Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aviokiista: roskien vieminen

Vierailija
28.11.2021 |

Pieni arjen tilanne, joka on tullut usein vastaan:

Mies vie roskat, tulee takaisin ovelle ja olen sillä välin löytänyt lisää roskia, jotka jäivät kyydistä. Miehellä on takki päällä, kengät jalassa, ja roskis ei ole kaukana. Mies ei kuitenkaan suostu viemään enää "uutta erää" roskia. Joten itse pukeudun ja vien ne. Ärsyttävää silloin, kun olen tukka sotkuisena yms. ja pitää käyttää aikaa siihen pukeutumiseen ja laittamiseen. Mies kun olisi jo valmiina. Tämä on hänen omituinen periaate, että uutta kierrosta ei tee. En tiedä, hän ei ylipäänsä halua tehdä mitään sellaista, jota pyydän. Siivoaa yms. vain kun hänelle sopii. Jos pyydän tekemään jotain, ja jään odottamaan sitä, on asia rempsallaan kunnes itse teen sen, vaikka sitten viikkoja.

Onko tämä normaalia?

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljäs sivu menossa. Onko ne roskat vieläkin viemättä?

Niin, siis vein ne roskat itse samointein.

ap

Vierailija
82/82 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö teillä ole vielä tänäpäivänäkään jokaisella perheenjäsenellä kotona omaa roskista/pussia, jonka omistaja vie kun haluaa tai on täynnä?? Nyt ihan kädestä pitäen neuvon, otat haluamasi mallisen astian tai pussin, voi olla jätesäkkikin, jätesäkki vähentää viemiskertoja. Laitat roskasi siihen, kun puolisosi laittaa siihen omia roskia, nostat kulmiasi ja kysyt ystävällisesti miksei apina laita niitä omaan roskapussiinsa, ja heti perään kerrot sille, jos se ei tiedä missä roskapussit ovat, niin niitä saa kaupasta. Jos alkaa kiukuttelemaan voit kertoa sen olevan epäkypsää toimintaa ja jokaisella on oikeus omaan roskikseen ja velvollisuus huolehtia omista jätteistään. Jokainen voi hankkia oman, ei maksa paljon, ja tyhjennys kun huvittaa, eikä tarvitse riidellä. Tosin auton renkaasi eivät enää vaihdu itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla