Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipäjonokokemuksia?

Vierailija
28.02.2015 |

Onko joku palstalainen koskaan joutunut menemään leipäjonoon? Itselläni on niin huono tilanne rahan kanssa ensi kuussa, että joko paastoan tai menen leipäjonoon. En vain millään haluaisi - jotenkin ajattelen, etten minä apua edes ansaitse. Toisaalta en taas haluaisi törmätä kehenkään tuttuun ja joutua selittelemään.

Itkettää. :'(

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo leipäjonossa käynyt, koska niitä ei ollut kotikaupunkini keskustassa ja nyt asutaan syrjempänä missä niitä ei oo. Mutta olisin kyllä käynyt jos ois kävelymatkan päässä ollut, ei siin oo mitään hävettävää

Vierailija
22/26 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen dyykkaamista, jos lähellä on roskiksia, mitkä eivät ole lukittu! Hyvällä tuurilla voi löytyä vaikka mitä. Hedelmiä, liharuokia, valmisruokia, leivoksia, leipää... Mua harmittaa tosi paljon, että nykyään kaikki roskikset lähelläni on lukittu. Muista vain, että jos pengot roskia/ruokaa, niin siivoa jälkesi ja laita kaikki takaisin paikalleen niinkuin ne olivat, niin ettei siitä edes huomaa, että joku on siellä käynyt! :)

Vierailija
24/26 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin leipäjonossa. Jonottaessa tuli itkettyä hiukan, kun häpesin niin paljon omaa tilannettani. Jakelijat kuitenkin olivat todella ystävällisiä ja olen iloinen, että menin. Nyt tässä syödessäni pohdin, miten hyvältä voikaan joku eineslaatikko maistua.

Toivon, ettei kukaan, jolla oikeasti on nälkä eikä yhtään rahaa, jättäisi menemättä häpeän takia jonoon. Kyllä täytyy kehdata ottaa apua vastaan, kun tarve on. Vielä hienompaa on, jos muistaa sitten myöhemmin myös itse auttaa muita.

ap

Vierailija
25/26 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:40"]

Voit myös dyykata roskiksita täysin syömäkelpoista ruokaa. 

[/quote]

Meilläpäin kaikki roskikset ovat lukossa, taatusti kävisin jos eivät olisi ja kävinkin silloin kun olivat vielä auki. Paras saaliini oli n. 100 kg suklaata. Nykyään käyn leipäjonossa lähes viikottain, tunnin reissu ja usein saan sapuskat lähes koko viikoksi. Vaatteeni dyykkaan keräyslaatikoiden ympäristöstä silloin kun ovat niin täynnä, että ihmiset jättävät nyssäköitään ympäri tonttia. Lohdutan itseäni sillä, etten varasta niitä, vaan ainoastaan lainaan koska minun jäljiltäni ne päätyvät takaisin keräykseen. Romulavoilta löytyy mitä ihmeellisintä tavaraa, monen monta polkupyörää olen kunnostanut ja myynyt, joskus ei ole juuri mitään vikaa, vain venttiili puuttuu tms. Eläkkeeni on sen verran pieni ja lisäksi onnistuin sairastumaan niin kalliiseen sairauteen, että pistää keksimään kaikenlaista henkensä pitimiksi.

Vierailija
26/26 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään? :'(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi