Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aviokiista: roskien vieminen

Vierailija
28.11.2021 |

Pieni arjen tilanne, joka on tullut usein vastaan:

Mies vie roskat, tulee takaisin ovelle ja olen sillä välin löytänyt lisää roskia, jotka jäivät kyydistä. Miehellä on takki päällä, kengät jalassa, ja roskis ei ole kaukana. Mies ei kuitenkaan suostu viemään enää "uutta erää" roskia. Joten itse pukeudun ja vien ne. Ärsyttävää silloin, kun olen tukka sotkuisena yms. ja pitää käyttää aikaa siihen pukeutumiseen ja laittamiseen. Mies kun olisi jo valmiina. Tämä on hänen omituinen periaate, että uutta kierrosta ei tee. En tiedä, hän ei ylipäänsä halua tehdä mitään sellaista, jota pyydän. Siivoaa yms. vain kun hänelle sopii. Jos pyydän tekemään jotain, ja jään odottamaan sitä, on asia rempsallaan kunnes itse teen sen, vaikka sitten viikkoja.

Onko tämä normaalia?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei siivoa. Joskus pyydän pesemään vessan tai saunan. Menee vuosi ehkä toinenkin, ellen itse siivoa. Meillä oli tulossa ristiäiset ja olin pyytänyt että mies pesisi vessan. Lopulta ristiäispäivänä itse sitten imetyksen ja muiden valmisteluiden välissä siivosin senkin. Mies tekee kyllä kaikkea rakennus/pihatöitä, mutta kehua täytyy sitten lopputulosta loputtomiin. Tiedän, oma vika.

Kuulostaa hieman minun mieheltäni. Oletteko kuitenkin muuten onnellisia, jos sallit kysymyksen?

ap

Vierailija
22/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tämä tulee usein vastaan sunnuntaisin, kun on siivouspäivä. Saatan huomata, että jäi vaikka vanhat kukat maljakosta ottamatta, tai paperiroskat olivat jääneet eteisen nurkkaan. Mielestäni on kiva, että kerralla kaikki pois. Ehkä vien sitten itse, mutta olisi mielestäni kiva, jos mies ei olisi tällaisissa asioissa ärtyisä vaan voitaisiin yhdessä iloisesti siivota. Me riitelemme useiten juuri siivoamisesta tai kauppaostoksista (jotka olenkin sitten ulkoistanut juuri miehen kaupassa turhautumisen vuoksi). Eli juuri niistä arjen asioista, joissa itse näen arjen romantiikalle mahdollisuuden. Mies taas ei.

ap

Tuo kaupassa käynti naisten kanssa on rasittavaa. Niitä saa odottaa, odottaa ja odottaa. Kun kävin ensimmäisen kerran yksin niin takaisin tullessani hämmästyneenä kysyi joko sinä kävit kaupassa? Hänen mielestä oli ihmeellisen nopea. Sen jälkeen käytiinkin  enimmäkseen kumpikin yksin kaupassa. 

Minusta on romanttista, kun voi yhdessä suunnitella ruoan laittoa ja muuta. Kadehdin, kun näen pariskuntia ostoksilla käsi kädessä. Meillä ei sellaista (enää) ole. Se kirpaisee.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä teillä on nyt paha ongelma.Moro ja näkemiin?

Vierailija
24/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ääliöt tekevät roskien viennistä numeron ja vieläpä riitaisan.Asutte sikolätissä , luulisi sinunkin ymmärtävän HÄVETÄ. Vieläpä julkisesti siitä kirjoittelet. Muuttakaa molemmat ÄMMÄNSUOLLE , siellä on kotoisaa teitille.

Kiitos nauruista!

ap

Vierailija
25/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä voisi teoriassa myös ottaa sen pään sieltä pers ees tään ja tajuta olla kiitollinen.

Mistäkö?

Puolisosta ja/tai lapsista, joista täällä aina vain valitetaan.

En valita, kysyn vain, onko tämä normaalia. Enkä vain miehen käytöksen osalta, vaan myös minun, sekä parisuhteemme dynamiikan osalta.

ap

Vierailija
26/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n pitää laittautua viedäkseen roskat?

Juuri tämä. Etenkään, kun miestä varten ei tarvi laittautua edes sen vertaa, että tukkansa kampaisi.

Vierailija
27/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on aina viety roskat silloin samalla kun lähtee johonkin kotoa pois tai töihin eikä muuten rampata roskiksilla. 

Vierailija
28/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä veisin roskat mielelläni. Sitten palalisin joskus pubista kotiin.

Syksymmällä.

Ehkä.

Vierailija
29/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole kiittämättömyydestä. On todella turhauttavaa ja epäreilua olla aina se osapuoli joka huolehtii kodin pyörityksestä. Naisena maksan puolet kaikesta ja käyn yhtälailla töissä. Tästä huolimatta annan isomman panoksen kodin huoltamisesta ja hankinnoista. Jos mieheni päättäisi meillä ei vaihdettaisi esim. lakanoita koskaan tai vessaan käsipyyhkeitä. Onko miehillä oikeus olla suhteessa lapsia ja naisten vain pitää olla kiitollisia.

