Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koetan säästää ruokakuluissa koska jäin työttömäksi,että ei tarvitsi heti muuttaa halvempaan yksiöön, mutta teinipoika ei hyväksy alelaputettuja tuotteita

Vierailija
29.11.2021 |

Vaan vaatii samoja ruokia kuin hyvinä päivinä. Hänestä laiminlyön hänen elatukseen kun tarjoan vain ”halpaa ja pahaa” ruokaa. Olen joutunut käymään leipäjonossakin, sitä poika ei tosin tiedä. Lopettaisi varmaan syömisen kokonaan.
Mikä neuvoksi, kuinka saada teini hyväksymään uusi tiukempi tilanne? Haluaisin ostaa hänen lempiruokaansa, mutta en aina pysty jos ne eivät ole alennuksessa sattumalta.
En halua kettuiluja, tilanne on jo tarpeeksi hankala.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asenne tässä käy hermoon että vanhemman tulot pienenee niin lapselta se otetaan pois .

Vierailija
62/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laputetut ruuat ovat ekoteko. Eikö poikaa ahdista ilmastonmuutos?

Poika voi muuttaa omaan asuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan on ihan päinvastoin. S-kaupan 60% ilta-alen vuoksi on mahdollista herkutella ruoilla, joihin ei olisi muuten varaa. Kyllä teininkin kelpaa, kun voi kertoa kaverillekin.

Vierailija
64/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteesi väärä säästä itsestäsi kirjoitti:

Tämä asenne tässä käy hermoon että vanhemman tulot pienenee niin lapselta se otetaan pois .

Elin itse tuolla asenteella, tingin kaikesta itseeni liittyvästä ettei lasten elintaso putoa.

Pieleenhän sekin meni, äitinä voin huonosti ja kun nuoreni tajusivat kuvion, potivat syyllisyyttä.

Lopulta saimme tasapainon, yksi perhe, yksi elintaso. Oppivat jo nuorena siis rahan arvosta, solidaarisuudesta ja työnteosta paljon.

Nyt, kun olen varakkaampi, on ihana antaa heille välillä rahalahjoja, kompensoida niukkoja vuosia. Osaavat arvostaa.

Vierailija
65/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankaiset lasta omasta köyhyydestä kirjoitti:

Lapsilisä ja elatusmaksu on kokonaan lapselle . Sähkö vuokra on sama kun asuu vanhemman asunnossa ei yksin asuva vanhempi maksa enempää lapsesta muun kuin vesilaskun jos se on erikseen.Aina kaikki ihmiset joutuu vaihtamaan halvempaan asuntoon kun tulot pienenee ja kun lapset muuttaa pois. Kun lapsi muuttaa pois lähtee myös lisät.Kyllä minimi 250 kk riittää lapsen ruokaan ja vaatteisiin varmasti.Et voi varastaa lapselta.Erikoinen asenne ottaa lapselta pois jos tulot pienenee ota itseltäsi pois.

Eli lapsi tarvitsee vain vettä ja mieluista ruokaa 250€ edestä kuukaudessa? Ei tarvitse huonetta, sähköjä huoneeseensa, sänkyä, kirjoituspöytää, tietokonetta, talvitakkia, bussikorttia, harrastusta, hiustenleikkuuta, hygieniatuotteita, käyttörahaa, talvikenkiä, jne jne. Vesi riittää. Lopuilla voi ostaa 50€ kilohintaista täyslihamureaa korppukinkkua ja tuorepuristettua luomurehua.

Joopajoo.

Vierailija
66/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäköhän poika on oppinut juomaan Valion kallista appelsiinimehua ja syömään tiettyä jauhelihaa? Et tainnut töissä ollessasi ostaa kuin näitä kalliimpia vaihtoehtoja? Meillä on aina ostettu Lidlin halpoja mehuja ja halvinta naudan jauhelihaa, vaikka ollaan töissä ja tienataan hyvin. Meidän mielestä on ihan turhaa syytää rahaa ruokaan, kun mauissa ei isoja eroja ole ja pa$kana se pönttöön kuitenkin päätyy.

no tämä on tietysti yksi näkemys, oman näkemykseni mukaan maussa on joskus eroa ja itse mieluusti maksan hieman enemmän paremmasta, Mutta kaikki herkullinen ei ole kallista, esim. kasvisruokaa saa edullisesti.

Ap, poikasi on teini, ne kiukuttelevat milloin mistäkin. Teini-ikä on loputonta omaan napaan tuijottamista, jos et ostaisi punalaputettua vaan hänen mieliruokaansa, se kiukuttelisi jostain muusta. Pää pystyyn, sinä huolehdit ruokataloudesta miten parhaaksi näet, teini kasvaa tuosta kyllä ja takuulla sitten osaa arvostaa sitä, että pienituloinen äiti huolehti ruokaa pöytään.

Vierailija
67/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteesi väärä säästä itsestäsi kirjoitti:

Meinaatko että pitäisi ottaa velkaa että voi edelleen jatkaa luomuoivariinin ostamista?

Sehän kuulostaa järkevältä.

Not.

Vierailija
68/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se

Vierailija kirjoitti:

Mitä ruokaa poika sitten haluaa? Ehkä siitä on olemassa edullisempiakin versioita.

Hän haluaa vain naudan jauhelihaa (tietty merkki) sanoitettu kalliita suklaamuroja, valion tuorepuristettua appelsiinimehua, joutavia jugurtteja, energiajuomaa, kiiwejä ja Valion maitojuomaa, kokolihaleikkelettä (ylikypsää). Leiväksi kelpaa kaurapehmopalat ja ruispalat, levitteeksi vain oivariini.

Energiajuoma tuhoaa hampaat ja on täysin turha litku, Oivariini maistuu ihan samalta kuin Flora tai Keiju, suklaamurot ei ravitse ketään, ja halvemmat leikkeleet maistuu ihan samalta kuin kokolihaleikkeleet. Itse olet opettanut pojan nirsoksi, kun aiemmin olet näitä kantanut kotiin. Nälässä oleminen opettaa tykkäämään halvemmista vaihtoehdoista.

Pakko kommentoida, että halvemmat leikkeleet ei oo yhtä hyviä kuin kalliimmat. Halvat on vetisiä, harmaita ja muutenkin aika mauttomia. Jätän mieluummin syömättä/ostamatta jos ei ole vaihtoehtoja.

Vierailija
69/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että ilmastotalkoisiin täytyy jollakin tavalla kaikkien osallistua ja tämä on yksi tapa. Aleliha on myös kuolleiden eläinten kunnioittamista.

Vierailija
70/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään leikkeleitä, juomia, jugurtteja ja mehuja tarvita.

Vierailija
71/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punalaputetut eivät yleensä ole huonoa ruokaa, vaan päinvastoin kalliimpaa ja parempaa, joka ei ole mennyt kalliina kaupaksi. Juustoja, lihaa, kakkuja, uutuustuotteita, vegaaniruokia... Harvemmin Pirkkaa tai Kotimaista näkee alessa.

Vierailija
72/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään leikkeleitä, juomia, jugurtteja ja mehuja tarvita.

Vaan säkillinen perunoita ja toinen lanttuja. Kunnon ihminen valmistaa niistä itse terveellistä ja maittavaa kotiruokaa. Muu on syntiä.

Vierailija
73/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOih. AP:lle tsemppiä tilanteeseen.

TOki ovidan akysyä että miten ihmeessä 17V jannu ei tiedä rahan arvoa? 

Tai tiedä taloudellisesta tilanteestanne?

Minulla 10V tytär ja olen aina puhunut raha-asioista ja opettanut rahan arvoa. 

Punalappuisia metsästetään yhdessä jotta rahaa säästyisi

Ja emme siis ole aivan rutsa auki, rahaa on, ja tyttärelle olen opettanut sen tärkeän, tärkeän opetuksen, että meillä tosiaan on rahaa tilillä AINA, koska sitä ei tuhlata.

Koskaan ei tarvitse venyytellä senttejä viimeistä viikkoa ennen tilipäivää kuten hänen äidillään ollessa aina tarvitsee.

Olet myöhässä kun et ole tähän tarttunut aiemmin, ja se tulee olemaan paljon hankalampaa. 

Mutta on se jumankauta myös 17V miehenalulle aikakin kasvaa teinistä aikuiseksi.

Vierailija
74/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ruokaa poika sitten haluaa? Ehkä siitä on olemassa edullisempiakin versioita.

Hän haluaa vain naudan jauhelihaa (tietty merkki) sanoitettu kalliita suklaamuroja, valion tuorepuristettua appelsiinimehua, joutavia jugurtteja, energiajuomaa, kiiwejä ja Valion maitojuomaa, kokolihaleikkelettä (ylikypsää). Leiväksi kelpaa kaurapehmopalat ja ruispalat, levitteeksi vain oivariini.

Osta halvinta jauhelihaa ja laita pakkaseen annosrasioissa, halpismuroja isoon säilytysrasiaan, säästä muutama juotavan jugun pakkaus ja mehutölkki, täytä jugurttipullot halcalla jugurtilla (ohenna rasvattomalla maidolla jos edes tsrpeen ohentaa, kun ovat aika plirua muutenkin), osta halvinta appelsiinimehua ja täytä sillä ne kalliit pakkaukset. Teini ei huomaa eroa, kun luulee saavansa sitä, mitä ennenkin.

Leipää voit leipoa itse, saa juuri niin pehmeää kuin haluaa. Oivariinimaista levitettä voi sekoittaa itse voista ja ruokaöljystä, saattaa tulla vähän efullisemmaksi, jos ostaa näistäkin halvimpia mitä löytää.

Kiivit ja leikkeleet teini ostakoon itse, jollei muu kelpaa. Leikkeleen voisi vaihtaa juustoon tai kasviksiin ihan terveyssyistä jokatapauksessa.. Prosessoitu lihahan on todella epäterveellistä.

Eipä tullut omassa nuotuudessa mieleenkään vinkua ruuasta. Ei se aina ollut parasta, eikä omia herkkuja saanut kuin harvoin, mutta syötiin ja kiitettiin, oli siinä pöydässä sitten mitä tahansa.

Vierailija
75/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laputetut ruuat ovat ihan samaa ruokaa kuin kyseinen tuote ilman lappuja. Niissä on vaan päiväys tulossa pian, eli täytyy käyttää samana päivänä tai lähipäivinä. Ne ei ole pilaantuneita eikä kauppa saa myydä pilaantunutta tavaraa edes alella. Ymmärtääkö poika tämän?

Monet ostaa laputettuja tuotteita, varsinkin jos on samana päivänä tekemässä niistä ruokaa. Se on keino vähentää ruokahävikkiä ja säästää rahaa.

Jos ruoka on ”pahaa” niin vika ei ole laputetuissa tuotteissa, vaan siinä miten se on tehty. Ehkä tarvitsee erilaisen maustamisen, pidemmän/lyhyemmän kypsennysajan, vähän suolaa, oliiviöljyä tms? YouTubessa on paljon kaikenlaisia kokkausvideoita, myös pienelle budjetille ja netti täynnä reseptejä.

Vierailija
76/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Me olemme erittäin hyvätuloisia ja ostamme laputettuja tuotteita hävikin takia. Jos teini käy kaupassa, hänkin ostaa niitä ja kokkaa sitten noiden käyttöajan sisällä. Voitko markkinoida hävikkinäkökulmasta?

Vierailija
77/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Revi tai peitä ne alelaput.

Vika on kyllä ihan muualla kuin niissä alelapuissa. Tuohon ei kannata sortua, vaan ihan reippaasti selkä suorassa todeta, että joko muutetaan halvempaan yksiöön, tai sitten syödään halvemmalla se, mikä halvemmalla saadaan. Luulisi, että teini osaisi valita, että haluaako olla mamman kanssa samassa kammarissa, vai kenties omassaan, ja toimivan sen mukaan.

Vierailija
78/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni on erikoislääkäri, mutta äitini usein osti punalaputettuja tuotteita, tarjoustuotteita ja alennustuotteita. Näin äitini usein itkevän salaa koska hän tosiaan joutui ostamaan alennustuotteita. Minua jopa kiusattiin koulussa siitä, että minulla ei ollut ns. merkki tuotteita kuten Guess, Juicy couture, WESC, Paul Frank etc. (merkkejä, jotka olivat suosittuja joskus vuonna 2007). Tänä päivänä olen kiitollinen äidilleni siitä, että hän ruokki minut ja sisarukseni hänen parhaansa mukaan ja opetti meille hyviä elämän arvoja. Nykyään asuntolainat yms velat eivät enää paina meitä ja olen itsekin valmistunut lääketieteellisestä sekä sisarukseni ovat parhaillaan myös yliopistossa, nyt minulla on varaa hemmotella vanhempiani. Mutta en koskaan lakannut arvostamasta punalaputettuja tarjoustuotteita. Ei siinä ole mitään hävettävää. Tsemppiä AP ja kaikille muille kipeässä tilanteessa oleville!

Vierailija
79/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helkkari, ensin kysytään ja kun ap vastaa niin alapeukutetaan! Kyllä teinit voi olla ja ovatkin itsekkäitä, varsinkin hyvään tottuneet. Ei haluta luopua saavutetuista eduista, eikä vielä ymmärretä miten maailma makaa.

Kyllä oikeasti minäkin oon sitä mieltä, että esim monet lidlin tuotteet sekä muut pirkka ym halpisversiot ei maistu yhtä hyviltä kuin se kalliimpi tuote. Mutta köyhänä ostan sitä edullisempaa ja siihen makuun kyllä tottuu. Tottuu niin paljon, ettei muuta enää kaipaakaan ja eron huomaa taas vasta kun jossain sattuu olemaan tarjolla sitä priimaa.

Vierailija
80/91 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata tenukkisi kunnolla! Tenukeppiys kestää aikansa, mutta jos et kasvata häntä kunnolla, se voi jäädä asumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi