Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan pillahtanut itkuun lääkärissä?

Vierailija
27.02.2015 |

Jos olet, niin mistä syystä?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta kertaa. Joskus ihan järjettömistä syistä, joskus kivusta (henkisestä tai fyysisestä).

Vierailija
22/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Oli vaikea elämäntilanne ja jahkailin teenkö abortin vai pidänkö lapsen. Silloin pääsi itku isosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 10:01"]

Mulla oli selkä niin kipeä, etten pystynyt kumartumaan ollenkaan. Olin vanhemman mies ortopedin vastaanotolla ja yritin tutkimuksen jälkeen saada housut takas jalkaan. Se ei onnistunut, ku sattui niin paljon. Purskahdin itkuun ja itkun seasta pyysin lääkäriä auttamaan. En IKINÄ unohda kuinka alentuvasti kattoi ja suostui niin vastahakoisesti auttamaan pukemisessa.

[/quote] kaikkihan ei sovellu lääkäreiksi mutta ei oo soveltuvuustestejä , se ratklaisee miten suoriuduit pääsykokeissa kemiasta, fysiikasta, biologiasta. Kaksi ensiksi mainittua ei oo helppoja.

Vierailija
24/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta mieli tekisi. M37

Vierailija
25/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:09"]

En ihan lääkärin huoneessa, sain pidäteltyä käytävälle asti. Menossa nyt rv 39 ja taistelen edelleen sektion saadakseni. Taustalla perätilan vuoksi sektio, ja nyt vauvan painoarvio 4,5kg laskettuna päivänä. En uskalla edes yrittää alakautta, koska on niin huikean isoksi veikattu ja tosiaan ei aiempaa synnytystä. Itkin siis siksi, kun lääkäri tyrmäsi minut täysin, vauva on kuulemma normaalikokoinen ja alakautta vaan. Aiemmin reilu viikko sitten käydessäni toinen lääkäri oli oikein asiallinen ja ystävällinen, ja hänen kauttaan saatiin vähän purettua pelkoanikin niin, että jopa harkitsin hetken alatiesynnytyksen yritystä. No, nyt ei tulisi mieleenkään alatie, sillä tämä toinen lääkäri sai mut niin paniikin valtaan ehdottomuudellaan. Pelkään, ettei minua kuunneltaisi myöskään synnytyssalissa ja olen aivan paniikissa. Ensi tiistaina vielä lääkärille ja torstaiksi saan kuitenkin sektioajan, mikäli edelleen niin haluan.

[/quote] olin naistenklinikan asiakas (ikä ja diabetes) ja sanoin lääkärille että haluisin sektion, tää papparainen sano rauhallisesti että yritetään luonnollista kautta. Sektio tuli mutta ei suunniteltu kun kiireellinen. En ole kysynyt syytä tänä päivänäkään. Hienosti kaikki meni ja terve vauva tuli rääkyen maailmaan. 

Vierailija
26/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- keskenmenon jälkeen, kun kävin ultrassa tarkistuttamassa, että kohtu oli tyhjentynyt

- IVF-punktio eli munasolujen keräys, helkkarin kivulias toimenpide!

- varhaisultrassa, kun saimme nähdä ensi kerran sydämen sykkivän

- ja sitten tietysti lapsen syntymä, siinä oli myös lääkäri paikalla

Vierailija
27/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sen ainoan kerran kun minulta olisi pitänyt ottaa nieluviljely. En millään pystynyt siihen, menin paniikkiin kun hoitsu tunki tikkua kurkkuuni, monta kertaa yritettiin ja hoitsu oli töykeä ja huusi kun näytteenotosta ei tullut mitään. Hoitsu soitti lääkärille, että "ei tältä mitään näytettä saa otettua, jätetäänkö ottamatta". Pillahdin itkuun ja itkin vielä lääkärin huoneessakin, kun piti mennä sinne takaisin.

Vierailija
28/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Voimakkaan ahdistuksen takia. Kyllä hävetti. :(

Vierailija
29/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, koska lääkäri oli ylimielinen, piilovittuileva, alentuva, eikä ottanut minua todesta. Vihjasi, että vakavat oireeni (jotka sittemmin toisella lääkärillä tutkittiin juuri ajoissa ja pääsin erityislääkärille) olivat vain luulosairautta. 

Itkin silkasta kiukusta, koska muuten olisin kuristanut lekurin stetoskoopillaan. Voimatonta raivoa.

Kaikista lääkäreistä ei vaan ole ihmisläheiseen työhön. 

Vierailija
30/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:29"]

Olen. Voimakkaan ahdistuksen takia. Kyllä hävetti. :(

[/quote]

Tuossa ei ole mitään hävettävää. Toivottavasti lääkäri osasi suhtautua. Ei sinulle potilaana pitäisi jäädä häpeän kokemusta. 

Vierailija
31/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:37"]

Olen, koska lääkäri oli ylimielinen, piilovittuileva, alentuva, eikä ottanut minua todesta. Vihjasi, että vakavat oireeni (jotka sittemmin toisella lääkärillä tutkittiin juuri ajoissa ja pääsin erityislääkärille) olivat vain luulosairautta. 

Itkin silkasta kiukusta, koska muuten olisin kuristanut lekurin stetoskoopillaan. Voimatonta raivoa.

[/quote]

Joo pitäisi kyllä opiskellessa lääkäreillä olla jokin vuorovaikutus -kurssi. Käytöksestä päätellen sellaista ei ainakaan ole olemassa...

Vierailija
32/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:32"]

Olen, koska lääkäri oli ilkeä vittupää. 

En muuten tykkää tuosta sanasta "pillahtaa", tulee ihan "pillu" mieleen.

[/quote]

OT, mutta: Ihan samaa olen ajatellut! Toinen vastaava verbi on "pimpottaa" tai"pimputtaa" esim. ovikelloa...

Asiasta - olen itkenyt kun kärsin vakavasta masennuksesta. Lääkäri ei osannut lohduttaa mitenkään, löi vaan reseptin kouraan. 

Vierailija
33/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:37"]

[/quote]

Joo pitäisi kyllä opiskellessa lääkäreillä olla jokin vuorovaikutus -kurssi. Käytöksestä päätellen sellaista ei ainakaan ole olemassa...

[/quote]

Tässä kanssa yksi joka välttelee läkäriin menoa viimeiseen asti, just siksi kun niistä käynneistä jää aina yhtä paha mieli. :( Mieluummin sitten sairastan ja kärsin seuraukset. 

Vierailija
34/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin synnyttämässä esikoistani, kun lääkäri ilmoitti, että nyt lähdetään kiireelliseen sektioon. Olin henkisesti valmistautunut kohtaamaan synnytyksessa miltei mitä tahansa, koska se oli ensimmäinen kertani. Minulla oli vain yksi asia ollut ehdottoman varma koko odotukseni ajan; Minä EN halunnut sektiota. Purskahdin itkuun.

No, myöhemmin niitä sektioita tuli sitten lisää ilman itkuakin, kun minun lantiollani tuo alatie ei oikein onnistunut...

Vierailija
35/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:08"]

Minä itkin viimeksi kun minulla oli angiina eikä lääkäri olisi tehnyt edes viljelyä vaikka en pystynyt edes nielemään. Kun sitten kyyneleet nousi silmiin, lääkäri suostui ottamaan nielunäytteen ja angiinahan se oli. Ehkä se ei näyttänyt yhtä pahalta kuin miltä se tuntui. Eli kannatti itkeä, olisi muuten jäänyt ne antibiootit saamatta ja tauti parantumatta.

[/quote]

Outoa ettei ottanut. Vai olisiko pitänyt laittaa labraan näytteenottoon?

Vierailija
36/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen, keskenmenon yhteydessä ja kun oli jalka poikki, eivätkä meinanneet saada neulaa suoneen, että oisin saanut jotain kipulääkettä. 

Vierailija
37/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen ihminen oli kuollut aivan yllättäen ja en ollut nukkunut moneen yöhön ja tarvitsin sairaslomaa ja/tai jotain unta helpottavaa.Tarkoitus oli puhua lääkärin kanssa ihan asiallisesti, mutta suru ja väsymys veivät voiton ja paruin siellä lääkärissä vanhahkon miespuolisen lääkärin edessä. Ja vielä huoneesta poistuttuani itkeskelin siellä käytävälläkin.

Vierailija
38/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliaikakontrollissa repesin täysin. Sain käynnistyksen.

Vierailija
39/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nivelen tulehduskipu oli kestänyt jo 4 vuotta enkä saanut lääkäreiltä kuin kipulääkereseptejä... Tuolla käynnillä sain psykologin numeron ja kehotuksen mielialalääkityksen aloittamiseen.. Vuosi käynnin jälkeen pääsin viimein reumalääkärille ja lääkityksen jonka avulla kipukin loppui eikä enää itkettänyt.. Mielialalääkkeitä en tarvinnut.

Vierailija
40/52 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta nauruun olen kun jännitti niin paljon :D