Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi mua jotenkin etoo noi tuontivaimot
Se on tuo thaimaa/filpparinaisten kuuliaisuus ja palvelualttius mitä suomiukkoa kiinnostaa. Itelle tulee aina vähän pedovibat kun valittu neiti joka puolet pienempi kooltaan :/
Kommenttisi halveksii ja väheksyy thaimaalaisten naisten moraalia ja älyä.
Pilailet varmaan, mutta lähipiirissä on yksi tällainen ukkeli (jolla taas on kaverina MONTA samantyyppistä paria). Naiset ovat hiljaa, puhuvat kun kysytään/sanotaan. Tekevät ruoat, käyvät töissä, siivoavat ja hoitavat lapsia- mies joko työtön makoilija, tai jonkin sortin duunari jolla takana monta epäonnistunutta suhdetta suomalaisten kanssa. Ei se ole mikään salaisuus, että köyhistä maista naiset tulevat mielellään tänne, eikä se ole heidän vikansakaan jos haluavat lapsilleen parempaa tulevaisuutta. Hehän lähettävät rahaa kotimaahansa suvulleen myös, mikä on arvostettavaa.
Kyllähän sitä ihmiset rakastuu eri maista kotoisin oleviin jne, siinä ei mitään ihmeellistä. Mutta kyllä se jotain joistain ihmisistä kertoo, kun nimenomaan suomalainen vanhempi mies ja vaimo nuorempi Thaimaasta. Kumma ettei näillä ole ne vaimot muualta päin maailmaa niin usein.. ei Euroopasta, Amerikasta jne. On pareja jotka on normaaleja ja sitten on niitä miehiä joille kumppanin löytäminen vaikeaa ja ratkaisu on elintason vuoksi Suomeen muuttava thaimaalainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thaimaalainen vaimo ja lapsi ovat varmaan kotimaassaan tottuneet suht alhaiseen elintasoon kun sanottiin että vuoden ennen Suomeen muuttoa mies elätti heitä siellä. Siksi pisti korvaan kun esim. jäätelö syödessä mies totesi että jollekin tämä yksi jäätelö voi olla koko viikon nautinto. Vaimo ehkä vielä muutama vuosi sitten ollut tuossa tilanteessa että jäätelö on viikon herkku ja nyt mies taivastelee asiaa.
Vaimo on varmasti Thaimaassa asuessaan syönyt nuudeli-kaali-possu ydistelmää ja nyt muutaman vuoden Suomessa asumisen jälkeen hänet laitetaan telkkariin ihmettelemään että katso, jotkut todellakin syövät tälläisiä halpanuudeleita ja kituuttavat tällä tavalla. Ymmärrän ertä eri maa ja eri elämä täällä mutta kornilta tuo silti tuntui.
Ei kaikki siellä Thaimaassa ole köyhiä hyvänen aika.
Ei mutta tämä yh oli perusesimerkki köyhästä. Jossain Bangkokissa tai kaupungissa työssäkäyvät naiset eivät lähtökohtaisesti ota vastaan rahaa ulkomailta. Toisaalta eipä heistä suurin osa vilkaisekaan länsimaiseen mieheen seurustelutarkoituksessa. Itse parin tällaisen kanssa olen vähän aikaa ollut suhteessa, ehkä ne oli "välimuotoja" ei ne mitään rikkaita olleet mutta olivat normityössä kaupungissa. Ei puhettakaan että olisivat pyytäneet koskaan lähettämään rahaa toisin kuin noi maaseudun naiset.
M45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikkoa oli kommunikointi pariskunnan kesken kun yhteistä kieltä ei ollut,jotenkin oksettavaa touhua.
Mitä oksettavaa siinä on? Minun vanhemmillani ei myös ollut alkuun yhteistä kieltä, mutta toki ajan kanssa äitini oppi suomea ja sitten oli. Joskus olen kysynyt miten se kommunikointi sujui silloin alussa, ja heille tulee "härski" pilke silmäkulmaan ja sanovat, että vällyjen välissä sovittiin. Heillä ilmeisesti seksuaalinen kemia oli niin vahva että alkuun ohitti tarpeen järjen tason kommunikointiin. Nyt ovat olleet jo 48 vuotta onnellisesti naimisissa, joten en osaisi sanoa mitenkään oksettavaksi. Äitini ei, ulkomaalaisuudestaan huolimatta, ole ollut myöskään mikään pelkkä elättettävä, vaikka olikin alkuun kotiäitinä monta vuotta, hänellä on ollut kaksi yritystä joista pyöritti, ensin karkkikauppa ja sitten leipomoliike joka menestyi ihan kivasti kunnes myi sen ja eläköityi.
Mun ystävä haki myös vaimon Thaimaasta.
Meni ihan hakemaan.
Muutama vuosi sitten juhlivat 10 v hääpäivää. 3 lasta, kaikki 2 kielisiä. Soittavat Thaimaan mummolle joka sunnuntai ja käyvät parin vuoden välein.
Mä olin vaimon ns ensimmäinen ystävä ja me juteltiin ihan vakaviakin juttuja. Oon jeesannut paljon verojutuissa jne. Nyt soittaa jo itse, kun on kieltä.
Hän meni heti työharjoitteluun miehen työpaikan lounasravintolaan, ennen kuin sai tehdä töitä. Nykyään pitää ravintolaa. Korona-aikana alkoi enemmän hoitamaan tilauksia ja poimi mustikoita.
Vuosia on sukulaisia tulleet Suomeen mustikoita poimimaan. Ystäväni on myymässä torilla, valtaosa mustikoista menee suoraan asiakkaille.
On niin kova mimmi tekee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
anteeksi vaan, mutta minun mielestäni tämä Anne vaikutti siltä, että hän on ainakin aiemmin ryypiskellyt aika paljon ja myös tupakoinut.
Niin? Pitääkö köyhän olla raitis ja tervehenkinen?
Hmm, tupakointi ja juominen tulevat todella kalliiksi. Tupakka-aski maksaa ilmeisesti yli 10 euroa nykyään ja monella tupruttelijalla menee yli aski päivässä. Alkoholi, lähteestä riippumatta maksaa paljon. Ja mitä enemmän poltat ja juot, niin sitä kalliimmaksi se tulee terveydellekin.
Mun mielestä olis parasta sellainen jakso, jossa köyhän ja rikkaan viikkobudjetti olisi täsmälleen sama. Tulisi selville paremmin se, että miten köyhät ja rikkaat käyttävät rahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tuo thaimaa/filpparinaisten kuuliaisuus ja palvelualttius mitä suomiukkoa kiinnostaa. Itelle tulee aina vähän pedovibat kun valittu neiti joka puolet pienempi kooltaan :/
Itse tunnen tällaisen pariskunnan, ja tämän 40 vuotta vaimoaan vanhemman miehen kommentti thaivaimosta oli jotenkin tähän suuntaan:"heillä on erilainen kulttuuri, vaimo kyselee jatkuvasti mitä haluat, tuonko mm. kaljaa jääkaapista jne.".
Siihen kulttuuriin kuuluu luonnostaan miehen miellyttäminen ja hänen toiveensa toteuttaminen eikä tässä ole mitään väärää!!! He tekevät sen oma-alotteisesti ja mielellään. Tämä ei suomisotanorsut ymmärrä. Enkä ymmärrä heitä miehiä jotka näitä suominorsuja katselevat päivääkään.
M55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilailet varmaan, mutta lähipiirissä on yksi tällainen ukkeli (jolla taas on kaverina MONTA samantyyppistä paria). Naiset ovat hiljaa, puhuvat kun kysytään/sanotaan. Tekevät ruoat, käyvät töissä, siivoavat ja hoitavat lapsia- mies joko työtön makoilija, tai jonkin sortin duunari jolla takana monta epäonnistunutta suhdetta suomalaisten kanssa. Ei se ole mikään salaisuus, että köyhistä maista naiset tulevat mielellään tänne, eikä se ole heidän vikansakaan jos haluavat lapsilleen parempaa tulevaisuutta. Hehän lähettävät rahaa kotimaahansa suvulleen myös, mikä on arvostettavaa.
Millä työtön mies pystyy elättämään vaimoansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikkoa oli kommunikointi pariskunnan kesken kun yhteistä kieltä ei ollut,jotenkin oksettavaa touhua.
Markku antaa katon ja ruoan neljälle ihmiselle. Lisäksi Mali pitää Markkua hyvänä. Ja varmaan myös Markku Malia. Kaikki voittaa.
Kyllä Markun kelpaa, kun on ihan hyvännäkönen muija jolla lisäksi kolme tytärtä. Katoin vaan, että aika vaalea se tyttö, että ollut varmaan jo kerran ulkomaalaisen kanssa naimisissa tää äiti.
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua että köyhä saa käytettäväkseen rikkaan perheen budjetin mutta rikas perhe yhden köyhän budjetin. Kyllähän sen pitäisi mennä henkilömäärän mukaan.
Markun perheessä kaksi aikuista ja yksi teini sinnittelivät yhden Annen budjetilla mutta Anne sai koko perheen budjetin itselleen. Muutenkin budjettien laskutapa on hämäävä, siitä pitäisi tehdä järkevämpi versio.
Epäreiluaako, no sinä et tiedä epäreiluudesta mitään. SE ON EPÄREILUA, ETTÄ SE KÖYHÄ SAA ELÄÄ ELÄMÄNSÄ KÖYHYYDESSÄ, EI SE ETTÄ RIKAS LEIKKII VIIKON KÖYHÄÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä työtön mies pystyy elättämään vaimoansa?
No pistää eukon töihin ja maksamaan asumisensa alivuokralaisena. Tai kuten tämä eräs, joka tuo halpatyövoimaa Suomeen itse perustamansa yritykseen ja elelee itse niillä rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markku antaa katon ja ruoan neljälle ihmiselle. Lisäksi Mali pitää Markkua hyvänä. Ja varmaan myös Markku Malia. Kaikki voittaa.
Kyllä Markun kelpaa, kun on ihan hyvännäkönen muija jolla lisäksi kolme tytärtä. Katoin vaan, että aika vaalea se tyttö, että ollut varmaan jo kerran ulkomaalaisen kanssa naimisissa tää äiti.
Sulla on aika vastenmielinen ajatusmaailma, kun vedät Malin lapsetkin tähän mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tunnen tällaisen pariskunnan, ja tämän 40 vuotta vaimoaan vanhemman miehen kommentti thaivaimosta oli jotenkin tähän suuntaan:"heillä on erilainen kulttuuri, vaimo kyselee jatkuvasti mitä haluat, tuonko mm. kaljaa jääkaapista jne.".
Siihen kulttuuriin kuuluu luonnostaan miehen miellyttäminen ja hänen toiveensa toteuttaminen eikä tässä ole mitään väärää!!! He tekevät sen oma-alotteisesti ja mielellään. Tämä ei suomisotanorsut ymmärrä. Enkä ymmärrä heitä miehiä jotka näitä suominorsuja katselevat päivääkään.
M55
Onhan se pakko olla nöyrä, kun on toisen armoilla ja rahapussi on, mikä kiinnostaa.. Onneks suomi mammojen ei tartte palvella möhömaha ukkoja:xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko toi Maltsussa asuva juoppomummo. Rempseä ja mukava mutta naamasta näkyi että viinamäen naisia
Voihan tuo vähän märästäkin tykätä, mutta miellyttävän ja mukavan oloinen supliikkipersoona. Ilmankos on myyntityötä tehnyt.
Minusta hän ei vaikuttanut miellyttävältä, vaan sellaiselta, joka yrittää esittää miellyttävää. Jäi mieleen kun siinä lopussakin puhui pelkästään sille miehelle, ei vilkaissutkaan naiseen päin, vaikka tämä oli paikalla. Kommentoikin jotain että Mali oli vaan hiljaa, mutta Markun kanssa me tultiin hyvin juttuun. Ilkeys paistaa tuollaisissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko toi Maltsussa asuva juoppomummo. Rempseä ja mukava mutta naamasta näkyi että viinamäen naisia
Voihan tuo vähän märästäkin tykätä, mutta miellyttävän ja mukavan oloinen supliikkipersoona. Ilmankos on myyntityötä tehnyt.
Minusta hän ei vaikuttanut miellyttävältä, vaan sellaiselta, joka yrittää esittää miellyttävää. Jäi mieleen kun siinä lopussakin puhui pelkästään sille miehelle, ei vilkaissutkaan naiseen päin, vaikka tämä oli paikalla. Kommentoikin jotain että Mali oli vaan hiljaa, mutta Markun kanssa me tultiin hyvin juttuun. Ilkeys paistaa tuollaisissa tilanteissa.
Anne puhui sille joka suomea ymmärsi ja Malikaan ei ilkeyttä havainnut, koska kutsui tämän työttömän kotiinsa syömään thaimaalaista ruokaa.
Se aina hirvittää että lemmikit jätetään vaihtoperheen hoiviin. Miten kissaton perhe tajuaa putsata vessat, lisätä hiekkaa, antaa ruuat, vaihtaa vedet, leikittää / ulkoiluttaa jne? Tai ottaa riskiä että kissa karkaa, jos vaihdokkaat ei tajua ettei kissaa saa päästää yksin ulos. En ole nähnyt ainakaan mitään lemmikinhoito-ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Se aina hirvittää että lemmikit jätetään vaihtoperheen hoiviin. Miten kissaton perhe tajuaa putsata vessat, lisätä hiekkaa, antaa ruuat, vaihtaa vedet, leikittää / ulkoiluttaa jne? Tai ottaa riskiä että kissa karkaa, jos vaihdokkaat ei tajua ettei kissaa saa päästää yksin ulos. En ole nähnyt ainakaan mitään lemmikinhoito-ohjeita.
Pelottavaa myös, jos kissa pääsee lasittamattomalle parvekkeelle ja putoaa, kun vaihdokit ei tajua laittaa partsin ovea kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että Anne on kova puhumaan lähibaarissa kännissä. Noin niinkuin entisenä myyntisihteerinä. Saattaa myös rähistä. Tuli sellaiset vibat hänestä.
73 euron viikkobudjetilla ei saa ränniä päälle vaikka jättäisi syömättä. On sulla huolet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että Anne on kova puhumaan lähibaarissa kännissä. Noin niinkuin entisenä myyntisihteerinä. Saattaa myös rähistä. Tuli sellaiset vibat hänestä.
73 euron viikkobudjetilla ei saa ränniä päälle vaikka jättäisi syömättä. On sulla huolet
Juu, kyllä se baarissa istuminen tuoppi kädessä on köyhälle sen verran kallista, että en kyllä suosittele kenellekään. Joutuu muuten syömään pelkkää makaronia ja ketsuppia. Mulla oli aikoinaan sellainen naapuri.