Parhaat synttärit ikinä-hyväntekeväisyyssivusto FB:ssa
Jouluapu-sivustosta inspiraation saanut Parhaat synttäri ikinä-ryhmästä voi sitten kerjätä lapselle synttärilahjoja jos ei ole varaa sellaisia itse hankkia, sen kun laittaa listaa lahjoista.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 22:49"]Miten huijaamisen mahdollisuus on kitketty pois? Kuinka tarkkaan ne muka tarkistaa perheen rahatilateen? Vanhemmat haluaa käyttää rahat viinaan, joten keksivät jonkun surullisen tarinan, jotta lapsi saa kalliit ja hienot synttärit valmiiksi maksettuina!!! Tykkään lapsista ja haluan auttaa, mutta vain kun tiedän rahan menevän oikeaan osoitteeseen eikä joillekin somessa kätfishaajille!!!
[/quote]
Jos luet tarkemmin, huomaat että sanoin että tämän tarinan kaltainen huijaaminen, eli rahojen väärinkäyttö on kitketty pois.
Miksi köyhien on pakko saada oma lapsi, kun kaikki näkevät, ettei siihen ole varaa?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:12"]Miksi köyhien on pakko saada oma lapsi, kun kaikki näkevät, ettei siihen ole varaa?
[/quote]
Sen enempää tästä hyvästä yrityksestä provosoitumatta, onko käynyt mielessä, että ihminen voi köyhtyä vaikka vähän myöhemmässä vaiheessa elämää, kun lapset on jo hankittu?
Voi olla että olen superkyyninen, mutta pidän egorunkkauksena sitä että ilmoitetaan fb-sivulla että meidän perhe lahjoitti tälle ja tälle vähäosaiselle näin paljon mitäkin.
Osallistuin siitä huolimatta kaikessa hiljaisuudessa siihen jouluapujuttuun, lähetin lahjakortteja valitsemalleni perheelle ja arvatkaa mitä. En koskaan saanut vastausta tulivatko kortit perille. Ennen lähettämistä sain hyvin vetoavan voi kiitos kiitos sydämellistä joulua sinulle-viestin. En osallistu enää koskaan kun en tiedä mihin menivät vai menivätkö. Summa oli isohko.
Tuo synttärijärkkäys on mielestäni oksettavaa kilpavarustelua. Lapset ovat hyvin tyytyväisiä kotona pidettyihin juhliin, aina yhden toivelahjan ja mokkapalat saa hankittua, muuta ei tarvitsekaan.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:20"]Voi olla että olen superkyyninen, mutta pidän egorunkkauksena sitä että ilmoitetaan fb-sivulla että meidän perhe lahjoitti tälle ja tälle vähäosaiselle näin paljon mitäkin.
Osallistuin siitä huolimatta kaikessa hiljaisuudessa siihen jouluapujuttuun, lähetin lahjakortteja valitsemalleni perheelle ja arvatkaa mitä. En koskaan saanut vastausta tulivatko kortit perille. Ennen lähettämistä sain hyvin vetoavan voi kiitos kiitos sydämellistä joulua sinulle-viestin. En osallistu enää koskaan kun en tiedä mihin menivät vai menivätkö. Summa oli isohko.
Tuo synttärijärkkäys on mielestäni oksettavaa kilpavarustelua. Lapset ovat hyvin tyytyväisiä kotona pidettyihin juhliin, aina yhden toivelahjan ja mokkapalat saa hankittua, muuta ei tarvitsekaan.
[/quote]
Minä en pidä sitä oksettavana kilpavarusteluna. Se kiitollisuus paistaa sen köyhän lapsen silmistä, joka saa kerran elämässään oikeasti ihan super hienot ja ainutlaatuiset synttärit.
Lisäys viestiin nro.33, ole sinä super kyyninen, minä olen yltiöpositiivinen, pysyy hyvän ja pahan tasapaino. :)
Noita avustusryhmiähän on Facebookissa useita. Just yhessä ryhmässä maksettiin yhen perheen vuokrarästit.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 19:22"]
Noita avustusryhmiähän on Facebookissa useita. Just yhessä ryhmässä maksettiin yhen perheen vuokrarästit.
[/quote]
Toivottavasti perhe olisi edes kiitollinen. Useita Jouluapuketjuja täällä lukeneena avustusten kohteet ei usein ole olleet pätkääkään kiitollisia, jotkut ei ole kiittäneet lainkaan, ja sitten on valitettu lahjaksi saaduista (!) tavaroista ja ruuista. Ja muutenkin haluttu kallista tavaraa lahjaksi.
Ja tää on susta huono asia koska?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:20"]
Voi olla että olen superkyyninen, mutta pidän egorunkkauksena sitä että ilmoitetaan fb-sivulla että meidän perhe lahjoitti tälle ja tälle vähäosaiselle näin paljon mitäkin.
[/quote]
Ei se ole egonrunkkausta vaan siten kerrotaan, mitä perheelle on jo mennyt (sängyt lapsille, pyyheliinoja, paistinpannu ja kattila, viikon ruuat, Lego-paketti synttärilahjaksi jne). Jotta muut avustajat eivät lähetä samalle perheelle samaa.
Hieno idea että autetaan köyhiä. Mutta minusta näiden "köyhien" vaatimukset ovat övereitä. "Olisi varaa järjestää viidelle kaverille juhlat kotona, mutta lapseni haluaa viedä 10 kaveria keilaamaan. " Kun mikään ei riitä eikä haluta tuottaa lapselle pettymyksiä...
Kyllä nuo on enemmän suomen kielen ja ehkäisyn käytön tarpeessa kuin synttärijuhlien.
Ei se ole köyhien vika, että jotkut käyttävät noita hyväkseen. Ja hienoa että lapsi saa hienot synttärit. Ei ole lapsen vika jos vanhemmat laittavat oluen ja tupakan synttäreiden edelle. Ehkä se synttäri kasvattaa lapsen henkistä pääomaa.
Itse sain kerran sen 70euron joululahjakortin ja ostin sillä poronlihaa. Näytti varmaan pahalta, mutta lapseni oli silloin allerginen melkein kaikelle. Poro oli yksi hänen sietämästään harvasta ruoka-aineesta. Itse en muutakaan hänen poroistaan syönyt. No joskus jotkut lautasen jämät.
Niin tuet auttaa vaikka kaikki ei sitä hyväksykään. En muuten saanut edes sairaanlapsen hoitotukea, mutta erikoismaidon ja vitamiinivalmisteet sain reseptillä.
Mietin tuota jutun yh-äitiä... Onko oikeasti köyhän lapsella varaa harrastaa balettia, vai sossuko maksaa harrastukset? Toinen asia, mitä mietin, että eikö tuollainen kerjääminen ole noloa ja sitten nimen kanssa esiintyä lehdessä. Nyt ainakin kaikki kaverit tietää, että kerjäämällä saadut synttärit.