Osa kansasta purkaa koronaturhautumisensa rokottamattomiin
Itse olen rokotettu, mutta kauhistelen sitä noitavainoa jota mediassakin lietsotaan rokottamattomia vastaan. Tämä pandemia on ollut pitkä ja raskas, ja syyllisten etsiminen on inhimillistä. Silti on perusteetonta vainota yhtä ihmisryhmää siinä uskossa, että rokotuksissa piilee jokin maaginen vastaus kaikkiin ongelmiin.
Älytöntä ihmisten lokerointia yhden ominaisuuden perusteella. Mitä se kertoo sivistyksemme tasosta että niin monessa keskustelussa hukataan kaikki harmaan sävyt?
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa rokottamattomat. En vain halua oleskella heidän kanssaan samassa paikassa. Töissä kaikki ovat onneksi ottaneet kaksi tai kolme rokotetta.
Niin, kai ymmärrät, että jos 80% on ottanut rokotteet, ei ne 20% ole jossain kasassa keskenään tartuntoja hankkkimassa. Ketjujenhan pitäisi katketa, kun rokottamattomia on vähän. Ei se korona tule minnekään korpikylään tyhjästä, vaikka kukaan ei olisi rokotetta ottanut.
Mutta kun nyt se onkin niin, että rokotetut, joita on paljon ja joiden käsketään mennä vapaasti, levittävät sitä tautia, kun monella heistä on vielä pienet oireetkin. Mutta ei kaikilla.
Siksi tämä passihomma on ihan älytön.
Passi on sitä varten että rokottamattomat eivät mahdollisesti saa tartuntaa jota rokotettu kantaa. Se on sen pointti.
Ai rokotettujen kerääminen yhteen tartuttamaan toisiaan, joista joku voi saada vakavankin tautimuodon ja mahdollisesti menehtyä on se pointti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiajalla syyllisiä oli noidat
N atsien aikaan juutalaiset
Ja nyt rokottamattomat
Älkää menkö mukaan hysteriaan. Tämä on pitkälti poliittista peliä.
Päättäkää nyt jo ovatko juutalaiset
a) vainottuja hyviksiä, joihin voi kätevästi uhriutuen verrata itseään vai
b) rahanahneita salaliittolaisia Big Pharmassa
Jos te woket haluatte vastauksia niin päästäkää Trump twitteriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina vihannut epäoikeudenmukaisuutta ja itsekkyyttä. Siksi en jaksa yhtään rokottamatonta silmissäni. Arvomaailmaani kuuluu heikkojen puolustaminen. Sori siitä.
Olet aina vihannut epäoikeudenmukaisuutta? Arvomaailmaasi kuuluu heikkojen puolustaminen?
Ja nyt sitten olet kuitenkin valmis heittämään bussin alle yhden ihmisryhmän vain siksi, koska he eivät ota pikavauhtia kehitettyä rokotetta, joka ei edes estä tartuntoja? Nämä ihmiset ovat sinulle alinta kastia, vain koska he eivät toimi kuten sinä itse?
Tekosi ovat aikamoisessa ristiriidassa puheittesi kanssa, etkä edes itse tajua sitä.
Olen ottanut rokotteeni. Minulla on 33-kertaisesti pienempi mahdollisuus maata teholla. Paikkani saisi joku muu, mutta nyt näyttää siltä, että sinä potkaiset sydänsairaan kumoon ja kiilaat sinne. Surullista. Miksi koronapotilaan hoito on muita tärkeämpää?
Kertoisiko nyt joku viimeinkin mihin tämä "33-kertainen riski" perustuu? Tätä on täällä jo moneen kertaan kysytty. Iltalehden pelottelulööpit ei riitä lähteeksi.
Nuoren ja vanhan ihmisen riski sairaanhoidolle ei ole sama. On typerää niputtaa kaikki ihmistyypit samaan nippuun välittämättä heidän iästään ja terveyshistoriastaan.
Kun nuoren ihmisen riski ilman rokotettakin päätyä sairaalaan on lähes nolla, niin 33-kertainen riski hänelle tarkoittaisi edelleen mitätöntä riskiä joutua sairaalaan. 0x33=0. Vanhoille ja monisairaille tuo 33-kertainen riski saattaa jopa päteäkin, mutta silti mielelläni lukisin tähän liittyviä tutkimustuloksia tukemaan tätä väitettänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rokotetut ovat peloissaan, mutta rokottamattomat eivät?
