Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisten joulujuhlat, miksei niitä ole hyvin toimeentuleville ihmisille?

Vierailija
15.12.2024 |

Kuka järjestäisi sinkuille joulujuhlat, jonne ei päästettäisi muita kuin oikeasti sinkkuja. Iästä riippumatta. Onhan niitä yksinäisten joulujuhlia, mutta nehän on näille asunnottomille ja syrjäytyneille reppanoille.

En majaile ruokajonoissa enkä ole asunnoton, vaan hyvin toimeentuleva naishenkilö, mutta sinkku, ja jouluna tunnen yksinäisyyttä, koska se juhla on valjastettu perheiden keskuuteen.

Yksinäisen ihmisen on vaikea solahtaa kenenkään perhejouluun, mutta sinkkuporukkaan voisin mennä, koska siinä ovat kaikki samalla viivalla. Joku suositteli minulle jotain hotelli- tai maatilajoulua, mutta ei tulisi mieleenkään mennä niihin seuraamaan "onnellisten perheitten" joulunviettoa.

Mikähän hotelli ensimmäisenä kehittelisi tällaisen yksinäisten sinkkujen joulun, tai voi se olla joku muukin ns perhejuhlapäivä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun järjestät.

Vierailija
2/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajan pointin. Itse olen oppinut suhtautumaan siten, että kun muutenkin olen yksin, voin hyvin olla yksin joulunakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatudeitistä löytyy ryhmäjoulujuhlia.

Asu vapaa eikä pakollinen.

Vierailija
4/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä olet sosiaalisesti syrjäytynyt. Siten voisit mennä noihin muitten syrjäytyneiden juhliin. 

Vierailija
5/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun järjestät. Somessa on sinkkuryhmiä, sinne vaan kyselyä onko kiinnostusta sinkkujen yhteiseen joulunviettoon. 

Vierailija
6/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma. Soitin hyvissäajoin kolmeen eri majoitusliikkeeseen mutta yhden hengen pöytiä ei ole.

Vierailija
7/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käytännössähän nää tarkoittais hillintöntä määrää ihmisiä panemassa toisiaan. Mutta mikäs siinä, ei se väärin oo.

Vierailija
8/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilyllä varmaan tapaisi muita sinkkuja.

Vierailija
9/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain seurakunnilla on joulujuhlia tai ohjelmallisia joulupuurotilaisuuksia, jotka on suunnattu erityisesti niille jotka kaipaa jouluna muiden seuraa. 

Vierailija
10/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep tämä on niin tätä. Heti on joku vänkäämässä, miten sopii mennä pulsujen sekaan puurolle. 

Vierailija
11/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain seurakunnilla on joulujuhlia tai ohjelmallisia joulupuurotilaisuuksia, jotka on suunnattu erityisesti niille jotka kaipaa jouluna muiden seuraa. 

Entä jos ei halua kuunnella Herran sanaa ja veisata virsiä?

Vierailija
12/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei halua kuunnella Herran sanaa ja veisata virsiä?

Sitten kannattaa varmaan jättää seurakunnan joulutilaisuudet väliin. 

Vierailija
13/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy AP kokkareilta, josko heillä järjestettäisiin.

Vierailija
14/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille luultavasti olisi kysyntää. Naiset pukeutuisi tontuiksi ja miehet pukeiksi. Sitten vaan tanssit pystyyn.

Vierailija
15/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep tämä on niin tätä. Heti on joku vänkäämässä, miten sopii mennä pulsujen sekaan puurolle. 

Oletko koskaan käynyt seurakunnan joulujuhlissa? Olen itse ollut vapaaehtoisena seurakunnan joulujuhlissa eikä niihin osallistunut yhtään pulsun näköistä ihmistä. Suurin osa osallistujista oli vanhuksia, mutta joukossa oli myös työikäisiä joista suurin osa osallistui muutenkin aktiivisesti seurakunnan toimintaan. 

Vierailija
16/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tää: "juhla on valjastettu perheiden keskuuteen" oikein meinaa? Onko jossain joulun suurkirjassa pykälä aiheesta? Eiköhän sitä saa viettää ihan kuka tahansa ja miten haluaa. Se että kaikilla perheenjäsenillä on yhtä aikaa useampi vapaapäivä voi olla aika harvinaista ja ihan luonnollista silloin viettää aikaa yhdessä.

Vierailija
17/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan NORMAALI ihminen ei mene mihinkään tekopyhien hihhuleiden jeesustelujuhlaan joten turha tulla ehdottelemaan mitään seurakuntien sontaa. Samaa kategoriaa asunnottomien ja muiden pulsujen kanssa.

Vierailija
18/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kutsunut sinkun meille joulunviettoon. Ei ole halunnut tulla. Minusta sekin kertoo paljon, jos toisten joulunvietto ei nappaa ja nuristaan yksinäisistä jouluista.

Meillä jouluna alkuilta on sitä lapsiperheen joulua ja nukkumaanmenoajan jälkeen alkaa aikuisten joulu. Juodaan glögiä, nautitaan jouluherkuista, jutellaan, saunotaan ja rentoudutaan. Tämä ei kelvannut.

Vierailija
19/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille yksinäisille. Luki paikallisen kuppilan ilmoituksessa.

Jos jotain sinkkujuhlia parituspileitä halajaa. Varmasti löytyy vuokrattavia paikkoja ko. Tarkoitukseen.

Laitatte lipun hinnaksi 170 euroa niin ei vähävaraiset tule katsomaan kun juhlit yksin.

Vierailija
20/42 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku suositteli minulle jotain hotelli- tai maatilajoulua, mutta ei tulisi mieleenkään mennä niihin seuraamaan "onnellisten perheitten" joulunviettoa.

Olet väärässä, jos luulet, että noihin osallistuu pelkästään perheellisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi