Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko yleistäkin, että koronaa kuukaudenkin oireettomana ja levittää sitä. Bryan Adams. Linkki

Vierailija
28.11.2021 |

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008436427.html

Ihmisiä pitäisi testata rutiinimmin. Hänelläkin oli 2 rokotusta jo. Oireettomana kantanut jo kuukauden koronaa.

Testausta on tehostettava oireettomillakin.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kun sairastin koronan, minulle sanottiin ettei sitten puoleen vuoteen kannata koronaa testata, koska testi on todennäköisesti sen ajan positiivinen, koska PCR-testi tunnistaa myös kuolleita viruksen osia. Tartuttavuusaika itsessään ei ole ymmärtääkseni kuin ehkä maksimissaan viikon. En osaa siitä tarkemmin sanoa, mutta nykyäänhän eristys on kymmenen päivän mittainen, jos oireet ovat jo siinä ajassa lieventyneet.

Mahtaako olla noin.

Kun toisaalta esim omikron-koronan oletetaan mutatoituneen ihmisessä, jolla se korona on ollut jo pitkään ja pikku hiljaa muuntunut. Siitä voi päätellä, että kun juuri se mutatoitunut versio on hänestä lähtenyt tarttumaan, virus voi säilyä ihmisessä tartuttavat hyvin pitkään.

Nämä ohjeet minulle tulivat siis sieltä sairaanhoitajaltahoitajalta puhelimessa TAYSista, eikä keneltäkään kaverilta. Ja eristyspäätös virallisine asiakirjoineen kaikkineen on kyllä sen kymmenen päivää.

Uskon siis sinua, mutta viranomaiset lepsuilevat.

Vierailija
22/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tavallista, että oireeton viedään ambulanssilla sairaalaan, jossa 5-6 hoitajaa suojapuvuissa hoitamassa oireetonta Adamssia. Lähde Adamssin omat valokuvat

Italiassa suhteudutaan sattuneesta syystä koronaan hyvin vakavasti.

Varmaan on ihan käytäntö, että jos maahantulotestissä tulee positiivinen tulos, saapuja viedään ambulanssilla sairaalaan. Milläs muullakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haamuplussa, niin miksi noilla hoitajilla on tosiaan kauheat suojapuvut?

Vierailija
24/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää, että 2 kertaa rokotettuja ei yleensä edes testata.

Heissä voi olla tuollaisia yli kuukauden levittäjiä.

Johropäätelmö on, että myös rokotetut testeihin.

Niin Suomessa, kaikkialla muualla kyllä. Hänet on testattu jo aiemmin positiiviseksi, joten jos hän on siitä huolimatta pyörinyt ihmisten ilmoilla, on hän taukki.

Vierailija
25/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun sairastin koronan, minulle sanottiin ettei sitten puoleen vuoteen kannata koronaa testata, koska testi on todennäköisesti sen ajan positiivinen, koska PCR-testi tunnistaa myös kuolleita viruksen osia. Tartuttavuusaika itsessään ei ole ymmärtääkseni kuin ehkä maksimissaan viikon. En osaa siitä tarkemmin sanoa, mutta nykyäänhän eristys on kymmenen päivän mittainen, jos oireet ovat jo siinä ajassa lieventyneet.

Tämähän ei pidä paikkaansa. Monessa maassa tarvitsee kaksi neg. tulosta, että on todettu tervehtyneen ja kyllä ne kummasti saa ne neg.tulokset 2-3 vkon sisään. PCR-testi ei näytä positiivista kun ihminen on tervehtynyt.

Vierailija
26/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oireettomalle annetaan verenohennuslääkettä? Hoidetaanko italiassa jalkaa, jos käsi on poikki?

Monessa maassa on todellakin näin. Antibiootteja annetaan varmuuden vuoksi jo kuumetaudin ensimmäisestä päivästä alkaen ja sairaalaan otetaan aivan turhaan.

No ei ole.

Vierailija
27/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän ei pidä paikkaansa. Monessa maassa tarvitsee kaksi neg. tulosta, että on todettu tervehtyneen ja kyllä ne kummasti saa ne neg.tulokset 2-3 vkon sisään. PCR-testi ei näytä positiivista kun ihminen on tervehtynyt.

Itse olen kyllä lukenut monesta paikasta tästä ilmiöstä, että testi todellakin löytää helposti positiivisen tuloksen myös vanhasta tartunnasta, nämä ovat siis olleet terveydenhuoltohenkilökunnan kommentointeja haastatteluissa. Ja myös testin toimintaperiaate suoraan selittää tämän, miksi se se niitä löytää.

Vierailija
28/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultiin, ettei rokotetut levitä koronaa.

Kuka luuli? Missään koskaan näin olla sanottu.

Vierailija
29/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset on kyllä niin pihalla sairastamisesta ja viruksista, että kaikki menee läpi. Toivon hartaasti, että yksikään hoitaja ei ole sanonut noin ja tämä on vain hänen omaa tyhmyyttä.

Kun ihminen sairastaa taudin, häneen ei jää mitään viruksen osia pyörimään puoleksi vuodeksi. Voi luoja

Vierailija
30/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis, jos omikron on vaarallinen rokotetuille, onko se mutautoitunut rokotetussa?

Vierailija
31/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis, jos omikron on vaarallinen rokotetuille, onko se mutautoitunut rokotetussa?

Ekat tapaukset ovat olleet tuplarokotettuja.

https://twitter.com/BWGovernment/status/1463874240130785280

Vierailija
32/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa suomalaiset asiantuntijat ovat sanoneet.

Asko Järvinenkin sanoi, ettei hoivalaitoksissa ole enää koronaa, kun niin monet rokotettuja!

Vierailija
33/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä lukenut monesta paikasta tästä ilmiöstä, että testi todellakin löytää helposti positiivisen tuloksen myös vanhasta tartunnasta, nämä ovat siis olleet terveydenhuoltohenkilökunnan kommentointeja haastatteluissa. Ja myös testin toimintaperiaate suoraan selittää tämän, miksi se se niitä löytää.

No ei. Kourallinen ihmisiä on saanut heikonnpoaitiivisen 2-3 kk päästä, mutta heillä on oireitakin ollut pidempään. PCR-testi ei todellakaan anna positiivista tulosta kuukausien päästä tervehtymisestä. Kukaan sairastanut ei pääsisi matkustamaan, jos tämä olisi yleistä.

Vierailija
34/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuukausi sitten operaatiossa ja sain sen jälkeen kuurin verenohennuslääkkeelle. Asia oli minulle uusi, joten kyselin syytä sille, ja samalla sain tietää, että nykyisin Suomessa määrätään verenohennuslääkkeitä aiempaa herkemmin. En kehdannut kysyä suoraan, liittyykö muutos koronaan. Senhän voi sairastaa myös tietämättään oireettomana, joten vaikuttaisiko epidemia kuitenkin asiaan.

Koin itseni piikittämisen joka hemmetin päivä sen verran ikäväksi, että varon jo sen takia aiempaa tarkemmin tartunnan saamista, vaikka olen täysin rokotettu. Olen jostain lukenut, että myös kotona sairastaville koronapotilaille määrätään piikitettäviä verenohennuslääkkeitä, jos he ovat esim. jo tietyn ikäisiä tai heillä on muuten riski verisuonitukoksille, joita siis korona voi aiheuttaa myös lievässä taudissa. Sain niin kamalia mustelmia ja turvotusta lääkkeen sivuvaikutuksena, etten halua joutua ottamaan uutta kuuria koronan takia.

Vierailija
35/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kuukausi sitten operaatiossa ja sain sen jälkeen kuurin verenohennuslääkkeelle. Asia oli minulle uusi, joten kyselin syytä sille, ja samalla sain tietää, että nykyisin Suomessa määrätään verenohennuslääkkeitä aiempaa herkemmin. En kehdannut kysyä suoraan, liittyykö muutos koronaan. Senhän voi sairastaa myös tietämättään oireettomana, joten vaikuttaisiko epidemia kuitenkin asiaan.

Koin itseni piikittämisen joka hemmetin päivä sen verran ikäväksi, että varon jo sen takia aiempaa tarkemmin tartunnan saamista, vaikka olen täysin rokotettu. Olen jostain lukenut, että myös kotona sairastaville koronapotilaille määrätään piikitettäviä verenohennuslääkkeitä, jos he ovat esim. jo tietyn ikäisiä tai heillä on muuten riski verisuonitukoksille, joita siis korona voi aiheuttaa myös lievässä taudissa. Sain niin kamalia mustelmia ja turvotusta lääkkeen sivuvaikutuksena, etten halua joutua ottamaan uutta kuuria koronan takia.

Sitä saa myös tablettimuotoisena, jos ei tykkää piikitellä.

Vierailija
36/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa hullua

Vierailija
37/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa suomalaiset asiantuntijat ovat sanoneet.

Asko Järvinenkin sanoi, ettei hoivalaitoksissa ole enää koronaa, kun niin monet rokotettuja!

hohhoijaa… jatka salaliittosivujen lukemista.

Vierailija
38/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo vuosia sitten leikkauksessa käydedss' antoivat napapiikin estämään veritulppia ja jalkoihin laitettiin leikkaukseen tukisukat, missä varpaanpäät olivat auki (saavat kai laitettua antureita varpaisiin tarvittaessa).

Leikkauksen jälkeen voi saada noita piikkejä kotiin, jos katsotaan, että on vaara veritulppiin. Liikkumattomuus on yksi suuri tekijä, toinen on ylipaino.

Käsitin, että ylipainoisille tai muita riskitekijöitä omaavalle lääkäri voi määrätä verenohennuslääkkeet ihan näkemättä, kun saa positiivisen koronatuloksen. Itse sain piikkisarjan kotiin mukaan, kun kävin ensiavussa tutkittavana koronan aikaan, kun tuli huolestuttavia hengitysoireita. Katsoivat, ettei en tarvitse sairaalahoitoa, mutta antoivat piikit mukaan, kuten muutamalle muullekin tutkittavana olleelle. Joku lähti suoraan teholle ja joku osastohoitoon. Aika inhan näköinen oli niin vatsa kuin rannekin, mistä lääkäri otti tosi kivuliaan verinäytteen, mistä määritettiin jotain todellisia happiarvoja. Kyynärpään näytekohta ei niin pahalta näyttänyt, mistä labrahoitaja kävi ottamassa näytteen tai paremmin tosi paljon näytteitä, putkien lisäksi myös pulloon.

Vierailija
39/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on luullut, ettei rokotettu tartuta? Sehän juuri on ollut harvinaisen selvää. Senhän takia rokottamattomia tahdotaan piikille, että eivät saisi vakavaa tautimuotoa. Rokottamattomat ressukat luulevat, ettei "juuri minuun" pahimmillaan tarttuu vain vähäinen nuha.

Vierailija
40/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa myös tablettimuotoisena, jos ei tykkää piikitellä.

Ei saa. Tabletti toimii eri tavalla. Sen vaikutus on pidemmän tähtäimen juttu, tänään syöty pilleri vaikuttaa vasta viikon päästä. Piikki toimii heti.