Laihduttajat! Miten tästä voisi vielä keventää?
Esimerkkipäivä:
1. aamupala: kaurapuuro, teelusikallinen maapähkinävoita, kauramaito
2. lounas: pakastekasvikset (joissa mukana siemeniä), 300g lihaa (kanaa, possua), lautasellinen salaattia (kaalia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, ituja, öljy-viinietikka -kastike)
3. päivällinen: 0,5 l keittoa (esim. liha, kana, perunaa, kasviksia, ruokakermaa/kookoskermaa) ja 0,5l rasiallinen salaattia (kaalia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, ituja, öljy-viinietikka -kastike)
4. iltapala: pakastemarjoja (mustikkaa, viinimarjoja, vadelmia, mansikoita) ja maustamatonta jugurttia
Lisäksi juon kahvia ja saatan juoda yhden sokerittoman energiajuoman jos olen väsynyt.
Ongelmana nälkä iltapalan jälkeen, tekee mieli syödä lisää ja monesti olen syönytkin, eilen söin hedelmiä
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olet jatkanut tällä ruokavaliolla ja mitä sinä aikana on tapahtunut painossa?
Olen puolen vuoden aikana lihonut, mutta en tällä vaan sellaisilla päivillä, että olen syönyt selvästi enemmän. Olen siis pitänyt herkuttelupäiviä. Tämä esimerkkipäivä on taas sellainen, joka on mietinnässä sellaisena, että voisinko tehdä siihen muutoksia, että laihtuisin tämän ylipainon pois. Tämä ruokarytmi on minulle ok ja monesti myös syön ihan kotiruokaa (lautasmallin mukaisesti).
Kuitenkin, kuten mainittu, tässä päivässä on myös ongelmallista se, että minulla on illalla nälkä ja tekee mieli syödä lisää. ap
Sulle on kerrottu, että nälkä johtuu syömistäsi hedelmistä (sokereista, erityisesti fruktoosista). Ihan sama, teetkö asialle mitään vai et.
Hmm, mutta kun en syö pääsääntöisesti hedelmiä ollenkaan. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av:n asiantuntijat ovat puhuneet, tässä kooste.
1. ei saa syödä kaurapuuroa, koska se ei pidä nälkää, ei kuitenkaan ehdotuksia, mistä kuitu, jos sen jättää pois
2. pitää syödä hyviä rasvoja, mutta oliiviöljy salaatinkastikkeena kaksi kertaa päivässä ei silti riitä
3. pitää lisätä pähkinöitä, mutta maapähkinävoita ei saa silti käyttää
4. pitää lisätä välipala ja pitää vaihtaa aterioiden paikkaa, nämä ilman perusteluita
5. annoskoot ovat mahdollisesti liian isoja (hyvä kommentti!)
Kuvitteleeko kirjoittaja maapähkinän olevan pähkinä vai mitä vittua kommentilla haetaan?
Mikä maapähkinä sitten on, jos ei pähkinä..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av:n asiantuntijat ovat puhuneet, tässä kooste.
1. ei saa syödä kaurapuuroa, koska se ei pidä nälkää, ei kuitenkaan ehdotuksia, mistä kuitu, jos sen jättää pois
2. pitää syödä hyviä rasvoja, mutta oliiviöljy salaatinkastikkeena kaksi kertaa päivässä ei silti riitä
3. pitää lisätä pähkinöitä, mutta maapähkinävoita ei saa silti käyttää
4. pitää lisätä välipala ja pitää vaihtaa aterioiden paikkaa, nämä ilman perusteluita
5. annoskoot ovat mahdollisesti liian isoja (hyvä kommentti!)
Kuvitteleeko kirjoittaja maapähkinän olevan pähkinä vai mitä vittua kommentilla haetaan?
Mikä maapähkinä sitten on, jos ei pähkinä..?
Hernekasvihan se on, pitäisihän tuo nyt tietää!
Tämän ketjun anti: aloittaja mahdollisesti syö liian suuria annoskokoja.
Se johtuu siitä, että osa täällä tietää, mistä puhuu ja osa vaan toistelee oppimiaan vanhoja uskomuksia totena. Sinun itsesi pitäisi opiskella kehon toimintaa, jotta pystyisit arvioimaan.