Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käveleminen on aivan liian aliarvostettu liikuntamuoto

Vierailija
30.11.2021 |

Olen elämäni aikana harrastanut niin hölkkäämistä kuin kävelemistäkin ja mielestäni kävely on fyysisesti jopa raskaampaa kuin hölkkääminen. Tai ainakin itse kun kävelen 10 km tunnissa ja 20 minuutissa, niin kovasti saa töitä tehdä, kun taas hölkätessä voi ikään kuin "rullata" kevyemmin eteenpäin. Toki kunnon nostamisen kannalta hölkkääminen pesee kävelyn satanolla, mutta minun jalkoihin kovaa kävely tuntuu huomattavasti kovemmalta treeniltä ja tuntuu siltä kuin useammat lihakset tekisivät töitä hölkkäämiseen verrattuna.

Lähdenpä tästä aamukäppäilylle, joten hyvät päivät vaan kaikille!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kovaa kyllä kävelet. 

Vierailija
2/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni vähintään tunnin rivakka kävelylenkki vähintään 3 päivänä viikossa ylläpitää peruskuntoa kivasti aikuisella.  Juoksu on yleensä rasittavampaa, mutta lisää monasti vammojen syntymisen riskiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten aloitin pitkän tauon jälkeen kävelemisen, kun piti kuntouttaa selkää. Silloin meni vain 5 km/tunnissa, mutta nyt tosiaan jo yli 7km.

Ei tuosta paljon enempää voi kyllä meikäläinen enää parantaa, kun en halua askeleen pidentyvän epäergonomisemmaksi. Toki kesäkelissä tasaisella paranee vielä jonkin verran, sillä nyt osa matkasta on pitkää ylämäkeä. Ap

Vierailija
4/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep!

Jotkut luulee, että minä olen niitä jotka voivat syödä lihomatta.

En ole, vaan olen kävelijä.

Vierailija
5/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi kävelevänsä 10 km ajassa 1h20min eli ihan hyvä vauhti. Itsekin parhaimmillaan kävelen kyllä noin 7km tunnissa. 

Vierailija
6/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten aloitin pitkän tauon jälkeen kävelemisen, kun piti kuntouttaa selkää. Silloin meni vain 5 km/tunnissa, mutta nyt tosiaan jo yli 7km.

Ei tuosta paljon enempää voi kyllä meikäläinen enää parantaa, kun en halua askeleen pidentyvän epäergonomisemmaksi. Toki kesäkelissä tasaisella paranee vielä jonkin verran, sillä nyt osa matkasta on pitkää ylämäkeä. Ap

Minä en vaan millään saa vauhtiani noin kiivaaksi. Olen kävellyt paljon 10 km työmatkaa eikä se vaan juurikaan alle tunnin ja kolmen vartin mene. Tosin pystyn sitten kävelemään kyllä todella pitkiä matkoja, 25-30 km päivässä viikkoja, mutta silti harmittaa, etten saa tuota kävelynopeutta kasvatettua. Toisaalta, mitäpä väliäkään sillä on? :) Kävely on ainoa liikuntamuoto, jota oikeasti rakastan. 

Vierailija
7/29 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivakkaa vauhtia kävelet, jos kävelet 5 km 40 minuuttiin. Varmasti kunto nousee. 

Vierailija
8/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ihan hirveesti herätä kiinnostusta, mutta äsken meni kymppi jo tunti 17 minuuttiin, kun karsin lenkkireitistä arviolta kilometrin verran ylämäkiä. Ja oli alkukilometrien ajan vieläpä jalat tosi tukkoisen tuntuiset. Seuraava tavoite on tunti 15 minuuttia.

Ap

Vierailija
9/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pystyn kävelemään suht reippaasti ihan hyvin, mutta tuntuu että kuolen jos hölkkään 100 metriä.

Vierailija
10/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pystyn kävelemään suht reippaasti ihan hyvin, mutta tuntuu että kuolen jos hölkkään 100 metriä.

Sama minulla! Olen melko nopea ja kestävä kävelijä, mutta jos hölkkään hetkenkin, luulen tukehtuvani. Harrastin parikymppisenä lenkkeilyä ja toki siinä tulin paremmaksi, mutta se oli minulle todella rasittavaa, mutta ainakin kunto koheni humisten! Samaten jostain syystä pyöräily on minulle jotenkin yllättävän uuvuttavaa. Kävellä voisin lähinnä loputtomiin.

Vierailija
11/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että oon suht rivakka kun menen 7km/h. Otan vielä spurtteja välillä 😬

Hyvä aika ja kunto sulla 😊

Vierailija
12/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on terveellisempää nivelille. Kenkiä kyllä kuluu jos on painoa.

Neljät kengät menee vuoteen jos paljon kävelee.

Vierailija
13/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toki varmaan riippuu jalkojen pituudesta ja tekniikastakin. Moni jättää ojentamatta jalat kunnolla. Liikkeen pitää lähteä lonkasta saakka eikä vain polvesta :)

Vierailija
14/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuinka pitkä? Itse olen 178 cm ja eihän sitä pitemmilleen pärjäisi vauhdissa. Ap

Vierailija
15/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on hyvä muttei tuo kokonaisvartalolle tarpeeksi liikuntaa.

SIksi suosittelen joka toinen päivä uintia tai pyöräilyä tai edes sauvakävelyä.

Saa kaikki lihasryhmät liikuntaa.

Vierailija
16/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävely on hyvä muttei tuo kokonaisvartalolle tarpeeksi liikuntaa.

SIksi suosittelen joka toinen päivä uintia tai pyöräilyä tai edes sauvakävelyä.

Saa kaikki lihasryhmät liikuntaa.

Uinti on kyllä ihan paras ja pitäisi aloittaa itsekin se harrastus. Kehonpainotreeniä ja painojen kanssa kolistellen treenailen muuten kävelemisen lisäksi. Ap

Vierailija
17/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas kävely vaihtelevassa maastossa on kyllä ihan huippu kuntoilumuoto tällaiselle +50v naiselle. Kävelen tunnin lenkin 5-6 krt viikossa ja keskivauhti on n 6,5km/h. Satoi taikka paistoi 👍 Kaksi vuotta tätä nyt tehnyt. Paino tippunut 3kg vaikka ei tarvitsisi. Mieliala on hyvä ja tunnen voivani hyvin.

Vierailija
18/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelen päivittäin 5-10km, olen silti läski. Syön sitten varmaan liikaa. ☹️

Vierailija
19/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoristuuko polvi? Ei kai vaan molemmat jalat ole samaan aikaa ilmassa? Varoitus - diskaus!

Vierailija
20/29 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia mitä monet ei tajua kävelemisestä on se kuinka se hoitaa aivoja. Se on aivoille terveellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän