Masennuslääkkeen sivuvaikutukset
Minulla on seuraavia fyysisiä oireita; jatkuva päänsärky ja huimaus, kropan "toispuoleisuus" (oikea puoli tuntuu heikommalta kuin vasen, tuntoaisti tuntuu heikommalta oikealla), levottomuus raajoissa, jatkuva väsymys, elohiiret käsivarsissa, Voiko johtua lääkityksestä jota käytän psykoottiseen masennukseen? Lääkärini mielestä oireet ovat psykosomaattisia eli että kuvittelen oireeni ja tuntemukseni.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Niin ja lääkkeine siis reagila ja olazapin.
Mulla samat lääkkeet ja samat oireet! Päänsärky johtui kohonneesta verenpaineesta, siihen sain lääkkeet, huimaus myös. Sulla on ihan paska lääkäri jos noin on sulle väittänyt, että kuvittelet oireesi. Mä menin terveysasemalle ja sieltä sain apua kun psykiatriin ei saatu yhteyttä. Levottomuus on ehdottomasti reagilan sivuvaikutus, noi kaikki oireet on! Olantsapin vain lihottaa, muuten toimii ihanasti.
Söin 1,5 vuotta olantsapiinia ja reagilaa. Haittoina huomasin ainakin lihomisen, hyvän ruokahalun, haluttomuuden, ainaisen väsymyksen ja passiivisuuden. Väsymys oli voimakasta. Saatoin nukkua yli kymmenen tuntia ja silti olla väsynyt. Ennenkuin lopetin lääkkeet kokonaan ja söin niitä välillä joka toinen päivä niin libido lähti hiljalleen palautumaan ja halut tuli osittain takaisin kun pidin taukoa lääkkeistä. Aika nopea vaikutus. Lisäksi kiloja tuli vaikka olen aina pitänyt huolta fyysisestä kunnostani ja liikkunut paljon. Että semmoisia mömmöjä.
upppppppppp