kuuskymppisenä ykköskoti ja kakkoskoti ja tilejä. ym ym.

Rakastan kotiruokaa, jota voi helposti tehdä itse, se on vieläpä edullista loheineen ja avokadoineen.

Mitä saat siitä että valehtelet netissä? :D Ei yli 60 vuotiaat täällä kirjoittele.

Katsos, kyllä me 7-8- kymppiset ollaan aina oltu kirjoitustaitoisia. Lisäksi nyt on myös sitä elämänviisautta👍

Vierailija
3891/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anne ei ole voinut ottaa Markun tarjoamaa työtä vastaan, koska hän putosi baarijakkaralta ja mursi olkavartensa. Paranemiseen menee puoli vuotta.

Oliko siis kaljoilla ja putosi baarijakkralta.

Vierailija
3892/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni olisi ottamassa töitä vastaan liki eläkeikäisenä?

Tuet menisi, rahaa ei paljon enempää silti jäisi.

Jos on ulosotossa saattaisi jäädä vähemmän, ulosottoa ei esimerkiksi asumistuessa huomioida.

Myös kun asumistuki lasketaan bruttotuloista, joten ilmeisesti jäisi työn myötä siis pois.

Tietenkin silloin jos työstä jäisi hiukan enemmän rahaa kuin plus miinus nolla voisi mennä töihin.

Mutta jaksaako sitten kuitenkaan enää olla koko päiviä?

Osatyöstä olisi paljon byrokratiaa jotta sillä ja lisätuilla eläisi.

En itse haluaisi ylimääräisthankaluutta tuossa vaiheessa elämää yhtään. Paitsi jos saa siitä souvista riittävän korvauksen.

Se on helppoa sanoa, että tietenki mener töihin jos on eri asemassa kuin tuo mummo ja vastaavat ihmiset.

Se ei ole heillä vain pelkkä töihin meno. Vaan pitää harkita kokonaisuus ja oma terveys ja ikäkin.

Vierailija
3893/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nettotulot 4200e - ja kuukausittain menee jatkuvasti ruokiin+ muihin keittiötavikkeisiin ja hygieniatuotteisiin 260e. Se tekee n 65e. Mielestämme eletään ihan herroiksi. Meitä on 2 aikuista. Syömme todella terveellisesti, juureksia, täysjyväleipää, kanaa, munia, beceliä, lohta, avokadoa, oliiviöljyä, mustikoita, hiukan yrttejä, jonkun verran hedelmiä, pastaa, soijaa, linssejä, maksapihvejä harvoin , kahvileipää ym ym. . Perus vitamiineja myös käytämme ja kalaöljyä , silloin ,jos ei syödä lohta. Kahvia ja teetä juomme, eilen leivon satsin joulutorttuja ,, ei alkoholia eikä tupakkaa käytetä. Suklaata ostetaan.

Kaikki ruuat teen itse, vaikken pidäkään keittiöhommista. Siksi teenkin suuria määriä kerralla. Ei ole vaikeaa.

Olemme reippaita ulkoilevia hoikkia 67 vuotiaita ja aina ostamme , mitä mieli tekee. Koskaan emme ole heittäneet ruokaa hukkaan.

Vierailija
3894/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko siis kaljoilla ja putosi baarijakkralta.

Innostui ilmakitaroimaan liian rajusti :D Olipahan onnettomuus.

Vierailija
3895/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö rahat ole tuotantoyhtiön maksamat? Ikäänkuin kuvauspalkkio? Rikkaat saavat 40min mainosaikaa yritykselleen maikkarilta ja tallenne Ruutu-palveluun. Köyhät saavat vähän rahaa, viikon loman ja julkisen nolaamisen

Kyllä he saavat kuvauspalkkionkin. Sehän ei mikään suuri ole. Mutta joo tuotanto ne budjetit maksaa, ei ne kenenkään omasta pussista tietenkään mene.

Vierailija
3896/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoppo mikä juoppo. Varmasti ei tule tekemään päivääkään töitä, vaikka niitä ojennettaisiin hopeatarjottimella🙄

Hän jää eläkkeelle 2023 lokakuussa. Siihen saakka sopivasti saikulla kädestään.

Ihmettelen, että mikä juttu tuo on, että olisi työt pitänyt alkaa alkuvuodesta, mutta nyt syyskuussa tärveli kätensä.

Eikö kuvaukset ole olleet vuosi sitten, miksei heti silloin työllistynyt Markun firmaan? Siis tämän vuoden alussa olisi aloittanut duunit, niin olisi kerennyt ollakin jo ja ehkä tuommoinen lapsellinen onnettomuus olisi jäänyt kokematta?

