Pettääkö ihan kaikki miehet..
Oletteko mammat oikeasti tuota mieltä? Minä uskallan olla eri mieltä.
Kommentit (63)
Vastaus ap:n kysymykseen: ei petä. Ja näistä pettäjistä kannattaa hankkiutua eroon heti ja valita seuraavaksi sellainen kumppani, joka ei petä.
Erittäin yksinkertaista. Lopulta pettäjät päätyvät olemaan toistensa kanssa ja sehän ei haittaa ketään muuta. Paitsi lapsia. Luonnollisesti toivomme, että heillä ei olisi sellaisia.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:47"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:00"]
Minua ei ole petetty koskaan ja pidän sitä pienenä ihmeenä sillä seurustella olen kerennyt useasti. Nykyään olen naimisissa ja en usko, että mieheni pettäisi minua koskaan. Hän ansaitsee täyden luottamukseni. Mies rakastaa minua niin paljon, että mikään vanha suhteeni ei ole näille sfääreille yltänyt, ei edes lähelle. En usko, että kaikki miehet pettävät, mutta voisin kuvitella että moni kuitenkin. Usein kyseessä on mielestäni kuitenkin retuperällä oleva liitto ja sitten jostain syystä Se mies on niin kamala jos siinä onnettomassa tilassaan hakee läheisyyttä muualta. Kyllä jos pari suhteessa petetään on Se molemmilla peiliinkatsomisen paikka. Jos Se pettäjä ei nyt ole tyyliin sarjassa narsisti/sosiopaatti/seksiaddikti.
[/quote]
Tässä on linkki, jonka mukaan puolet pettää "koska sai tilaisuuden" ja miehistä 16 prosenttia on pettänyt suhteessa, jonka kokee "hyvin onnelliseksi": https://hannapietila.wordpress.com/2010/08/03/uskottomuutta-mutta-totta-pettamisen-syita-etsimassa/
[/quote]
Lue nyt uudelleen, jestas sentään. Kyseisen populaariin muotoon kirjoitetun korkeakoulutyön (joka ei siis ole tutkimus vaan ihan vain koulutehtävä, jonka lähteet ovat vielä varsin heppoiset) mukaan puolet niistä miehistä, jotka ylipäätään pettävät, kertovat syysksi liian houkuttelevan tilaisuuden. Tämä on täysin eri asia kuin se, että puolet kaikista miehistä pettäisi. Kyseinen koulutyö ei itse asiassa kerro lainkaan mitään pettävien miesten prosentuaalista osuutta kaikista miehistä vaan keskittyy lähinnä pettämisen syiden pohdintaan.
En usko, että käytännössä ihan kaikki miehet pettää. Mutta suurin osa kylläkin. Luulen, että ihan täysi uskollisuus on todella harvinaista, ehkä muutaman prosentin luokkaa.
Ja uskon myös, että jos mies saisi täysin ihanteellisen tilaisuuden pettää; miehen silmää viehättävä halukas nainen ja kiinnijäämismahdollisuudet olemattomat, yksikään mies ei sanoisi ei.
Eihän tarvitse kuin mennä hiihtolomalle lappiin ja joka ilta kymmenet miehet sormus nimettömässä vonkaavat seksiä tällaiselta tavikseltakin kuin minä. Voin vain kuvitella, kuinka moni yrittää nätiltä naiselta!
Häpeäkseni tunnustan, että nuorena ja ajattelemattomana minulla ja miehiä keräilevällä nätillä ystävälläni oli leikki, jossa minä valitsin miehen, jonka ystäväni yrittäisi iskeä. Valitsin tietysti haasteen vuoksi varattuja ja ystäväni ei epäonnistunut kertaakaan. En ole sen jälkeen luottanut yhdenkään miehen kykyyn olla uskollinen.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 00:37"]
Onhan sitä asiaa tutkittukin, ja tulokset on tutkimuksesta riippuen 25-50% se vähän riippuu keneltä kysytään ja missä. Mun käsitys asiasta on kyllä se, että ei ne miehetkään petä läheskään niin usein kuin jotkut kuvittelevat, osa miehistä on ns. häntäheikkejä jotka pettävät, eivät osaa rakastaa ja sitoutua, ja sellaisia naisiakin tietysti on. Mutta suuri osa miehistä on sellaisia jotka eivät missään nimessä halua pettää, eivät halua olla pettureita missään asiassa. Pettäjät ovat epärehellisiä ihmisiä kauttaaltaan, ja suomalaiset ovat tunnetusti rehellistä kansaa. Sitten on se, että aika suurta osaa miehiä ei seksi kiinnosta niin paljoa että olisi haluja pettää. Ja vielä se, että osa miehistä ei vaan saa naisia vaikka haluaisivatkin pettää, eivät löydä sitä ensimmäistäkään jota sitten voisi pettää.
[/quote]
Laitapas nyt linkki tutkimukseen, jossa väitetään, että noin pieni osa miehistä pettää? Alin, jonka minä olen nähnyt, on 50 prosenttia!
[/quote]
http://www.kinseyinstitute.org/publications/PDF/Infidelity%20in%20hetero%20couples.pdf
Tuoltapa löytyy lähteistä melkoinen nippu tutkimuksia, jossa liikutaan n. 30% tuntumassa miesten osalta ja naisten osalta hieman alempana. Toki joka tutkimuksessa pettäminen on määritelty hieman eri lailla ja toisilla kriteereillä esimerkiksi naisten ja miesten ero häviää tai kääntyy jopa päälaelleen.
Laitapas sinä linkki tutkimukseen, jossa on vaikka se 50%? Tai 70%? Tai 90% niinkuin tässä ketjussa on esitetty?
[/quote] Kinsey Institute on varmaankin maailman kenties tunnetuin aiheeseen liittyvä tutkimusyksikkö. Ehkä siellä ollaan asiasta paremmin perillä kuin mitä av-mammat ovat
Ei kaikki, arvioisin että vain yhdeksän kymmenestä. Ikävä totuus.
Varmaan lähes kaikki sellaisesta miestyypistä, josta itse pidän (mm. sosiaalisuus merkittävä tekijä).
Voisin kuvitella, että mies, jolla huonot sosiaaliset taidot, joka ei harrasta tai käy missään jne. huomattavasti todennäköisemmin on uskollinen.
Tietyille ihmisille kiusauksia tulee vastaan usein, joillekin ei koskaan. En usko että monikaan on uskottomuuttaan suunnitellut, vaan tilaisuus on tehnyt varkaan.
Itse olen ainakin liian monta kertaa joutunut todistamaan sitä että nainen pettää. Henkilökohtaisesti en tiedä itse kun vain yhden miespuolisen joka on pettänyt.
Kyllä niitä pettäjä molemmissa sukupuolista on. Mutta toi on niin väärin puhua että kaikki miehet sitä, tai kaikki naiset sitä. Ryhdistäytykää ihmiset..
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 02:48"]
Hyvässä parisuhteessa elävä tasapainoinen mies ei petä.
[/quote]
Höpöhöpö. Kyllä hyvissäkin suhteissa petetään, tasapainoisetkin (mitä sillä nyt tarkoitatkaan) ihmiset. Joskus se ihailu tulee vaan oikeaan saumaan, paetaan arkea, mahdollisesti humala sumentamassa arviointikykyä. Vika aina pettäjässä, oli suhde millainen tahansa.
Minä uskon, että noin 80 prossaa miehistä pettää. Ainakin oman kokemuksen, ystäväpiirin, jne. mukaan.
Minusta myös pettäminen on aina pettäjän valinta ja pettäjän syy. Aina voi erota tai yrittää korjata omaa suhdettaan.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 00:06"]EI petä! Esim mun neljästä veljestä ei taatusti yksikään ole pettänyt vaimoaan! Tää on faktaa.
[/quote]
Olisiko sulla yksi veli vielä mulle?
Omasta tuttavapiiristäni tiedän kolme miestä, jotka ovat pettäneet, kaikille tuli sen seurauksena avioero. Nämä miehet kyllä kaikki ovat luonteeltaan sellaisia, että heidät voi luokitella pettäjiksi melko nopeasti. Käytös paljastaa useimmiten, typerää flirttailua ja oman egonsa pönkitystä. Minusta vastenmielisiä miehiä kaikki kolme ja ihmettelen, miten kukaan nainen lankeaa noihin, en koskisi yhteenkään pitkällä tikullakaan.
Yksi heistä tunnusti, että on pettänyt vaimoaan yli 300 naisen kanssa! Tällä hetkellä hän on pitkällä sairauslomalla vaikean masennuksen takia ja viimeisin avovaimo lähti lätkimään vähän aikaa sitten. Toinen puolestaan rakastuu aina tulisesti ja pettää, menee uuden kumppanin kanssa nopeasti avoliittoon tai jopa naimisiin ja kohta sama toistuu. Kolmas petti kun avioliitto oli surkeassa tilassa, sitä todella oli, mutta mies oli kyllä itse pääosin siihen syypää.
Kahden naisen tiedän pettäneen. Toinen vain rakastui nuorempaan (miehensä oli 20 v häntä vanhempi) ja se oli siinä. On nyt naimisissa tämän uuden miehen kanssa. Toinen petti neljänkympin kriisissä. Mies ei kuulemma kiinnittänyt häneen mitään huomiota, ei ollut romantiikkaa eikä seksiä. Kun sitten halukas mies ilmaantui, niin nainen tarttui tilaisuuteen saada huomiota. Ero tuli.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 00:06"]EI petä! Esim mun neljästä veljestä ei taatusti yksikään ole pettänyt vaimoaan! Tää on faktaa. [/quote] Olisiko sulla yksi veli vielä mulle?
[/quote] :) No harmi, kaikki 4 on jo naimisissa ja olleetkin aika pitkään. Mä olen pistänyt merkille että jos mies kunnioittaa äitiään ja siskoaan (siskojaan) niin hän myös kohtelee vaimoaan hyvin. Eli mies joka on ystävällinen , auttavainen ja tasavertainen äitinsä ja siskojensa kanssa on aviomiehenäkin hyvä. Kun taas mies joka on että "mitä sä mutsi taas höpötät" ja ei kuuntele esim siskoaan vaan pitää jotenkin alempiarvoisena, ei auta heitä...sellanen ei kunnioita naista ja pettää helpommin.
Ei tää mikään "tilastollinen totuus" tietenkään ole mutta oma huomioni.
Niin ja ONNEA SINULLE etsintään että löydät kunnollisen miehen!!!
Ei petä kaikki.
Mutta helvetin moni pettää. Noita lukemattomia sivustoja mistä minäkin joitakuita tavannut missä voi tavata vaimolta salaa, ukkoja piisaa: http://sinkkutaivas.blogspot.fi/
En ole pettänyt koskaan, vaikka tilaisuuksia onkin ollut useita elämän varrella
M52
Ei petä, tunnen erään Kallen joka ei ole ikinä pettänyt.
Saatto se Kalle kyllä valehdellakin.
Olen ollut yhden naisen kanssa ja en pettänyt. Tällaisten rehtien possujen on vaikea löytää naista. Pitäisi varmaan tehdä aloite jossain kirjastossa...
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:33"]En ole koskaan pettänyt.
t.mies 44v
[/quote]
Et vaan muista.