Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei huomioi perhettään (=lapsiaan ollenkaan). :-/

Vierailija
27.02.2015 |

Mies suunnitelee sellaisia työkuvioita, jotka tarkoittaa matkapäiviä ja poissaoloa kotoa. Hän on nyt jo aktiivinen harrastuksissa yms. Mutta sentään vain 8-16 työ vailla matkustelua.

Hän kysyi mielipidettäni ja sanoin, että kyllä minä ymmärrän työn vaatimet matkat, mutta lapset ei. Lasten takia toivoisin, että hän ei veisi suunnitelmaansa pidemmälle. Mies ei sanonut tähän mitään. Tässä vaiheessa tiesin, että hän tulee tekemään just niin kuin haluaa.

Lapsilla on ikää 3 ja 8 vuotta. Esikoinen on nyt jo sanonut, että isä on aina kokouksissa. Tuntemus pitää varmasti paikkansa vaikka kokouksia on yleensä 2-3 kpl kk:ssa. Nyt hiihtolomalla olimme reissussa ja esikoinen alkoi myöhemmin jutella minulle miten harmillista on, ettei isällä ollut lomalla aikaa tehdä mitään yhdessä. Mainitsin, että kävimmehän me yhdessä uimassa ja Helsingissä. Esikoinen sanoo: "Niin mutta isi oli koko ajan puhelimessa." Niinpä... Oli paikalla vaan ei LÄSNÄ. Kerroin tästä miehelle, joka selitteli kiireellä ja kiirettä.

Hän ei huomioi lapsia. Hän ei ajattele, että lapset ovat vain hetken pieniä. Mietin jo, että onko millään mitään väliä kun hän ei välitä lapsista tai perheestään tuon vertaa. Kerromme asioihin mielipiteemme hänen niin kysyessä, mutta välittääkö hän? Ei. Sitten mietin, että kannattaako erota, koska sitten hän näkisi lapsiaan vielä vähemmän.

En tiedä mitä ajatella tuollaisesta, että omat lapset (!) tulevat työn jälkeen. Suoraan sanottuna, halveksin tuollaista käytöstä.

Olen niin vihainen, että itkettää.

Ps. Joku varmasti heittää aaveemaisesti toisen naisen ja pettäjä-diagnoosin vastaukseksi/selitykseksi, mutta jos jätetään nyt se näkökulma käsittelemättä, koska siitä ei ole kyse.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 10:17"]Mikä on se normaali päivätyö? Paljonko tienaat? Mikset siirry osa-aikatyöhön lasten takia!
[/quote]

What?! Miksi ihmeessä naisen pitäisi lopettaa uransa "lasten takia"?

Vierailija
22/28 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa työtön mies, on aikaa. Harvassa työpaikassa voi tehdä töitä niinkun rouvalle sopisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap:lla oemitään uraa. Ja hänhän panee lapset työn edelle...

Vierailija
24/28 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 10:25"]Tuttu asia. Meillä kun tuli perhettä, miehestä kuoriutui kunnon työnarkomaani. Käytiin eron partaalla ja onneksi suostui perheterapiaan. Hänellä oli tullut niin vahvana se velvollisuudentunto elättäjänä että työtä pitää tehdä niin paljon että perhe ei vahingossakaan eläisi taloudellisessa ahdingossa,vaikka toinen tienaaja onkin kotona. Ja olin hänen mielestään niin elementissäni lasten kanssa ja hyvä siinä ettei osannut tai uskaltanut tulla siihen "väliin". Nyt olen palannut jo työelämään ja talous pyörii molempien panoksella. En paljon harrasta mutta yhteisestä päätöksestä (ja terapeutin kehotuksesta) hankin oman iltaharrastuksen. Tällöin isän on ollut pakko olla lapsille läsnä, ja nyt se yhteyskin on taas normaali vaikka olisinkin kotona. Terapeutti vertasi tota työriippuvuutta lastensaannin jälkeen ihan suoraan äitien synnytyksen jälkeisen masennuksen riittämättömyyden tunteisiin. Se vaan näkyy niin kovin eri tavalla, että sitä ei tule edes ajatelleeksi.
[/quote]

Kannattaisin tässä esiin tullutta omaa menoa, jotta isä joutuisi olemaan lasten kanssa läsnä enemmän.

Vierailija
25/28 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 10:17"]

Mikä on se normaali päivätyö? Paljonko tienaat? Mikset siirry osa-aikatyöhön lasten takia!

[/quote]

Minä olen sen verran feministi, että pidän kynsin ja hampain kiinni omasta toimistotyöstäni. Koska ikinä ei voi tietää mitä tulee. Olen myös inhorealisti ja tiedostan jääväni eläkkeelle sitten joskus. Jokainen osa-aikatyövuosi a) pienentää eläkettäni ja b) lisää irtisanomisen riskiä merkittävästi seuraavissa yt-neuvotteluissa (joita meillä käydään joka vuosi) ja c) palkkani ei ole niin suuri, että olisi mitään järkeä tehdä työtä osa-aikaisena.

ap

Vierailija
26/28 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mies teki valinnan ja siirtyi sellaiseen työhön jossa on enemmän läsnä. Aikaisemmin oli paljon poissa kotoa eli käytännössä viikonloput kotona. Naimisiinmennessä se ei haitannut kun itselläni oli myös kaikenlaista; työtä ja opiskelua. Mies itse rupesi ajattelemaan, että kauan kaivattu lapsi tarvitsee sellaisen isän joka on läsnä. Uusi työ mahdollisti myös 6 kk hoitovapaan. 

Elämä on todellakin valintoja täynnä ja jotkut haluavat ajatella perheen parasta.

Vierailija
27/28 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 10:37"]

Kannattaisin tässä esiin tullutta omaa menoa, jotta isä joutuisi olemaan lasten kanssa läsnä enemmän.

[/quote]

Hyvä neuvo, mutta särähtää korvaan "isä JOUTUISI olemaan lastan kanssa läsnä enemmän".

Vierailija
28/28 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap ei ole välittänyt kouluttautua jotta oikeasti tienaisi, on käytännössä elintasoltaan miehen varassa mutta asettaa typerän toimistotyön lastensa hyvinvoinnin edelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän