Vierailija

Esimerkkipäivä:

1. aamupala: kaurapuuro, teelusikallinen maapähkinävoita, kauramaito

2. lounas: pakastekasvikset (joissa mukana siemeniä), 300g lihaa (kanaa, possua), lautasellinen salaattia (kaalia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, ituja, öljy-viinietikka -kastike)

3. päivällinen: 0,5 l keittoa (esim. liha, kana, perunaa, kasviksia, ruokakermaa/kookoskermaa) ja 0,5l rasiallinen salaattia (kaalia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, ituja, öljy-viinietikka -kastike)

4. iltapala: pakastemarjoja (mustikkaa, viinimarjoja, vadelmia, mansikoita) ja maustamatonta jugurttia

Lisäksi juon kahvia ja saatan juoda yhden sokerittoman energiajuoman jos olen väsynyt.

Ongelmana nälkä iltapalan jälkeen, tekee mieli syödä lisää ja monesti olen syönytkin, eilen söin hedelmiä

• ylös 1
  • alas 20

Sivut

Kommentit (125)

ddf

Välipala puuttuu iltapäivällä. Muista liikkua! Ei itsensä näännyttäminen tuota tuloksia pitkällä aikavälillä.

• ylös 9
  • alas 18
Vierailija

ddf kirjoitti:
Välipala puuttuu iltapäivällä. Muista liikkua! Ei itsensä näännyttäminen tuota tuloksia pitkällä aikavälillä.

Liikun kolmesti viikossa ja silloin syön banaanin lisäksi.

En yritä näännyttää itseäni. Lounasannos on iso. Pärjään kivasti tuolla ateriavälillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Unohda energiajuomat ja hedelmät, ne lisäävät nälkää. Vaihda myös korvikekermat oikeaan kermaan. Välipalat on turhia.

• ylös 32
  • alas 9
Vierailija

ddf kirjoitti:

Käytännössä syön päivällistä vasta, kun minulla on nälkä, joten sen takia välipala ei ole ollut tarpeellinen iltapäivällä. ap

Vierailija

ddf kirjoitti:

Miten niin puuttuu? Jospa ap ei tarvitse turhia välipaloja.

• ylös 30
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Unohda energiajuomat ja hedelmät, ne lisäävät nälkää. Vaihda myös korvikekermat oikeaan kermaan. Välipalat on turhia.

En pääsääntöisesti juo energiajuomia, ja tuo juomani 0,25 sokeriton ei ole lisännyt nälkää, jos olen joskus sellaisen juonut.

En myöskään syö hedelmiä muuten, mutta eilen söin iltapalaksi, koska oli niin nälkä.

Vierailija

Paha sanoa kun et anna tarkemmin ruokamääriä etkä omaa pituutta + painoa.

Aikamoinen määrä lihaa sulla kertyy. Suositus 500 g viikossa, sulla tulee jo päivässä, jos keitossakin on paljon.

• ylös 63
  • alas 5
Vierailija

Lounaalla on liikaa lihaa tms. Yleensä yhden henkilön annos on 100 - 150 g. Itse valmistan kahdelle hengelle liharuoat 300 g luuttomasta lihasta, josta itse syön vähän päälle 100 g. Loput syö puoliso, jolla on painoa tuplat minuun nähden, eikä jää nälkäiseksi.

• ylös 38
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen määrä lihaa sulla kertyy. Suositus 500 g viikossa, sulla tulee jo päivässä, jos keitossakin on paljon.

Tämä oli nyt esimerkkipäivä, proteiininlähde voi olla myös tofu, juusto tai kala (tämä kylläkin harvemmin kun kala on kallista). Pelkät pavut tai soijarouhe eivät toimisi minulle proteiininlähteenä, joten sitä turha ehdottaa.

Toivottavasti siis ymmärsin oikein, että ihmettelet, miksi proteiini on nimenomaan lihaa.

ap

• ylös 2
  • alas 10
Vierailija

Tuleeko tarpeeksi hyviä rasvoja? Miksi tuosta pitää keventää? Paljonko on kulutuksesi ja tuosta saatava energia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tää oli esimerkkipäivä. On mahdollista, että proteiininlähdettä on myös 100g:sta aina tuonne 300g asti.

