Ferratum Joustava, voi kakka!
En taas oo tarpeeksi tarkkaan lukenut todellisia korkoprosentteja mutta voi pylly mää sanon. Koska tuo alkaa oikeasti lyhenemään?
Otin loppuvuodesta sen 2000e ja olen joulukuun lopulla maksanut takaisin 290e ja tammikuun lopulla 300e, nyt saldo näyttää yhä 2180e ja tän kuun lopun lasku lähemmäs sen 300.
Jos maksan minimilyhennystä tai muutaman kympin enemmän miten milloinkin pystyn niin lyheneekö tuo ikinä? Uusia nostoja ei ole enää tarkoitus tehdä.
Onks muut haksahtaneet?
On kyllä viimeinen Ferratum-laina mulla...
Kommentit (93)
Onkohan ap saanut jo maksettua luoton pois? Vai onko tullut lisää ”turhia mutta siinä hetkessä tarpeellisia” hankintoja ja taas on otettu lisää ferratum-luottoja? Jos oot ap paikalla niin kerro kuinka kävi.
Kerran lainasin ferratumilta 50e ja maksoin heti takaisin. Ei ongelmaa.
Tyypillisesti noiden pikavippien maturiteetti on kahdn vuoden luokkaa, eli maksamalla kaksi vuotta minimilyhennystä velka on kuitattu. Eikä noiden vippien korko yleensä ole merkittävä, vaan lainan nostokulut syövät ensimmäiset lyhennykset. Toisaalta minä maksoin Nordealle asuntolainastani 900 euroa 'lainan perustamiskuluja'. Tuohon nähden pikavipin kulut ovat erittäin kohtuulliset.
Suomi oikeusvaltiona, paljon puhuttanut päättäjien ja lakejalaativien keskuudessa, sekin noin vain hämäysmielessä. Pieniä ovat noi rötökset, mikäli niitä niiksi kutsuttaneen, herrojen rötösten rinnalla. Sitä pienet perässä mitä isot edellä. Niinhän sitä sanotaan. Kyllä ne sitä köyhää kurittaakin.
Ei rikkaallakaan ole helppoa, kun kuulee noita keskuteluja, omasta milestään, vaikka rahaa tulee, tonnikaupalla paperia, tosin vaihtunut pelkiksi numeroiksi. Missä lienevätkin sitten paperiläjät.
Mitä tuohon sanovat lakimiehet, -hyvä kysymys ja varsinkin ulosottomiehet, joutuessaan penkomaan noita vippejä, varsinkin kun joku on kyllästynyt maksamaan niitä korkojen kera pois. Niinhän sitä sanotaan, maksa pois, kuin isäs velkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausikorko on mulla 8 %.
Nice. Eihän tuo ole vuosikorkona kuin 96%...
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisesti noiden pikavippien maturiteetti on kahdn vuoden luokkaa, eli maksamalla kaksi vuotta minimilyhennystä velka on kuitattu. Eikä noiden vippien korko yleensä ole merkittävä, vaan lainan nostokulut syövät ensimmäiset lyhennykset. Toisaalta minä maksoin Nordealle asuntolainastani 900 euroa 'lainan perustamiskuluja'. Tuohon nähden pikavipin kulut ovat erittäin kohtuulliset.
Kuinka tyhmä voit olla. A) tuon perustamiskulun saa neuvoteltua heti kättelyssä joko kokonaan pois tai ainakin murto-osaan tuosta. B) ja ihanko tosissaan vertaat suoraan jotain 2000 euron lainaa ja 200 000 euron lainan euromääräisiä kuluja keskenään.
Vanha aloitus, mutta aina yhtä ajankohtainen. Näissä pikavipeissä on se, että pitäs saada maksettua mahdollisimman paljon kerralla pois, muuten se junnaa paikallaan ja pitkään.
2000 tonnia lainaa, niin 500 euron erissä pois. Eikä ikinä enää.
Miten oli ennen presidentti Koiviston aikakautta, kun hänen aikakaudellaan talousrikollisuu lähti kukoistamaan ja presidentti Halosen aikakaudella kilpajuoksu köyhien rikastumiselle äkillisesti kiihtyi ja presidentti Niinistön aikakausihan rakentaa rikkaiden salakerhot. Banamat sijoituskohteina, sun muut. Konstit ovat monet rikastua, keinoja kaitamatta ja kilpailu vain senkun kovenee.
Puhutaan jo ihmisväsistäkuiluista, eli oisko niin,että rikkaan rikastuvat ja köyhät köyhtyvät. Siihen on tasa-arvosta keskustellessa ja monikulttuurisessa tultu. Mitä vielä. Ei vaan suinkaa puhuta hyvinmenstyvistä ja huonosti voivista.
Miten oli ennen presidentti Koiviston aikakautta, kun hänen aikakaudellaan talousrikollisuu lähti kukoistamaan ja presidentti Halosen aikakaudella kilpajuoksu köyhien rikastumiselle äkillisesti kiihtyi ja presidentti Niinistön aikakausihan rakentaa rikkaiden salakerhot. Banamat sijoituskohteina, sun muut. Konstit ovat monet rikastua, keinoja kaitamatta ja kilpailu vain senkun kovenee.
Puhutaan jo ihmisväsistäkuiluista, eli oisko niin,että rikkaan rikastuvat ja köyhät köyhtyvät. Siihen on tasa-arvosta keskustellessa ja monikulttuurisessa tultu. Mitä vielä. Ei vaan suinkaa puhuta hyvinmenstyvistä ja huonosti voivista.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:56"]Hui, no onpa todellista riistoa, aika painajaismaista! Pankeista saa edullista kulutusluottoa, itsellä otettu just S-Pankista 3000e Joustoluotto, lyhennän 400 e/kk ja se kyllä näyttää lyhenevän ihan yks yhteen.
Juu kyllä mä tajusin että korot isommat on kun pankkilainassa mutta että näin isot.
Toisaalta pankkilainaa en olisi varmaan saanutkaan 10 minuutissa tilille netitse.
Ap
Mistä syystä kukaan tarvitsee rahaa 10 minuutissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausikorko on mulla 8 %.
Nice. Eihän tuo ole vuosikorkona kuin 96%...
Ja todellinen vuosikorko sitten ... niin, paljonko se onkaan, kun joka kuukausi tulee "tilinhoitopalkkiota " ym. oheiskuluja muutama kymppi?
Otin tuon 2000 euron Joustavan. Lainasin 100e ja sen jälkeen 50e ja maksoin molemmat pois kuukauden sisällä. Nyt minulla ei näy olevan minkäänlaisia laskuja tms. Jos nyt otan 100e ja maksan takaisin sen n. 110e, niin tuleeko ongelmia? Kertyykö joku korko tms jossain vaiheessa jos maksaa aina seuraavana eräpäivänä koko summan pois?
VAROITUKSEN SANA:
Miettikää tarkasti ennenkuin otatte lainaa!!!!Esim. Otat 2000euroa ja maksan sen takaisin mininierissä--------> seurauksena 48kk maksuerää ja kokonaismaksu kaikkine kuluineen n. 6300euroa!!!!! Siis maksat 4300euroa Ferratumille korkoja ja kuluja.
Ei pidä luottaa yhteenkään firmaan joka käyttää näitä typeriä Latinasta vetäistyjä nimiä.
Varma merkki siitä että siellä on jotain täysiä oikeistopsykopaatteja johdossa.
Sama..olen 2v lyhentänyt yli 250 e kk..2500e alkupääoma..
Nyt saldo 2000 ..
Laina ei vaan lyhene korko on vastoin kaikkia lakeja..
Olen ottanut jo yhteyttä kuluttajasuojaan..
Sama..olen 2v lyhentänyt yli 250 e kk..2500e alkupääoma..
Nyt saldo 2000 ..
Laina ei vaan lyhene korko on vastoin kaikkia lakeja..
Olen ottanut jo yhteyttä kuluttajasuojaan..
Itseensä pettynyt kirjoitti:
Mä otin kans Ferratumin 2000 € joustoluoton vastoin parempaa tietämystä. Voin sanoa että tyhmempää päätöstä ei voi tehdä! Kaikki lyhennykset ovat menneet korkoihin!!! Olen siis nyt vuodessa maksanut lainaani tuon 2000€, mutta lainan pääoma ei ole pienentynyt käytännössa ollenkaan niillä suorituksilla joita on laskuissa maksettavana määränä. Jos lainaa haluaa lyhentää niin laskun loppusumma pitää maksaa vähintään tuplana. Olkaa muut viisaampia älkääkä sekaantuko Ferratumiin tai vastaaviin firmoihin ollenkaan! Pitäisi vissiin päästää laina perintään niin loppuisi poskettomien korkojen maksu.
Mene hyvä ihminen pankkiin ja pyydä sieltä laina jolla maksat tuon pois. Pystyt heille todistamaan, että olet maksanut kuukausierää niin pystyt maksamaan jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran lainasin ferratumilta 50e ja maksoin heti takaisin. Ei ongelmaa.
Minä taas lainasin Ferratumille 2000€ enkä ole saanut sitä vieläkään takaisin. Seuraavaksi otan yhteyttä ulosottomieheen.
minä myös haksahdin moiseen lainaan olen maksanut sitä nyt syyskuusta 17 eikä ole vielä lyhentynyt kuin pari euroa lyhennykset yli 200e eikö suomeen pitänyt tulla jonkinlaiset korkorajat