Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko työkyvyttömyyseläkkeellä olevan miehen?

Vierailija
25.02.2015 |

Jos ois muuten kiva ja kunnollinen?

Kommentit (181)

Vierailija
61/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:39"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:41"]

Lähinnä taloudellinen. Jos muuttaisimme yhteen, miehen asumustuki loppuisi ja joutuisin käytännöllisesti katsoen elättää hänet, kun on minimieläkkeellä. ap

[/quote]

Ei muuten loppuisi. Jos tienaisit 10 000 euroa kuukaudessa, eläkkeellä oleva kumppanisi olisi silti oikeutettu eläkkeensaajan asumistukeen.

[/quote]

Onko oikeasti näin? Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja kun muutimme yhteen, niin minulta lähti tuo asumistuki.

Vierailija
62/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 22:58"]

Lähinnä taloudellinen. Jos muuttaisimme yhteen, miehen asumustuki loppuisi ja joutuisin käytännöllisesti katsoen elättää hänet, kun on minimieläkkeellä. ap

[/quote]

Ei muuten loppuisi. Jos tienaisit 10 000 euroa kuukaudessa, eläkkeellä oleva kumppanisi olisi silti oikeutettu eläkkeensaajan asumistukeen.

[/quote]

Onko oikeasti näin? Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja kun muutimme yhteen, niin minulta lähti tuo asumistuki.

[/quote]

Herran nimeen nyt hyvänen aika.

Et kait odota rahaa rakkaudesta?

Jos raha sanelee noin paljon niin unohda avioliito. On parempiakin tapoja hankkia moninkertainen summa miehiltä jotka suoraan antavat rahat palveluksista. Se ei ole silti parisuhde tai avioliitto. Se on teidän ammattliitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/181 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ottanut. Mulla on maailman paras mies :) Hän sairastaa neurologista sairautta joka valitettavasti koko ajan hieman etenee. Meidän elämä on rikasta, ei rahallisesti vaan muuten ja olemme onnellisia sairaudesta huolimatta. Kukaan täällä ei voi valita, sairastuuko joskus tai loukkaantuuko. En ole koskaan ajatellut jättäväni miestäni. Hän on hieno ihminen ainoastaan kehonsa vankina.
Ennen mieheni tapaamista elin yksin. Oli minusta kiinnostuneita, terveitä ja varakkaitakin miehiä mutta en kiinnostunut. Mieheni kanssa rakastuimme heti vaikka sairaus jo silloin näkyi ja oli vienyt työkyvyn. Rakastuin ihmiseen, en kuoreen. Rakastan kuolemaan saakka ja vielä sen jälkeenkin.

Vierailija
64/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:58"]

Sairaalle toki terve olisi parempi kumpoani. Sillä terve kannattelisi sitä sairasta vaikeina aikoina. Terveen kannalta taas tuntuu huonommalta ottaa sairas, kun siinä itsellä ei sitten ole tukihenkilönä niin vahvaa ihmistä. Naisen kannalta vaikka, jos sota syttyy, terve mies pystyy puolustamaan perheen muonavarija paremmin, ellei sitten joudu rintamalle. Nehän ei joudu, joilla on oleellinen työ kotipaikkakunnallaan.

[/quote]

Naiset ovat pääasiallisesti lähempänä eläinmiä ainakin uskonto sanoo niin.

Juuri tuon takia naisilla on harvemmin, HUOM HARVEMMIN SYDÄNTÄ möskään sotaveteraaneja kohtaan. Mieluummin otetaan uusi valmis mies, kuin rikkinäinen.

Nainen vain haluaa että muonavarasto pysyy vartioituna vihollisilta ja mies kykene suojelemaan jälkeläisiä. Ne ovat naisten vaistoja.

Vierailija
65/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisiä alkaa analysoida noin tarkasti, voi olla parempi olla yksin. Jokaisesta löytyy ajoittain aloitekyvyttömyyttä, väsymystä, keskittymiskyvyn puutetta ja muuta, että...

Vierailija
66/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun tarvii miettiä tollasra älä ota.Mies löytää naisen joka arvostaa häntä.

Vierailija
67/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei tosiaan työkyvyttömyyseläkettä yhden jalan amputoinnin takia saa. Silloin vaaditaan uudelleenkouluttautumista. Oma mieheni on yhden jalan reisiamputoitu ja ihan on joutunut töissä käymään vammansa kanssa. Raskasta on elämä ylipäätään ja istumatyö on hänelle vielä tavallistakin raskaampaa. Hän kuitenkin joutuu työssään matkustamaan paljon eikä aikaa jää paljon kuntouttavalle toiminnalle, mikä olisi todella tärkeää. Kerran viikossa ehtii vesijumppaan ja siinäpä se. Mitään invalidiavustuksia ei tule ja pidän ihan satuna tuollaista, että niin vaan myönnettäisiin joku eläke tuollaisen vamman perusteella. Eli varmasti lisänä täytyy olla esim. päävamma tai muu työn estävä vamma.

Vierailija
68/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 00:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 00:00"]Kyllä jos häntä rakastaisin ! Ei ihmisen arvo muodustu kaikille sen mukaan mitä ansaitsee tai on varallisuutta !  [/quote] Niinpä... En ole rakastunut. Myönnän. Jos oisin, asia ois eri. Oon vaan ajatellu, että suhde voisi kasvaa rakkaudeksi... Mutta kun ärsyttää liikaa, ettei hän edes yritä mitään. Hengailee vaan kotona. Ehkä hän ei vaan ole mulle se oikea, kun asia näin häiritsee. ap

[/quote]

Tässä sinkkuna vain ihmettelen, että millä perustein ja miksi ihmiset yleensä pariutuvat!?

En pidä itseäni mitenkään yltiöromanttisena, mutta kyllä nuo sun pohdinnat tuntuvat kummallisilta.

Eihän tuossa ole mitään saumaa... ei ilmeisesti edes kavereiksi, ehkä fuckbuddyiksi vain.

Vierailija
69/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Saan eläkettä käteen 1300 + saan tienata kuukaudessa 759 € ilman, että vaikuttaa eläkkeen määrään. Olen nyt ollut tällä eläkkeellä pari vuotta ja olen luultavammin niin kauan, kunnes saan uuden siirrännäisen (munuaisen). Tällä hetkellä luultavammin ei kukaan työnantaja palkkaisi minua, sillä voisin tehdä vain kahta työpäivää viikossa hoitojen välissä. En itse pidä itseäni luuserina tai lusmuna, kysyin tätä myös mieheltäni, eikä hänkään missään nimessä. Asia on vain nyt näin ja tilanteelle ei voi mitään.

Itse kysymykseen, ottaisinko itselleni työkyvyttömyyseläkkeellä olevan miehen. Asia on kaksipiippuinen. Jos mies oli samanlaisessa/samankaltaisessa tilanteessa kuin minä, ottaisin. Jos mies olisi vain kotona, eikä tekisi tilanteellensa mitään, en ottaisi. Minulle olisi sama, olisiko mies eläkkeellä fyysisen vai psyykkisen sairauden vuoksi. Vain sillä olisi väliä, miten hän suhtautuisi elämäänsä ylipäätänsä. Yrittäisikö hän elää niillä voimavaroilla, mitä hänelle on annettu vai luovuttaisiko hän kaiken?

Vierailija
70/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:00"]

Tämä on provo. Jokainen ottaisi vaikka vammaisen miehen jos mies on luonteeltaan ja kasvoiltaan ihanteellinen. Miksei myös kehitysvammaista tai muuten vajaata, kunhan sydän ja mies muuten on miellyttävä.

[/quote]

Siis oot sä tosissas :D jokaisen pitäisi ottaa kehitysvammainen mies terveen sijaan ihan vaan ettei kellekään tuu paha mieli? Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että esimerkiksi normaali liikuntakyky on täysin ok vaatimus kumppanille eikä tee kenestäkään mulkkua.

[/quote]

Eli jos mies vammautuu avioliiton aikana tai saa vakavan aivovamman ja taantuu lapsen tasolle niin vaimo saa jättää miehensä?

Entä jos mies tekisi niin sinulle?

Haluatko sinä vain hyötyä ihmisistä?
[/quote]
Keskustelun aiheena oli alkava suhde.

Vierailija
71/181 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 22:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eipä olekaan, joten täytyy perua puheitani. Kokeilin Kelan laskurilla kuvitteellisella esimerkillä. toinen sai pelkkää takuueläkettä ja toisen bruttotulot olivat 10 000,0 euroa kuukaudessa. Vuokra oli 720,0 euroa. Mitään ei makseta näin suurilla bruttotuloilla.

Vierailija
72/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:20"]

Varakkaan???? No nyt se tuli. Ihminen jolle raha merkitsee mitään parisuhteessa on huora. 

Parisuhde on sitä että halutaan olla sen ihmisen kanssa eikä sillä mitä se ihminen voi eteesi tehdä. 

Naurettavinta tuossa selityksessäsi on se että kukaan kriteerisi täyttävä mies ei sinua halua. Katsos heilläkin on omat kriteerit eikä niihin pääse rahan perässä juoksevat naiset

[/quote]

Pääsee niihin helposti. Jos ottaa anaaliseksin jälkeen suihin ja takaisin. Varmasti täyttyy kriteerit ja rahaa löytyy.

Vierailija
73/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tapailin, koska mies on symppis ja mukava. Mutta nyt melko nopeasti on alkanut tämä asia häiritsemään. Kyllä voisin olla työttömän kanssa, jos hän etsisi aktiivisesti töitä. Ja köyhän opiskelijan kanssa, maksaisin enemmän menojamne, jos hänellä olisi kunnianhimoa ja halua mennä eteenpäin. Mutta tämä eläkeläinen ei tee mitään eikä edes yritä. Käteen jää rahaa 400 euroa kuussa. Pakkohan tämä asia oli heti tapailin alkuvaiheessa ottaa käsittelyyn, koska se häiritsee minua. Miehen aikaisempikin suhde tyssäsi tähän. Miehen työhistoria ei kummoinen ole, kun minimieläkkeellä mennään. Kyllä minä toivoisin, että joku ns potkisi perseelle, jos olisin lakannut yrittämästä. En hänestä kuitenkaan lasten- ja kodinhoitajaa halua, sellainen voisi helposti tulla, kun olisi aina kotona ja minä töissä. ap

Vierailija
74/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:50"]

Riippuu eläkkeen syystä. Jos mielenterveyspuolen ongelmia, niin en ottaisi.

[/quote]

Miksi ihmeessä et ottaisi? :0 Itse olen sairauseläkkeellä pakko-oireisen häiriön takia. Onneksi ei ole lähimmäiset jättäneet.

Vierailija
75/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt päätöksen: En jatka suhdetta. Elämme niin eri maailmoissa. Kuten sanoin, jos puoliso sairastuisi jossain vaiheessa yhdessäoloa, en jättäisi häntä. Mutta nyt lähtökohdat ei natsaa. Haluan esim käydä kumppanin kanssa ulkona syömässä, elokuvissa, matkustella... Tällä miehellä ei ole näihin varaa. En itsekään havittelisi työssäkäyvää, jos olisin eläkkeellä. Toivoisin löytäväni samankaltaisen ja köyhäilisin sitten hänen kanssaan. Olen ehkä kamala. Mutta ajattelin aluksi antaa suhteelle mahdollisuuden, koska mies on mukava, mutta ei tästä tule mitään. ap

Vierailija
76/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin oudosti hyväksyisin hänet, jos hänellä olisi lapsia ja olisi ns koti-isä. Hänellä olisi jotain tekemistä silloin. Mutta omien lasteni koti-isäksi en häntä halua. Mies löytäköön naisen, joka ei vaadi häneltä mitään. Riittää että on olemassa siellä kotona. ap

Vierailija
77/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:46"]Pitäkää kahta asuntoa ja katsokaa kestääkö suhde. Miksi mies on eläkeläinen? [/quote] On fyysinen vamma tullut onnettomuudesta. Asiahan ei ole hänen vikansa. Olen yrittänyt kysellä, että miksei etsi työtä, jota pystyisi tehdä. Ei kaikki työ ole fyysistä. Mutta kuulemma ei halua. ap

[/quote]

En todellakaan ottais tuollaista, joka ei halua tehdä mitään työtä. Täysin erilaiset arvot olis kuin itselläni, enkä haluaisi tuollaista vätystä opettamaan myöskään lapsilleni, että on ok loisia koko elämä yhteiskunnan varoilla.

[/quote]

Mitäköhän työtä se voisi tehdä? Mitään fyysistä ei voi. Mitään missä pitää istua ei voi. Mitään missä seistään ei voi. 

Joten luettele ne työt mitä voi tehdä?
[/quote]

Esim puhelin myynti, jos pystyy elämään muuten melko normaalia elämää kotona, pystyy tekemään jtn työtä.
Epäilen että miehellä on mielenterveydellinen syy.

Vierailija
78/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Olet ap todella pinnallinen. Tuli oikein surullinen olo, tätäkö ne ihmissuhteet monille on, kaupankäyntiä.

Vierailija
79/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:46"]Pitäkää kahta asuntoa ja katsokaa kestääkö suhde. Miksi mies on eläkeläinen? [/quote] On fyysinen vamma tullut onnettomuudesta. Asiahan ei ole hänen vikansa. Olen yrittänyt kysellä, että miksei etsi työtä, jota pystyisi tehdä. Ei kaikki työ ole fyysistä. Mutta kuulemma ei halua. ap

[/quote]

En todellakaan ottais tuollaista, joka ei halua tehdä mitään työtä. Täysin erilaiset arvot olis kuin itselläni, enkä haluaisi tuollaista vätystä opettamaan myöskään lapsilleni, että on ok loisia koko elämä yhteiskunnan varoilla.

[/quote]

Mitäköhän työtä se voisi tehdä? Mitään fyysistä ei voi. Mitään missä pitää istua ei voi. Mitään missä seistään ei voi. 

Joten luettele ne työt mitä voi tehdä?
[/quote]

Esim puhelin myynti, jos pystyy elämään muuten melko normaalia elämää kotona, pystyy tekemään jtn työtä.
Epäilen että miehellä on mielenterveydellinen syy.
[/quote]

Hän kävelee, istuu, ajaa autolla, ei tarvi kipulääkkeitä. Käyväthän vammaisetkin töissä, downitkin jotain voivat tehdä. Kai nyt joku työ on, mitä voi tehdä samaa kuin kotona eli välillä istua, kävellä ja ajaa autolla.ap

Vierailija
80/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:52"]No huh huh. Olet ap todella pinnallinen. Tuli oikein surullinen olo, tätäkö ne ihmissuhteet monille on, kaupankäyntiä.
[/quote]

Joo on mulla syyllinen olo tästä :( ap