Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän puute surettaa.

Vierailija
26.02.2015 |

Surettaa niin, että välillä ihan itkettää. Minulla on kyllä ihana perhe, mies ja lapset, mutta ei ketään kenen kanssa parantaa maailmaa kahvikupin ääressä, käydä lenkillä tai vaikka marjametsässä. Ei ketään kenelle soittaa ja kysyä elokuviin kanssani tai kenelle toivottaa hyvää ystänpäivää. Olen ihan tavallinen töissäkäyvä nainen, mutta jostain syystä jäänyt aina vähän ulkopuoliseksi porukoissa. Tuntuu että nyt aikuisena ystävystyminen on vielä vaikeampaa, kaikilla on jo ne vanhat sydänystävät. Löytyykö kohtalotovereita?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:35"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:31"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:29"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:26"] Jos aloittaisit jonkin uuden harrastuksen? Siinä sivussa voisi olla helppo tutustua jonkun kanssa. Esim. monissa liikuntaharrastuksissa on helppo tutustua muihin. [/quote] Miten niihin sisäpiireihin on helppo päästä? Katsotaan kuin halpaa makkaraa, jos ehdottaa että lähdettäsiin porukalla vaikka  syömään. Ovat jos sopineet jotain keskenään ja katse sen näköinen, että sorry, ei haluta sua mukaan.  t 5.  [/quote] Täysin erilainen kokemus minulla. Mitä harrastat? [/quote] Kuntosalia, kansalaisopiston kursseja ja jotain yhdistystoimintaa, en halua sitä tarkemmin kertoa, olen kokeillut sekä yhtä käsityökerhoa. Se käsityökerho oli selvästi ollut sama jo vuosia, varmaan joku muukin käynyt joskus kokeilemassa ja todennut, ettei ole tervetullut.  [/quote] Ok. Minulla on kokemusta kahdesta eri liikuntaharrastuksesta, joissa uudet on otettu tosi hyvin vastaan. Ei ole vaatinut mitään muuta kuin hiukan oma-aloitteisuutta (ihan perus käytöstavat ym.). Uskon kyllä että vaihtelua on paljon. [/quote] Mitä liikuntaa olet harrastanut? Vaikea kuvitella että jossain jumpassa tai salilla tutustuisi Ihmisiin sen paremmin. Eriasia joku joukkuelaji, missä tiivis yhteisö.

[/quote]

Mm. taekwondoa. Eivät ole joukkuelajeja, mutta kummassakin tehdään myös pariharjoituksia. Näissä lajeissa en ole törmännyt ns. sisäsiittoisuuteen. Varmaan joissain mummojumpissa meno onkin toista, ikävää.

Vierailija
2/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ystävää vailla. Muutin nelikymppisenä toiselle paikkakunnalle. Perhe on, mutta kaipaisin muutakin seuraa kuin mies ja lapset. Yksinyrittäjällä kun ei ole edes työkavereita. Kadehdin niitä, joilla on ystävä, jonka kanssa tosiaankin vaikka kahvitella tai jutella vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Aina ollut sama tilanne. Olen koettanut mennä kansalaisopistoon, harrastusporukoihin yms. mutta kaikilla on ne omat sisäpiirinsä. Mulla on harrastuskavereita muualla Suomessa ja kerran kesässä näen heitä harrastusten kesätapaamisissa. Heidän suhtautumisensa on sydämellistä ja ystävällistä, joten en minä ihan kamala ihminen voi olla. Täällä paikkakunnalla ei ole entisissä harrastuksissa aktiivista väkeä ja uusissa yrittämissäni on tuo sisäpiiriläisyys. Joskus on tullut jopa olo, että ei tänne ulkopuolisia kaivata, vaikka ilmoituksissa lukeekin tervetuloa uudet ja vanhat jäsenet. 

Vierailija
4/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa ystävällesi mies, niin puute helpottaa.

Vierailija
5/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: Mulla myös se tilanne, ettei ole edes kahvilla käynti -kaveriksi sopivia työkavereita ja asun uudella paikkakunnalla, työn takia, taas. Minä olen kyllä palkansaaja, mutta  pienessä insinööritoimistossa, jossa ei ole muita naisia ja nuo miehet ovat liian erilaisia, jotta voisin heidän kanssaan ystävystyä. 

Vierailija
6/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaisit jonkin uuden harrastuksen? Siinä sivussa voisi olla helppo tutustua jonkun kanssa. Esim. monissa liikuntaharrastuksissa on helppo tutustua muihin.

Vierailija
7/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:18"]

Eikö miehestäsi ole sinulle ystäväksi?

[/quote]

Eihän tuo nyt riitä. (En ole ap.)

Vierailija
8/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kyllä myös hyvä ystäväni, mutta kaipaisin kuitenkin naispuolista ystävää jonka kanssa voisi vaikka parisuhteeseen liittyviäkin asioita jakaa. Ja sama juttu minulla kuin 3:lla. Töissä ei ole ongelmia ihmisten kanssa, mutta ei sieltäkään ole ketään oikeaa ystävää löytynyt, vaikka hyvin avoimin mielin tutustun aina uusiin työkavereihin.

Vierailija
9/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:26"]

Jos aloittaisit jonkin uuden harrastuksen? Siinä sivussa voisi olla helppo tutustua jonkun kanssa. Esim. monissa liikuntaharrastuksissa on helppo tutustua muihin.

[/quote]

Miten niihin sisäpiireihin on helppo päästä? Katsotaan kuin halpaa makkaraa, jos ehdottaa että lähdettäsiin porukalla vaikka  syömään. Ovat jos sopineet jotain keskenään ja katse sen näköinen, että sorry, ei haluta sua mukaan. 

t 5. 

Vierailija
10/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole edes töissä. Käyn säännöllisesti kuntosalin ryhmäjumpissa ja vaikka muutaman sanan vaihdan aina välillä jonkun kanssa, ei mitään kaveria ole löytynyt.

Vierailija
11/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain otsikon ja vastaan: Anna sille. Loppuu se puute.

Vierailija
12/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 siis ap. Lohduttavaa että muitakin yksinäisiä löytyy.

Vierailija
13/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:29"]

[/quote]

Miten niihin sisäpiireihin on helppo päästä? Katsotaan kuin halpaa makkaraa, jos ehdottaa että lähdettäsiin porukalla vaikka  syömään. Ovat jos sopineet jotain keskenään ja katse sen näköinen, että sorry, ei haluta sua mukaan. 

t 5. 

[/quote]

Täysin erilainen kokemus minulla. Mitä harrastat?

Vierailija
14/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä ystävä tänne niin päästetään se puutteesta!

Vierailija
15/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:31"]

[/quote]

t 5. 

[/quote]

[/quote]

Kuntosalia, kansalaisopiston kursseja ja jotain yhdistystoimintaa, en halua sitä tarkemmin kertoa, olen kokeillut sekä yhtä käsityökerhoa. Se käsityökerho oli selvästi ollut sama jo vuosia, varmaan joku muukin käynyt joskus kokeilemassa ja todennut, ettei ole tervetullut. 

Vierailija
16/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt, miksi ystävystyminen on sinulle nykyisin vaikeaa? Asetatko uusien ihmisten tapaamiselle liikaa odotuksia? Etsitkö teinityttömäisesti sydänystävää, parasta ystävää, jolle olisit myös Ystävä Numero Yksi? 

Minusta kun aikuisena ystävystyminen on paljon helpompaa juuri siksi, että voi olla ystävä useamman kanssa eikä tarvitse jatkuvasti osoittaa toiselle, että olet mulle just se kaikista tärkein ystävä. Enää ei tarvitse ihmistä salaisuuksia jakamaan vaan ihan vaan juttuseuraksi ja kaveriksi lenkille, leffaan jne. 

Vierailija
17/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin surin n 10vuotta sitten samaa, nyt en enää niinkään. T:Turun seutu N45

Vierailija
18/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole yhtään ystävää eikä edes sitä miestä. Kiva tässä sitten viettää "elämän parasta aikaa" opiskelijana.

Vierailija
19/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:31"]

[/quote]

t 5. 

[/quote]

[/quote]

Kuntosalia, kansalaisopiston kursseja ja jotain yhdistystoimintaa, en halua sitä tarkemmin kertoa, olen kokeillut sekä yhtä käsityökerhoa. Se käsityökerho oli selvästi ollut sama jo vuosia, varmaan joku muukin käynyt joskus kokeilemassa ja todennut, ettei ole tervetullut. 

[/quote]

Ok. Minulla on kokemusta kahdesta eri liikuntaharrastuksesta, joissa uudet on otettu tosi hyvin vastaan. Ei ole vaatinut mitään muuta kuin hiukan oma-aloitteisuutta (ihan perus käytöstavat ym.). Uskon kyllä että vaihtelua on paljon.

Vierailija
20/24 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiällä ystävystyminen saattaa ottaa aikaa. Olen opiskelujen jälkeen löytänyt hyvän ystävän työpaikalta, mutta tämänkin ystävyyssuhteen syveneminen otti aikansa ja vasta n. 3 vuoden tuntemisen jälkeen aloimme oikeasti olla läheisempiä. 

Jokaisella on toki tyylinsä ja tietysti on niitä ihmisiä, jotka löytäessään uuden "sydänystävän", ovat yhtäkkiä heti paita ja peppu, ja hetken päästä taas siirrytäänkin seuraavaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi