Miksi niin monet eivät kadu pettämistä?
Livenä en tunne/tiedä ketään joka olisi pettänyt, mutta monilta palstoilta olen lukenut ihmisten kirjoittavan, etteivät kadu pettämistä.
Itsekin olen päätynyt sänkyyn varatun exäni kanssa, valitettavasti useasti (en tiennyt, että on suhteessa), ja kun sain selville, niin ei kuulemma kadu asiaa.
En ymmärrä. Miten sitä itsekään enää uskaltaa suhteeseen lähteä, jos ihmisten asenne tuntuu olevan, ettei kaduta tai sitten "mitä ei tiedä, niin ei satuta" eikä pettämisestä koskaan kerrota.
Oletteko pettäneet? Kadutteko? Jos, ette kadu, niin miksi?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kun pettää niin ihan varmasti pettää uudestaankin eli pettäjiin ei voi luottaa
Onko joku sellaista pyytänyt? Ja kehen sitten voi luottaa?
Suomessakin on vielä ihmisiä jotka arvostavat rehellisyyttä ja luottamusta. Ei kaikki ole sinun kaltaisia epäluotettavia valehtelijoita. Eikös suuri osa ihmis suhteista kuitenkin perustu luottamukseen niin miten suhteet voi toimia jos ei ole minkäänlaista luottamusta edes kumppaniin?
Luottamus harvoin perustuu siihen voiko ihmiseen luottaa vai ei. Periaatteessa kehenkään ei voi luottaa mutta kyllä ihmisten välillä silti on luottamusta. Onko se sitä että luottaisi siihen että 100% varmasti kumppani ei koskaan tule pettämään niin ainakaan omalla kohdallani niin ei ole.
Suhteet toimii ihan sen perusteella että yhdessä on hyvä olla. Toiselta saa tukea elämässä niin hyvissä kuin huonoissa asioissa. Suhteet toimii kun suhteessa on vapaus olla sitä mitä on, yrittämättä olla yli ihminen. Näillä ainakin omassa suhteessani on menty kohta 30 vuotta.
https://hidastaelamaa.fi/2021/11/luottamus-parisuhteessa-on-paljon-muut…
"Luotanko siihen, että kumppanini tietää, mitä tahtoo, ja tekee parisuhteessamme valintoja omasta tahdostaan käsin?
Luotanko siihen, että kumppanini kuuntelee itseään, rajojaan sekä kunnioittaa rajojani?
Luotanko, että kumppanini tietää, mikä on perheellemme ja parisuhteellemme hyväksi ja mikä on haitallista?
Luotanko kumppanini kykyyn huolehtia perheestämme ja parisuhteestamme?
Luotanko kumppaniini vanhempana?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kun pettää niin ihan varmasti pettää uudestaankin eli pettäjiin ei voi luottaa
Onko joku sellaista pyytänyt? Ja kehen sitten voi luottaa?
Suomessakin on vielä ihmisiä jotka arvostavat rehellisyyttä ja luottamusta. Ei kaikki ole sinun kaltaisia epäluotettavia valehtelijoita. Eikös suuri osa ihmis suhteista kuitenkin perustu luottamukseen niin miten suhteet voi toimia jos ei ole minkäänlaista luottamusta edes kumppaniin?
On olemassa kahdenlaisia ihmisiä. Niitä jotka ovat pettäneet ja niitä jotka eivät vielä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ihan höpöhöpö-päätelmä.
Minä teen poikkeuksen. Petin eksääni nykyisen kanssa. Nykyistä en ole pettänyt, ainakaan vielä, suhdetta kestänyt 30 vuotta.
Ennen kuin pettäminen tapahtuu, on monta kertaa mahdollisuus perääntyä. Baaritiskillä, narikkajonossa, taksijonossa, taksissa, ulko- ovella, ennen kuin vetää housut kinttuun.
Kaiken tuon on ehtinyt tekemään ja joka kohdassa on päättänyt jatkaa kohti pettämistä. Kun käry käyt omalle kumppanille, selitellään, että se oli vahinko ja olin niin kännissä. Jep, jep.
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä ei petä, jos ei ole toiseen sitoutunut alkuunkaan... Kun on joku ihan kiva vaan kumppanina, tommonen vähän niinku väliaikainen, parempaa odotellessa, niin miksi sitä kieltäisi ilot elämästään... Näin siis luulen noiden ihmisten ajattelevan.
En ymmärrä miksi olla suhteessa, jos ei aio sitoutua.
Onko pelkkien seksisuhteiden sitominen oikeasti niin vaikeaa?
Kyselyn mukaan 70% pettämistä pettämistä kadu.
Miksi olette suhteissa. Eikö avoin suhdetta tai seksisuhde olisi parempi?
Ei seksi ja rakkaus liity mitenkään toisiinsa, mä en ymmärrä miten ihmiset saa kriisin jostain panosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei seksi ja rakkaus liity mitenkään toisiinsa, mä en ymmärrä miten ihmiset saa kriisin jostain panosta.
No aika monelle ihmiselle selän takana toimiminen toisen ihmisen kanssa ei ole ok.
Minustakin rakkaus ja seksi ovat kaksi eri asiaa eikä seksisuhteiden solmiminen ole koskaan ollut minulle ongelma. Rakkaus on eri juttu ja parisuhde suurempi sitoutuminen. Minusta parisuhde vaatii avoimuutta ja rehellisyyttä. Jos kumppani toivoo, että seksiä voisi harrastaa myös suhteeseen kuulumattomien osapuolien kanssa, niin siitä pitäisi keskustella avoimesti eikä vain mennä toisen selän takana paneskelemaan.
Sillä osoitat kumppanillesi, ettet luota häneen ja häneen kykyynsä keskustella kanssasi sinulle tärkeistä asioista. Päätät toisen puolesta miten teidän suhteessanne pitäisi asioiden olla, vaikka suhteessa (yleensä) on kaksi ihmistä.
Miten rehellisyys ja avoimuus ovat jotenkin täysin outoja asioita monille suhteissa oleville? Kai siinä jokin syy on, että haluatte olla parisuhteessa juuri sen ihmisen kanssa, jonka kanssa olette. Miksi ette halua antaa hänelle mahdollisuutta ymmärtää mitä te mahdollisesti voisi haluta elämältä ja suhteesta.
Ihmiset on pskoja. Ei ketään kiinnosta kuin minäminäminä
Luottamus harvoin perustuu siihen voiko ihmiseen luottaa vai ei. Periaatteessa kehenkään ei voi luottaa mutta kyllä ihmisten välillä silti on luottamusta. Onko se sitä että luottaisi siihen että 100% varmasti kumppani ei koskaan tule pettämään niin ainakaan omalla kohdallani niin ei ole.
Suhteet toimii ihan sen perusteella että yhdessä on hyvä olla. Toiselta saa tukea elämässä niin hyvissä kuin huonoissa asioissa. Suhteet toimii kun suhteessa on vapaus olla sitä mitä on, yrittämättä olla yli ihminen. Näillä ainakin omassa suhteessani on menty kohta 30 vuotta.