Olen jäämässä lomalle ja haluan viedä työpaikalle jotain herkkuja, mutta mitä?
Hyviä ideoita? Pullaa, makeisia, suklaata, mitä?
Kommentit (63)
Kaunis ajatus, mutta tähän ei kannata alkaa.
On loputon kierre. Sitten oletetaan, että viet syntymä- ja nimipäivänäsi.
Muille tulee myös olo, että heidänkin pitää tuoda. Kukaan ei osaa lopettaa tapaa ja kaikille alkaa kertyä kiloja.
Jos olet kahvipöydässä se ihminen, joka ei jaksaisi joka päivä syödä pullaa, heti tulee keljuilua, oletko laihiksella...
Herkut on vielä aika kalliita ja jos itse leipoo, ei se aina onnistu.
Muut mässyttää ja arvostelee selän takana tai kateellisuuttaan jos olikin todella hyvää.
Koettu on.
Älä vie.
Ruotsissa kesäapulainen leipaisi spacecaken ja vei työpaikalle. Kaverit ei päässeetkään mukavaan pilveen, vaan tulivat huonovointiseksi. Joku vietiin ihan sairaalaan.
Siitä tulikin syyte pahoinpitelystä!?
Mun mielestä kuitenkin ihan kiinnostava idea..
Älä vie mitään. Jos pakko viedä, niin mieluiten kaupasta valmista ja yksuttäispakattua, kuten kääreelliset karkit. En halua töissä syödä kenenkään itse tekemiä leivonnaisia, ellen ole varma, että kyseessä on siisti, hygieniastaan huolehtiva työkaveri. Eräs haiseva sottapytty työkaveri rakastaa leipomista ja mielellään tuo niitä töihin. Ei tee mieli ottaa, koska kyseinen rouva haisee likaiselle ja kynnenaluset usein ihan mustat. Samasta syystä ne yksittäispakatut karkit on parhaita. Ei haittaa, vaikka kyseinen rouva olisi ehtinyt koskea tarjoiluihin ensimmäisenä.
Mandariineja, omenia, banaania ja suklaata paperikääreissä. Jaikki kauniisti isolle vadille esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se juhlan paikka, kun sinä jäät lomalle?
Ei. Ymmärsit pointin väärin.
Mikä se pointti sitten on?
Jakaa iloa.
Okei, mutta miksi nimenomaan, kun olet jäämässä lomalle?
Viet vaikka kaakaojauhetta 10kg ,ahmijat vetää neki naamaan lusikalla samantien.
Mä vein vikana työpäivänä suolakeksejä ja tuorejuustoja, sekä viinirypäleitä. Kaikki meni. Mutta nyt koronan aikana veisin ehkä jotain kääreellisiä kohvehteja.
Ap: jos teidän firmassa on tapa tuo, niin unohda nämä leipäläpensä avaajat täällä, jotka eivät vastaa vaan haukkuvat. Mitä lie häirikköjä.
Karjalanpiirakat ja munavoi menee aina! Sanoisin tarjotessani, että nämä ei ole vegaaneja ja näissä on vehnä- ja ruisjauhoja, suolaa, riisiä, maitoa, munaa ja voita.
Kääretorttukin on hyvä.
Onko Väinämöisen Palttoonnappeja vielä? Jos, niitä esille ja 3 erilaista sulatejuustopurkkia vierelle.
Mokkapaloja.
Hyvää lomaa!
Miten tällainenkin asia voi herättää noin negatiivisia kommentteja. Mun työyhteisössä on ihan normaalia, että lomalle lähtiessä TAI tullessa tarjotaan jotain kivaa. Samoin monet tarjoavat syntymäpäivänä, jos osuu työpäivälle. Se piristää kaikkien mieltä. Meitä on vain kymmenen.
Esim. nyt jos lähtisin lomalle, veisin pari pulloa glögi tiivistettä, pipareita ja joulusuklaalevyn.
Pään aukojat ovat elämäntapatyöttömiä, joilla ei vaan ole kokemusta työyhteisöistä.
En käsitä mitä ihmeen juhlakahvittelemista jonkun vuosilomassa on. Syntymäpäivät ja etenkin läksiäiset ymmärrän erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan vie niitä seitsemän euron keksejä, joita kaikki koululaiset myyvät. Ne tulevat korvista ulos.
Nehän on tosi hyviä! Meidän työpaikalla tai lähipiirissä niitä ei tarjoa kukaan, joten jossain joskus rohmuan kahvin kanssa kaksi. Kai enemmän kyse on siitä, että tarjoaa jotain, mitä ei ole kahvipöydällä aina :)
Toki Dumlet laivalta tuntuu uppoavan paremmin kuin ulkomaanreissun jälkeen paikalliset karkit ;)
Vie laatikko erilaisia Dumleja. Niitä on nyt joululaatikoissa useampi maku samassa boxsissa. Suurimmalle osalle uppoaa, ja jos työpaikallasi on kahvikone, uppoaa useampi sen kahvin seurana ;DD
Jos on paljon naisia, niin jokaisella on joku erityisruokavalio taikka herkkyys, mutta viet silti mitä haluat, niin ne syö jokatapauksessa kaiken pöydältä.
Tuon opin kun olin hoitsuna joskus .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakaa iloa.
Okei, mutta miksi nimenomaan, kun olet jäämässä lomalle?
Saavat olla töissä rauhassa ilman mua! Onhan siinä jo juhlaa! ;D
-eri, ap on varmasti ihan pidetty kollega :)
Leivo joulutorttuja. Helppoa ja nopeaa.
Vieläkö on syksyltä omenia jäljellä? Kannattaa kantaa 60kg omenaa mädäntymään työpaikan kahvihuoneeseen.
Minulla on 30 vuoden kokemus erilaisista työyhteisöistä mm. rikastamon valvomosta, laboratoriosta, insinööritoimistosta ja pankista. Ainoat kerrat, kun joku on tarjonnut "kakkukahvit", ovat olleet läksiäiset ja sen on työnantaja tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakaa iloa.
Jakaa iloa? Lähinnä haluat sirottaa suolaa haavoihin, kun itse pääset lomalle ja muut eivät.
Onko sinulla paha olla? Jaksuhaleja.
Meillä kaikilla olo paranee, katsos kun sinä jäät lomalle! Toivottavasti olet pitkään, noin 30 vuotta on sopiva hengähdystauko sinusta. Onkin sovittu kivat pipoalot kun sinusta päästään.
🥳🥳🥳🥳🥳🥳
Minua hävettää jäädä lakisääteiselle joka vuosi toistuvalle vuosilomalle ja jättää muut raatamaan, joten yritän paikata tilannetta edes hiukan yrittämällä piristää muiden päivää - kyltti kaulaan roikkumaan?