Vierailija
30/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole kiittämättömyydestä. On todella turhauttavaa ja epäreilua olla aina se osapuoli joka huolehtii kodin pyörityksestä. Naisena maksan puolet kaikesta ja käyn yhtälailla töissä. Tästä huolimatta annan isomman panoksen kodin huoltamisesta ja hankinnoista. Jos mieheni päättäisi meillä ei vaihdettaisi esim. lakanoita koskaan tai vessaan käsipyyhkeitä. Onko miehillä oikeus olla suhteessa lapsia ja naisten vain pitää olla kiitollisia.

Juuri tällaista meillä on kotona. En myöskään ymmärrä tässä ketjussa olevia vitsejä tyyliin "jos akka valittaa, lähden baariin, enkä tule takaisin". Onko naisen kysymys tai pyyntö aina valitusta tai nipotusta?

Vierailija
31/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ongelma ole aika helposti ratkaistu? Keräätte ne vietävät roskat siihen eteiseen ensin ja sitten vasta lähdette viemään. Siinä sitten näkee samalla, tarvitseeko tehdä useampia keikkoja vai riittääkö yksi kerta. Kyllä muakin ärsyttäisi, jos olen juuri vienyt roskat ja kun tuun takaisin, niin toinen on jo työntämässä käteen lisää roskia. Todennäköisesti ottaisin opikseni ja sanoisin, että vien kaikki roskat sitten kerralla, kun on aivan varmaa, ettei sitä enää tule lisää.

Vierailija
32/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä ärsyttäisi, jos olisin miehesi enkä suostuisi mokomaan sinun keksimääsi roskisramppaukseen. Sopu säilyy parhaiten, kun taloudessa on selkeä työnjako eikä toisen tekemisiin puututa.

Vierailija
33/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei siivoa. Joskus pyydän pesemään vessan tai saunan. Menee vuosi ehkä toinenkin, ellen itse siivoa. Meillä oli tulossa ristiäiset ja olin pyytänyt että mies pesisi vessan. Lopulta ristiäispäivänä itse sitten imetyksen ja muiden valmisteluiden välissä siivosin senkin. Mies tekee kyllä kaikkea rakennus/pihatöitä, mutta kehua täytyy sitten lopputulosta loputtomiin. Tiedän, oma vika.

Kuulostaa hieman minun mieheltäni. Oletteko kuitenkin muuten onnellisia, jos sallit kysymyksen?

ap

Rakastan miestäni yli kaiken. Joskus kyllä ketuttaa tämä siivoamattomuus, mutta olen tavallaan hyväksynyt sen ja muut ominaisuudet korvaavat tätä puutetta. Luulen, että johtuu kasvatuksesta, en tiedä.

Vierailija
34/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia ne miehet ovat.

Vierailija
35/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimäisellä kerralla voi viedä heti ne pari pussia ettei tarvitse edestakaisin ravata.

Vierailija
36/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi miehestä kiinni, meillä olisi edelleen käytössä 80-luvulta periytyneet rikkinäiset astiat ja poikamiesboksissa rähjääntyneet lakanat, joita pestäisiin kerran vuodessa ja pesun ajan oltaisiin ilman. Mies aina ihmettelee, miksi pitää hankkia sitä tai tätä (uusia pyyhkeitä rikkinäisten tilalle tai verhot niin, ettei kadulta näe sisään asuntoon). Kuitenkin minä sitten hankin ja maksan ison osan hankinnoista itse, toki mies osallistuu kuluihin jos pyydän.  Ja sitten miehen onkin kiva köllötellä uusissa, puhtaissa lakanoissa. Mutta kiitosta ei tule. En ole varma, huomaako hän edes panostukseni kotiin.

Vierailija
37/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne roskat jaksaa kerätä ja viedä ovelle asti niin miksi niitä ei suoraan voi viedä perille asti vaan siihen hommaan käskytetään joku muu?

Vierailija
38/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Rakastan miestäni yli kaiken. Joskus kyllä ketuttaa tämä siivoamattomuus, mutta olen tavallaan hyväksynyt sen ja muut ominaisuudet korvaavat tätä puutetta. Luulen, että johtuu kasvatuksesta, en tiedä.

Minäkin rakastan miestäni ja yritän hyväksyä hänet, en kai muuten olisikaan niin kärsivällinen :) Mukavaa sunnuntaita ja kaikkea hyvää!

ap

Vierailija
39/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on selkeästi narsisti.

Vierailija
40/82 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset vedä vaan pipoa päähän? ei tarvi viritellä mitään kampausta. ulkona on pakkastakin!