Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko työkyvyttömyyseläkkeellä olevan miehen?

Vierailija
25.02.2015 |

Jos ois muuten kiva ja kunnollinen?

Kommentit (181)

Vierailija
41/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 00:26"]

Ei ehkä halua toimistotyötäkään, kun siinä vamma voisi alkaa särkeä, kun joutuu istumaan rasittavasti ja näppäilemään konetta. Ainakin kaverillani näin. Eli hän joutui vamman takia toimistotyössä puolipäiväiseksi ja jää kohta sairaseläkkeelle. Vahingoittunut olkapää alkaa särkeä istumatyössä, kun istuessa niska ja hartialihakset alkavat jumittua.

Minulla on kaveri, joka urheiluhierojana ollessaan rikkoi oman kroppansa. Geenien kautta tuli myös reuma. Ei oikein pysty tekemään istumatyötäkään särkyjen takia. Teki kyllä väkisin vuoden verran tehtaassa töitä, mutta meni huonompaan kuntoon. Nykyään matkustelee ja käy tanssimassa, muttei löydä pysyvää suhdetta. Itsetunto on kyllä huono ja alkoholin kanssa on ongelmaa. Sääli, muuten ihana ihminen. Shit happens. Ei myöskään halua seurustella toisen sairaan/vammaisen kanssa. Elävät liikaa eri maailmoissa. Hermosäryt on kyllä helvetistä. Niitä ei osaa kuvitella, täytyy itse kokea. Niihin ei välttämättä löydy kunnon lääkitystä.

Vierailija
42/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On fyysinen vamma tullut onnettomuudesta. Asiahan ei ole hänen vikansa."

Silloin jokin vakuutusyhtiö, onnettomuuden aiheuttajan, maksaa.  Eikä se ole mikään minimieläke.

Sinä itse taidat olla se sama mielenterveyseläkkeellä oleva trolli, joka kirjoitti olevansa Englannissa nanny, jonka perheenisän rikas ja komea kaveri on pyytänyt ulos, mitä tehdä.

Seuraava satu sinulla oli se juutalainen mies eurooppalaisessa työpaikassasi.  Hänen kanssaan oli vain silmäpeliä, mutta teille oli tulossa yhteistä työaikaa Isrelissa.  Taas kysyit neuvoa.

Nyt olet keksinyt tuon 38- vuotiaan eläkeläisen kysyen neuvoa.

Kaikkia satujasi yhdistää neuvon kysyminen miehestä, jota et oikeastaan tunne.  Yksityiskohtia tilanteesta ja miehestä annat tipottain, jos joku niitä kysyy.  Et sinä neuvoa tarvitse etkä halua.  Sinä haluat ylläpitää aloittamaasi keskusteluketjua mielikuvitusihmisestäsi.  Alle kouluikäisillä lapsukaisilla niitä on ihan normaalisti.  Aikuisella ei.  Kun heikon yleissivistyksesi johdosta et pysty "luomaan" uskottavaa mielikuvitusmiestä, joku aina hoksaa trollauksesi.  Sitten sinä ilmoitat loukkantuvasi.  Pyydä ihmeessä sieltä mielenterveystoimistostasi paremmat unilääkkeet, tee päivittäin pitkiä kävelylenkkejä, pistä telkkari kiinni ja sen sijaan lue kirjallisuutta.  Siten saat unta eikä tarvitse valvoa täällä satuja sepitellen.

terveempää jatkoa,

N.N.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta äitipuoli joutui aivokasvaimen takia eläkkeelle. Toipui kyllä, mutta ei enää kykene normityöhön mm. heikon tasapainon takia. Ei tulisi mieleenkään että ero olisi tuon takia tullut, mutta tämä tulikin ssuhteen kestäessä.

Vierailija
44/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja vain rahan takia! Elämä on kallista ja varsinkin jos on lapsia. Sitten taas saisi hoitaa kotona niitä lapsia mutta niin se ei voi mennä että koko elämän kituuttelette.

On kokemusta siitä että kummatkin ollaan oltu työttöminä ja sitä ei kuule kauan jaksa vaikka miehen ansiosidonnainen oli hyvä. Oli peräti kaksi vuotta työttömänä. Puhuttiin juurinsiitä että työtä pitää olla siihen asti kunnes lapset asuunkotona, kun teinipojat kuluttaa kyllä ruokaa tosissaan ja siihen ei pikku rahat riitä.

Vierailija
45/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO ENPÄ TIEDÄ VOIKO HALVAANTUNUTTA PYÖRÄTUOLISSA OLEVAA SANOA LUSMUILIJAKSI VARMAAN JONKUN MIELESTÄ VOI ! TOTTA ON ETTEI LASKUT RAKKAUDELLA HOIDU ! MOLEMMILLA ON OMA KOTI ! SANOISIT VARMAAN SOKEALLE ETTÄ " AVAA SILMÄSI JA KATSO " DERB KUN OOT 

Vierailija
46/181 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 00:00"]Kyllä jos häntä rakastaisin ! Ei ihmisen arvo muodustu kaikille sen mukaan mitä ansaitsee tai on varallisuutta ! 
[/quote]
No ei mutta ei sitä vuokraa tai laskuja rakkaudella makseta. En myöskään katselisi lusmuilijaa, eli "eläkeläistä" joka kykenisi johonkin työhön muttei vaan jaksa. Kertoo jo paljon (huonoa) ihmisestä.
[/quote]

Niin kun kai nyt jotain voi tehdä, uudelleenkouluttautua? Jotain istumatyötä tekemään. Mutta suuttui kun puhuin tästä. ap
[/quote]
No tuohon nyt sanoisin että jos itse on jo vuosikausia tehnyt sitä ajatustyötä ja miettinyt niitä realistisia mahdollisuuksia kouluttautua ja työllistyä, niin ei ole ihmekään jos suuttuu kun joku rupeaa neuvomaan.
Eihän sitä eläkettäkään noin vain myönnetä, ilman että on kartoitettu niitä kuntoutusmahdollisuuksia.
t. Se eläkeläinen

Vierailija
47/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 17:32"]

Keskustelun aiheena oli alkava suhde.

[/quote]

Minä määrään tätä keskustelua. Tämä on minun keskusteluni!

Vierailija
48/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ottaisin, jos muuten kemiat natsais. Nyt seurustelen itse miehen kanssa, jolla on hirveen suuret velat ja sen palkasta ei jää tarpeeksi elämiseen rahaa, saa sossusta toimeentulotukea. Ei se mua haittaa, mies on niin ihana kaikinpuolin, meillä menee hyvin ja rakastan häntä suunnattomasti! Vaikka köyhä onkin ja veloissa!

Vierailija
49/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 19:48"]

Tottakai ottaisin, jos muuten kemiat natsais. Nyt seurustelen itse miehen kanssa, jolla on hirveen suuret velat ja sen palkasta ei jää tarpeeksi elämiseen rahaa, saa sossusta toimeentulotukea. Ei se mua haittaa, mies on niin ihana kaikinpuolin, meillä menee hyvin ja rakastan häntä suunnattomasti! Vaikka köyhä onkin ja veloissa!

[/quote]

Niimpä. Jos rahaa haluaa niin sitä pitää itse hankkia itselleen. Turha odottaa rahaa mieheltä.

Vierailija
50/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmin puolinen rakkaus, aitoa ja vahvaa, kunnioitus molemmin puolista jne - en epäröisi ottaa. Rakastaisin miestä sellaisena kuin on

Vierailija
51/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo. Jokainen ottaisi vaikka vammaisen miehen jos mies on luonteeltaan ja kasvoiltaan ihanteellinen. Miksei myös kehitysvammaista tai muuten vajaata, kunhan sydän ja mies muuten on miellyttävä.

Vierailija
52/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 20:33"]

Jos molemmin puolinen rakkaus, aitoa ja vahvaa, kunnioitus molemmin puolista jne - en epäröisi ottaa. Rakastaisin miestä sellaisena kuin on

[/quote]

Tämäkin on todella arvokas arvo. Harvalla on sitä enää. Moni on kyynistynyt ja pelkää oikeaa rakkautta.

Vierailija
53/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni otti työkyvyttömyyseläkkeellä olevan naisen. Itse en olisi ottanut työkyvyttömyyseläkkeellä olevaa miestä, mutta luulen, että siitä syystä en, että edes toisella meistä olisi työtä. Nykyään olen työelämässä kyllä. Ottaisin ennemmin raittiin työkyvyttömyyseläkeläisen kuin juopottelevan työssäkäyvän.

Vierailija
54/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:00"]

Tämä on provo. Jokainen ottaisi vaikka vammaisen miehen jos mies on luonteeltaan ja kasvoiltaan ihanteellinen. Miksei myös kehitysvammaista tai muuten vajaata, kunhan sydän ja mies muuten on miellyttävä.

[/quote]

Siis oot sä tosissas :D jokaisen pitäisi ottaa kehitysvammainen mies terveen sijaan ihan vaan ettei kellekään tuu paha mieli? Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että esimerkiksi normaali liikuntakyky on täysin ok vaatimus kumppanille eikä tee kenestäkään mulkkua.

Vierailija
55/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on oikeus mielipiteisiinsä, mutta silti tulee paha mieli, kun tätä ketjua lukee. Keskustelusta  käy hyvin ilmi, kuinka rankkaa on olla nuori, pienituloinen sairaseläkeläinen Suomessa. Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä oleva 30-vuotias nainen. Olen onnekas, kun olen löytänyt miehen, joka pysyy rinnallani pienituloisuudestani ja huonosta terveydestäni huolimatta. Hän välittää todella minusta. 

Seurustelisinko itse sairaseläkkeellä olevan miehen kanssa? Ei sairaseläke ole määräävä tekijä, kyllä sen muut asiat ratkasevat.

Vierailija
56/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:28"]

[/quote]

Siis oot sä tosissas :D jokaisen pitäisi ottaa kehitysvammainen mies terveen sijaan ihan vaan ettei kellekään tuu paha mieli? Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että esimerkiksi normaali liikuntakyky on täysin ok vaatimus kumppanille eikä tee kenestäkään mulkkua.

[/quote]

Eli jos mies vammautuu avioliiton aikana tai saa vakavan aivovamman ja taantuu lapsen tasolle niin vaimo saa jättää miehensä?

Entä jos mies tekisi niin sinulle?

Haluatko sinä vain hyötyä ihmisistä?
[/quote]
Jos minä taantuisin lapsen tasolle ilman toivoa paranemisesta, toivon todellakin että mieheni löytää itselleen uuden puolison. Saa toki käydä minua myös tapaamassa jatkossa, mutta kuka voi ja haluaa olla romanttisesti yhteydessä lapsen tasolla olevan ihmisen kanssa? Jos itse siis on normaali.

Vierailija
57/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 19:48"]

[/quote]

Niimpä. Jos rahaa haluaa niin sitä pitää itse hankkia itselleen. Turha odottaa rahaa mieheltä.
[/quote]
Ei kyse ole rahasta vaan asenteesta. Jos asenne on se, ettei halua edes kokeilla kykeneekö johonkin muuhun työhön saatuaan eläkepaperit noin nuorena, niin ei tulis mieleenkään jatkaa tapailua.

Vierailija
58/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi. Syynä ei ole fyysinen vamma, vaan se, ettei halua tehdä töitä, vaikka pystyisikin.

Vierailija
59/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat vitun pinnallista väkeä. Siksi naiset ovat usein alistettuja uskonnoissa, koska vain miehet kykenevät ajattelemaan sydämellä. Naisissa kytee melko pinnallinen maallinen todellisuus.

Mies kykenee seurustelemaan työttömän vammaisen naisen kanssa ja ottamaan tämän vaimoksi. Nainen odottaa vielä 2000-luvulla miehestä elättäjää ( osallistuvaa ihmistä talouteen).

Vierailija
60/181 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:28"]

[/quote]

[/quote]

Eli jos mies vammautuu avioliiton aikana tai saa vakavan aivovamman ja taantuu lapsen tasolle niin vaimo saa jättää miehensä?

Entä jos mies tekisi niin sinulle?

Haluatko sinä vain hyötyä ihmisistä?