Mitä mieltä olette kypärämyssyistä? Minkä ikäiselle?
Itse olen pitänyt niitä lähinnä päiväkotilasten vaatteena, mutta puolituttunii lapset niitä käyttää ulkoillessa, vaikka ihan koululaisia ovat jo. Ainakin tytöllä näyttää vähän hassulta, kun pitkät hiuksen peittyy kokonaan. On niillä tosin muutenkin käytännölliset ulkoluvaatteet, haalarit ja muut.
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 10:46"]
Ap:n kaltaiset kasvattaa lapsensa ulkonäkökeskeisiksi terveyden kustannuksella... Älä tule kitisemään kun murkkusi ei suostu käyttämään kuin lippistä (jos sitäkään...)
[/quote]
Itse asiassa kysyin siksi, että mietin, että pitäisikö hankkia omille lapsillakin. Tuttu kuitenkin kehui, että on kätevä, mutta en ole oikeastaan muilla kouluikäisillä nähnyt. Anteeksi, jos ymmärsit väärin :(
[/quote]
Saat anteeksi. Av:llä pitää olla varovainen miten muotoilee asiansa. :D Käy katsomassa Kivat tai reima merkkisiä pipoja.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:01"]Meillä on käytetty vain vauvalla, mutta jos se kypärämyssy istuu hyvin lapsen päähän, niin mikä ettei voisi käyttää urheillessa kypärän alla vielä koululaisena. Käyttäähän formulakuskitkin myssyjä kypärän alla.
[/quote]
Niin ja laskettelijat, lumilautailijat, moottorikelkkailijat ym.
1-3 -vuotiailla olen käyttänyt. Minusta se on ihan vauva- ja taaperovaate. Ei kai kukaan nyt potkuhousujakaan käytä yli 1-vuotiaalla?
Mutta jokainen tyylillään. Typerän näköistä kuten ovat koko talvihaalaritkin pikkulapsi-iän ylittyessä.
Meidän pihapiirissä kulkee nelikymmpinen "nuori" äiti saparot päässä, raidalliset sukkahousut ja minihame kuin joku pikkutyttö. Se kai hänelle suotakoon, mutta kyllä naureskellaan.
Vaatteet nyt jossain määrin iän mukaan, on minun mielipiteeni.
Aina silmillä oli mun penskoilla tai sitten liki suussa leuan puolelta. Epäkäteviä ja rumia. Käsittääkseni lapsillani on aivan normaali pään muoto ja eivät ole leuattomia. Ehkä minulla oli vääränkokoiset sitten, jos joku muu on ollut niihin tyytyväinen.
Siinä mielessähän ovat hyviä, että suojaavat niskan ilman mitään erillisiä kaulaliinoja.
Mielenkiintoista tämä "terveyspointti"! Ei kypäräpipoja muualla maailmassa edes tunneta. Ovatko jotenkin todistetusti sairaampia?
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:05"]
1-3 -vuotiailla olen käyttänyt. Minusta se on ihan vauva- ja taaperovaate. Ei kai kukaan nyt potkuhousujakaan käytä yli 1-vuotiaalla?
Mutta jokainen tyylillään. Typerän näköistä kuten ovat koko talvihaalaritkin pikkulapsi-iän ylittyessä.
Meidän pihapiirissä kulkee nelikymmpinen "nuori" äiti saparot päässä, raidalliset sukkahousut ja minihame kuin joku pikkutyttö. Se kai hänelle suotakoon, mutta kyllä naureskellaan.
[/quote]
Ei haalaria yli 3-vuotiaille? Tosi fiksua ja kätevää lapsille, mutta eipä häiritse muotimamman silmää vääränlainen pukeutuminen.
"Minusta se on ihan vauva- ja taaperovaate. Ei kai kukaan nyt potkuhousujakaan käytä yli 1-vuotiaalla?"
Käyttäähän aikuiset niitä potkupukujakin. Täällä on ketjukin siitä.
Meillä on ollut aina joko ruskovillan tai many monthsin villaisia kypärämyssyjä, vauvallakin. 4vlle yksi päivä päiväkotiin tuli laitettua puuvillainen myssy pipon alle, kun villainen oli aamulla hukassa. No ihan märkänä se oli kun hain kotiin, ja kuulemma otsaa paleli. Kun se villainen ei ikinä tunnu märältä..
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:09"]Aina silmillä oli mun penskoilla tai sitten liki suussa leuan puolelta. Epäkäteviä ja rumia. Käsittääkseni lapsillani on aivan normaali pään muoto ja eivät ole leuattomia. Ehkä minulla oli vääränkokoiset sitten, jos joku muu on ollut niihin tyytyväinen.
Siinä mielessähän ovat hyviä, että suojaavat niskan ilman mitään erillisiä kaulaliinoja.
Mielenkiintoista tämä "terveyspointti"! Ei kypäräpipoja muualla maailmassa edes tunneta. Ovatko jotenkin todistetusti sairaampia?
[/quote]
Oot ostanut vääränkokoisia jos silmillä ja suussa on.
Many monthsin myssyissä on kuminauhaa niskassa, ei ikinä ole mennyt silmille. Meillä pidetty kolmella lapsella
Esim. tällainen reiman myssy. Ei kai näytä vauvamaiselta? Vauvamallithan on erikseen.
2-vuotiaalla käytetty jos pakkasta, nollakeleillä tai pikkupakkasella ei ole kypärämyssyä laitettu.
Ne on ihan älyttömän hirveän näköisiä. En ostaisi minkään ikäiselle.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:05"]1-3 -vuotiailla olen käyttänyt. Minusta se on ihan vauva- ja taaperovaate. Ei kai kukaan nyt potkuhousujakaan käytä yli 1-vuotiaalla?
[/quote]
Tämä!!
Siis puhutaanko nyt aluskypärämyssystä vai sellasesta paksusta mitä pidetään pelkästään?
Itse pidän kypärämyssyä, kun ajan Harley-Davidson -merkkistä moottoripyörääni. Prätkäkypärän alla kun on tapana pitää kypärämyssyä. T: mies, 49 v.
Meidän kolmasluokkalaiselle hankin juuri tänä talvena uuden ja isomman kypärämyssyn että mahtuvat pitkät hiukset paremmin sen alle. Käyttää sitä luistellessa kypärän alla:)Luultavasti pitäisin itsekin oikein mielelläni, jos käyttäisin luistelukypärää.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 19:18"]
Meidän kolmasluokkalaiselle hankin juuri tänä talvena uuden ja isomman kypärämyssyn että mahtuvat pitkät hiukset paremmin sen alle. Käyttää sitä luistellessa kypärän alla:)Luultavasti pitäisin itsekin oikein mielelläni, jos käyttäisin luistelukypärää.
[/quote]
Minkälainen?
Entinen oli trikoota, tämän materiaali on fleece. On siis alusmyssy mm. laskettelukypärän alle.
On meilläkin noita käytetty suunnilleen 6-vuotiaaksi asti ja ovathan ne todella käytännöllisiä, lämpimiä ja mukavia.
Saatanan rumiahan ne silti ovat, ihan karseita. Tulee mieleen lähinnä burkhaa pitävä puutarhatonttu.
Omasta mielestäni ne ei ole käteviä minkään ikäisellä. Mutta oma tyttöni pyysi sellaisen 5v ja nyt ekaluokkalaisena käyttää edelleen.
Meillä on ollut reima ja lego wear.
Taaperolla oli serkun vanha kivat, mutta se jäi meillä käyttämättä. En nyt ihan heti keksi noista kolmesta mitään eroa.... 1 niistä on made on Finland.