Kuinka helppoa on siirtyminen yliopistosta AMKiin?
Aloitin opinnot Helsingin yliopistossa, mutta haluaisin hakea myös ammattikorkeaan aikuispuolelle ensihoitoa lukemaan. Onko yliopiston ja amkin välillä suuri "kulttuuriero"? Onko opiskelussa ja opetuksen tasossa paljon eriävyyttä? Olen kuullut, että varsinkin ensihoitoon on todella kova tunku ja sisäänpääsyprosentti erittäin pieni. Olen suorittanut lähihoitajan tutkinnon ja lukion, joten jonkinlainen käytännön pohja minulla on amkiin.
Kommentit (25)
Helsingin Metropolia on todella kovatasoinen koulu. Ei sinne ainakaan kaikki pääse.
AMK:sta saa ammatin. Yliopistosta ei. Se on suurin ero.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:00"]AMK:sta saa ammatin. Yliopistosta ei. Se on suurin ero.
[/quote]
Kummastakin saa tutkinnon, ei ammattia.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 14:28"]On varmaan vähän eroa, jos olit yliopistossa lukemassa diplomi-insinööriksi ja vaihdat lukemaan ensihoitajaksi...
[/quote]
Helsingin yliopistossa ei voi lukea diplomi-insinööriksi. Tiedoksi vain.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 20:46"]
Suuri kultturiero ja yllätys mulle oli et amkissa oppilaat käyttäytyy tosi huonosti opettajia kohtaan. Puhuvat päälle ja huutelevat. Ope joutuu tunnin alussa viheltämään pilliin että oppilaat rauhoittuis kuuntelemaan :o ihan ku ala-asteella!
[/quote]
Mitä?? :O