Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka helppoa on siirtyminen yliopistosta AMKiin?

Vierailija
26.02.2015 |

Aloitin opinnot Helsingin yliopistossa, mutta haluaisin hakea myös ammattikorkeaan aikuispuolelle ensihoitoa lukemaan. Onko yliopiston ja amkin välillä suuri "kulttuuriero"? Onko opiskelussa ja opetuksen tasossa paljon eriävyyttä? Olen kuullut, että varsinkin ensihoitoon on todella kova tunku ja sisäänpääsyprosentti erittäin pieni. Olen suorittanut lähihoitajan tutkinnon ja lukion, joten jonkinlainen käytännön pohja minulla on amkiin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 20:46"]

Suuri kultturiero ja yllätys mulle oli et amkissa oppilaat käyttäytyy tosi huonosti opettajia kohtaan. Puhuvat päälle ja huutelevat. Ope joutuu tunnin alussa viheltämään pilliin että oppilaat rauhoittuis kuuntelemaan :o ihan ku ala-asteella!

[/quote]

Mitä?? :O

Vierailija
22/25 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Metropolia on todella kovatasoinen koulu. Ei sinne ainakaan kaikki pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:sta saa ammatin. Yliopistosta ei. Se on suurin ero.

Vierailija
24/25 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:00"]AMK:sta saa ammatin. Yliopistosta ei. Se on suurin ero.
[/quote]
Kummastakin saa tutkinnon, ei ammattia.

Vierailija
25/25 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 14:28"]On varmaan vähän eroa, jos olit yliopistossa lukemassa diplomi-insinööriksi ja vaihdat lukemaan ensihoitajaksi...
[/quote]
Helsingin yliopistossa ei voi lukea diplomi-insinööriksi. Tiedoksi vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi