Äitiyspakkaus 2015
Mitä mieltä?
Kommentit (134)
Mielestäni ihan hyvä kokonaisuus ja ottaisin kyllä mielelläni jos olisi vauva tulossa.
Mutta sen verran pakko kyllä ruikuttaa noista väreistä että en yhtään kyllä tykkää noista ruskeista ja vaalenvihreää sekä keltaista on liikaa. Kaikki pakkauksen värit (nuo muutamat harmaat ja valkoiset lukuunottamatta) on kuin suoraan mun inhokeista mitä vaatteiden väritykseen tulee. Pakkauksessa saisi olla enemmän neutraaleja ja perusvärejä kuten harmaa, valkoinen, musta, sininen, punainen.
Tuo unipussi ja pupusukat ja -tumput ovat kyllä niin suloiset ja ehdottomat lempparini!
Olen todella tyytyväinen pakkaukseen. Kovasti toivon että raskaustesti näyttäs positiivista tänään. Ja niitä ruskeita, punaisia ja oransseja vaatteita on muutamassa viime pakkauksessa ollut ihan tarpeeksi. Siitä syystä en esikoiselle pakkausta ottanut. Ja sinisistä tai turkooseista sävyistä valittaville: pinkillä tai vaaleanpunaisella asustaen näyttää paljon paremmalta kuin pelkkä päästä varpaisiin oleva pinkki. Ja esikoiseni on tyttö ja vaatekaapista löytyy lähes koko värien kirjo. Eniten kuitenkin punaisen ja sinisen sävyjä. Aikana jolloin korostetaan yksilöllisyyttä ja tasa - arvoa tuntuu kummalliselta että edelleen oletetaan pikkutyttö puettavan vaaleenpunaseen ja pikkupojan vaalensiniseen.
Onpa nätti! Valitusta sinisestä en kyllä ymmärrä, itse en näe sitä ollenkaan vaan valkoista, vihreää, ruskeää ja TURKOOSIA. Kahden (ja kohta kolmen) pojan äitinä olen todennut, että tytöt voi pukea väriin kuin väriin mutta pojille ei punaista sallita, heti tulee ihmettelyjä jos on puettu "tyttöväreihin"! Lisäksi, kuten joku jo totesikin, noihin pakkauksen sukupuolineutraaleihin vaatteisiin voi helposti liittää pinkkiä, liilaa yms. mieltymystensä mukaan ja johan on sukupuoli tuotu esiin!
Miksiköhän miehille ei jaeta äitiyspakkauksia? Kyseessä on verovaroin sukupuolirasistinen femiininen ylisuosiminen. Valtio maksaa, jotta "äidit" voivat myydä huutonetissä kyseisen tuotteen.
Katsopa lehdistä, miten esim. Ruotsin kuninkaalliset pukevat vauvansa ja pienen lapsensa. Vaatteet ovat varmaan kalliita merkkivaatteita. Niissä on paljon vaalensinistä ja muita vaaleita värejä. Harvoin ovat punaisissa vaatteissa. Muistan Estellen vuoden vanhana äitinsä kanssa kävelyllä: siniset pillifarkut ja sininen kuvioitu neulepusero, oli kaunis.
Luulen, että kirkkaanpunainen ei ole muodissa, joten siksi sitä ei pakkaukseen tule. Vaaleansininen on ennen vanhaan Euroopassa ollut tyttöjen väri herkkyytensä takia ja punainen poikien voimakkuutensa takia, joten kyllä ne värimielleyhtymät ajan kanssa muuttuu. En kyllä laittais pinkkiä pojalle, vaikka mikä olis. Tytöllekin vain pakon edessä. Lapset sitäpaitsi tykkäävät itse kirkkaista väreistä. Hiukan pliisu oli tämäkin paketti, mutta kaikkia ei voi miellyttää. Itse en tykkää harmaasta ja valkoisesta.
Olin jo päättänyt olla ottamatta äitiyspakkausta kakkoselle, en ainakaan 2014 pakkausta, mutta tämä uusi on vastustamattoman ihana!
Joko joku teistä on saanut vuoden 2015 pakkauksen vai vieläkö jakavat 2014 versiota?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 13:34"]Joko joku teistä on saanut vuoden 2015 pakkauksen vai vieläkö jakavat 2014 versiota?
[/quote]
Jakavat nyt vuoden 2015 pakkausta.
Hei! Olisiko joku myymässä äitiyspakkausta, avaamatonta, miel. vuoden 2015? Tyttäreni on muuttanut ulkomaille eikä siksi kuulu pakkauksen saajien piiriin. Haluaisin kovasti saada hankittua hänelle lahjaksi ja tuliaiseksi äitiyspakkaus. Elokuussa viimeistään pitäisi saada hankittua. Jos joku nyt jo tietää luopuvansa pakkauksesta, olisi mukava sopia ajoissa kaupat. Jos täältä löytyy halukas, voin antaa yhteystiedot sitten. Mummi
Mun mielestä värit eivät ole neutraaleja .eikö punainen tai oranssi kelpa ja minkä takia haalarit pitäisi olle vaaleansinisiä
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:31"]
Eka laatikon paras anti oli juuri villapuku, 2011 se taisi olla norjalainen tai ruotsalainen tuote, vaikka suomalaistakin olisi tarjolla. Tajusin sen myötä hankkia lapselle niitä lisää - tosin suomalaisia merkkejä. Tämän vuoksi voisi ihmetellä, miksi äitiyspakkauksen sisällön osalta kilpailutusta on pakko käyttää. Voisi aidosti olla ylpeä suomalaisesta keksinnöstä ja suosia ainakin osan tuotteiden kohdalla suomalaista. Sillä tavallahan saisi uusille vanhemmillekin tietoa kotimaisista vaatteiden valmistajista, mikä parempi tapa olisi tukea siis suomen työpaikkoja! Pitääkin tarkistaa, minkä merkkinen tuo tän vuoden villapuku onkaan!
[/quote]
Koska äitiyspakkaus on julkinen hankinta, eikä niissä ole poikkeuksia minkään äitiyspakkauksen osalta. Laki sanoo että pitää kilpailuttaa, niin siinä ei paljoa kenenkään mutinat auta, vaan kilpailutetaan.
On taas niin ensimmäisen maailman ongelmia nillittää jos kaikki värit ei omaa silmää miellytä. Opettele yhdistelemään! Kyllä sinne saa tyttöväriä lisättyä helpolla.
Nauratti toi "halutaan poikia" kommentti. Itse toivon kovasti tyttöä, vaikka kumpi vaan on kauan odotettu lahja. Niin kuin tuo äitiyspakkauskin! Itse näen sen lahjana, osallistuuhan niihin veroihin jokainen, vaikka ei itse lapsia tekisikään. Lahja myös heiltä Suomen perheille.
Jos ensiviikon ultrassa elämää näkyy, niin olen yksi niistä innokkaista pakkauksen odottajista. Ensimmäisen lapsen kanssa tämä tulee varmasti käyttöön ja tarpeeseen!
Pari ällöä retrokuosista mukana vielä, mutta muuten ihana, ja lisäykset hyödyllisiä.
Tossa vielä linkki kelan sivulle
http://www.kela.fi/aitiyspakkaus
Mun mielestä oikein kiva pakkaus :) Mutta olen tyytyväinen että oma on jo tilauksessa, tykkäsin enemmän 2014 vuoden jutuista. Mutta edelleen ihanaa kun tällainen on meille suomalaisille tarjolla :)
Ihana!
Joskus mietin, tajuavatko suomalaiset, kuinka upea ja poikkeuksellinen asia äitiyspakkauksen olemassaolo on. Kun kuulee sitä nillitystä, että rumanväriset potkuhousut ja vastaavaa. Jos ei lahja kelpaa, sitten ei oteta sitä vastaan ja pannaan suu suppuun.
Ihana, aika poikamainen vaan. Retrot rumia, mutta paljon nättejä.
Ei se mikään lahja ole, vaan verovaroilla kustannettu. Palautetta saa aina antaa, sitä kelakin toivoo.
Hirveästi sinistä. Me ei muutenkaan aiota ostaa sinistä, oli sitten tyttö tai poika. Valjuja värejä ja myrkynvärinen makuupussi!
Kauheeta valitusta. Voihan sen onneksi ottaa rahana. Ihana suomalainen erikoisuus. Sen avulla saatiin äidit aikoinaan neuvolaan. Hyvinvointiyhteiskunta on palvellut näitä valittaja liian hyvin. Nyt he vasta alkavat verovaroja käyttääkin: terveydenhoito, päivähoito, koulut...ja sama valitus kaikesta.