Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö/sairaanhoitaja

Vierailija
28.02.2015 |

Opiskelen nyt toista vuotta amk.ssa kätilöksi. Koulutukseni kestää vielä 2,5 vuotta ja valmistuessani saan kätilön ja sairaanhoitajan paperit. Onko kellään tietoa, nouseeko peruspalkka jos on kaksi tutkintoa? Olen myös miettinyt työllistymistä, hakisinko valmistuttuani sairaalaan, terveyskeskukseen, vai sairaalaan ja osittain yksityiselle puolelle? Onko linjoilla ketään hoitsuja tai kätilöitä jotka voisivat auttaa :D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:32"]

Suosittelen hakeutumista Norjaan. Siellä lisäkoulutus vaikuttaa palkkaan. Sh:n peruspalkka Norjassa on euroissa noin 4500/kk. Koulutus voi nostaa henkilökohtaista palkkaa yli 1000€/kk etenkin yksityisellä sektorilla ja siihen päälle tulee vielä vuorotyön lisät. Näin siis maassa, jossa korkeakoulututkintoa arvostetaan myös palkan muodossa, Suomessahan näin ei ole.

[/quote] Norja on KALLIS maa
[/quote]No ei se ole kallis maa. Norjan kalleus on pelkkää Suomen työvoimaviranomaisten propagandaa. Asuminen on itse asiassa Suomea edullisempaa, ja ulkomailta töihin tuleville työnantaja hankkii useimmiten työsuhdeasunnon, jota muuten verotetaan paljon löysemmin kuin Suomessa. Vuokrataso on Helsinkiä matalampi Oslossa, muissa isoissa kaupungeissa lähinnä Seinäjoen tasoa kun Suomen tilastoihin vertaa. Itselläni on kokemusta vain Oslosta ja Lillehammerista.

Vierailija
2/10 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:32"] Suosittelen hakeutumista Norjaan. Siellä lisäkoulutus vaikuttaa palkkaan. Sh:n peruspalkka Norjassa on euroissa noin 4500/kk. Koulutus voi nostaa henkilökohtaista palkkaa yli 1000€/kk etenkin yksityisellä sektorilla ja siihen päälle tulee vielä vuorotyön lisät. Näin siis maassa, jossa korkeakoulututkintoa arvostetaan myös palkan muodossa, Suomessahan näin ei ole. [/quote] Norja on KALLIS maa [/quote]No ei se ole kallis maa. Norjan kalleus on pelkkää Suomen työvoimaviranomaisten propagandaa. Asuminen on itse asiassa Suomea edullisempaa, ja ulkomailta töihin tuleville työnantaja hankkii useimmiten työsuhdeasunnon, jota muuten verotetaan paljon löysemmin kuin Suomessa. Vuokrataso on Helsinkiä matalampi Oslossa, muissa isoissa kaupungeissa lähinnä Seinäjoen tasoa kun Suomen tilastoihin vertaa. Itselläni on kokemusta vain Oslosta ja Lillehammerista.

[/quote]

Norja on ihan sikakallis, on kokemusta. Asuin vuoden Bergenissä. Huh huh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman parempaa palkkaa on synn.salissa - joku korkea-riskin-lisä. Tällä hetkellä kätilöt saavat hyvin töitä. t kätilö

Vierailija
4/10 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa parempaa palkkaa, ennen vanhaan kaikki luki sairaanhoitajaksi ja sitten erikoistuttiin esim. Terkkariksi, kätilöksi, leikkaussalin sairaanhoitajaksi jne. Olen neuvolassa. Olen sh, th ja kätilö. Työaikojen takia valitsin neuvolan.

Vierailija
5/10 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:25"]Opiskelen nyt toista vuotta amk.ssa kätilöksi. Koulutukseni kestää vielä 2,5 vuotta ja valmistuessani saan kätilön ja sairaanhoitajan paperit. Onko kellään tietoa, nouseeko peruspalkka jos on kaksi tutkintoa? Olen myös miettinyt työllistymistä, hakisinko valmistuttuani sairaalaan, terveyskeskukseen, vai sairaalaan ja osittain yksityiselle puolelle? Onko linjoilla ketään hoitsuja tai kätilöitä jotka voisivat auttaa :D
[/quote]peruspalkka määrittyy tehtävän, ei koulutuksen mukaan

Vierailija
6/10 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulutus palkkaa nosta, voihan sulla olla vaikka maisterin ja tohtorin paperit. Jos toimit neuvolassa, niin ihan sama palkka mitä muillakin. 

Vierailija
7/10 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ylläkin jo sanottu, tutkintojen määrä tai edes erityispätevyys ei vaikuta palkkaan, ellei se vaikuta myös työtehtäviin.

Vierailija
8/10 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hakeutumista Norjaan. Siellä lisäkoulutus vaikuttaa palkkaan. Sh:n peruspalkka Norjassa on euroissa noin 4500/kk. Koulutus voi nostaa henkilökohtaista palkkaa yli 1000€/kk etenkin yksityisellä sektorilla ja siihen päälle tulee vielä vuorotyön lisät. Näin siis maassa, jossa korkeakoulututkintoa arvostetaan myös palkan muodossa, Suomessahan näin ei ole.

Vierailija
9/10 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:32"]

[/quote] Norja on KALLIS maa

Vierailija
10/10 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kätilö-th-sh. Tällä hetkellä terkan työssä. Peruspalkka 2340euroa eli työtehtävän mukaan sitä palkkaa maksetaan. Kätilöllä toki paljon parempi peruspalkka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi