Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyspakkaus 2015

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa yltäkylläisyydessä elävä olla mistään kiitollinen. Aikanaan ilolla odotin äitiyspakkauksen saantia ja kaikki oli tarpeellista.En nurissut, en varsinkaan väreistä.Pakkauksen sisältö sopi niin pojalle kuin tytöllekin.Toiselle lapselle otin rahana.Tarpeeseen tuli ja pienituloinen oli oikein kiitollinen saamastaan avusta.Vaunutkin ostin kierrätyksestä ja nekin kulutettiin loppuun kahdella lapsella.En silloinkaan väristä tai mallista vinkunut.Verovaroilla kustannettu, kyllä ja varsinkin sellaiset maksavat joilla ei omia lapsia tai lapset jo kasvaneet.Olisi varmaan parempi että pakkaus annettaisiin vain vähävaraisille.Ostakoon epäkiitolliset omista rahoistaan muotivärivaatteet lapsilleen.Helpolla kun saa, niin mistään ei kykene iloitsemaan saati kiitollinen olemaan.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1424750740570

Vierailija
122/134 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:26"]

Ei se mikään lahja ole, vaan verovaroilla kustannettu. Palautetta saa aina antaa, sitä kelakin toivoo.

[/quote]

Totta kai lahja on aina jonkun kustantama. Saajalleen se on silti lahja.

[/quote]

Siis tuota minä, sinä ja kaikki tuttumme maksamme omat pakkauksemme ja muiden paketit verovaroista. Kyseessä ei ole lahja.

Pakkauksen vaatteet ovat järkyttävän rumat. Tuollaisia löytää kirpan 10 s laareista! Haalistuneet värit, jotain outoa retroa (?) ja nännisalvaa. Itseltäni jäi 4 v sitten pakkaus käyttämättä, koska olin ostanut muutaman upean vaatteen uutena ja perusvaatteita kirppiksiltä. Ä-pakkauksen rumiluksia vaan ei huvittanut käyttää. Seuraavan kanssa otan rahan, en pakkausta. Toki on hyvä köyhille äideille.
[/quote]

Onko tullut mieleen että sitä pakkausta ei ole pakko ottaa vastaan? On meillä asiat hyvin kun ilmaisista vaatteistakin valitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:17"]Miksiköhän miehille ei jaeta äitiyspakkauksia? Kyseessä on verovaroin sukupuolirasistinen femiininen ylisuosiminen. Valtio maksaa, jotta "äidit" voivat myydä huutonetissä kyseisen tuotteen.
[/quote]

Siinä vaiheessa kun miehet onnisttuu synnyttämään niin mun puolesta voidaan perustaa isyyspakkaus. Ja mitä väliä sillä nimellä on! Vauvalle ne tavarat on.

Vierailija
124/134 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuon 2015 vuoden pakkauksen tällä viikolla ja pidän kaikista pakkauksen tuotteista. Eritoten pidin makuupussista ja sen perusteella oikeastaan tämän vuoden pakkauksen valitsinkin. Lisäksi tuo nännivoide ja kuumemittari houkuttelivat. Olin onnekas, sillä olin ns. väliinputoaja eli olisin voinut hakea myös edellistä pakkausta, mutta tämä miellytti silmää enemmän, joten odotin niin pitkään, että alkoivat jakaa tätä. 

Odotan ensimmäistä lastani, joten mitään käytännön kokemusta minulla ei vauvanvaatteista varsinaisesti ole, mutta mielestäni tässä pakkauksessa olevat vaatteet ovat malliltaan hyvinkin vaihtelevia, esim. osa housuista/potkareista on leveitä ja lyhyempiä kun taas toiset hyvinkin kapeita ja pitkiä. Voisin kuvitella, että oma syntyvä ja mahdollisesti isokokoinen poikani sopisi paremmin noihin leveämpiin housuihin. Minusta juuri nuo valkoiset bodyt ovat kaikkein tylsimpiä, mutta onneksi voi sitten pukea seuraksi värikkäät housut.

Käykää ihmiset kirpputoreilta hakemassa lapsillenne vaatteita. Pikkurahalla saa todella paljon kauniita ja hyväkuntoisia vaatteita. Kyllä tuo 140€ on niin paljon, että kaikki pakkauksessa olevat vaatteet saa käytettynä kirpputorilta samaan hintaan. Toki vaivaa ja aikaa siinä kuluu, mutta on se myös hauskaa.

Vierailija
125/134 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Mummi,

Joko olet äitiyspakkauksen saanut hankittua tyttärellesi?

Minä sainkin veljeni vaimolta viime vuoden pakkauksen, joten oma uusi pakkaukseni (2015) jää käyttämättä.

Jos kiinnostaa, niin laita viestiä ja yhteystietosi.

tintzu10@suomi24.fi

Vierailija
126/134 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa äitiyspakkauksen vaatteista jälleen kamalan värisiä ja rumia retrokuoseja. Hirveän paljon limenvihreää ja turkoosia, jotka ovat mielestäni selkeitä poikavärejä. Miksei voisi olla edes muutama violetti tai vaaleanpunainen vaate tai sitten kaikki sitä helposti yhdisteltävää ja kaunista harmaata, beigeä ja valkoista? Läheskään kaikki eivät tykkää noista räikeistä väreistä. Tyttöni puen valkoiseen ja vaaleanpunaiseen, joten näistä ei monikaan vaate tulisi käyttöön. Selkeästi aina on poikapainotteisia värejä. Harmi.

Vierailija
127/134 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on poikaväri? Mistä vuosisadalta 117 on tänne eksynyt? Mummoäiti!

Vierailija
128/134 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:45"]Ei osaa yltäkylläisyydessä elävä olla mistään kiitollinen. Aikanaan ilolla odotin äitiyspakkauksen saantia ja kaikki oli tarpeellista.En nurissut, en varsinkaan väreistä.Pakkauksen sisältö sopi niin pojalle kuin tytöllekin.Toiselle lapselle otin rahana.Tarpeeseen tuli ja pienituloinen oli oikein kiitollinen saamastaan avusta.Vaunutkin ostin kierrätyksestä ja nekin kulutettiin loppuun kahdella lapsella.En silloinkaan väristä tai mallista vinkunut.Verovaroilla kustannettu, kyllä ja varsinkin sellaiset maksavat joilla ei omia lapsia tai lapset jo kasvaneet.Olisi varmaan parempi että pakkaus annettaisiin vain vähävaraisille.Ostakoon epäkiitolliset omista rahoistaan muotivärivaatteet lapsilleen.Helpolla kun saa, niin mistään ei kykene iloitsemaan saati kiitollinen olemaan.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1424750740570
[/quote]
Ihmisten kiittämättömyys on kyllä uskomatonta..

Vierailija
129/134 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs ne poika ja tyttövärit tässä vuosien saatossa muuttuvat? Tuskin kahdenkymmenen vuoden päästä vaaleanpunaista pidetään neutraalina värinä, kyllä se on tyttöväri ja pysyy sellaisena. Turkoosi on hyvin lähellä sinistä, joten on poikaväri, niin kuin on aina ollut. Toki tytöt voivat silti käyttää poikavärejä ja pojat tyttövärejä, jos haluaa, mutta itse haluan pukea pojat selkeästi poikamaisiin väreihin ja tytöt tyttömäisiin, koska en noista riemun kirjavista räikeistä monen mielestä "neutraaleista" väreistä pidä yhtään. Itselleni sukupuolineutraaleja värejä ovat valkoinen, harmaa ja beige, eivätkä oranssi, limenvihreä ja turkoosi niin kuin näyttää monelle olevan. 117

Vierailija
130/134 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alussa oli muutama violetti/osittain violetti haalari, sitten ennen sitäkin. Ja keltaista on ollut, ja mun oma -87 oli myös mintunvihreä+sai vetoketjuilla lahkeet yhteen kuulemma.
Mä ehdottaisin seuraavaan pakkaukseen punavalkoraidallista bodyä+punaisia housuja, ja tummansinivalkoraitaista bodyä. Pitäisin niitä itse sekä tytöllä että pojalla iloisena ;)

Vierailija
131/134 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän tasa-arvo tarkoittaa sitä, että pakkauksen värimaailma sopii pojalle joten saa luvan kelvata tytöllekin. Eihän nyt pojalle voi ihan rehtiä punaista (ei vaalean-) pukea, sitähän voidaan luulla vaikka tytöksi! En ole erityisen nuuka vauvan vaatteiden väreistä mutta täytyyhän sitä vähintään toisen silmän olla puinen jos joku väittää, että uuden äp:n väritys on tuossa suhteessa tasapainossa. Reippaita ja raikkaita värejä runsaasti seuraavaan pakkaukseen!

Vierailija
132/134 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 12:32"]

Kaunis kokonaisilme, mutta kyllä taas kerran "poikasävyinen". Ja minäkin mietin samaa, että jos väreillä ei väliä niin miksi sitten pakkauksessa ei koskaan ole vaaleanpunaisia vaatteita? Miltä näyttää poika vaaleanpunaisessa haalarissa jos tytöllekin yhtälailla ok pukea vaaleansininen? Miksi ei voi tehdä keltaisia, beigejä, kirkkaanpunaisia vaatteita?

[/quote]

Suloiselta näytti. Meillä oli vanha vaaleanpunainen toppahaalari pojan ekana talvena. Hyvin asiansa ajoi, ja kyllä oli suloinen vauva. Kaikki vastasyntyneet, niin pojat kuin tytötkin, ovat ihan samanlaisia pötkylöitä. Sukupuolen korostamisella ei mielestäni ole tuossa vaiheessa mitään kiirettä, jos niin hirveästi milloinkaan.

Vierailija
133/134 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 21:58"]

Mikä on poikaväri? Mistä vuosisadalta 117 on tänne eksynyt? Mummoäiti!

[/quote]

En ole 117, mutta joku voisi kutsua tuolla kamalalla nimellä. Eivät kai "mummoäidit" jaottele tyttö- ja poikaväreihin? Itse 70-luvun lapsena ajattelen, että kaikki voisivat hyvin käyttää mitä tahansa värejä. Kyllä meille sellainen ajatus on sieltä päähän jäänyt.

Vierailija
134/134 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi, ettei koskaan ole ollut puanista. V. 2011 pakkauksessa oli yhdet punaiset housut :) Ihan siis tummanpunaiset, näkyy ne tuolla entisten pakkausten kuvissakin. Tykkäsin, kun tykkään vahvoista väreistä.

Itse otin tämän pakkauksen vastaan ihan kiitollisena ja osana pitkää traditiota. Aion säilyttää ainakin laatikon sekä makuupussit lapsille. Mutta onhan nuo värit joka vuosi vähän pliisuja kun yritetään niin kovasti että sopisi kaikille. Vois olla puolet ja puolet, jos näitä perinteisiä tyttö/poikavärejä ajattelee. Saisi kukin pitää sitten mitä haluaa, ristiin tai rastiin tai ei. Ja pakkohan niitä muitakin vaatteita on hankkia, menevät nämä siinä mukana sitten. Meillä ainakin tuleva poika saa käyttöön esikoistyttären punaisiakin vaatteita. Ja kun äiti tykkää liilasta niin 2015 pakkauksen paras tuote on ehdottomasti ruokalappu ja kestovaippa :D

Sitä vähän ihmettelen, että miksi pitää joka vuosi vaihtaa sisältöä. Taitaa kuitenkin olla näille valituille merkeille tärkeä juttu päästä laatikkoon. Ja siinähän noudatetaan julkista kilpailutusta. Eli voi se laatu osassa tuotteista olla heikohko... No, itse arvostan eniten villapukua, makuupussia ym. tällaisia asioita, joita laatikossa on. Nyt oli kiva kun on lakanasetti, semmoista ei ollut esim. 2011 lainkaan jos oikein muistan. Eka laatikon paras anti oli juuri villapuku, 2011 se taisi olla norjalainen tai ruotsalainen tuote, vaikka suomalaistakin olisi tarjolla. Tajusin sen myötä hankkia lapselle niitä lisää - tosin suomalaisia merkkejä. Tämän vuoksi voisi ihmetellä, miksi äitiyspakkauksen sisällön osalta kilpailutusta on pakko käyttää. Voisi aidosti olla ylpeä suomalaisesta keksinnöstä ja suosia ainakin osan tuotteiden kohdalla suomalaista. Sillä tavallahan saisi uusille vanhemmillekin tietoa kotimaisista vaatteiden valmistajista, mikä parempi tapa olisi tukea siis suomen työpaikkoja! Pitääkin tarkistaa, minkä merkkinen tuo tän vuoden villapuku onkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän