Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan tammikuussa opinnot ja on tunne, että esimies ei pidä siitä

Opiskelua
30.11.2021 |

Työkaveri ovat onnitelleet ja tsempanneet koska alan suorittamaan amk-tutkintoa töiden ohessa niin kova urakka edessä. Esimiehen asenne vain tuntuu nihkeältä ja piti opintovapaastakin vääntää kun ensin oli sitä mieltä, että sitä ei myönnetä mun harjoittelujen ajaksi. Siis opintovapaatahan ei voi kieltää, mutta työnantaja voi sitä siirtää. Esimies myös epäilee, että en jaksa selviytyä opinnoista.

Esimiehen onnittelu oli vaisu, ei mitään tsemppaamista. Kynsin ja hampain saan nyt taistella, että myös mulle annetaan sunnuntaivuoroja joista tulee hyvät lisät. Esimies kun aikoi jättää ne multa pois mitä en kyllä ymmärrä. Ei mitään logiikkaa tuossa koska opinnot ovat arki-iltaisin eikä edes joka päivä. Onneksi meidän ns. pikkupomo puolusti mua tässä ja sanoi, että kyllä mullekin pitää suunnitella pyhävuorot.

On nyt vahvasti sellainen tunne, että esimies ei millään tavalla tue mun opintoja ja on kyllä melkoisen paska fiilis.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tykkää liian kunnianhimoisista alaisista.

Vierailija
2/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkää, että sinusta tulee häntä pätevämpi.

Sunnuntaivuoroista on muistettava se, että on oltava tasapuolisesti. Et ilmeisesti ole sellaisella alalla, jossa on oikeasti työvoimapulaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehen mielipiteestä ei kannata välittää yhtään. Totuus on että seuraavissa yt:ssä voit olla pihalla vaikka kuinka olisit kumarrellut joka suuntaan. Tärkeintä on tehdä sitä mikä itsestä tuntuu hyvältä ja mikä palvelee omaa uraa ja työllistymistä. Työpaikan vuoksi ei kannata jättää mahdollisuuksia käyttämättä.

Vierailija
4/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintovapaalla ollessasi sun pomo voi vallan hyvin jättää sun sunnuntaivuorot pois. Sä saat työskennellä, jos sulle vuoroja annetaan. Kukaan ei kuitenkaan pakota niitä sulle antamaan. Tottakai esimies antaa ne vuorot sun sijaiselle tai jollekin muulle mielummin. Et voi syödä kakkua ja säästää sitä.

Vierailija
5/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei tue? Opintovapaako ei ole tukemista?

Vierailija
6/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset esimiehet kuuluu niille työntekijöille, joilla ei hirveästi ole valinnanvaraa työpaikkojen suhteen. 

Vierailija
7/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hoitoala?

Vierailija
8/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se on aina persoonasta kiinni, esimiehilläkin. Kun olisi joku toinen, niin homma sujuisi varmasti taas toisella tavalla ja fiiliksellä. 

Vierailija
9/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset esimiehet kuuluu niille työntekijöille, joilla ei hirveästi ole valinnanvaraa työpaikkojen suhteen. 

Ai sua täytyy taputella selkään ja antaa kaikki hyvät vuorot vaikka sä olet opintovapaalla? Hyvin harva esimies toimii näin; miksi toimisi?

Vierailija
10/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koulusta jotain hyötyä työtehtäväsi suorittamisessa? Jos ei niin miksi ihmeessä esimies olisi innoissaan, hänelle siitä on synytynyt vain lisää vaivaa kun pitää hankkia sinulle sijainen. Ja vielä odotat jotain erityiskohtelua jotta saat rahaa opiskeluun.

Vierailija
11/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehen näkökulmasta siis tilanne on, että tulee luultavasti menettämään hyvän työntekijän ja pitäisi vielä antaa jotain kalliita pyhävuoroja sulle.

Vierailija
12/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehen näkökulmasta siis tilanne on, että tulee luultavasti menettämään hyvän työntekijän ja pitäisi vielä antaa jotain kalliita pyhävuoroja sulle.

Tai ainakin työntekijän.

Vierailija
13/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan tarvitse välittää esimiehen reaktiosta vaan elä vain omaa elämääsi.

Vierailija
14/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkää, että sinusta tulee häntä pätevämpi.

Sunnuntaivuoroista on muistettava se, että on oltava tasapuolisesti. Et ilmeisesti ole sellaisella alalla, jossa on oikeasti työvoimapulaa.

Kyse on hoitoalasta joten todellakin on työvoimapula.

Vierailija
15/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehen mielipiteestä ei kannata välittää yhtään. Totuus on että seuraavissa yt:ssä voit olla pihalla vaikka kuinka olisit kumarrellut joka suuntaan. Tärkeintä on tehdä sitä mikä itsestä tuntuu hyvältä ja mikä palvelee omaa uraa ja työllistymistä. Työpaikan vuoksi ei kannata jättää mahdollisuuksia käyttämättä.

Kyse on hoitoalasta eikä ole mitään yt:tä. Henkilökuntaa itseasiassa pitää lisätä vähitellen lain mukaan.

Vierailija
16/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä oikein luit mun viestin? Pomo ei nimenomaan haluaisi myöntää opintovapaata harjoittelujen ajaksi! 

Vierailija
17/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintovapaalla ollessasi sun pomo voi vallan hyvin jättää sun sunnuntaivuorot pois. Sä saat työskennellä, jos sulle vuoroja annetaan. Kukaan ei kuitenkaan pakota niitä sulle antamaan. Tottakai esimies antaa ne vuorot sun sijaiselle tai jollekin muulle mielummin. Et voi syödä kakkua ja säästää sitä.

Niin opintovapaalla en ole töissä vaan olen harjoittelussa. Opiskelua on kuitenkin myös teoriatunnit ja näitä teen töiden ohessa. Teen 100% työaikaa ennen ensimmäistäkään harjoittelua eli millä oikeudella multa voisi viedä sunnuntaivuorot?

Vierailija
18/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla tosissasi. Aivan järjettömän typerä kommentti sulta. Ihan vain tiedoksi, että mä olen ollut tuossa talossa kauemmin töissä kuin tuo esimies. On hänessä hyviäkin puolia, mutta tämä oli kyllä sellainen märkä rätti vasten kasvoja, että huh huh. Edellisen esimiehen kanssa olisi tarvinnut näistä asioista vääntää.

Vierailija
19/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koulusta jotain hyötyä työtehtäväsi suorittamisessa? Jos ei niin miksi ihmeessä esimies olisi innoissaan, hänelle siitä on synytynyt vain lisää vaivaa kun pitää hankkia sinulle sijainen. Ja vielä odotat jotain erityiskohtelua jotta saat rahaa opiskeluun.

Olen lähihoitaja ja aloitan sairaanhoitajan opinnot. 

Ei ole mitään erityiskohtelua jos myös mulle annetaan sunnuntaivuoroja ihan kuten muillekin täyttä työaikaa tekeville. Sijainen tarvitaan vain niiden harjoittelujen ajaksi ja siihen ensimmäiseenkin harjoitteluun on vielä pitkä aika.

On se kumma kun musta tehdään nyt se jutun pahis kun kehtaan vaatia tasa-arvoista kohtelua töissä. 

Vierailija
20/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä oikein luit mun viestin? Pomo ei nimenomaan haluaisi myöntää opintovapaata harjoittelujen ajaksi! 

No mihin ammattiin olet opiskelemassa, kun sulla on pakollinen harjoittelujakso?

Ja jos olet opintovapaalla, ei kai sulle silloin työvuoroja edes anneta?

Kun on opintovapaalla, niin kuulu edes työterveyden piiriin.  Ethän sinä silloin ole töissä.

Vrt. vanhempainvapaa, sama juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän