Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustikkapiirakka jää aina raa'aksi

Vierailija
27.02.2015 |

Teen aina ihan ohjeen mukaan, mutta piirakka on aina raaka. Jos pitäisin uunissa vielä kauemmin niin pinnasta tulisi liian musta. Nyt haluaisin taas leipoa mustikkapiirakkaa, joten kertokaas mammat että mitä teen väärin!

http://www.pionilaakso.com/2010/03/meheva-mustikkapiirakka.html?m=1

Tällä ohjeella siskoni oli tehnyt parasta mustikkapiirakkaa mitä ikinä olen syönyt. Itse onnistuin viimekerralla taas jättämään sen raa'aksi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esipaista pohja ja kun laitat pakastemustikoita, kierittele ne jäisinä perunajauhoissa. Se imee kosteutta.

Vierailija
2/8 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät pohjan esipaistamatta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita uuniin kiertoilma, jos on sellainen mahdollisuus tai sitten laitat uunia pienemmälle ettei pinta pala ja kypsenbät vähän pidempään. Kaikki uunit on yksilöitä.

Vierailija
4/8 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Tuossa tilanteessa itse varmaan laskisin lämpötilaa ja pitäisin kauemmin. Tai laittaisin alimmalle tasolle kypsymään.

Vierailija
5/8 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä oo mitään pahaa jos piirakka on vähän kostea ja vetinen.

Vierailija
6/8 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat liikaa mustikoita. Niistä irtoaa todella paljon nestettä (varsinkin pakastetuista), joten piirakka jää vetisemmäksi. Ei välttämättä ole raaka, on vain liian kostea.

Jos kuitenkin on ihan oikeasti raaka, tiputa uunin lämpötilaa. Uuneissa on eroja, vain testaamalla löydät oikeat paistoajat ja lämpötilat eri tuotteille.

T: leipuri-kondiittori

Vierailija
7/8 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä paistan piirakoita ensin 5-10 minuuttia alalämmöllä ja laitan sitten tasalämmölle. Tepsii ainakin minulla.

Vierailija
8/8 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnan voi myös suojata foliolla kun se on ensin saanut hieman väriä jos haluat paistaa pidempään etkä halua pinnan palavan. Varo kuitenkin sormiasi foliota läittaessasi, se piirakkavuoka on aika kuuma jo siinä vaiheessa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme