Osa kansasta purkaa koronaturhautumisensa rokottamattomiin
Itse olen rokotettu, mutta kauhistelen sitä noitavainoa jota mediassakin lietsotaan rokottamattomia vastaan. Tämä pandemia on ollut pitkä ja raskas, ja syyllisten etsiminen on inhimillistä. Silti on perusteetonta vainota yhtä ihmisryhmää siinä uskossa, että rokotuksissa piilee jokin maaginen vastaus kaikkiin ongelmiin.
Älytöntä ihmisten lokerointia yhden ominaisuuden perusteella. Mitä se kertoo sivistyksemme tasosta että niin monessa keskustelussa hukataan kaikki harmaan sävyt?
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa rokottamattomat. En vain halua oleskella heidän kanssaan samassa paikassa. Töissä kaikki ovat onneksi ottaneet kaksi tai kolme rokotetta.
Niin, kai ymmärrät, että jos 80% on ottanut rokotteet, ei ne 20% ole jossain kasassa keskenään tartuntoja hankkkimassa. Ketjujenhan pitäisi katketa, kun rokottamattomia on vähän. Ei se korona tule minnekään korpikylään tyhjästä, vaikka kukaan ei olisi rokotetta ottanut.
Mutta kun nyt se onkin niin, että rokotetut, joita on paljon ja joiden käsketään mennä vapaasti, levittävät sitä tautia, kun monella heistä on vielä pienet oireetkin. Mutta ei kaikilla.
Siksi tämä passihomma on ihan älytön.
Passi on sitä varten että rokottamattomat eivät mahdollisesti saa tartuntaa jota rokotettu kantaa. Se on sen pointti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla viivalla ovat rokotetut ja rokottamattomat. Omicron-varianttiin ei tehoa kaksikaan ihmepiikkiä
Ei edes kolme..
Ja tehän sen tiedätte, kyökkivirologit !
(Kertoo jotain teistä, että taidatte oikein toivoa rokotteiden olevan tehottomia omikroniin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on niin oikeassa! Ja vielä kauheammaksi tilanne on muuttunut kun poliittiset päättäjät näyttävät kiusaamisen mallia, miten rokottamattomia saa pilkata, ivata, syytellä ja painostaa. Aivan sairasta!
Asun itä-Suomessa ja myös Pohjois-Karjalan maakuntajohtajan omassa somessa on käyty melko kiivasta syyttelyä rokottamattomia kohtaan, jota olen kauhulla seurannut.
Olen itse rokotettu, mutta en missään nimessä hyväksy toisten pilkkaamista ja sormella osoittelua heidän OLETETUN terveydentilansa takia. Tämä on mennyt jo aivan hulluksi, nyt kun vielä näyttää sille ettei rokotukset edes toimi siten miten kuviteltiin.
Sinä mitään rokotettu ole...
Ai miksi ei voisi olla? Eikö kenelläkään rokotetulla voisi olla myötätuntoa ja viisautta?
Minäkin tunnustaudun rokotetuksi, joka ymmärtää myös toisinajattelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulussa korona leviää nopeimmin Suomessa.
Sairaalaan joutuneista 78% on rokottamattomia.
Revi siitä.
Meinaatko niitä, joiden tehosterokotteesta on alle kolme viikkoa? Tai auto-onnettomuuteen joutuneita, jotka ovat rokottomattomia?
Laskepa huviksesi kuinka kauan itselläsi on ”vihreä passi”:
1. Rokotus = rokottamaton (3 kk)
2. Rokotus = rokottomaton 3 viikkoa rokotteen ottamisesta ja rokotteen teho hiipuu koko ajan kunnes loppuu puolen vuoden kohdallaEli 9 kuukaudesta olet 4 kuukautta rokottomaton statuksella, vaikka olisitkin ottanut kummatkin ”shotit”.
Onnea vaan passin vihreänä pitämiseen jatkossa.
Uskokaa nyt jo että se passi ei merkitse yhtään mitään, ei sen takia rokotteita ota muut kuin ne jotka baareissa ravaa. Me muut otamme rokotteet siksi että vakavan tautimuodon vättäisimme
Tyhmiäkö olette vai miksi luulette sillä passilla olevan mitään merkitystä ennenkuin sitä kauppaan mennessä aletaan kysyä.
Sitten sen paperisen haen, aiemmin en tarvi
Vierailija kirjoitti:
Sehän on niin suunniteltu. Hajoita ja hallitse.
Taas kerran te projektoitte omat touhunne vastapuoleen. Sinänsä kätevää kun ei tarvitse arvailla mitä te suunnittelette.
Mun mielestä saa purkaakin. Itse on tehnyt kaiken mahdollisen estääkseen koronaa (rokotteet, käsidesit, maskit ym.) niin kyllä se ärsyttää, että typerät uuvatit ei ota rokotuksia. Fakta on se, että rokottamattomat kuormittaa turhaan terveydenhuoltoa. Mustaa ei saa muutettua valkoiseksi vaikka miten te follarit yritätte. Teillä ei ole esittää mitään OIKEITA todisteita höpinöillenne, vaan pelkkää schaissea. Olisi edes kunnon perustelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletkos katsonut esim. rokotevastaisten aktivistien Instagramia tai videoita? Ei se meno siellä ole yhtään kesympää. Verrataan kaikkea N-Saksaan, haukutaan lampaiksi jne. Pahinta vielä, että nämä rokotevastustajat ovat aikamoisia puliveivareita. Esim. eräskin mies jonka video kiertää nyt Facebookissa on entinen rikollinen ja narkomaani ja nyt sitten saa vahinkoa aikaan levittämällä salaliittoteorioita.
Tämä. Tunnen rokottamattomia, jotka ovat aivan rauhallisia, eivät juuri puhu asiasta ja ottavat koronan vakavasti. Ei mitään heitä vastaan, mutta kun suurin osa tosiaan on tuota meuhkaavaa ääliöporukkaa.
Ei suurin osa meuhkaa kummastakaan joukosta vaan se äänekäs vähemmistö. Tämän vuoksi rokotettujen meuhkaaminen kuuluu voimakkaammin koska heitä paljon enemmän vaikka prosentuaalisesti pienempi joukko ehkä riehuukin. Se rokote kun ei ääliömäisyyttä paranna.
Kyllä, valitettavasti rokottamaton yleensä sen kertoo, että on rokottamaton. Ollaan kauhean huolissaan yksityisyyden suojasta, mutta samaan aikaa tykitetään some täyteen jotain rokotevastaista propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Keskiajalla syyllisiä oli noidat
N atsien aikaan juutalaiset
Ja nyt rokottamattomat
Älkää menkö mukaan hysteriaan. Tämä on pitkälti poliittista peliä.
Päättäkää nyt jo ovatko juutalaiset
a) vainottuja hyviksiä, joihin voi kätevästi uhriutuen verrata itseään vai
b) rahanahneita salaliittolaisia Big Pharmassa
Hannu Janunen kirjoitti:
Kiukutteluista huolimatta en tule ikinä ottamaan koronarokotetta.
et varmaan halua sairaalaan jos sairastut koronaan
Vierailija kirjoitti:
Miksi rokotetut ovat peloissaan, mutta rokottamattomat eivät?
Esim. saattaa tapahtua vaikka jollain työpaikalla teollisuudessa suuri kemikaali onnettomuus, jossa luokkaantuu vakavasti suuri joukko ihmisiä, tai rautateillä, tai bussien nokkakolareita rekkojen kanssa ym. ...mihin nämä laitetaan hoitoon, kun siellä makaa tietoisesti riskin ottaneita rokottamattomia.
Siksi on rokotetu vähän sydänsyrjällään itsensä ja läheistensä puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletkos katsonut esim. rokotevastaisten aktivistien Instagramia tai videoita? Ei se meno siellä ole yhtään kesympää. Verrataan kaikkea N-Saksaan, haukutaan lampaiksi jne. Pahinta vielä, että nämä rokotevastustajat ovat aikamoisia puliveivareita. Esim. eräskin mies jonka video kiertää nyt Facebookissa on entinen rikollinen ja narkomaani ja nyt sitten saa vahinkoa aikaan levittämällä salaliittoteorioita.
Tämä. Tunnen rokottamattomia, jotka ovat aivan rauhallisia, eivät juuri puhu asiasta ja ottavat koronan vakavasti. Ei mitään heitä vastaan, mutta kun suurin osa tosiaan on tuota meuhkaavaa ääliöporukkaa.
Suurin osa? Onkohan sinulla nyt joku suhteellisuudentajun virhe ajattelussasi? Käytä nyt niitä tilastoja ja järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Minua vain yksinkertaisesti pelottaa rokotteet. Yritän elää tosi varovasti, mutta kun pelottaa. Ahdistaa ne piikit.
Ota Katariinasta mallia.
https://yle.fi/uutiset/3-12208899
Vierailija kirjoitti:
Keskiajalla syyllisiä oli noidat
N atsien aikaan juutalaiset
Ja nyt rokottamattomat
Älkää menkö mukaan hysteriaan. Tämä on pitkälti poliittista peliä.
Näillä ihmisillä ei ollut mitään mahdollisuutta rokottautua vainoja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Samat videot ja linkit sekä sama kielenkäyttö on ihan yleistä tälläkin alustalle rokotevastaisten toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina vihannut epäoikeudenmukaisuutta ja itsekkyyttä. Siksi en jaksa yhtään rokottamatonta silmissäni. Arvomaailmaani kuuluu heikkojen puolustaminen. Sori siitä.
Olet aina vihannut epäoikeudenmukaisuutta? Arvomaailmaasi kuuluu heikkojen puolustaminen?
Ja nyt sitten olet kuitenkin valmis heittämään bussin alle yhden ihmisryhmän vain siksi, koska he eivät ota pikavauhtia kehitettyä rokotetta, joka ei edes estä tartuntoja? Nämä ihmiset ovat sinulle alinta kastia, vain koska he eivät toimi kuten sinä itse?
Tekosi ovat aikamoisessa ristiriidassa puheittesi kanssa, etkä edes itse tajua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa? Onkohan sinulla nyt joku suhteellisuudentajun virhe ajattelussasi? Käytä nyt niitä tilastoja ja järkeä.
Kiitos, mutta päässäni ei ole virhettä. Niin, miksi rokottamattomat on jatkuvasti rokotettujen kimpussa? Ei kiinnosta mitkään hörhöuutiset, antakaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat videot ja linkit sekä sama kielenkäyttö on ihan yleistä tälläkin alustalle rokotevastaisten toimesta.
Enpä ole paljoa tällaista huomannut. Sen sijaan minulle on rokottamattomana ihmisenä toivottu täällä hidasta ja tuskaista kuolemaa hengityskoneessa, on toivottu että menetän työni koska en halua ottaa koronarokotetta. Kun kerron, että olen sairastanut koronan jo flunssaoirein, vittuilu vain jatkuu jostain minulle selittämättömästä syystä. Eikö olekaan hyvä juttu, että valtaosalle ihmisistä oma immuunipuolustus riittää koronaa vastaan? Eikö tässä ollutkaan kyse terveydestä?
Jotkut rokoteuskovaiset ovat osoittaneet olevansa näinkin "sivistynyttä" väkeä. Onneksi kuitenkin suurin osa on fiksuja, aivan kuten rokottamattomistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina vihannut epäoikeudenmukaisuutta ja itsekkyyttä. Siksi en jaksa yhtään rokottamatonta silmissäni. Arvomaailmaani kuuluu heikkojen puolustaminen. Sori siitä.
Olet aina vihannut epäoikeudenmukaisuutta? Arvomaailmaasi kuuluu heikkojen puolustaminen?
Ja nyt sitten olet kuitenkin valmis heittämään bussin alle yhden ihmisryhmän vain siksi, koska he eivät ota pikavauhtia kehitettyä rokotetta, joka ei edes estä tartuntoja? Nämä ihmiset ovat sinulle alinta kastia, vain koska he eivät toimi kuten sinä itse?
Tekosi ovat aikamoisessa ristiriidassa puheittesi kanssa, etkä edes itse tajua sitä.
Olen ottanut rokotteeni. Minulla on 33-kertaisesti pienempi mahdollisuus maata teholla. Paikkani saisi joku muu, mutta nyt näyttää siltä, että sinä potkaiset sydänsairaan kumoon ja kiilaat sinne. Surullista. Miksi koronapotilaan hoito on muita tärkeämpää?
Kiitos kysymyksestä.
Kuten olen aikaisemmin kuvannut niin hallitus tietenkin valmistautuu ja valmistelee toimia aivan kaikenlaisen tilanteen varalle. Tällä hetkellä tätä valmistelutyötä tehdään, tämän olen useaan kertaan jo tänä keväänä kuvannut. Ja juuri näihin kysymyksiin mitä tässäkin esitettiin, nyt haetaan vastauksia, eli minkälaisista toimista olisi sitten tarpeen vaatiessa kyse, minkä lailla liikkumista pitäisi rajoittaa, mutta korostan sitä, että hallitus ei ole asiaa vielä yhdessä käsitellyt. Ja tämän aika tulee myöhemmin, mutta valmistelutyötä toki tehdään.