Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttajat! Miten tästä voisi vielä keventää?

Vierailija
30.11.2021 |

Esimerkkipäivä:

1. aamupala: kaurapuuro, teelusikallinen maapähkinävoita, kauramaito

2. lounas: pakastekasvikset (joissa mukana siemeniä), 300g lihaa (kanaa, possua), lautasellinen salaattia (kaalia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, ituja, öljy-viinietikka -kastike)

3. päivällinen: 0,5 l keittoa (esim. liha, kana, perunaa, kasviksia, ruokakermaa/kookoskermaa) ja 0,5l rasiallinen salaattia (kaalia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, ituja, öljy-viinietikka -kastike)

4. iltapala: pakastemarjoja (mustikkaa, viinimarjoja, vadelmia, mansikoita) ja maustamatonta jugurttia

Lisäksi juon kahvia ja saatan juoda yhden sokerittoman energiajuoman jos olen väsynyt.

Ongelmana nälkä iltapalan jälkeen, tekee mieli syödä lisää ja monesti olen syönytkin, eilen söin hedelmiä

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli litraa soppaa!?! 2 l riittää.

Siis 2dl

Tiedän kokemuksesta, että en pärjää tällaisella annoksella.

https://www.saarioinen.fi/tuote/kirjolohikeitto-300-g/

ap

Vierailija
42/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

300g lihaa????  puoli litraa keittoa??

Miksi syöt kun hevonen? Jos olet joku kehonrakentaja 120kg/2m mies, niin sitten ymmärrän.

Tsekkaa normaalit annoskoot ja tee muutoksia niiden mukaan.

Noilla määrillä pärjään mukavasti sen 3-5 tuntia. 0,5 l keittoa on lautasellinen.  ap

3 tuntia? Minkä kokoinen olet? Olet ilmeisesti venyttänyt vatsasi piloille. Noi määrät on valtavia.

Mä syön esim.: 

Aamulla: 100g maustamaton soijajugurtti, 50g marjoja, 3dl kahvi kauramaidolla

Päivä:  120g kanajauhelihaa, 150g kasviksia, 50g raejuustoa

Välipala: 3dl kahvi kauramaidolla ja esim. 100g jäätelöä/pari keksiä/1-2 riviä suklaata

Iltapala: 2 munan munakas, jossa siivu juustoa ja paprikaa, 100g valmiiksi maustettua soijajugurttia, 3dl teetä

Bmi 20,5

Kamalaa ruokaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni meille tuputettu ympäri kellon syöminen on lähtökohtaisesti väärin.

Testaappa pätkäpaastoa :)

8/16

Aamupala ja seuraavaksi iltapäivällä kunnon ruoka, miten sitten ne päivääsi parhaiten sopivat.

Esim. Klo 8 aamupala ja klo 16 ruoka, ei muuta.

Sitten syömättä seuraavaan aamupalaan.

Tuo ruoka saa olla ihan kunnon satsi.

Vettä, teetä tai kahvia ilman makeutuksia tietty voi juoda pitkin päivää.

Sokeriaineenvaihdunta ja suolisto kiittää.

Tuhon tottuu vajaassa viikossa ja läskit lähtee.

Vierailija
44/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi syöt kun hevonen? Jos olet joku kehonrakentaja 120kg/2m mies, niin sitten ymmärrän.

Noilla määrillä pärjään mukavasti sen 3-5 tuntia. 0,5 l keittoa on lautasellinen.  ap

3 tuntia? Minkä kokoinen olet? Olet ilmeisesti venyttänyt vatsasi piloille. Noi määrät on valtavia.

Mä syön esim.: 

Välipala: 3dl kahvi kauramaidolla ja esim. 100g jäätelöä/pari keksiä/1-2 riviä suklaata

Iltapala: 2 munan munakas, jossa siivu juustoa ja paprikaa, 100g valmiiksi maustettua soijajugurttia, 3dl teetä

Bmi 20,5

Mistä saat kuituja tarpeeksi?

Vierailija
45/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni meille tuputettu ympäri kellon syöminen on lähtökohtaisesti väärin.

Testaappa pätkäpaastoa :)

8/16

Aamupala ja seuraavaksi iltapäivällä kunnon ruoka, miten sitten ne päivääsi parhaiten sopivat.

Esim. Klo 8 aamupala ja klo 16 ruoka, ei muuta.

Sitten syömättä seuraavaan aamupalaan.

Tuo ruoka saa olla ihan kunnon satsi.

Vettä, teetä tai kahvia ilman makeutuksia tietty voi juoda pitkin päivää.

Sokeriaineenvaihdunta ja suolisto kiittää.

Tuhon tottuu vajaassa viikossa ja läskit lähtee.

Harrastan tiettyinä päivinä liikuntaa, en näe, että toimii, että en söisi mitään ennen liikuntaa tai sen jälkeen. ap

Vierailija
46/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän määrän lihaa syöt kerralla, jos 300 g jo lounaalla?  Itse syön enintään 100 g kerralla.

Vierailija
47/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko tarpeeksi hyviä rasvoja? Miksi tuosta pitää keventää? Paljonko on kulutuksesi ja tuosta saatava energia?

No en ainakaan käytä ruoanlaittoon vain kovia rasvoja.

Olen 10 kg ylipainoinen.

En tiedä, mikä kulutukseni on.

Vähemmän lihaa, enemmän oliiviöljyä, avokadoa, pähkinöitä yms.