Eikai vaan jääneet odottamaan, kunnes ohjelma on ulkona, etteivät spoilaa mitään? :D

Vierailija
3897/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on nettotulot 4200e - ja kuukausittain menee jatkuvasti ruokiin+ muihin keittiötavikkeisiin ja hygieniatuotteisiin 260e. Se tekee n 65e. Mielestämme eletään ihan herroiksi. Meitä on 2 aikuista. Syömme todella terveellisesti, juureksia, täysjyväleipää, kanaa, munia, beceliä, lohta, avokadoa, oliiviöljyä, mustikoita, hiukan yrttejä, jonkun verran hedelmiä, pastaa, soijaa, linssejä, maksapihvejä harvoin , kahvileipää ym ym. . Perus vitamiineja myös käytämme ja kalaöljyä , silloin ,jos ei syödä lohta. Kahvia ja teetä juomme, eilen leivon satsin joulutorttuja ,, ei alkoholia eikä tupakkaa käytetä. Suklaata ostetaan.

Kaikki ruuat teen itse, vaikken pidäkään keittiöhommista. Siksi teenkin suuria määriä kerralla. Ei ole vaikeaa.

Olemme reippaita ulkoilevia hoikkia 67 vuotiaita ja aina ostamme , mitä mieli tekee. Koskaan emme ole heittäneet ruokaa hukkaan.

Kiitos tiedosta.

Vierailija
3898/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvausten päätyttyä Annen oli todella tarkoitus aloittaa myyntitöissä heti vuodenvaihteen jälkeen. Nyt se ei kuitenkaan ikävä kyllä onnistu. Anne loukkaantui tämän kuun alussa pudottuaan baarijakkaralta. Hän intoutui soittamaan ilmakitaraa turhan innokkaasti, menetti tasapainonsa ja kaatui koko painollaan vasemman kätensä päälle. Olkavarteen tuli paha murtuma, jonka kuntoutumisessa ortopedi uskoo Annen mukaan vierähtävän peräti puoli vuotta.

Pitkäaikaistyötön Anne ei silti ole heittänyt kirvestä kaivoon. Hän on jäämässä eläkkeelle ensi vuoden lokakuussa.

Olemme Markun kanssa puhuneet, että alkaisin tehdä töitä sitten eläkkeellä ja hankkia vähän lisätienestejä, Anne suunnittelee puhelimessa.

Markku ja Mali sanovat tämän päivän uusintajaksossa myös, että heidän yrityksensä siivouspartio tulee laittamaan Annen luona paikat kuntoon. Toteutuiko lupaus?

Kyllä toteutui! He jynssäsivät oikein kunnolla niin, että hanat ja keittiön altaat vain kiilsivät, Anne ihastelee.

Ja he toivat vielä tullessaan valtavan säkin vessapaperia, hän kiittelee.

Annella ei muutenkaan ole mitään huonoa sanottavaa kokemuksestaan. Markku ja Mali ovat hänestä ihania, aitoja ihmisiä, samoin koko sarjan kuvausryhmä.

Mutta miten Anne ylipäänsä päätyi sarjaan mukaan?

Laitoin hakemuksen ja unohdin koko asian tyystin. Kun Rikkaista ja rahattomista sitten soitettiin, olin ihan ihmeissäni. Mutta onneksi osallistuin! hän riemuitsee.

Vierailija
3899/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli henkilöä kohden noin 30 euroa viikko ja reilu 4 euroa päivässä. Kyllähän tuolla 4 eurolla elellään herroiksi, ainakin puheissa!

Vierailija
3900/4342 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni olisi ottamassa töitä vastaan liki eläkeikäisenä?

Tuet menisi, rahaa ei paljon enempää silti jäisi.

Jos on ulosotossa saattaisi jäädä vähemmän, ulosottoa ei esimerkiksi asumistuessa huomioida.

Myös kun asumistuki lasketaan bruttotuloista, joten ilmeisesti jäisi työn myötä siis pois.

Tietenkin silloin jos työstä jäisi hiukan enemmän rahaa kuin plus miinus nolla voisi mennä töihin.

Mutta jaksaako sitten kuitenkaan enää olla koko päiviä?

Osatyöstä olisi paljon byrokratiaa jotta sillä ja lisätuilla eläisi.

En itse haluaisi ylimääräisthankaluutta tuossa vaiheessa elämää yhtään. Paitsi jos saa siitä souvista riittävän korvauksen.

Se on helppoa sanoa, että tietenki mener töihin jos on eri asemassa kuin tuo mummo ja vastaavat ihmiset.

Se ei ole heillä vain pelkkä töihin meno. Vaan pitää harkita kokonaisuus ja oma terveys ja ikäkin.

Eikös monet ihmiset jatkakin minimieläkeiän jälkeen töissä - saadakseen paremman eläkkeen.