Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein vieraille täytekakun jonka kerma korvattiin kasvirasvavaahdolla. Kukaan ei huomannut mitään.

Vierailija
30.11.2021 |

Rakenne ja ulkonäkö muistitti täysin kermavaahtoa.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei taida olla ihan OK syöttää salaa ruokia/aineita esimerkiksi allergioiden takia…

Ei kai tässä salaa mitään syötetty. Allergikko osaa kyllä kysyä, mitä kakussa on, jos allergiat ovat vakavia. Koska eihän se päällepäin näy, mitä kaikkea kakussa muutenkaan on.

Vierailija
22/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikokki kirjoitti:

Minäkin syötän salaa lihatuotteita kasvissyöjävierailleni.

Ja pähkinänmuruja pähkinäallergisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, minulla menee vatsa kuralle noista, en huutele kahvipöydässä. Toisekseen kyllä sen huomaa mutta on kohteliasta pitää mölyt mahassa tästäkin.

Mistä noista? Kasbisvaahtoja tehdään hyvin erilaisista raaka-aineista, esim kaurasta, soijasta tai ihan perus kasvisöljyistä. Tuskin kaikista noista vatsasi oireilee.

Vierailija
24/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdä se vaiva että tekee täytekakun ja pilaa sit sen lisäainesotkulla.

Hullun homma.

Vierailija
25/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotikokki kirjoitti:

Minäkin syötän salaa lihatuotteita kasvissyöjävierailleni.

Ja pähkinänmuruja pähkinäallergisille.

Onko joku allerginen kaikille kasvikunnan tuotteille? Ei ehkä kannata sitten syödä koko kakkua, koska kauravaahdon lisäksi siinä on vennäjauhoja ja esim marjoja.

Vierailija
26/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvirasvavaahto ainesosat:

Vesi, kokonaan kovetettu kasviöljy (kookos- ja rapsi), maltodekstriini, sokeri, emulgointiaineet (E472e, E435), stabilointiaineet (E464, ksantaanikumi), happamuudensäätöaine (kaliumhydroksidi), suola, aromi, väri (karotenoidit).

Vispikerma ainesosat:

Kerma

Juuri tämän takia käytän pelkkiä aitoja maitotuotteita. En mitään kasvipohjaisia sekoituksia, joissa on vaikka mitä lisäaineita ja keinotekoisia aromeita.

Vierailija
27/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjosin töissä vegaanikaverille pekonisuolaa, jota itse ripottelin tofukuutioideni päälle. Hyvin näytti maistuvan.

Miten tämä liittyy asiaan? Eihän sellaisia ihmisiä ole, jotka eivät kasvisruokaa söisi.

En pidä pekonia kasviksena.

Vierailija
28/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomaa, kerman maun huomaa heti. 

Mikään kasvisrasva sekoite ei koskaan korvaa aidon kerman makua.

Mutta valmiina ostetuissakaan kakuissa ei maistu se hyvä oikea kerma, mikä maistuu itse tehdyssä kermavaahdossa.   Koska siihen ostokakun kermakuorrutukseen lisätään säilytysaineita sun muuta.

Vierailija
29/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se kaurakermakin ollut melkein sata prosenttisesti palmuöljyä. Ei kannata tälläisiä höpötyksiä ostaa, e koodeja ja huonoja rasvoja sekä paha maku lisäksi.

Vierailija
30/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjosin töissä vegaanikaverille pekonisuolaa, jota itse ripottelin tofukuutioideni päälle. Hyvin näytti maistuvan.

Miten tämä liittyy asiaan? Eihän sellaisia ihmisiä ole, jotka eivät kasvisruokaa söisi.

Ei kukaan pidä, mutta joku pelle tuntuu ajattelevan, että kasvistuotteen antaminen sekasyöjälle on sama kuin lihatuotteen antaminen kasvissyöjälle. Ei ole.

Vierailija
31/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lupasitko heille kermavaahdolla päällystettyä kakkua? Itse olisin vaan ajatellut, että jaa tämmöistä kakkua, en minä olisi sitä kermaksi luullut.

Vierailija
32/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kaurakermakin ollut melkein sata prosenttisesti palmuöljyä. Ei kannata tälläisiä höpötyksiä ostaa, e koodeja ja huonoja rasvoja sekä paha maku lisäksi.

Suosituissa kaurakermoissa piilee kiusallinen ongelma – tutkija varoittaa: Kasvipohjaisissa vispisekotteissa käytetään palmuöljyä, jota Ruokavirasto kehottaa välttämään sen epäterveellisyyden vuoksi. Palmuöljy ei ole myöskään eettisesti kestävä vaihtoehto.

Vierailija
33/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pidä, mutta joku pelle tuntuu ajattelevan, että kasvistuotteen antaminen sekasyöjälle on sama kuin lihatuotteen antaminen kasvissyöjälle. Ei ole.

Se on sama asia.

Vierailija
34/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sama asia.

No kerrotko sen kakkureseptin, jossa ei kasvikunnan tuotteita ole? Tuskin kovin hyvää sellainen.

Vierailija
35/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin häissä n. 15 vuotta sitten, kahvipöydässä oli monenlaista makeaa tarjottava, mm. täytekakkua, hyytelökakkuja. Kauniita, herkullisen näköisiä, mutta mikään ei maistunut miltään. Ei ollut käytetty voita eikä kermaa. Nykyään on varmaan parempaa keinokermaa ja voikorvikkeita.

Vierailija
36/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sama asia.

Jos olet vaikka yötä jossain ja sulle tarjotaan aamupalaksi kaurapuuroa marjoilla niin loukkaannut kun sua yritetään huijata syömään kasvisruokaa?

Vierailija
37/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sama asia.

Jos olet vaikka yötä jossain ja sulle tarjotaan aamupalaksi kaurapuuroa marjoilla niin loukkaannut kun sua yritetään huijata syömään kasvisruokaa?

No niin tyhmä ihminen, joka ei tajua, että siinä kakussa on paljon muutakin kasvista, tuskin tätäkään tajuaa.

Vierailija
38/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin häissä n. 15 vuotta sitten, kahvipöydässä oli monenlaista makeaa tarjottava, mm. täytekakkua, hyytelökakkuja. Kauniita, herkullisen näköisiä, mutta mikään ei maistunut miltään. Ei ollut käytetty voita eikä kermaa. Nykyään on varmaan parempaa keinokermaa ja voikorvikkeita.

Kaikki eivät oikeasti tykkää kerman ja voin mausta. Sinä voit tehdä kermakakkuja, ja minä voin tehdä, mitä minä haluan.

Vierailija
39/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnolla menen loppuviikosta kasviruokabileisiin.... En kyllä kakkua ota, sellainen määrä keinotekoista sontaa noissa korvikkeissa. Ja osaan kyllä jättää sujuvasti lautasen reunalle ne mitkä ei maistu, tekemättä asiasta isompaa numeroa.

Vierailija
40/76 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sama asia.

En tietenkään, eihän siinä mitään huijata, kaurapuuro on kaurapuuroa. Eri asia olisi aidon näköinen pihvi joka olisikin oikeasti kaurapuuroa.