Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Velat: varaa maksaa oma vanhuudenhoito

Vierailija
25.02.2015 |

Olen valmistamassa kansalaisaloitetta aiheesta. Eli tasapuolisuuden nimissä vapaaehtoisesti lapsettomien tulee aikanaan kustantaa haluamallaan tavalla hoitonsa vanhuksena. Yhteiskunnassa on tehtävä säästöjä, ja ajatusmalli kiteytyy tähän: Lapsettomille kertyy varallisuutta, kun ei ole elätettäviä. Toisekseen he eivät ole saattaneet maailmaan uusia veronmaksajia, jolloin heidän panostuksensa yhteiskuntaan on huomattavasti pienempi kuin esimerkiksi kolmelapsisen perheen. Perheellisten tuloilla on aikanaan elätetty lapsia ja kasvatettu uusia veronmaksajia yhteiskunnalle joten nämä ansaitsevat vanhuudenturvansa yhteiskunnalta vastineena panoksestaan. Muutamat poliitikot ovat jo pohtineet ääneen, pitäisikö nykyajankin varakkaiden vanhusten kustantaa itse laitoshoitonsa, joten tulorajaa on pohdittu. Muutama kansanedustaja on jo kiinnostunut tästä kaikille tasapuolisesta toimintamallista.

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:36"] [quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:18"]Olen aina ihmetellyt, miksi ajatellaan, että lasten tulisi maksaa sun eläkkeet ja hoidot? Miksi ei voida ajatella, että lapsellinen tai lapseton aikuinen maksaa omalla verokertymällään omansa? Itse ainakin olen maksanut omat kuluni yhteiskunnalle ja enemmän. [/quote] Perheellisen työvuosia menee kotona lasten kanssa, mikä vaikuttaa eläkkeeseen. Lisäksi elätettävät ovat toki vaikuttamassa varallisuuden karttumiseen joten lapseton ja perheellinen ovat eriarvoisessa asemassa nykytikanteessa, johon toivottavasti saadaan muutos. Ap [/quote] Se eriarvoisuus on kyllä ihan oma valinta. [/quote] Miten sun mielestäs yhteiskunta pyörii jos kaikki valitsisi olla lapsettomia? Hetkinen. Eipä taitais kauaa pyöriä xD Että olehan tyytyväinen että muut tekevät normaaleja valintoja. Eipä kestä kiittää :) [/quote] Ketä varten sen sitten pitäisi pyöriä, jos ei niitä lapsia ole?  [/quote] Niinpä, lakataan vaan olemasta :) Aika kyynistä, eikö susta?

[/quote]

No jos kukaan ei tee lapsia, niin niinhän siinä käy. Juju olikin siinä, että tuo on sinulta ajatusvirhe olettaa, että lapseton olisi sinulle jotenkin kiitollisuudenvelassa kun jalomielisyyttäsi menit ne tulevaisuuden yhteiskunnan pyörittäjät synnyttämään, koska lapsettomalle sillä tulevaisuuden yhteiskunnan pyörittämisellä ei sinänsä ole mitään välitöntä merkitystä. 

Vierailija
122/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia muutto kuukauden päästä arabiemiraatteihin TÖIHIN. Kukaan jaksa tätä sossupummien kansoittamaa maata. Muka meidän, jotka aherramme elantomme eteen, pitäisi maksaa lapsiperheiden ja loisten elämä. Ei siinä mitään, mutta sitä ei edes arvosteta, kuten tämäkin aloitus sen osoittaa.
Mielummin siirryn rahakkaampiin hommiin ulkomaille, vien mukanani myös verorahani. Ei tällaisessa syöpäläisyhteiskunnassa kukaan täysjärkinen jaksa elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:37"] [quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:27"]Samalla logiikalla velojen ei tarvitse maksaa lasten neuvolakuluja, koulutusta, päiväkoteja yms. Kannatan siis! [/quote] Ei, sillä Sinäkin olet lapsena käyttänyt näitä palveluja ja vanhempasi ovat saaneet lapsilisää, äitiysrahaa ja niin päin pois. Tämä koskee myös Sinua. [/quote] Minulla on ollut yhtä vähän valtaa syntymiseeni kun sen jälkeen annettuihin palveluihin.ohis [/quote] No niitäpä olet käyttänyt :)))

[/quote]

Ajatuksesi on siis se, että joka palveluita käyttää, se myös maksakoon niistä osuutensa? Millä perusteella sitten olet rajaamassa veloja vanhustenhoitopalveluiden ulkopuolelle, vaikka ihan yhtälailla sinun kanssasi hekin niistä maksavat? Ajattelepa paljonko parikymppisestä eläkeikään saakka keskeytyksettä töitä tehnyt vela ehtii verojakin maksaa paitsi vanhustenhuollon, myös sinun nauttimiesi lapsilisien hyväksi. Pääsetkö itse samaan kotihoitaessasi lapsiasi kesken työuran ja nauttiessasi vielä niistä lapsilisistäkin? Kuitenkin sinulle tuntuu velojen rahat kelpaavan, vaikka heiltä haluat yhteiskunnallisia palveluita ottaa pois.

[/quote]

No jos on pari, kolme lasta ja minun ja puolisoni tienaamat verot niin todennäköisesti 5 tienaa elämän aikana yhtä enemmän. Vai mitä se sinun matikkapääsi sanoo?

Vierailija
124/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsista tulee sossupummeja, viedäänkö heidän elättämiseen menevät vanhemmilta sitten?

Vierailija
125/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:18"]Olen aina ihmetellyt, miksi ajatellaan, että lasten tulisi maksaa sun eläkkeet ja hoidot? Miksi ei voida ajatella, että lapsellinen tai lapseton aikuinen maksaa omalla verokertymällään omansa? Itse ainakin olen maksanut omat kuluni yhteiskunnalle ja enemmän.
[/quote]

Perheellisen työvuosia menee kotona lasten kanssa, mikä vaikuttaa eläkkeeseen. Lisäksi elätettävät ovat toki vaikuttamassa varallisuuden karttumiseen joten lapseton ja perheellinen ovat eriarvoisessa asemassa nykytikanteessa, johon toivottavasti saadaan muutos. Ap
[/quote]
Se eriarvoisuus on kyllä ihan oma valinta.
[/quote]

Miten sun mielestäs yhteiskunta pyörii jos kaikki valitsisi olla lapsettomia? Hetkinen. Eipä taitais kauaa pyöriä xD Että olehan tyytyväinen että muut tekevät normaaleja valintoja. Eipä kestä kiittää :)
[/quote]

Se ei silti poista faktaa, että se on oma valinta? Onko raskaus sulattanut aivosi, vai mikä on tilanne? Menisit kouluun ja töihin hyvä ihminen.
[/quote]

Eikä poistu se fakta, että uusia veronmaksajia tarvitaan :) Ihan oikein ap:n ajatus ettei kaikkien etujen tarvitse koskea yhteiskunnan vapaamatkustajia.
[/quote]

Mutta edelleen, sun OMA VALINTA olla lapseton tai lapsellinen, etkö sitä tajua? Maksa itse kulusi ja lastesi kulut, kyllä minä pystyn oman elämäni kustantamaan. Samantien poistetaan verotus kokonaan, minulle se on ihan ok.
Siinä tilanteessa te lapsiperheet kuihtuisitte kokoon. Harmittaako?

Vierailija
126/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:48"]Tämän takia muutto kuukauden päästä arabiemiraatteihin TÖIHIN. Kukaan jaksa tätä sossupummien kansoittamaa maata. Muka meidän, jotka aherramme elantomme eteen, pitäisi maksaa lapsiperheiden ja loisten elämä. Ei siinä mitään, mutta sitä ei edes arvosteta, kuten tämäkin aloitus sen osoittaa.
Mielummin siirryn rahakkaampiin hommiin ulkomaille, vien mukanani myös verorahani. Ei tällaisessa syöpäläisyhteiskunnassa kukaan täysjärkinen jaksa elää.
[/quote]

Töitä me perheellisetkin tehdään, kuka olettaa muuta? Mutta heippa! Olen samaa mieltä siitä, että verot kannattaa maksaa ihan muualle.

Vierailija
127/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että veronmaksajia. Nykytilanteessakaan ei ole kaikille töitä.

Vierailija
128/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:50"]Jos lapsista tulee sossupummeja, viedäänkö heidän elättämiseen menevät vanhemmilta sitten?
[/quote]

Ihmeellinen tapa olettaa jokainen syntyvä lapsi sossupummiksi :) Mutta ok, oletetaan että yksi kolmesta lapsesta on sossupummi. Kaksi muuta+vanhempansa tekevät pitkän työuran. Tienaakohan ne neljä kuitenkin yhtä enemmän vaikka se pummi elätetään?

Vierailija
129/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:23"]

Minä en ainakaan halua kustantaa velojen laiskottelua ja makeaa elämää. Joten niiltä voidaan nyt poistaa ihan hyvin esimerkiksi terveydenhuolto kun rahaahan niillä riittää yksityiselle. Enkä todella kannata veroista niiden laiskottelua muuttakoot mummona vaikka Espanjaan kun niin matkustella tykkäävät ja ja rahaa on kuin roskaa.

[/quote]

Miten niillä veloilla rahaa ja mammonaa niin kauheasti riittää, jos ne vaan laiskottelee ja viettää makeaa elämää? Mistä heille tulee rahaa kuin roskaa? Puistako luulit heille elatuksen ja ylimääräistäkin tipahtavan, kun se ihan laiskotellen kerran tulee?

Vierailija
130/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:37"] [quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:27"]Samalla logiikalla velojen ei tarvitse maksaa lasten neuvolakuluja, koulutusta, päiväkoteja yms. Kannatan siis! [/quote] Ei, sillä Sinäkin olet lapsena käyttänyt näitä palveluja ja vanhempasi ovat saaneet lapsilisää, äitiysrahaa ja niin päin pois. Tämä koskee myös Sinua. [/quote] Minulla on ollut yhtä vähän valtaa syntymiseeni kun sen jälkeen annettuihin palveluihin.ohis [/quote] No niitäpä olet käyttänyt :)))

[/quote]

Ajatuksesi on siis se, että joka palveluita käyttää, se myös maksakoon niistä osuutensa? Millä perusteella sitten olet rajaamassa veloja vanhustenhoitopalveluiden ulkopuolelle, vaikka ihan yhtälailla sinun kanssasi hekin niistä maksavat? Ajattelepa paljonko parikymppisestä eläkeikään saakka keskeytyksettä töitä tehnyt vela ehtii verojakin maksaa paitsi vanhustenhuollon, myös sinun nauttimiesi lapsilisien hyväksi. Pääsetkö itse samaan kotihoitaessasi lapsiasi kesken työuran ja nauttiessasi vielä niistä lapsilisistäkin? Kuitenkin sinulle tuntuu velojen rahat kelpaavan, vaikka heiltä haluat yhteiskunnallisia palveluita ottaa pois.

[/quote]

No jos on pari, kolme lasta ja minun ja puolisoni tienaamat verot niin todennäköisesti 5 tienaa elämän aikana yhtä enemmän. Vai mitä se sinun matikkapääsi sanoo?
[/quote]
Ja sitten kun niistä lapsistanne tulee sossupummeja?

Vierailija
131/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:46"]Perheille annettavat verohuojennukset ajaisivat saman asian ehkä paremmalla tavalla.
[/quote]

Totta.

Vierailija
132/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:18"]Olen aina ihmetellyt, miksi ajatellaan, että lasten tulisi maksaa sun eläkkeet ja hoidot? Miksi ei voida ajatella, että lapsellinen tai lapseton aikuinen maksaa omalla verokertymällään omansa? Itse ainakin olen maksanut omat kuluni yhteiskunnalle ja enemmän.
[/quote]

Perheellisen työvuosia menee kotona lasten kanssa, mikä vaikuttaa eläkkeeseen. Lisäksi elätettävät ovat toki vaikuttamassa varallisuuden karttumiseen joten lapseton ja perheellinen ovat eriarvoisessa asemassa nykytikanteessa, johon toivottavasti saadaan muutos. Ap
[/quote]
[/quote]

Miten sun mielestäs yhteiskunta pyörii jos kaikki valitsisi olla lapsettomia? Hetkinen. Eipä taitais kauaa pyöriä xD Että olehan tyytyväinen että muut tekevät normaaleja valintoja. Eipä kestä kiittää :)
[/quote]

Se ei silti poista faktaa, että se on oma valinta? Onko raskaus sulattanut aivosi, vai mikä on tilanne? Menisit kouluun ja töihin hyvä ihminen.
[/quote]

Eikä poistu se fakta, että uusia veronmaksajia tarvitaan :) Ihan oikein ap:n ajatus ettei kaikkien etujen tarvitse koskea yhteiskunnan vapaamatkustajia.
[/quote]

Mutta edelleen, sun OMA VALINTA olla lapseton tai lapsellinen, etkö sitä tajua? Maksa itse kulusi ja lastesi kulut, kyllä minä pystyn oman elämäni kustantamaan. Samantien poistetaan verotus kokonaan, minulle se on ihan ok.
[/quote]

Voi sä et kuule tiedä mitään meidän perheen lompakosta ;) Ei meitä haittaisi :) Yksityisiltä ostetaan palvelumme tälläkin hetkellä. Ei harmita, mutta sua ehkä vanhana harmittais...

Vierailija
133/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:23"]

Minä en ainakaan halua kustantaa velojen laiskottelua ja makeaa elämää. Joten niiltä voidaan nyt poistaa ihan hyvin esimerkiksi terveydenhuolto kun rahaahan niillä riittää yksityiselle. Enkä todella kannata veroista niiden laiskottelua muuttakoot mummona vaikka Espanjaan kun niin matkustella tykkäävät ja ja rahaa on kuin roskaa.

[/quote]

Miten niillä veloilla rahaa ja mammonaa niin kauheasti riittää, jos ne vaan laiskottelee ja viettää makeaa elämää? Mistä heille tulee rahaa kuin roskaa? Puistako luulit heille elatuksen ja ylimääräistäkin tipahtavan, kun se ihan laiskotellen kerran tulee?

[/quote]

Ehkä ne onkin sitten vaan palstavelat jotka laiskottelee ja matkustelee?

Vierailija
134/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:23"]

[/quote]

[/quote]

Ehkä ne onkin sitten vaan palstavelat jotka laiskottelee ja matkustelee?
[/quote]
Öö ei? Mä olen vela ja tällä palstalla ja harvoin mulla on aikaa laiskotella. Matkustanu oon viimeks 2v sitten. Lappiin.

Vierailija
135/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:18"]Olen aina ihmetellyt, miksi ajatellaan, että lasten tulisi maksaa sun eläkkeet ja hoidot? Miksi ei voida ajatella, että lapsellinen tai lapseton aikuinen maksaa omalla verokertymällään omansa? Itse ainakin olen maksanut omat kuluni yhteiskunnalle ja enemmän. [/quote] Perheellisen työvuosia menee kotona lasten kanssa, mikä vaikuttaa eläkkeeseen. Lisäksi elätettävät ovat toki vaikuttamassa varallisuuden karttumiseen joten lapseton ja perheellinen ovat eriarvoisessa asemassa nykytikanteessa, johon toivottavasti saadaan muutos. Ap [/quote] Se eriarvoisuus on kyllä ihan oma valinta. [/quote] Miten sun mielestäs yhteiskunta pyörii jos kaikki valitsisi olla lapsettomia? Hetkinen. Eipä taitais kauaa pyöriä xD Että olehan tyytyväinen että muut tekevät normaaleja valintoja. Eipä kestä kiittää :) [/quote] Se ei silti poista faktaa, että se on oma valinta? Onko raskaus sulattanut aivosi, vai mikä on tilanne? Menisit kouluun ja töihin hyvä ihminen. [/quote] Eikä poistu se fakta, että uusia veronmaksajia tarvitaan :) Ihan oikein ap:n ajatus ettei kaikkien etujen tarvitse koskea yhteiskunnan vapaamatkustajia. [/quote] Mutta edelleen, sun OMA VALINTA olla lapseton tai lapsellinen, etkö sitä tajua? Maksa itse kulusi ja lastesi kulut, kyllä minä pystyn oman elämäni kustantamaan. Samantien poistetaan verotus kokonaan, minulle se on ihan ok. Siinä tilanteessa te lapsiperheet kuihtuisitte kokoon. Harmittaako? [/quote] Voi sä et kuule tiedä mitään meidän perheen lompakosta ;) Ei meitä haittaisi :) Yksityisiltä ostetaan palvelumme tälläkin hetkellä. Ei harmita, mutta sua ehkä vanhana harmittais...

[/quote]

No mites teillä sitä varaa muka on kun eihän perheille kerry varallisuutta tämän ketjun mukaan? Vai olisiko kuitenkin niin ettei varallisuus riipu siitä onko lapsia. Siispä tukiin ja apuun ovat oikeutettu jatkossakin kaikki.

Ihan ok provo tämä ketju kyllä. 4/5 Lapsettomuudesta ei ole väännettykään hetkeen.

Vierailija
136/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
[/quote]

Lopeta jo kyyninen sossupummijuttusi vai etkö parempaan pysty? Fakta: Perheelliset on yhteiskunnalle paljon tuottavampia.

Vierailija
137/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:18"]Olen aina ihmetellyt, miksi ajatellaan, että lasten tulisi maksaa sun eläkkeet ja hoidot? Miksi ei voida ajatella, että lapsellinen tai lapseton aikuinen maksaa omalla verokertymällään omansa? Itse ainakin olen maksanut omat kuluni yhteiskunnalle ja enemmän.
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voi sä et kuule tiedä mitään meidän perheen lompakosta ;) Ei meitä haittaisi :) Yksityisiltä ostetaan palvelumme tälläkin hetkellä. Ei harmita, mutta sua ehkä vanhana harmittais...
[/quote]
Justhan se sano että oystyy omat kulunsa maksamaan. Ja niin pystyn minäkin. Pistää vaan miettimään että moniko lapsiperhe pystyy.

Vierailija
138/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
[/quote]

Lopeta jo kyyninen sossupummijuttusi vai etkö parempaan pysty? Fakta: Perheelliset on yhteiskunnalle paljon tuottavampia.
[/quote]
Lopeta jo? Ihan tasan yhden kerran olen asiasta kirjoittanut. Perheelliset myös vievät yhteiskunnalta enemmän.

Vierailija
139/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:48"] [quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:37"] [quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:27"]Samalla logiikalla velojen ei tarvitse maksaa lasten neuvolakuluja, koulutusta, päiväkoteja yms. Kannatan siis! [/quote] Ei, sillä Sinäkin olet lapsena käyttänyt näitä palveluja ja vanhempasi ovat saaneet lapsilisää, äitiysrahaa ja niin päin pois. Tämä koskee myös Sinua. [/quote] Minulla on ollut yhtä vähän valtaa syntymiseeni kun sen jälkeen annettuihin palveluihin.ohis [/quote] No niitäpä olet käyttänyt :))) [/quote] Ajatuksesi on siis se, että joka palveluita käyttää, se myös maksakoon niistä osuutensa? Millä perusteella sitten olet rajaamassa veloja vanhustenhoitopalveluiden ulkopuolelle, vaikka ihan yhtälailla sinun kanssasi hekin niistä maksavat? Ajattelepa paljonko parikymppisestä eläkeikään saakka keskeytyksettä töitä tehnyt vela ehtii verojakin maksaa paitsi vanhustenhuollon, myös sinun nauttimiesi lapsilisien hyväksi. Pääsetkö itse samaan kotihoitaessasi lapsiasi kesken työuran ja nauttiessasi vielä niistä lapsilisistäkin? Kuitenkin sinulle tuntuu velojen rahat kelpaavan, vaikka heiltä haluat yhteiskunnallisia palveluita ottaa pois.   [/quote] No jos on pari, kolme lasta ja minun ja puolisoni tienaamat verot niin todennäköisesti 5 tienaa elämän aikana yhtä enemmän. Vai mitä se sinun matikkapääsi sanoo?

[/quote]

Niin ja sitten kun ne lapset tekee kolme lasta jokainen, jotka tekee kolme lasta jokainen vaikkapa 13. sukupolveen asti niin voidaan todeta, että itseasiassa sinä tuotat yhtä paljon kuin 5 miljoonaa velaa kun olet ne 3 lasta maailmaan pyöräyttänyt. Hohhoijaa.

Vierailija
140/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 19:01"]

Fakta: Perheelliset on yhteiskunnalle paljon tuottavampia.

[/quote]

Riippuu perheestä. Fakta: Osa perheistä ei tuota mitään muuta kuin valtavat kustannukset veronmaksajille.