Tuo lounasannos on usein puolet tästä, eli 225g kasviksia. https://www.s-kaupat.fi/tuote/6414893137837

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan vaihda kermat kasviöljyihin.  

Kaurapuuro on kurja aamiainen, vaikka terveellistä muutoin onkin.  Liian vähän energiaa ja pelkkää hiilaria. Lisää energiaa, rasvaa ja proteiinia aamiaiseen, kevennä lounasta. 300 g on tarpeettoman suuri määrä lihaa.

Muuten kokonaisuutena näyttää ihan hyvältä, paljon kasviksia, mutta ne hyvät rasvat puuttuu. 

Hesarissa oli keväällä hyvä juttu vaistonvaraisesta syömisestä, harmi että on maksumuurin takana. Eläinkokeissa on havaittu, että eläimetkin syövät kunnes ovat tyydyttäneet lajinomaisen ravitsemustarpeensa, esim. sirkoilla proteiini, vaikka energiantarve ylittyisi (-> lihominen). Ihminen tarvitsee rasvaa mm. normaaliin hormonitoimintaan, joten laihduttajankaan ei kannata vältellä rasvaa!

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tarpeeksi hyviä rasvoja? Miksi tuosta pitää keventää? Paljonko on kulutuksesi ja tuosta saatava energia?

No en ainakaan käytä ruoanlaittoon vain kovia rasvoja.

Olen 10 kg ylipainoinen.

En tiedä, mikä kulutukseni on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kaurapuuro on kurja aamiainen, vaikka terveellistä muutoin onkin.  Liian vähän energiaa ja pelkkää hiilaria. Lisää energiaa, rasvaa ja proteiinia aamiaiseen, kevennä lounasta. 300 g on tarpeettoman suuri määrä lihaa.

Muuten kokonaisuutena näyttää ihan hyvältä, paljon kasviksia, mutta ne hyvät rasvat puuttuu. 

Hesarissa oli keväällä hyvä juttu vaistonvaraisesta syömisestä, harmi että on maksumuurin takana. Eläinkokeissa on havaittu, että eläimetkin syövät kunnes ovat tyydyttäneet lajinomaisen ravitsemustarpeensa, esim. sirkoilla proteiini, vaikka energiantarve ylittyisi (-> lihominen). Ihminen tarvitsee rasvaa mm. normaaliin hormonitoimintaan, joten laihduttajankaan ei kannata vältellä rasvaa!

Mitä sitten laittaisit kaurapuuron tilalle, jotta tulee kuitua?

Ja mihin kohtaan hyviä rasvoja, ja mitä ne olisivat?

ap

Vierailija

Vaihtaisin puuron iltaan, jos nykyisen iltapalan jälkeen aina nälkä. Muuten annettujen tietojen perusteella vähän hankala sanoa mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No en ainakaan käytä ruoanlaittoon vain kovia rasvoja.

Olen 10 kg ylipainoinen.

En tiedä, mikä kulutukseni on.

Vähemmän lihaa, enemmän oliiviöljyä, avokadoa, pähkinöitä yms.
Kulutuksen voi arvioida Sulamossa. Paljonko näistä tulee kaloreita?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin puuron iltaan, jos nykyisen iltapalan jälkeen aina nälkä. Muuten annettujen tietojen perusteella vähän hankala sanoa mitään.

Jos näläntunne tulee siitä, että on vähän kaloreita, niin miksi tuo vaihdos tuo sen muutoksen..?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten laittaisit kaurapuuron tilalle, jotta tulee kuitua?

Ja mihin kohtaan hyviä rasvoja, ja mitä ne olisivat?

ap

Maapähkinävoi on oikein hyvä lisä, juuri niitä rasvoja proteiinia. Minulla ainakin puuro pitää nälkää, kun olen lisännyt maapähkinävoita mukaan. 

Jos tykkäät omasta aamupalastasi ja sen jälkeen ei tule heti nälkä, jatka samalla. 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.