Ferratum Joustava, voi kakka!
En taas oo tarpeeksi tarkkaan lukenut todellisia korkoprosentteja mutta voi pylly mää sanon. Koska tuo alkaa oikeasti lyhenemään?
Otin loppuvuodesta sen 2000e ja olen joulukuun lopulla maksanut takaisin 290e ja tammikuun lopulla 300e, nyt saldo näyttää yhä 2180e ja tän kuun lopun lasku lähemmäs sen 300.
Jos maksan minimilyhennystä tai muutaman kympin enemmän miten milloinkin pystyn niin lyheneekö tuo ikinä? Uusia nostoja ei ole enää tarkoitus tehdä.
Onks muut haksahtaneet?
On kyllä viimeinen Ferratum-laina mulla...
Kommentit (93)
Harkitsin 20 000€ lainaa Norwegian Bankista. Takaisin olisin joutunut maksamaan lähes 40 000 juu ei kiitos. Otin kymppitonnin lainan toisesta paikasta missä korot oli jo ihan siedettävät.
Vierailija kirjoitti:
Harkitsin 20 000€ lainaa Norwegian Bankista. Takaisin olisin joutunut maksamaan lähes 40 000 juu ei kiitos. Otin kymppitonnin lainan toisesta paikasta missä korot oli jo ihan siedettävät.
Rahakorneri vertailun mukaan Norwegian on ihan eri luokan paikka kun Ferratum.. Pankkilaina on tässä kyseessä. Ferratum on Pikavippi ja kallis sellainen.
Ferratum on pikavippifirmoista se kaikista pahin. Lainan ehdot ovat tarkoituksella niin epäselvät, ettei niistä ota erkkikään selvää! Hyvä aloitus sinällään ja varoituksena muille. Älkää haksahtako tuohon puljaan.
Ferratum on nykyään pahin. Yks helvetti.
Ja täällä myös yksi pöllöpää: 2000e ja ajattelematta seurauksia. Näin todellakin on, että kohta vuosi maksettu mukamas 10% lyhennyksellä: 11kk x 240e ja pääoma lyhentynyt muutamilla saturaisilla.
Varokaa tätä loistavaa "silmänkääntö-rahatpois" firmaa. Eka ja vika laina ko. firmasta!!!!!
Ferratumin omilla sivuilla on esimerkki juuri tuosta 2000 euron luotosta. Jos nostaa 2000€ kerralla ja maksaa takaisin 12 erässä, tulee lainan kokonaiskustannuksiksi 3534 euroa. Eli vuodessa tulee maksettua koko laina takaisin. Kuukausierät saat helposti Ferratumin Lainalaskurilla, joten yllätyksiä ei tule. Katso lainaanopeasti.biz/ferratum-joustava/
Kyllähän Ferratum nähdäkseni tarjoaa suhteellisen edullista lainaa jos vertaa muihin joustoluottoja netissä tarjoaviin palveluihin. Nopeastikatsoin niin näyttää olevan itseasiassa ihan edullisimmasta päästä.
Toki pankista saa luottokortin varmasti halvemmalla...
Ei tod voi suositella! Yks helvetti se on jos sieltä menet ottamaan lainaa.
Muitakin paikkoja on.
Kyllähän Ferratum on melkeinpä kalliimmasta päästä jos Joustoluottoa haluaa hakea. Netistä löytyy varmaan kymmeniä edullisempiakin vaihtoehtoja. Esim. Lainapaja.fi sivuston kautta noita samanlaisia palveluita löytyy useita mutta ovat huomattavasti edullisempia!
Ferratum joustava on kyllä suhteellisen kallis joustoluotto. En välttämättä kyllä suosittele koska edullisempiakin vaihtoehtoja löytyy todella runsaasti!
Terve!
Toivottavasti kukaan ei sorru tohon Ferratumiin, vituttaa joka kerta kun kuulen/näen kyseisen firman mainoksia. Olen elänyt maanpäällisessä helvetissä lyhentäessäni tuota 2000€:n lainaa, nyt vihdoin olen päässyt siitä eroon kun sain kyhättyä kasaan sen verran ylimääräistä että pystyin maksamaan tuon paskan loppuun. Liian kauan maksoin vain vähimmäiserän, kun ei ollut varaa heittää ylimääräistä vaikka kuinka olisin halunnut lyhentää nopeammin.
Ja joo, omaa tyhmyyttä ja "lukutaidottomuutta", tuskin täällä kukaan muuta on väittänytkään olevansa ottaessaan Ferratumilta lainaa.
Haluaisin vain että JOKAINEN joka harkitsee tuolta vipin ottamista, tulisi ennen sitä lukemaan näitä meidän kokemuksia ja miettisi pari kertaa onko se senhetkinen "pakkorako" tai tavara tai asia mihin sitä rahaa tarvitsee, tosiaan sen arvoinen että on valmis olemaan seuraavat pari vuotta velkahelvetissä ja maksaa sairaita summia pelkkää korkoa kun itse laina ei lyhene ollenkaan. Tottakai näitä pakollisia menoja tulee aina eteen, mutta mikä vaan muu vaihtoehto on parempi kuin ottaa rahaa Ferratumilta. Itse en voisi (eli ylpeydeltäni haluaisi) IKINÄ lainata keneltäkään kaverilta, sukulaiselta, edes omilta vanhemmilta, mutta näin jälkikäteen ajateltuna olisi niin pitänyt toimia, ja niin tekisin nyt jos tarvitsisi.
On vaan niin vitun vapautunut olo kun pääsi vihdoin eroon tuosta taakasta!
Tsemppiä kaikille muille Ferratumin uhreille! ( Ja painotan nyt vielä kaikille viisastelijoille jotta he saavat yönsä nukuttua että tiedän olleeni typerä ja itse syypää tilanteeseen :)
Hei.Toivottavasti olet jo saanut lainasi maksettua. Ystäväni teki juuri saman virheen ja joutui noiden sairaiden korkojen takia pulaan. Hänkin maksoi satoja euroja ja itse laina lyheni vaan murto-osan. Sanoin hänelle,että anna mennä perintään ja saat siellä sovittua jopa pienemmät kuukausierät ja ainaskin laina LYHENEE sovitusti.Vaikka tulee perintäkuluja,niin nopeammin ja halvemmalla saa maksettua pois. Koskaan ikinä ei kannata käyttää Ferratun kiskuri lainapalvelua !
Ennen koronkiskonta oli rikollista, nykyisin näköjään ihan laillista. Kyllä näiden pikalainafirmojen tavoite varmaan on saada vakituisia asiakkaita, jotka nyljetään puhtaiksi. Mainokset ovat niin houkuttelevia, säälittää kaikki näihin hurahtaneet, joiden on nyt pakko maksaa näitä ryöstökorkoja. Jos ei pysty maksamaan, sitten se vasta kalliiksi tulee kaikkine perintäkuluineen ja lopulta ulosottomaksuineen.
Ferratum käyttää hyväkseen pienituloisia. Vielä 1000€ tuolle saatanan helvetin firmalle velkaa!! älkää ikinä lainatko tuolta....
Entä jos sen maksaisi pois jollain halvempikorkoisella?
Mä otin lokakuussa 900€ lainaa ferratumilta. Veronpalautuksista maksoin pois.
Onneksi tuossa ei kerennyt kauheasti tulla korkomenoja. Eka kuu oli koroton.
Järkyttää vaan nyt jälkeenpäin, että yli tonni kankkulan kaivoon. Olisinpa vaan kärvistellyt marraskuun yli, tiukalla budjetilla. Piti elää komeesti.
Nyt on oppirahat maksettu. Toivottavasti olen tulevaisuudessa järkevämpi.
Sekin keljuttaa, että se tili jää sinne auki. Nosta milloin vaan. Jatkuvia sähköposteja ja tekstiviestejä.
Meinaan laittaa kirjeen , että poistaa mut listoilta ja ette lainaa enää ikinä pyynnön.
Mä otin kans Ferratumin 2000 € joustoluoton vastoin parempaa tietämystä. Voin sanoa että tyhmempää päätöstä ei voi tehdä! Kaikki lyhennykset ovat menneet korkoihin!!! Olen siis nyt vuodessa maksanut lainaani tuon 2000€, mutta lainan pääoma ei ole pienentynyt käytännössa ollenkaan niillä suorituksilla joita on laskuissa maksettavana määränä. Jos lainaa haluaa lyhentää niin laskun loppusumma pitää maksaa vähintään tuplana. Olkaa muut viisaampia älkääkä sekaantuko Ferratumiin tai vastaaviin firmoihin ollenkaan! Pitäisi vissiin päästää laina perintään niin loppuisi poskettomien korkojen maksu.
Miksi niin monet lainaa tietämättä lainan todellisia kustannuksia? Ei voi tietää.. Kandee hyödyntää nuo korottomat lainat, esim https://korotonensilaina.com/ löytyy 9 eri mestaa, josta saa korotonta..
Ihan sama ongelma ollut, luotto ei lyhene melkein ollenkaan, kunhan tästä pääsen niin toiste en ota!