Osa kansasta purkaa koronaturhautumisensa rokottamattomiin
Itse olen rokotettu, mutta kauhistelen sitä noitavainoa jota mediassakin lietsotaan rokottamattomia vastaan. Tämä pandemia on ollut pitkä ja raskas, ja syyllisten etsiminen on inhimillistä. Silti on perusteetonta vainota yhtä ihmisryhmää siinä uskossa, että rokotuksissa piilee jokin maaginen vastaus kaikkiin ongelmiin.
Älytöntä ihmisten lokerointia yhden ominaisuuden perusteella. Mitä se kertoo sivistyksemme tasosta että niin monessa keskustelussa hukataan kaikki harmaan sävyt?
Kommentit (192)
Hannu Janunen kirjoitti:
Kiukutteluista huolimatta en tule ikinä ottamaan koronarokotetta.
Jokainen tekee omat valintansa. Jotkut ovat joutuneet maksamaan valinnoistaan kovan hinnan. Toivottavasti olet onnekkaampi.
Koskakohan suomalaisessa on mitään älyykkyttä ja tasoa näkynyt? Juntteja kaikki. Joita hyviä mutta suurin osa ihan samanlaista paskaa. se näkyy kaikessa. Nykyään rakennetaankin paskaa. Ja ihmiset ostaa.41 vuoden kokemus.
Kyse on nyt tästä akuutista terveydenhuollon kuormituksesta. Loppuu sullakin ymmärrys, jos sinä tai läheisesi ei pääse tarvitsemaansa hoitoon ja kuolee. Lääkäreiden yksiselitteinen viesti on se, että ovat siellä turhaan, kun rokotuksella vakava muoto olisi estettävissä. Silloin, kun tilanne ei ollut näin paha, säälin näitä ymmärtämättömiä. Nyt alkaa turhauttaa. Seuraava tunne voi olla viha. En toki sivistyneenä ihmisenä sitä heille näytä, mutta kaikki eivät ole sivistyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Oulussa korona leviää nopeimmin Suomessa.
Sairaalaan joutuneista 78% on rokottamattomia.
Revi siitä.
Tämä on tiedossa, mitä sitten? Antaako se oikeuden demonisoida rokottamattomia? Me hyväksymme monenlaiset muutkin terveyttä vaarantavat tavat, kuten ylipainon, tupakoinnin, ekstremelajit, ylinopeuden (laitonta mutta käytännössä suuri osa kuljettajista syyllistyy tähän), ekstremelajit, moottoripyöräilyn, jne.
Näihin ei edes liity sellaisia aspekteja kuin osin aiheellisetkin pelot rokotteen haittavaikutuksista.
Itse asiassa työskentelen itse lääkekehityksessä ja olen pääsääntöisesti rokotemyönteinen, mutta en silti näe maailmaa mustavalkoisena.
Yksinkertaisin ja halvin tapa päästä tästä koronasuosta olisi myös vajaamielisen kansanosan rokotuttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Revi siitä.
Tämä on tiedossa, mitä sitten? Antaako se oikeuden demonisoida rokottamattomia? Me hyväksymme monenlaiset muutkin terveyttä vaarantavat tavat, kuten ylipainon, tupakoinnin, ekstremelajit, ylinopeuden (laitonta mutta käytännössä suuri osa kuljettajista syyllistyy tähän), ekstremelajit, moottoripyöräilyn, jne.
Näihin ei edes liity sellaisia aspekteja kuin osin aiheellisetkin pelot rokotteen haittavaikutuksista.
Itse asiassa työskentelen itse lääkekehityksessä ja olen pääsääntöisesti rokotemyönteinen, mutta en silti näe maailmaa mustavalkoisena.
Kyllä ylinopeudesta rangaistaan. Samoin tupakointia suitsitaan monella tapaa. Ylipaino ei tapa muita, ellei ylipainoinen istu naamasi päälle. Toisin on koronan kanssa.
Ketään ei kiinnosta onko joku ottanut rokotteen vai ei. Ihmisiä kiinnostaa, miten toteutuu tasa-arvoinen sairaalahoito, kun rokottamattomat koronapotilaat ovat täyttäneet teho-osastot.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta onko joku ottanut rokotteen vai ei. Ihmisiä kiinnostaa, miten toteutuu tasa-arvoinen sairaalahoito, kun rokottamattomat koronapotilaat ovat täyttäneet teho-osastot.
Sua kiinnostaa vain oma pelkosi ja halu löytää yksinkertaisia selityksiä monimutkaisiin ja ennalta-arvaamattomiin tapahtumiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Revi siitä.
Kyllä ylinopeudesta rangaistaan. Samoin tupakointia suitsitaan monella tapaa. Ylipaino ei tapa muita, ellei ylipainoinen istu naamasi päälle. Toisin on koronan kanssa.
Ylipaino altistaa sairauksille, jotka kuormittaa moninkymmenkertaisesti enemmän terveydenhuoltoa ja synnyttää kustannuksia mm. Kelan lääkekorvausten osalta.
Lisäksi ylipainoiset on ylivoimainen enemmistö sairaalahoidettavista koronapotilaista.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on nyt tästä akuutista terveydenhuollon kuormituksesta. Loppuu sullakin ymmärrys, jos sinä tai läheisesi ei pääse tarvitsemaansa hoitoon ja kuolee. Lääkäreiden yksiselitteinen viesti on se, että ovat siellä turhaan, kun rokotuksella vakava muoto olisi estettävissä. Silloin, kun tilanne ei ollut näin paha, säälin näitä ymmärtämättömiä. Nyt alkaa turhauttaa. Seuraava tunne voi olla viha. En toki sivistyneenä ihmisenä sitä heille näytä, mutta kaikki eivät ole sivistyneitä.
Muun muassa terveydenhuollon kuormituksesta, kyllä. Tämäkin on tiedossani ja se on hyvin valitettavaa. Mutta tämä on nyt taas sitä syyllisten etsintää. Rokotekattavuus on nyt jo hyvin korkea, yli 12-vuotiaista 82%. Tehohoidon kuormitus taas on melkein suurinta koko pandemian aikana. Ei ole realistista ajatella että esimerkiksi 90% rokotekattavuus olennaisesti parantaisi tilannetta, ja 100% toteutumaan taas tuskin missään asiassa koskaan päästään.
Pelkään pikemmin että keskustelun polarisoiminen saa jotkut vahvistamaan rokotuksia entistä kiivaammin, koska painostus synnyttää helposti vastareaktion.
Ei minua haittaa rokottamattomat. En vain halua oleskella heidän kanssaan samassa paikassa. Töissä kaikki ovat onneksi ottaneet kaksi tai kolme rokotetta.
Minua vain yksinkertaisesti pelottaa rokotteet. Yritän elää tosi varovasti, mutta kun pelottaa. Ahdistaa ne piikit.
Vierailija kirjoitti:
Odotan kolmatta asiallista perustetta olla ottamatta rokotetta.
Ensimmäinen laiskuus ja toinen aikataulut.
Jos saan perustelun, hyväksyn.
Odotan, että ymmärrät sen ettei kukaan ole sinulle millään tavalla selitysvelvollinen asiasta. Monilla on erinomainen syy olla ottamatta rokotetta, mutta mitäs se sinulle kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama tunne minullakin. Huumorintaju alkaa vähitellen loppua.
Läheiseni on vakavasti sydänsairas ja hänen sydänleikkaustaan siirrettiin kahteen kertaan siksi, koska teho-osastot olivat niin täynnä koronapotilaita. Toisella kerralla oli ehditty antaa jo esilääkitys ja molemmilla kerroilla vakavasti sairas ihminen joutui turhaan olemaan ravinnotta koko päivän, ja leikkausta ei sitten tullutkaan. Oli huoli, että selviääkö hän, mutta onneksi selvisi kuitenkin ja leikkaus tehtiin.
Olisi voinut käydä toisinkin.
Olisi kyllä kiinnostavaa tietää että miten moni ehti kuolla rokottamattomien vuoksi leikkausjonoon.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän koronan sairastaminen ole riittävä peruste.
Vierailija kirjoitti:
Revi siitä.
Meinaatko niitä, joiden tehosterokotteesta on alle kolme viikkoa? Tai auto-onnettomuuteen joutuneita, jotka ovat rokottomattomia?
Laskepa huviksesi kuinka kauan itselläsi on ”vihreä passi”:
1. Rokotus = rokottamaton (3 kk)
2. Rokotus = rokottomaton 3 viikkoa rokotteen ottamisesta ja rokotteen teho hiipuu koko ajan kunnes loppuu puolen vuoden kohdalla
Eli 9 kuukaudesta olet 4 kuukautta rokottomaton statuksella, vaikka olisitkin ottanut kummatkin ”shotit”.
Onnea vaan passin vihreänä pitämiseen jatkossa.
Aloittaja on niin oikeassa! Ja vielä kauheammaksi tilanne on muuttunut kun poliittiset päättäjät näyttävät kiusaamisen mallia, miten rokottamattomia saa pilkata, ivata, syytellä ja painostaa. Aivan sairasta!
Asun itä-Suomessa ja myös Pohjois-Karjalan maakuntajohtajan omassa somessa on käyty melko kiivasta syyttelyä rokottamattomia kohtaan, jota olen kauhulla seurannut.
Olen itse rokotettu, mutta en missään nimessä hyväksy toisten pilkkaamista ja sormella osoittelua heidän OLETETUN terveydentilansa takia. Tämä on mennyt jo aivan hulluksi, nyt kun vielä näyttää sille ettei rokotukset edes toimi siten miten kuviteltiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Revi siitä.
Meinaatko niitä, joiden tehosterokotteesta on alle kolme viikkoa? Tai auto-onnettomuuteen joutuneita, jotka ovat rokottomattomia?
Laskepa huviksesi kuinka kauan itselläsi on ”vihreä passi”:
1. Rokotus = rokottamaton (3 kk)
2. Rokotus = rokottomaton 3 viikkoa rokotteen ottamisesta ja rokotteen teho hiipuu koko ajan kunnes loppuu puolen vuoden kohdallaEli 9 kuukaudesta olet 4 kuukautta rokottomaton statuksella, vaikka olisitkin ottanut kummatkin ”shotit”.
Onnea vaan passin vihreänä pitämiseen jatkossa.
Miksi täällä levitetään niin paljon disinfomaatiota? Faktat pöytään ja lähteet kehiin.