Kulutuksen voi arvioida Sulamossa. Paljonko näistä tulee kaloreita?

Mikään sulamo ei kulutusta pysty tietämään, edes sinne päin.

Aika hyvin pystyy arvioimaan, kun laittaa sinne tiedot ja aktiivisuuskertoimen kohdilleen. Mulla on 1,5 ja sulamo sekä kello näyttää samaa kulutusta.

Vierailija
48/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo olisi lihotuskuuri. 

Vierailija
49/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitua on kovin vähän vai oliko se tarkoituskin? Lisäisin ruisleipää. Puuro+leseet ovat mielestäni hyvä. Annoskoot minustakin valtavia. 150g lihaa kerralla, 3dl keittoa: vatsa alkaa vähitellen sopeutua. Munia et taida syödä ollenkaan. Marjat ovat myös hyviä, niitä voi syödä 2dl päivässä.

Vierailija
50/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön esim.: 

Bmi 20,5

Tämä oli vain yhden päivän esimerkki. Joinakin päivinä syön leipää, pastaa jne. Kasviksissa on myös kuituja tietysti. Toinen yleinen pääruoka mitä syön on esim. ruokaisa salaatti jossa on vaikka kanaa tai kananmunaa ja siemeniä. Tai kasvissosekeitto jossa on raejuustoa. Tai esim. tomaatti/valkosipulipasta mozzarellalla.

Vierailija
51/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausu kiitos sydämestäsi ja tunne kiitollisuutta, kun alat syömään tai juomaan. Se muuttaa ruuan molekyylit sinulle hyväksi. Tämä on se tärkein ja hyödyllisin teko, jonka kukaan voi tehdä omalle ruualleen.

Epäilijöitä kehotan tutustumaan Masaru Emoton tutkimuksiin veden molekyyleistä, kuinka ne muuttuvat ihmisen lausumien sanojen voimasta/energiasta.

Ruoka, kuten ihminen ja (maapallo) ovat enimmäkseen vettä. Tästä voikin sitten vetää monta mielenkiintoista johtopäätöstä, kuinka paljon ihminen (voi) vaikuttaa asenteellaan kaikkeen koko maailmassa.

Vierailija
52/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön esim.: 

Bmi 20,5

Tämä oli vain yhden päivän esimerkki. Joinakin päivinä syön leipää, pastaa jne. Kasviksissa on myös kuituja tietysti. Toinen yleinen pääruoka mitä syön on esim. ruokaisa salaatti jossa on vaikka kanaa tai kananmunaa ja siemeniä. Tai kasvissosekeitto jossa on raejuustoa. Tai esim. tomaatti/valkosipulipasta mozzarellalla.

Ai niin ja noudatan myös 8/16 pätkäpaastoa. Syön iltapalan klo. 18.

Vierailija
53/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitua on kovin vähän vai oliko se tarkoituskin? Lisäisin ruisleipää. Puuro+leseet ovat mielestäni hyvä. Annoskoot minustakin valtavia. 150g lihaa kerralla, 3dl keittoa: vatsa alkaa vähitellen sopeutua. Munia et taida syödä ollenkaan. Marjat ovat myös hyviä, niitä voi syödä 2dl päivässä.

Kuitua tulee aamupuurosta (+leseitä puurossa).

Tällä hetkellä en syö kananmunia (ellen käytä niitä ruoanlaitossa). Aamiainen vois olla munakaskin, mutta sit pitäis taas keksiä, mistä saa kuitua:)

ap

Vierailija
54/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko tarpeeksi hyviä rasvoja? Miksi tuosta pitää keventää? Paljonko on kulutuksesi ja tuosta saatava energia?

Olen 10 kg ylipainoinen.

Aika hyvin pystyy arvioimaan, kun laittaa sinne tiedot ja aktiivisuuskertoimen kohdilleen. Mulla on 1,5 ja sulamo sekä kello näyttää samaa kulutusta.

Voihan noi mittarit näyttää samaa, mutta ei sun kulutusta.

Vierailija
55/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 10 kg ylipainoinen.

Voihan noi mittarit näyttää samaa, mutta ei sun kulutusta.

Syön 500kcal vähemmän kuin kulutukseni on vuorokaudessa ja laihdun 500g/viikko. Mistä sen kulutuksen sitten saa selvitettyä ja mitä sillä "oikealla" tiedolla tekee, ellei hyödynnä sitä siihen, että saa arvioitua, paljonko päivässä on hyvä syödä?

Vierailija
56/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä jaksaisi syödä noin paljon lihaa kerralla. 

Vierailija
57/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 10 kg ylipainoinen.

Toi ruokapuoli on ihan ok, tosin tuo 300g lihaa on ihan järjetön määrä, enkä oikein jaksa uskoa siihen.

Se millä tuossa kohtaa saa loput tulokset, on kunnon voimaharjoittelu. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
58/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön esim.: 

Bmi 20,5

Sun kasvismääräsi jää reilusti alle puolen kilon.

Vierailija
59/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön esim.: 

Bmi 20,5

Mä oon kokenut, että vatsa ei toimi, jos ei ole joko leipää tai puuroa. Mutta toki hiilaria ei tarvi tosi paljon, voin jatkaa kokeiluja:) ap

Vierailija
60/125 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda energiajuomat ja hedelmät, ne lisäävät nälkää. Vaihda myös korvikekermat oikeaan kermaan. Välipalat on turhia.

Minä id di oo ttti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi