antaisitteko mieheni muuttaa toiselle paikkakunnalle asumaan 3-4 vuodeksi? tulisi muutamana päivänä parissa viikossa kotiin?
hei!
tilanteeni on se, että mieheni aikoo muuttaa n. 3-4 vuodeksi toiselle isommalle paikkakunnalle asumaan. hän kuitenkin tulisi kerran tai kaksi kahden viikon aikana käymään kotona (kesälomatKIN töissä).
hän saisi kämppäkaverit, jotka ovat tietääkseni turkkilaisia. kai nainen ja mies.
antaisitteko muuttaa?
Kommentit (48)
Mun mielestä on ok vastustaa tuota. Ymmärtäisin täysin tietenkin myös toisin päin. Jos noin vain päästää puolison menemään niin veikkaan, ettei parisuhde voi hirveän hyvin muutenkaan ja välimatka on vain positiivinen asia.
Antaisin. Koska hän ei ole minun mieheni, vaan sinun.
Vierailija kirjoitti:
Jos minun puolisoni alkaisi kontrolloida minua mitenkään tai minä häntä, niin liittomme loppuisi juuri sinä päivänä. Kontrolli ei koskaan toimi. Luottamusta joko on tai ei ole. Jos ei ole, niin ei ole mitään syytä jatkaa yhdessä.
No jos perheessä esim lapsia niin kyllä siinä toisellakin vanhemmalla on oikeus kontrolloida toisen tekemisiä. Eihän se millään onnistu että kumpikin voi mennä kuin sinkkuna ja sitten vaan todetaan että etkö sinäkään hakenut lapsia päiväkodista… jne.
Meillä niin me aikuiset kuin teinitkin (14-18 vuotiaat) kertoo aina muille minne menee. Eli ihan kohteliaisuudesta kerrotaan että lähden kauppaan/koiraa taluttamaan jne. Ja tietysti myös siksi että kaikkien elämä helpompaa kun tiedetään missä kukin on noin suunnilleen. Tietää esim milloin kannattaa laittaa ruokaa ja ketkä ovat tulossa syömään.
En minä koe voivani kieltää puolisoani tekemästä jotakin asiaa. Kuten ei hänkään voi kieltää minua muuttamasta.
Yrittäisin mahdollisuuksien mukaan miettiä puolison kanssa muita vaihtoehtoja. Voimmeko muuttaa yhdessä tai edes pyrkiä siihen, että itse työllistyisin lähemmäs. Haluaisinko itse lähteä opiskelemaan tuolle paikkakunnalle? Voisimmeko kokeilla etäsuhdetta niin, että vuoroviikonlopuin matkustamme?
Mikäli mikään vaihtoehto ei miehelle sopisi, kyseenalaistaisin vahvasti suhteen jatkumisen edellytykset.
Jos puoliso vain ilmoittaisi noin suuren muutoksen parisuhteeseen yksipuolisesti niin luulen että minä eroaisin. Jos ollaan yhdessä niin isot molempiin vaikuttavat asiat sovitaan yhdessä. Älä erityisesti jos asutaan yhdessä ja on lapsia/lemmikkieläimiä.
Sinällään luottaisin kyllä puolisoni mutta minä haluan parisuhteessa läheisyyttä ja yhdessä oloa. Pitäisi olla tosi hyvä syy että suostuisin tuollaiseen. No onneksi puoliso arvostaa Perhe-elämää yhtälailla ja läheisyyttä.
Joskus on pakko tehdä noin jo töissä haluaa olla. Toisille tiivis yhdessä olo merkkaa enemmän kuin taloudellinen hyvinvointi. Oikeaa vastausta ei ole.
Itse en antaisi, mutta voisin lähteä mukaan jos se olisi taloudellisesti järkevää
Parisuhde ei ole vankila, ei mies tarvitse lupaani valintoihinsa. Meillä mies on osa-aikamaanviljelijä ja käytännössä asuu kotitilallaan toukokuusta lokakuulle. Se on hänen valintansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minun puolisoni alkaisi kontrolloida minua mitenkään tai minä häntä, niin liittomme loppuisi juuri sinä päivänä. Kontrolli ei koskaan toimi. Luottamusta joko on tai ei ole. Jos ei ole, niin ei ole mitään syytä jatkaa yhdessä.
No jos perheessä esim lapsia niin kyllä siinä toisellakin vanhemmalla on oikeus kontrolloida toisen tekemisiä. Eihän se millään onnistu että kumpikin voi mennä kuin sinkkuna ja sitten vaan todetaan että etkö sinäkään hakenut lapsia päiväkodista… jne.
Meillä niin me aikuiset kuin teinitkin (14-18 vuotiaat) kertoo aina muille minne menee. Eli ihan kohteliaisuudesta kerrotaan että lähden kauppaan/koiraa taluttamaan jne. Ja tietysti myös siksi että kaikkien elämä helpompaa kun tiedetään missä kukin on noin suunnilleen. Tietää esim milloin kannattaa laittaa ruokaa ja ketkä ovat tulossa syömään.
Toki. Nyt kuitenkin vaikutti siltä, että lapsia ei ole, jos mies tuosta noin vain päättää muuttaa muualle elämään kämppiselämää.
Joo, antaa mennä vaan. Saa multa luvan. Toitottavasti pitää hauskaa!
Ei mun elämään kauheasti vaikuta missä sun mies asuu.
Antaisin koska melkein tuollainen meillä on jo. Ja on hyvin toiminut yli 10 vuotta.
En usko, että kielto tai estäminen parantaa parisuhdetta. Vapaus valita on parempi.
Voit kertoa miehellesi, että saa muuttaa.
Tasa-arvoisessa yhteiskunnassa miehen pitää kysyä naiselta lupa asiaan kuin asiaan mutta nainenhan tekee niin kuin itse haluaa kysymättä keneltäkään 😅
Ei se mahdoton ajatus ole jos on miehen uran kannalta tärkeää. Mutta näin lapsiperheenä uskoisin, että molemmat päädyttäisiin siihen, että ei muuta.
Tervemenoa, tilaisin lukkosepän ja asianajajan muuttopäivälleen.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoisessa yhteiskunnassa miehen pitää kysyä naiselta lupa asiaan kuin asiaan mutta nainenhan tekee niin kuin itse haluaa kysymättä keneltäkään 😅
Ajattele kun tässä tapauksessa ei riitä edes lupa omalta naiselta, vaan se pitää saada myös muilta tuntemattomilta av-mammoilta 😅
Ei kyllä ap:nkaan.