Esim. saattaa tapahtua vaikka jollain työpaikalla teollisuudessa suuri kemikaali onnettomuus, jossa luokkaantuu vakavasti suuri joukko ihmisiä, tai rautateillä, tai bussien nokkakolareita rekkojen kanssa ym. ...mihin nämä laitetaan hoitoon, kun siellä makaa tietoisesti riskin ottaneita rokottamattomia.
Siksi on rokotetu vähän sydänsyrjällään itsensä ja läheistensä puolesta.
Elä hetkessä älä pelossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rokotetut ovat peloissaan, mutta rokottamattomat eivät?
Esim. saattaa tapahtua vaikka jollain työpaikalla teollisuudessa suuri kemikaali onnettomuus, jossa luokkaantuu vakavasti suuri joukko ihmisiä, tai rautateillä, tai bussien nokkakolareita rekkojen kanssa ym. ...mihin nämä laitetaan hoitoon, kun siellä makaa tietoisesti riskin ottaneita rokottamattomia.
Siksi on rokotetu vähän sydänsyrjällään itsensä ja läheistensä puolesta.
Elä hetkessä älä pelossa.
Tuolla logiikalla voidaan luopua terveydenhuollosta, palokunnista, armeijasta, vakuutuksista... kaikkihan nuo ovat varautumista ja ... sitä pelkoa.
Otathan sinäkin (tai en minä tiedä otatko?) vakuutuksen talollesi, vaikka tulipalon mahdollisuus ei ole kummoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina vihannut epäoikeudenmukaisuutta ja itsekkyyttä. Siksi en jaksa yhtään rokottamatonta silmissäni. Arvomaailmaani kuuluu heikkojen puolustaminen. Sori siitä.
Olet aina vihannut epäoikeudenmukaisuutta? Arvomaailmaasi kuuluu heikkojen puolustaminen?
Ja nyt sitten olet kuitenkin valmis heittämään bussin alle yhden ihmisryhmän vain siksi, koska he eivät ota pikavauhtia kehitettyä rokotetta, joka ei edes estä tartuntoja? Nämä ihmiset ovat sinulle alinta kastia, vain koska he eivät toimi kuten sinä itse?
Tekosi ovat aikamoisessa ristiriidassa puheittesi kanssa, etkä edes itse tajua sitä.
Olen ottanut rokotteeni. Minulla on 33-kertaisesti pienempi mahdollisuus maata teholla. Paikkani saisi joku muu, mutta nyt näyttää siltä, että sinä potkaiset sydänsairaan kumoon ja kiilaat sinne. Surullista. Miksi koronapotilaan hoito on muita tärkeämpää?
Ehkä hän taistelee siellä elämästään? Rokotteilla tai ilman. Hoidon tarpeen ja kiireellisyyden arviointi tehdään aina. Vai pitäisikö se sitoa juridisesti ja eettisesti koronapassiin? Haluaisitko sinä päättää hoidetaanko rokottamaton tehohoitopotilas vai kärrätäänkö hänet muualle odottamaan kuolemaansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta onko joku ottanut rokotteen vai ei. Ihmisiä kiinnostaa, miten toteutuu tasa-arvoinen sairaalahoito, kun rokottamattomat koronapotilaat ovat täyttäneet teho-osastot.
Sua kiinnostaa vain oma pelkosi ja halu löytää yksinkertaisia selityksiä monimutkaisiin ja ennalta-arvaamattomiin tapahtumiin.
Leikkauksia perutaan. Miksi näillä ihmisillä ei ole oikeus päästä hoitoon? Voisiko joku viimein vastata tähän. Jos heidän ongelmansa voisi rokotteella hoitaa, niin varmasti olisivat sen ottaneet.
Suomen terveydenhuolto on ajettu alas vuosikausien saatossa ja syy on päättäjien. Nyt tästä kuitenkin syytetään ihmisiä, jotka eivät halua ottaa petossyytteitä saaneen yhtiön huonosti testattua "rokotetta", jota lähes psykoosien vallassa pakotetaan. Syytä niitä oikeita syyllisiä, he tämän tilanteen saivat aikaan ja sumuttavat hölmöä kansaa 100-0.
Ai miksi olen turhautunut.
Siksi että tätä helkatin skeidaa on kestänyt kohta kaksi vuotta eikä loppua näy. Juuri kun luultiin että ollaan menossa kohti normaalia niin EI, taas pukkaa uudestaan rajoituksia!
Joululounaat ja pikkujoulut on peruttu, toimistolle ei taas saa mennä kun on etätyösuositus, hammaslääkäriaika ja pientoimenpiteet peruuntuu taas ja kaikki menee päin h-ttiä.
