Äitiyspakkaus 2015
Mitä mieltä?
Kommentit (134)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:28"]
Hirveästi sinistä. Me ei muutenkaan aiota ostaa sinistä, oli sitten tyttö tai poika. Valjuja värejä ja myrkynvärinen makuupussi!
[/quote]
En ymmärrä ihmisiä, joilleka mikään ei kelpaa. Nostele vain isoa palkkaasi ja luovu lahjoista joita ystäviltäsi saat, lapsesi keräämästä,kukkakimpusta ja mahdollisista tulevaisuudessa tarvitsemistasi sosiaalietuuksista! TUNNEN MYÖTÄHÄPEÄÄ KALTAISTESI PUOLESTA!
[/quote]
Miksi tunnet myötähäpeää? Siksikö, että jossain on päätetty, että Kelan äitiyspakkaus on tarkoitettu vain poikien äideille? Että sininen on neutraali väri vaaleana, punainen taas ei.
Pakkaus ei ole lahja, se on avustus. Siksi olisi kiva, että kun Suomessa lähes 50% syntyvistä lapsista on tyttöjä, niin heitäkin olisi mustettu poikien tavoin.
[/quote]
Ei sitä ole pakko ottaa. Myötähäpeää tunnen, kun mikään ei kelpaa.
Minulla on muuten poika, aikuinen jo, hänen lempivärinsä oli pienestä asti tumman punainen. Missä ovat nyt sukupuolineutraalista kasvatuksesta puhuvat? Vai onko niin, että ihmisillä on niin paha oli, että pitää haukkua kaikkea ja kaikkia aina kun on mahdollisuus.
Hiukan kiitollisuutta voisimme osoittaa.
[/quote]
Kiitollisuutta mistä? Että maksan veroja, jotta kaikki suomalaiset lapset voidaan pukea niin, että heidät tunnistaa pojiksi?
Ja olet itse hyvä osoitus siitä, että lapsellsi olisi voinut pukea punaista, oranssia ja pinkkiä, jos vain ostopäätöksen tekijä olisi ymmärtänyt, että poikavauva voi olla punaisessa haalarissa. Mutta ei, edelleenkin äitiyspakkaukseen ei voi tyttömäisiksi väreiksi miellettyjä laittaa, vaikka hintaa ei tulisi yhtän lisää. Koska värillä ei ole väliä, niin ensi vuonna toivottavasti koko pakkaus on sävyltään pinkki!
Ottaisin!Haalari hyvillä vetoketjuilla ja hupulla ja käännettävillä hihansuilla.Ihania retrokuoseja.Haalarin väri ei niin kiva,mutta käytännöllisyys tärkeä.t.4jän äiti 4kk-9v lapset
Minun silmiini uuden pakkauksen värit ovat sukupuolineutraaleja. Ja ihania! Pinkkihän sopii hyvin turkoosin kaveriksi, eli jotkut pinkit tumput tuon haalarin kaveriksi niin on tyttöväriäkin niille jotka sitä' kaipaavat.
Toivottavasti pian raskautuisin :) Loppuvuodesta varmaan saa juuri tuon pakkauksen :)
Mun mielestä keltainen, turkoosi ja violetti on sellaisia värejä, jotka sopivat sekä tytölle että pojalle. Miksei pojankin voi pukea sähäkkään pinkkiin, ongelma vaan on, että monesti sen värisiin vaatteisiin laitetaan jotain glitteriä, rypytyksiä ja rusetteja koristeeksi... Ja koko ongelman ydinhän on se yhteiskunnan oletus mikä väriin tai koristeisiin liittyy: vauva on tyttö, jos hänellä on yllään rusetteja tai vaaleanpunaista.
Siis aivan järkyttäviä! Toista kertaa ei pakkausta tähän taloon tuu. Käyttämättä jää. Ketä noita oikeesti sit käyttää? Pahemmin ei pakkauksen vaatteita kuitenkaan vauvoilla näy... Siis mallit ja kuosit yök. Laadusta ei myöskään plussaa. Mun mielipide.
Mikäli oikein katsoin, niin lakana näyttää tosi nätille. 2013 lakana on aivan helvetillisen ruma. Jotain räikeänvärisiä sammakoita ja "siittiöitä" kuosissa.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 12:59"]
Mun mielestä keltainen, turkoosi ja violetti on sellaisia värejä, jotka sopivat sekä tytölle että pojalle. Miksei pojankin voi pukea sähäkkään pinkkiin, ongelma vaan on, että monesti sen värisiin vaatteisiin laitetaan jotain glitteriä, rypytyksiä ja rusetteja koristeeksi... Ja koko ongelman ydinhän on se yhteiskunnan oletus mikä väriin tai koristeisiin liittyy: vauva on tyttö, jos hänellä on yllään rusetteja tai vaaleanpunaista.
[/quote]
Mutta ongelmana ei jostain syystä ole se, että jos vauvalla ei ole rusetteja eikä kimalletta turkoosissa haalarissa, niin hän on poika => äitiyspakkaus on pojille!
Palsta on saanut uuden persoonan: turkoosihullu.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 12:59"]
[/quote]
Mutta ongelmana ei jostain syystä ole se, että jos vauvalla ei ole rusetteja eikä kimalletta turkoosissa haalarissa, niin hän on poika => äitiyspakkaus on pojille!
[/quote]
Joo tätä mä en kyllä ymmärrä, miten ihmeessä toi nyt on "poikamainen"... puuh. Kyllä mun mielestä neutraaliudessa on onnistuttu aika hyvin!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:42"]Löysin hakusanalla vaaleansininen tämän sävyn, joka on täysin sama kuin haalarin sävy. Eli vaaleansininen. http://www.fabriina.fi/img/verkkokauppa_tuotekuvat/large/5300.jpg [/quote] Ei ole sama. Tuo on "puhtaamman" sininen. Haalari on vihertävämpi.
[/quote]
Tuo on tosiaan kutakuinkin jäänsininen sävy. Haalari ei ole jäänsininen, vaan vaalea turkoosi/vaalea mintunvihreä.
Mun mielestä aivan ihana tämä uusi pakkaus. Haluan mielummin tämän kuin vuoden 2014. :)
Itse yllätyin positiivisesti ja olen iloinen, että juuri tämä pakkaus meille toivottavasti tulee, on sitten poika- tai tyttö tulossa :) Muutenkin hienoa kun saa tällaisen aloituspakkauksen, ja aion kyllä käyttää myöskin! Minulla ei ole tarvetta pukea tyttöä pinkkiin eikä poikaa siniseen, ja loppujen lopuksi jos sellainen tarve tulee, niin nopeasti se vauva kasvaa ja niitä vaatteita joutuu joka tapauksessa ostamaan lisää. Mielelläni siis aloittelen tämän pakkauksen turvin. :)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:30"]
Itse yllätyin positiivisesti ja olen iloinen, että juuri tämä pakkaus meille toivottavasti tulee, on sitten poika- tai tyttö tulossa :) Muutenkin hienoa kun saa tällaisen aloituspakkauksen, ja aion kyllä käyttää myöskin! Minulla ei ole tarvetta pukea tyttöä pinkkiin eikä poikaa siniseen, ja loppujen lopuksi jos sellainen tarve tulee, niin nopeasti se vauva kasvaa ja niitä vaatteita joutuu joka tapauksessa ostamaan lisää. Mielelläni siis aloittelen tämän pakkauksen turvin. :)
[/quote]
Mäkin olin aivan innoissani silloin raskaana, kun saa näin hienon paketin. Toisin kävi, melkein kaikki jäi käyttämättä. Ainakin 2014 pakkauksen vaatteet oli kummallisen mallisia säkkejä. 50 cm body oli järkyttävän leveä vielä 62 senttiselle (tosin selkämitta tuli vastaan) eli ne vaatteet on niin isoja, ettet voi pukea vastasyntyneelle niistä mitään. Materiaali jotain ihme superohutta joustamatonta trikoota, jonka joku henkkamaukka voittaa kevyesti. Toppapukua on käytetty, mutta 140 eurolla olisi saanut huomattavasti enemmän. Harmittaa etten ottanut rahana.
Ihana pakkaus mielestäni! Todennäköisesti tämä saadaan kun la on kesäkuun lopussa :) Mun mielestä se(kin) on ihanaa pakkauksessa, että niitä vaatteita käyttävät perheet tulotasosta riippumatta ja saman vuoden pakkausta käyttävät vauvat bongaa nopeasti, luo mielestäni yhteenkuuluvuuden tunnetta :)
Ilmeisesti tämä nyt sitten pamahtaa meille, kun LA on loppuvuodesta.
Nykyään jauhetaan sukupuolineutraaliudesta, tässä lootassa se ei näy. Lisää punaista, lilaakin, mintunvihreää, ehkä joku musta vaatekin olisi välillä kiva. Esim. punaiset collegehousut sopisi molemmille, punavalkoiset bodyt yms...! Toki olen tyytyväinen tähän pakkaukseen ja tämän otan :)
Joku ehdotti toisessa ketjussa esim vaaleanpunaista autopaitaa, kannatan!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:30"]
[/quote]
Mäkin olin aivan innoissani silloin raskaana, kun saa näin hienon paketin. Toisin kävi, melkein kaikki jäi käyttämättä. Ainakin 2014 pakkauksen vaatteet oli kummallisen mallisia säkkejä. 50 cm body oli järkyttävän leveä vielä 62 senttiselle (tosin selkämitta tuli vastaan) eli ne vaatteet on niin isoja, ettet voi pukea vastasyntyneelle niistä mitään. Materiaali jotain ihme superohutta joustamatonta trikoota, jonka joku henkkamaukka voittaa kevyesti. Toppapukua on käytetty, mutta 140 eurolla olisi saanut huomattavasti enemmän. Harmittaa etten ottanut rahana.
[/quote]
Samoilla linjoilla. Puolipotkarit on kaikki olleet vyötäröltä todella leveitä ja valuneet pois.
Ooooo mä oon niin rakastunut vuosi vuodelta pakkaus menee ihanampaan suuntaan tai oikeeestaan 2010:n pakkauksesta lähtien on ollu kivoja mutta tää on aivan ihana. Vanhemmissa on aina ollu joku vaate mikä ois voinuu jäähä käyttämättä mutta tässä näyttää kaikki kivoilta ja tällä hetkellä pöllöt on lähellä sydäntä joten kaikki nuo pöllökuvioidet on ihania varsinki se kuolalappu oih. Ja sit se pussilakana siis tosi nätti yleensä se on ollu aika ruma mut nyt on kiva tai enemmänki tosi kaunis.Yöpuku on myös oikein kiva ainut on tuo oraanssiraidallinen puku en tiiä tulisko paljon käytettyä mutta vois olla ihan nättikin erikseen käytettynä et on joku yksivärinen body housujen kans ja toisinpäin. Ja siniset tytölle sopii ihan hyvin puvun jos yhdistää vaikka vaaleanpunaisiin asusteisiin nii on kyllä nätti :D
Toivon jo muutenkin että vihdoin tulisin raskaaksi mutta tää pakkaus on saatava eli nyt varsinki pakko saada vuoden sisällä lapsi et nää saa :DD
Ihana pakkaus! Mulla viime vuoden pakkaus ja tää siihen verrattuna musta kivempi. Viime vuoden apina makuupussista tykkäsin kyllä enemmän. :)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:41"]
Joo, lahjahan se on eikä lahjasta saa natista, mutta verovaroilla se maksetaan. Siksi kuvittelisi, että edes joskus myös punainen, oranssi ja pinkki olisivat siinä väreinä, koska jos kaikki värit käyvät tytöille ja pojille (kuten niin usein turkoosista, sinisestä jne. väitetään), niin miksi juuri tässä pakkauksessa ei ikinä ole sitä punaista haalaria.
[/quote]
Vuoden 2014 pakkauksessa oli kaksikin oranssia vaatetta. Hieman sellaisia retro-oransseja, mutta oransseja kuitenkin. Itsellä jäi pitämättä nuo täysin valkoiset bodyt, joita tässä vuoden 2015 pakkauksessakin näyttää olevan. Minusta ne olivat hankalia, kun kaikki lika näkyi heti. Joku toinen kuitenkin voi tykätä, joten ei siinä mitään.