olen eläkkeellä mt-syistä
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:26"] [quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:22"] [quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:14"] Et oo terapiaan mennyt vaan laukkasit suoraan eläkkeelle. [/quote] Häh? En todellakaan. Olin Kelan tukemassa psykoterapiassa kolme vuotta. Terapia jäi kuitenkin kesken eikä kaikissa kaupungeissa todellakaan saa kunnallaiselta puolelta psykoterapiaa. ap [/quote] Se ei siis auttanut? [/quote] Auttoi, muttei tarpeeksi. Olisin tarvinnut vielä lisää psykoterapiaa, ehkä noin kolme neljä vuotta lisää. Kun on paljon ongelmia ja vahvoja skeemoja, ei niistä pääsee eroon hetkessä. ap [/quote] Ehkä vääränlaista terapiaa. Ne syyt tähän käytökseen pitää löytää, muutoin kaikki jatkuu ennallaan. [/quote] Jep, voi hyvinkin olla. Olisin varmasti hyötynyt psykodynaamisesta enemmän, mutta pakko-oireisen hoitosuosituksessa on kognitiivinen psykoterapia. Nyt se on jo myöhäistä. Ei ole nimittäin rahaa itse maksaa terapiaa. ap [/quote] Kai viiden vuoden perästä voi hakea uudestaan. Mulla on pakko-oireita ja ne johtuu traumoista. Ja väärä terapia ei auta pätkän vertaa. Olen vaihtamassa toisenlaiseen.
[/quote]
Voi toki hakea, mutta eri asia saako. Kelan tukema terapia on tarkoitettu työkykyisille. ap
[/quote]
Hae hoitotukea kuluihin.
Mitkäs ne syyt on, että olet eläkkeellä mt syistä?
Oletko ollut kuntoutusjaksolla psykiatrisella osastolla? Jos olet, millainen kokemus se oli? Itselläni on tuollainen jakso tulossa, niin mietityttää. Käytätkö alkoholia?
Pakko-oireinen häiriö. En ole ollut osastolla. Käytän alkoholia hyvin vähän, muutaman kerran vuodessa lasi viiniä. ap
Onko sinulla lääkitystä? Itselläni on, mutta haluaisin lopettaa sen..
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:23"]
Pakko-oireinen häiriö. En ole ollut osastolla. Käytän alkoholia hyvin vähän, muutaman kerran vuodessa lasi viiniä. ap
[/quote]
Miten OCD ilmenee sulla? Kerro kaikki! Pakkoajatuksista myös, jos niitä on. (Ne on ihan kauheita, itsellä ollut...)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:25"]
Onko sinulla lääkitystä? Itselläni on, mutta haluaisin lopettaa sen..
[/quote] Ja jos on niin minkäniminen lääke?
Onko nuorille eläkeläisille mitään Facebook -tai vertaistukiryhmää?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:11"]
Voi kun saisin itsekin eläkkeen, mulla on paniikkihäiriö ja skitsofreniaa. Ei se välillä vaivaa, mutta pahimmillaan oon ihan lamaantunut ja kuolemankielissä.
[/quote]
Luulisi, että skitsofrenialla heltäisi eläkepaperit?