Pissalla käynti ei ole tiheentynyt alkuraskaudessa, pitäiskö huolestua?
Nyt on mun laskujen mukaan rv 5+3 ja noin viikko sitten plussasin.
Kauheesti mitään oireita ei ole vielä tullut muuta kuin, että väsyttää tavallista enemmän ja olen äkäinen kuin ampiainen. Juon edelleen aamukahvin, eikä se ällötä.
Kaikki tuntuvat kertovan raskausoireeksi lisääntyneet pissalla käynnit. Itse en ole huomannut, että pitäis käydä yhtään sen useammin kuin aiemmin...
Raskaustestejä olen tehnyt ja ne viivat ovat tummuneet joka päivä ja nyt se testiviiva on jo tummempi kuin kontrolliviiva, joten luulis että raskaushormoni on lisääntynyt.
Kommentit (33)
Tai kyllä ne kysyi, olenko tehnyt raskaustestin, mutta sanoin, että en ole ja olisivat saaneet tehdä, jos olisivat asiaani epäilleet, mutta eivät tosiaan halunneet asiasta varmistua. Kuuluikohan siellä ekalla käynnillä jotain sydänääniäkin jo vai miten se nyt oli, en enää muista.
21
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:06"] Miksi ihmeessä sä olet tehnyt useita raskaustestejäkin? Taitaa päässä viirata kun ei maalaisjärkeä siellä näy eikä kuulu olevankaan. Voi apua. Tämä on sarjassamme "vauva putosi matolta" eli äiti oli huolissaan kun vauva oli kierähtänyt matolla niin, että pää osui lattiaan. Eli otsikossa luki vauva putosi matolta. Meidän esikoinen putosi sängyltä, enkä ollut moksiskaan. En jaksa käsittää näitä hysteerisiä ihamisiä vailla selviytymisvaistoja. [/quote] Onko sulla kaikki ihan hyvin?
Jos raskaushormonia erittyy normaalin tapaan, niin se testiviiva yleensä tummuu mitä pidemmälle alkuraskautta edetään.
Viimeksi kun tulin raskaaksi tein ekan haamutestin kp 28 ja sitten seuraavana päivänä toinen hailakka haamu mutta sitten en saanutkaan kuin negaa, ja pian alkoi vuoto, eli tuli keskenmeno.
Oletko koskaan kokenut keskenmenoa?
Toivon, että tämä raskaus ei päätyisi keskenmenoon ja olenkin positiivisella mielellä, kun ne raskaustestit ovat vain lähteneet tummumaan päivä päivältä.
Mitä se sun pyllyä kutittaa, että vaikka tekisin 5 miljoonaa raskaustestiä? Miten se sun elämää häiritsee?
ap [/quote] Ei tuo mikään keskenmeno ollut vaan ns kemiallinen raskaus.
[/quote]
Kesnkemenoksi sitä lääkärikin sanoi, mutta itsekin sanoisin kemialliseksi raskaudeksi.
Mutta näin pääperiaattein, mitä keskenmenossa tai kemiallisessa raskaudessa tapahtuu?
Kummassakin siittiö hedelmöittää munasolun, alkio kinnittyy, keho tuottaa raskaushormonia, mutta sitten syystä tai toisesta raskaus ei jatkukaan normaalisti vaan tulee keskenmeno.
Mitä väliä sillä on miksi tuota kutsuu, sama asia...
ap
[/quote]
Tuossakin olisit selvinnyt vähemmällä kun et olisi tehnyt testiä aluksi ollenkaan, niin et olisi huomannut olevasi raskaana. Nyt vain murehdit ihan turhaan, kun asiassa ei voi mitään tehdä. Minusta sitä raskausoloa kannattaa seurata vähän pidemmälle ja kun on todellisia mahdollisuuksia olla raskaan, niin tekee sitten sen testin.
17
[/quote]
Parastahan se olis vaikka odottaa että menkat on pari viikkoa myöhässä mutta kun sitä vauvaa odottaa ja toivoo niin paljon ja kun on tällainen malttamaton luonne niin vaikea sitä on pitää näppejään erossa raskaustesteistä, kun menkatkin jo myöhässä...
Monilla kuitenkin voi olla syynä aikaiseen testailuun se, etta on tulosssa tapahtumaa, jossa haluasivat nauttia lasin alkoholia, mutta jos ovat raskaana niin eivät sitä sitten tekisi.
Itselläni on lisäksi sellainen työ, että olen velvoitettu ilmoittamaan raskaudesta heti työnantjalleni, jotta tietävät laittaa minut erilaisiin työtehtäviin. Monet meidän työpaikalla ovat ilmoittaneet raskaudesta heti kun ovat tehneet positiivisen testin, mutta itse aion odottaa siihen ekaan lääkärillä káyntiin asti.
ap
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:06"]
Miksi ihmeessä sä olet tehnyt useita raskaustestejäkin? Taitaa päässä viirata kun ei maalaisjärkeä siellä näy eikä kuulu olevankaan. Voi apua.
Tämä on sarjassamme "vauva putosi matolta" eli äiti oli huolissaan kun vauva oli kierähtänyt matolla niin, että pää osui lattiaan. Eli otsikossa luki vauva putosi matolta.
Meidän esikoinen putosi sängyltä, enkä ollut moksiskaan. En jaksa käsittää näitä hysteerisiä ihamisiä vailla selviytymisvaistoja.
[/quote]
Onko sulla kaikki ihan hyvin?
Jos raskaushormonia erittyy normaalin tapaan, niin se testiviiva yleensä tummuu mitä pidemmälle alkuraskautta edetään.
Viimeksi kun tulin raskaaksi tein ekan haamutestin kp 28 ja sitten seuraavana päivänä toinen hailakka haamu mutta sitten en saanutkaan kuin negaa, ja pian alkoi vuoto, eli tuli keskenmeno.
Toivon, että tämä raskaus ei päätyisi keskenmenoon ja olenkin positiivisella mielellä, kun ne raskaustestit ovat vain lähteneet tummumaan päivä päivältä.
Mitä se sun pyllyä kutittaa, että vaikka tekisin 5 miljoonaa raskaustestiä? Miten se sun elämää häiritsee?
ap
[/quote]
No ei se testi sitä keskenmenoa estä eikä pelasta. En ole kokenut keskenmenoa, mutta kyllähän sen kroppa kertoo, että nän nyt kävi. Samoin kuin raskauden. Mulla on kaksi lasta, enkä tehnyt kummankaan kanssa yhtään raskaustestiä.
Mutta tuo muuttaa tietty vähän asiaa, jos kerran näet siitä tummumisesta, että olet edelleen raskaana eikä vuoto ala eikä keskenmeno uhkaa lähihetkinä. Tulevaisuudestahan se ei kerro mitään. En itse jaksaisi olla noin neuroottinen, vaikka olisikin keskenmeno ollut.
Luulin, että sä vain päivästä toiseen testaat, että olet raskaana, vaikka edellinen testi jo näytti, että olet. Se vaikutti vähän hullulta. Miksi se minua kaivelee? En tiedä. Yksi työtoveri tuhahti kerran, että miksi noi naiset (nainen hänkin, äiti) käy ostamassa noita raskaustestejä, eikö sen huomaa, että on raskaana? Kun mä olen samaa mieltä.
[/quote]
Itseasiassa kun soitin terveyskeskukseen positiivisen raskaustestin saatuani, että olen raskaana niin heti kysyivät, että oletko tehnyt raskaustestin, eli olettivat, että jokainen raskaaksi tullut on tehnyt raskaustestin. Ihmettelen suuresti, että miten olet onnistunut olla tekemättä yhtäkään raskaustestiä edellisissä raskauksissasi.
Itsekin olen tavannut näitä tuhahtelijoita, yleensä ovat sellaisia vähän vanhempia naishenkiköitä, jotka ovat katkeria vähän kaikesta, mitä muilla on ja heillä ei..
ap
[/quote]
Itsekin tulet vanhaksi ja sinun tapauksessasi vielä vanhaksi ja tyhmäksi ja tietty katkeraksi.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:26"] [quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:11"] [quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:06"] Miksi ihmeessä sä olet tehnyt useita raskaustestejäkin? Taitaa päässä viirata kun ei maalaisjärkeä siellä näy eikä kuulu olevankaan. Voi apua. Tämä on sarjassamme "vauva putosi matolta" eli äiti oli huolissaan kun vauva oli kierähtänyt matolla niin, että pää osui lattiaan. Eli otsikossa luki vauva putosi matolta. Meidän esikoinen putosi sängyltä, enkä ollut moksiskaan. En jaksa käsittää näitä hysteerisiä ihamisiä vailla selviytymisvaistoja. [/quote] Onko sulla kaikki ihan hyvin?
ap [/quote] No ei se testi sitä keskenmenoa estä eikä pelasta. En ole kokenut keskenmenoa, mutta kyllähän sen kroppa kertoo, että nän nyt kävi. Samoin kuin raskauden. Mulla on kaksi lasta, enkä tehnyt kummankaan kanssa yhtään raskaustestiä. Mutta tuo muuttaa tietty vähän asiaa, jos kerran näet siitä tummumisesta, että olet edelleen raskaana eikä vuoto ala eikä keskenmeno uhkaa lähihetkinä. Tulevaisuudestahan se ei kerro mitään. En itse jaksaisi olla noin neuroottinen, vaikka olisikin keskenmeno ollut. Luulin, että sä vain päivästä toiseen testaat, että olet raskaana, vaikka edellinen testi jo näytti, että olet. Se vaikutti vähän hullulta. Miksi se minua kaivelee? En tiedä. Yksi työtoveri tuhahti kerran, että miksi noi naiset (nainen hänkin, äiti) käy ostamassa noita raskaustestejä, eikö sen huomaa, että on raskaana? Kun mä olen samaa mieltä. [/quote] Itseasiassa kun soitin terveyskeskukseen positiivisen raskaustestin saatuani, että olen raskaana niin heti kysyivät, että oletko tehnyt raskaustestin, eli olettivat, että jokainen raskaaksi tullut on tehnyt raskaustestin. Ihmettelen suuresti, että miten olet onnistunut olla tekemättä yhtäkään raskaustestiä edellisissä raskauksissasi. Itsekin olen tavannut näitä tuhahtelijoita, yleensä ovat sellaisia vähän vanhempia naishenkiköitä, jotka ovat katkeria vähän kaikesta, mitä muilla on ja heillä ei..
ap [/quote] Itsekin tulet vanhaksi ja sinun tapauksessasi vielä vanhaksi ja tyhmäksi ja tietty katkeraksi.
[/quote]
Onneksi ei kaikki tuntemani vanhat naiset ole näin katkeria. Tunnen monta hyvin lämmintä ja empaattista :) Toivottavasti itsestänikin sitten kuoriutuu sellainen vanhan nainen :)
ap
No toi alkoholikin, hohhoijaa... Voihan sitä nyt lasillisen juoda, ennen kuin napanuora on kunnolla muodostunut eikä se tapahdu ensimmäisillä viikoilla.
Että ärsyttää nämä jotka ovat niiin raskaana niiin raskaana! Se oli mulle ainakin normaali elämään kuuluva tapahtuma, eikä mitään rakettitiedettä kieltolistoineen.
Näitä naisia aina löytyy, joita ihmetyttää jokin toisten raskaudessa tai vanhemmuudessa tai missä vaan. Aina löytyy jotain, minkä itse tekisivät toisin. Tähän kannattaa nyt varautua, jos olet nyt esikosita odottamassa ap. Noita vähä-älyisia korppikotkia on vähän joka nurkalla, ihmettelevät ja paheksuvat huuli pyöreänä kaikkea, mikä ei ole itselle tuttua, tai mitä eivät ole itse tehneet. Eräskin tällainen ihmetteli ensiksi, että miksi ihmeessä teemme vauvan, jonka lasketuksi ajaksi tulisi joulukuun loppu, eihän kukaan halua joulukuussa syntyä. Voi kun sitä lasta vaan ei voi tilata sormia napsauttamalla, vaan usein se tulee kun on tullakseen. Tämä nainen ihmetteli, että olenko idiootti kun valitsin sektion. Lapsi oli perätilassa, eikä lääkäri antanut muuta vaihtoehtoa. Kerran tuli tämä nainen käymään meillä kylässä ja ihmetteli, että olemmepa me outoja kun meillä on tiskien kuivausteline tiskipöydällä eikä sellaista ollenkaan kaapissa. Oli tätä kuulemma selitellyt ja ihmetellyt muillekin meidän yhteisille tutuille, että onkohan meillä kaikki muumit kanootissa kun ei ole edes samanlaista tiskienkuivauskaappia kuin hänellä...
Ja tämäkään nainen ei ole mistään pahimmiasta päästä. Pitää vaan nauraa tollaisille tyypeille ja antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :D
Onnea ap raskaudesta!
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:43"]
No toi alkoholikin, hohhoijaa... Voihan sitä nyt lasillisen juoda, ennen kuin napanuora on kunnolla muodostunut eikä se tapahdu ensimmäisillä viikoilla.
Että ärsyttää nämä jotka ovat niiin raskaana niiin raskaana! Se oli mulle ainakin normaali elämään kuuluva tapahtuma, eikä mitään rakettitiedettä kieltolistoineen.
[/quote]
Yritä nyt ymmärtää, että kaikki äidit vaan eivät halua fas-lapsia. Ihan sama, jos itse tykkäät fas-oireyhtymästä lapsillasi, mutta ei muiden täydy tyytyä samaan.
Sitäpaitsi olen sitä mieltä, että haluan mahdollisimman vahvoja jälkeläisiä, joten keskenmenon varominen ensimmäisillä viikoilla ei ole minusta edes mitenkään tavoiteltavaa. Ellei niitä sitten ole monta takana.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:49"]
[/quote]
Yritä nyt ymmärtää, että kaikki äidit vaan eivät halua fas-lapsia. Ihan sama, jos itse tykkäät fas-oireyhtymästä lapsillasi, mutta ei muiden täydy tyytyä samaan.
[/quote]
Fas-lapsiin tarvitaan paljon enemmän alkoholia kuin ennen napanuoran muodostumista otetut lasilliset kerrallaan. Mutta sunhan on palkko hysteerisyytesi oikeuttaaksesi kuvitella rv 2-4 otettu alkoholilasillinen fas-oireiden tekijäksi. En kadehdi..
Sitäpaitsi olen sitä mieltä, että haluan mahdollisimman vahvoja jälkeläisiä, joten keskenmenon varominen ensimmäisillä viikoilla ei ole minusta edes mitenkään tavoiteltavaa. Ellei niitä sitten ole monta takana.
[/quote]
Sitä aina miettii, miksei kaikki av:llä vain pysty järkiargumenttwihin ja pysymään faktapohjaisessa tiedossa. Mutta sehän onkin täällä palstailun suola! Olisi kyllä tosi tylsää, jos kaikki puhuisovat pelkkä faktatietoa. Uskomusajattelu kunniaan!!
[/quote]
[/quote]
Siis väärä lainaus! Kommenttini piti tulla tähän vastaukseen ^
Sitä aina miettii, miksei kaikki av:llä vain pysty järkiargumenttwihin ja pysymään faktapohjaisessa tiedossa. Mutta sehän onkin täällä palstailun suola! Olisi kyllä tosi tylsää, jos kaikki puhuisovat pelkkä faktatietoa. Uskomusajattelu kunniaan!!
Oikeasti ehkä viikon tyhmin aloitusviesti. Ja fasin saamiseen uskominen lasillisesta alkoholia ennen kun raskaus on edennyt napanuoran muodostumiseen on kerta kaikkiaan vain tyhmää uskomusajattelua!!
Ekasta raskaudesta mulla ei virtsaamistarve tihentynyt ollenkaan (paitsi öisin jouduin kerran nousta vessaan)
Tässä toisessa taas on koko ajan muka hätä, yöllä pari-kolmekin kertaa joutuu nousee. Monesti tulee sit vaan tippa :)