Kaikki tämä jatkuu ja jatkuu ja vain siksi, että te hiton rokottamattomat levitätte joka paikan täyteen niitä viruksia ja tukitte sairaanhoidon. Pidätte yhteiskuntaa panttivankinanne. Joten anteeksi nyt hirveästi että en enää jaksa leikkiä ymmärtäväistä.
Olen niin väsynyt pelleilemään näiden jatkuvien rajoitusten kanssa, vaikka olen kaikki rokotteet ottanut ja koko ajan toiminut niin kuin on pitänyt. Alkaa kyllästyttää joutua kärsimään itsekeskeisten typerysten takia.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta onko joku ottanut rokotteen vai ei. Ihmisiä kiinnostaa, miten toteutuu tasa-arvoinen sairaalahoito, kun rokottamattomat koronapotilaat ovat täyttäneet teho-osastot.
Pari vuotta ollut aikaa lisätä henkilökuntaa ja tehohoitopaikkoja, vaikka sillä velkarahalla, mutta ei, kärvistellään vaan. Ei tämä ole viimeinen epidemia tai pandemia. Sairaanhoidon tason nostoa tässä tarvitaan, ihmettelen mihin kaikki verorahat menee kun tilanne vaan huononee vuosi toisensa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että tätä helkatin skeidaa on kestänyt kohta kaksi vuotta eikä loppua näy. Juuri kun luultiin että ollaan menossa kohti normaalia niin EI, taas pukkaa uudestaan rajoituksia!
Joululounaat ja pikkujoulut on peruttu, toimistolle ei taas saa mennä kun on etätyösuositus, hammaslääkäriaika ja pientoimenpiteet peruuntuu taas ja kaikki menee päin h-ttiä.
Kaikki tämä jatkuu ja jatkuu ja vain siksi, että te hiton rokottamattomat levitätte joka paikan täyteen niitä viruksia ja tukitte sairaanhoidon. Pidätte yhteiskuntaa panttivankinanne. Joten anteeksi nyt hirveästi että en enää jaksa leikkiä ymmärtäväistä.
Olen niin väsynyt pelleilemään näiden jatkuvien rajoitusten kanssa, vaikka olen kaikki rokotteet ottanut ja koko ajan toiminut niin kuin on pitänyt. Alkaa kyllästyttää joutua kärsimään itsekeskeisten typerysten takia.
Pää räjähtää jos vielä kerrankin kuulen käsitteen "rokottamattomien panttivanki" missään muodossa! Tämä on puhdasta propagandaa, kun tiedetään, että KAIKKI voivat rokotustilanteestaan huolimatta levittää koronaa!
Rajoituksista saat syyttää ainoastaan hallitusta ja viranomaisia. He niitä tehtailevat vaikka vielä pari kuukautta sitten lupasivat paluuta normaaliin elämään. Yksikään rokottamaton ei kaipaa rajoituksia vaan haluaisi niistä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Sinua on viilattu linssiin. Kyllä se edelleenkin on meidän hallitus, joka näitä asioita kieltää ja rajoittaa. Ei rokottamattomilla ole sellaista valtaa eikä edes halua moiseen. Hallituksellekin pitäisi muistuttaa, että he ovat meillä töissä eikä toisinpäin. Me ihmiset olemme heidän pomojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lapsellisia juttuja ihmisillä oikein on... "minä ja minun tehohoitopaikkani". Ei siellä tehohoidossa ole mitään nimettyjä paikkoja varattuna yhtään kellekään, ja vaikka olisikin niin sinä tai kukaan muukaan ulkopuolinen ei niitä jakele. Yhtä hyvin sen tehohoitopaikan voi "viedä" rattijuoppo ja tai epäonnistunut itsarin yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletkos katsonut esim. rokotevastaisten aktivistien Instagramia tai videoita? Ei se meno siellä ole yhtään kesympää. Verrataan kaikkea N-Saksaan, haukutaan lampaiksi jne. Pahinta vielä, että nämä rokotevastustajat ovat aikamoisia puliveivareita. Esim. eräskin mies jonka video kiertää nyt Facebookissa on entinen rikollinen ja narkomaani ja nyt sitten saa vahinkoa aikaan levittämällä salaliittoteorioita.
Tämä. Tunnen rokottamattomia, jotka ovat aivan rauhallisia, eivät juuri puhu asiasta ja ottavat koronan vakavasti. Ei mitään heitä vastaan, mutta kun suurin osa tosiaan on tuota meuhkaavaa ääliöporukkaa.
Eli tiedät, että on olemassa rauhallisia ja meuhkaamattomia rokottamattomia. Mistä siis olet vetänyt tuon johtopäätöksen, että suurin osa olisi näitä meuhkaajia? Eiköhän se ole juurikin toisin päin. Sinä et vain tiedä, ketkä kaikki sinunkin tuttavapiirissäsi ovat rokottamattomia, koska he eivät meuhkaa asiasta ja koska tämä ilmapiiri ei todellakaan houkuttele avautumaan asiasta muille kuin ihan läheisimmille.
Vierailija kirjoitti:
Odotan kolmatta asiallista perustetta olla ottamatta rokotetta.
Ensimmäinen laiskuus ja toinen aikataulut.
Jos saan perustelun, hyväksyn.
Ole hyvä. Tsekin kolmesti (3) rokotettu pressa. Sairastaa koronaa.
https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/other/tshekin-presidentti-hoitaa-virk…
Miksi rokotetut on niin sairaan vihaisia rokottamattomille? Mistä se johtuu? Mua kiinnostaa se psykologisesti. Siis hallitushan lupasi että eka, ja sitten toka piikki tuo paratiisin eli vapauttaa elämää ja saa elää normaalisti ilman pelkoa tartunnasta. Noh, nyt ei olekaan niin. Sanotaan, että kolmas tai neljäs rokote tuo vapauden. Onko niin että he eivät tiedosta olevansa pettyneitä, ja suuntaavat tiedostamattoman pettymyksen niihin jotka ei ole tehneet samaa kuin he. Ja he edelleen pelkää tautia, ja samalla myös ehkä rokotteitaan, että jos ne eivät olleetkaan pitkällä aikavälillä keholle niin hyvä juttu? Että on jopa lisännyt sairastumista kun on 2 rokotetta? Ja se viha kumpuaa pelosta, ja se on helppo suunnata rokottamattomiin, kun pitää etsiä syntipukkia kun vapaus ei koittanutkaan. Halutaan sama tilanne myös rokottamattomille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletkos katsonut esim. rokotevastaisten aktivistien Instagramia tai videoita? Ei se meno siellä ole yhtään kesympää. Verrataan kaikkea N-Saksaan, haukutaan lampaiksi jne. Pahinta vielä, että nämä rokotevastustajat ovat aikamoisia puliveivareita. Esim. eräskin mies jonka video kiertää nyt Facebookissa on entinen rikollinen ja narkomaani ja nyt sitten saa vahinkoa aikaan levittämällä salaliittoteorioita.
Tämä. Tunnen rokottamattomia, jotka ovat aivan rauhallisia, eivät juuri puhu asiasta ja ottavat koronan vakavasti. Ei mitään heitä vastaan, mutta kun suurin osa tosiaan on tuota meuhkaavaa ääliöporukkaa.
Eli tiedät, että on olemassa rauhallisia ja meuhkaamattomia rokottamattomia. Mistä siis olet vetänyt tuon johtopäätöksen, että suurin osa olisi näitä meuhkaajia? Eiköhän se ole juurikin toisin päin. Sinä et vain tiedä, ketkä kaikki sinunkin tuttavapiirissäsi ovat rokottamattomia, koska he eivät meuhkaa asiasta ja koska tämä ilmapiiri ei todellakaan houkuttele avautumaan asiasta muille kuin ihan läheisimmille.
Tämä. Minunkaan koronarokottamattomuudestani ei tiedä muut kuin ihan lähipiiri. Kaikki muut, sukulaiset, työkaverit, tuttavat ym olettavat automaattisesti, että olen sen ottanut. En vain ole koskaan korjannut heidän luuloaan vääräksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua on viilattu linssiin. Kyllä se edelleenkin on meidän hallitus, joka näitä asioita kieltää ja rajoittaa. Ei rokottamattomilla ole sellaista valtaa eikä edes halua moiseen. Hallituksellekin pitäisi muistuttaa, että he ovat meillä töissä eikä toisinpäin. Me ihmiset olemme heidän pomojaan.
Sanna Marin sais kyllä mahottomat itkupotkuraivarit, jos me kansalaiset mentäisiin sanomaan sille, että me ollaan sun pomoja.
Taas veti joku rokoteuskovainen herneen niin syvälle nenäänsä, että keskustelu meni poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minunkaan koronarokottamattomuudestani ei tiedä muut kuin ihan lähipiiri. Kaikki muut, sukulaiset, työkaverit, tuttavat ym olettavat automaattisesti, että olen sen ottanut. En vain ole koskaan korjannut heidän luuloaan vääräksi.
Mä oon kyllä sanonut reilusti kaikille, että olen rokottamaton. Näkeepähän kaikki, että rokottamaton voi olla myös älykäs, hyvin koulutettu, kaunis ja menestynyt.
Mua ei mitkään rokotevastaisten instat kiinnosta. Olen rokotekriittinen.